MVV algemeen

07 jan 2018 17:07 07 jan 2018 17:07 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #3451
Als MVV mails niet beantwoordt is dat slecht. Ik snap dat je daardoor gefrustreerd bent, zou ik ook zijn.

Maar geen lid worden van Veer zien MVV omdat je geen sticker op je stoeltje hebt...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 10:49
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #3452
Was het supporters cafe zo waardeloos, dat er niemand met een verslag komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 11:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3453

middenstip schreef : Was het supporters cafe zo waardeloos, dat er niemand met een verslag komt?


Of was t supporters café zo interessant, dat het uittypen van een verslag veel werkt kost?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 11:24
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV algemeen #3454
Ik ben ook wel erg benieuwd naar het verslag van Boschpoort... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 11:39 08 jan 2018 11:43 door Altied.
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
MVV algemeen #3455
Was inderdaad zo waardeloos in mijn ogen. Als je het hebt over een nieuw stadion maak je de zaal wel aan het lachen. Ze kregen direct een rechtse uit de zaal , hoe kunnen jullie nu praten over een nieuw stadion als de selectie nog niet eens voor promotie kan spelen? Om deze vraag werd maar wat omheen gedraaid door het bestuur. Het 5 jaren plan om promotie is officieel verlengd met 10 jaar. Er komt niet genoet geld binnen en ze weten niet hoe ze meer binnen moeten krijgen. De stand dit jaar is de stand waar we moeten staan volgens onze begroting volgens Elsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 12:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #3456
Dat is lekker gemakkelijk naar mijn mening.

Klagen dat het bestuur niet genoeg geld binnenhaalt en niet zou weten hoe ze meer binnen moeten krijgen. Maar in dezelfde post een nieuw stadion naar rijk der fabelen verwijzen. Terwijl dat nu juist een katalysator zou kunnen zijn.

Begrijp me niet verkeerd, het zou ook heel goed een aanleiding van het volgende bijna-faillissement kunnen zijn.
Maar dit zijn van die zaken waar het bestuur het nooit goed doet. Ze zijn tegelijkertijd te braaf en bedenken niets nieuws, en als ze met een nieuw idee komen schieten we dat meteen af want luchtfietserij.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt overigens - nieuw stadion heeft echt totaal niet de prioriteit voor MVV, liever de selectie versterken, wat mensen op kantoor (commercie!) er bij. Maar het is zo gemakkelijk om kritiek te spuien op deze manier.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 12:49
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
MVV algemeen #3457
Over het geld binnenhalen zijn niet mijn woorden maar van Mvv zelf ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2018 13:06
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV algemeen #3458
Tot 2x toe is mijn arbeidscontract niet verlengd omdat ik te weinig nieuwe klanten binnenhaalde. Als er bij MVV te weinig geld binnenkomt van sponsoring dat kun je 2 dingen doen. 1, de commercieel verantwoordelijke ontslaan en een nieuwe betere binnenhalen. (sowieso is onze huidige commercieel verantwoordelijke "besmet") 2, op zoek gaan naar een nieuwe investeerder maar dan roept een halve gare in de krant vanochtend dat dit geen goed model is. Als iedereen binnen MVV zo denkt dan hoeven we van een nieuwe voorzitter niet veel te verwachten. Als zich meerdere kandidaten melden dan valt de keus op iemand die binnen de organisatie past en hetzelfde denkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Altied

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 08:32
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3459
Ik vind het knap dat MVV de woorden een nieuw stadion in de mond heeft durven nemen.
Op het moment heeft MVV al moeite om het huidige stadion schoon te houden.
Laat staan om te voldoen aan de voorwaarden van een 1902 kaart.
Hoe kun je dan denken aan een nieuw stadion, laat staan er over praten.

Het feit blijft wel dat de huidige faciliteiten erg ondermaats zijn en dat spelers hier op kunnen afhaken en liever elders een contract tekenen.
Als ik dan hoor dat er om heen gepraat word door MVV ben ik nog meer teleurgesteld.
Een nieuw stadion is erg hoog gegrepen, ik zie liever het geld gestopt worden in een renovatie en een groter spelers budget.
Mocht de gemeenten het stadion volledig willen bekostigen dan hebben we een ander verhaal, maar ook die zullen de afgelopen weken niet gek geworden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 08:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #3460
Zoals ik al eerder zei heeft een nieuw stadion voor mij echt niet de hoogste prioriteit. Ja, er is genoeg dat beter kan aan De Geusselt, maar dat geldt voor MVV op elk vlak. Ik zie liever, als er echt geld over is, geld in de spelersgroep en geld om de commerciële afdeling te versterken.

Dat gezegd hebbende, voor MVV is stadion renoveren een utopie. Sowieso is stadion niet van MVV maar van de gemeente en uit alles blijkt dat die geen cent te veel er aan uit willen geven. Maar al was het stadion van MVV. Een renovatie om het stadion naar huidige maatstaven te krijgen inclusief bijvoorbeeld betere oplossing uitvak, betere business club aanpak en wellicht een staantribune kost al gauw miljoenen. Die miljoenen voor een renovatie krijgt MVV nooit bij elkaar.

Een geheel nieuw stadion is een totaal andere tak van sport, opeens zullen dan de projectontwikkelaars, vastgoedboeren en bouwmagnaten staan te springen. Als de gemeente een beetje ruimdenkend is met bestemmingsplan en bepaalde bedrijven kunnen zich in dat nieuwe stadionplan vestigen op een goed bereikbare locatie, dan is die financiering een stuk eenvoudiger. Van die kant uit begrijp ik heel goed dat MVV zegt dat een nieuw stadion misschien een betere optie is. Traditioneel zitten er veel vastgoed/bouwmensen rond MVV, al heeft dat lang niet altijd even goed uitgepakt. En dan druk ik me voorzichtig uit.

Terug op mijn eerste punt. Wil je in een nieuw stadion (of gerenoveerd) de business club vol krijgen, eventuele skyboxen verkopen, dan zul je toch echt een commerciële afdeling moeten hebben met meer dan één betaalde kracht. En is het handig als MVV al een paar jaar in de top-7 eindigt. Dus eerst geld in de commerciële afdeling en spelersgroep, dan pas stadion aanpakken.

Maar ik ben er van overtuigd dat men er binnen MVV ongeveer hetzelfde over denkt hoor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 09:05
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV algemeen #3461
Bericht van een week of 3 geleden, ontdekt via LinkedIn. Stond niet bij "nieuws" op de homepage van MVV.nl.

Nieuwe commerciële medewerker: Christian Gilissen
Donderdag 21 december 2017

Met trots stellen wij Christian Gilissen als onze nieuwe commerciële medewerker voor. Chirstian zal de commerciële afdeling 1 dag per week ondersteunen en op zoek gaan naar nieuwe partners.

Christian is een rasechte Maastrichtenaar die al van jongs af aan supporter is. Verder is hij eigenaar van Gilissen Finance en werkte in het verleden voor ING. In het verleden was Christian ook bestuurslid commerciële zaken bij VV Eijsden.

MVV Maastricht verwelkomt Christian in zijn nieuwe functie bij de club en wenst hem heel veel succes.

www.mvv.nl/nieuws/nieuwe-commerciele-med...r-christian-gilissen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 09:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #3462
Dank, heb ik inderdaad gemist (zat toen in het buitenland). Goede ontwikkeling. Al zie ik liever een full-timer dan iemand die het één dag per week doet: iets is beter dan niets.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 09:37
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #3463

Jacques schreef : Een geheel nieuw stadion is een totaal andere tak van sport, opeens zullen dan de projectontwikkelaars, vastgoedboeren en bouwmagnaten staan te springen. Als de gemeente een beetje ruimdenkend is met bestemmingsplan en bepaalde bedrijven kunnen zich in dat nieuwe stadionplan vestigen op een goed bereikbare locatie, dan is die financiering een stuk eenvoudiger. Van die kant uit begrijp ik heel goed dat MVV zegt dat een nieuw stadion misschien een betere optie is. Traditioneel zitten er veel vastgoed/bouwmensen rond MVV, al heeft dat lang niet altijd even goed uitgepakt. En dan druk ik me voorzichtig uit.


De gemeente gaat geen grote sommen uitgeven aan renovatie van de Geusselt, maar ze zullen volgens mij ook niet staan de springen als MVV een nieuw stadion wil bouwen. Dan zitten ze met een ongebruikt stadion in hun maag waar ze net die sporthal tegenaan hebben gebouwd, en dat verder omgringd wordt door andere gebouwen waardoor het me moeilijk lijkt iets met die ruimte te doen. (maar goed, ik ben geen expert).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 09:49
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV algemeen #3464
Een opwaardering van de Geusselt (strippen tot casco en nieuwe invulling) of een nieuw stadion is een must voor MVV. Zonder hedendaagse service die je moet bieden voor een avondje uit zijn we ten dode opgeschreven. Misschien een incidentele promotie, maar ook dat zal trekken aan een dood paard zijn.

Verder begrijpen de mensen niet echt dat als ze roepen, steekt dat geld in spelers van een nieuw stadion dat dit andere geldstromen worden. Overheid, scholen, gezondheidsorganisaties, leiszure, horeca , mumc, uni etc etc
Nieuwe spelers zullen betaald moeten worden uit sponsorgelden die er nu niet zijn of nauwelijks zijn omdat de Geusselt praktisch alleen emotionele sponsors herbergt. Voor de service of uitgebreid te netwerken komen ze namelijk nauwelijks...

Goed dat MVV dit meld. Dit is denk ik de meest ambitieuze uitspraak in de laatste 20 jaar buiten wat pappen en nathouden over de eredivisie wat mompelen. MVV en de gemeente zijn hier mee bezig achter de schermen en wie weet komt de dag wel sneller als we denken als de gemeente raad gaat stemmen.

In maart zijn de verkiezingen en als mvv supporters kunnen we absoluut helpen door verstandig te stemmen op lokaal niveau.

Voor Heracles en Zwolle was het nieuwe stadion het begin van een stabiele club en (later)promotie.

Groot voordeel lijkt me ook dat MVV dan 1 van de laatste redelijke clubs van naam met een stadionplan begint, schuldenvrij en 25 jaar heeft kunnen kijken hoe het vooral NIET moet met de nieuwe stadions.

Bijkomend voordeel, we hebben al een stadionarchitect in onze stad. Wiel Arets, (euroborg, fc Groningen)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Altied

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2018 09:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV algemeen #3465
Klopt Jeoff. Maar ook daar is een mouw aan te passen als projectontwikkelaars meedenken. Dit soort zaken waren de afgelopen acht jaar een kansloze missie met de staat van de economie en vastgoedmarkt maar aangezien in ieder geval de vastgoedmarkt weer als een tierelier draait is het opeens een ander verhaal. Ik zeg maar iets geks en onrealistisch: het MECC is dit jaar 30 jaar oud en het is maar de vraag hoe lang dat nog acceptabel is voor de hedendaagse maatstaven. Mogelijkheid: nieuw stadion voor MVV in de buurt van station Maastricht Noord met bijvoorbeeld een Hornbach en nog wat van die bedrijven er bij, als dat er staat De Geusselt vervangen door het nieuwe MECC, en als dat klaar is oude MECC tegen de vlakte en nieuwbouw van appartementen en/of kantoren op locatie MECC.

Ik zie dit soort dingen nog altijd absoluut niet snel gebeuren begrijp me niet verkeerd. Maar als de economie meezit en de juiste projecten samenvallen... MVV heeft er zelf heel weinig invloed op overigens, dat moge duidelijk zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden