Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

12 sept 2019 18:50
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6976
Je kunt niet ‘wegkomen’ met een eigenaar zonder geld. Als DLV niet betaald, ligt de bal weer bij Schrouf. Die dan dus weer de gaten moet opvullen. Die hij in de zomer al aangaf niet meer op te gaan vullen.
Als dit voor eind oktober niet gefixt is, dreigen stappen van de knvb.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2019 18:58
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6977
Gaf de bank van... oda niet aan geen geld te accepteren zonder akkoord knvb? Beetje een onmogelijke situatie dus. Kan niet links maar ook niet rechtsom


Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 09:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6978
Nee, het zit net iets anders. Zal het proberen uit te leggen - voor zover ik het begrijp.

De Rabobank gaf aan dat ze gezien de totaal onduidelijke herkomst van het geld (als dat geld er überhaupt al is) van de Mexicaan en zijn eerdere veroordelingen wegens economische delicten, gedwongen zijn om de bankrekening van Roda te blokkeren zodra daar ook maar één euro van de Mexicaan op gestort wordt. Dat moet iedere Nederlandse bank bij ieder bedrijf doen bij onduidelijke buitenlandse transacties. Heeft de Nederlandsche Bank bij alle banken die hun vergunning bij de DNB hebben onlangs nog extra benadrukt, om vooral bij voetbalclubs op te letten. De woede van Rodafans richting Rabobank was dan ook hilarisch, die bank kan niet anders. Overigens denk ik persoonlijk dat de Mexicaan helemaal niet van plan is om ook maar één euro in Roda te steken, dus doet dit hele verhaal niet zo ter zake.

Daarnaast moet de KNVB eventuele overname goedkeuren. Als de Mexicaan beoogd aandeelhouder is, zal de KNVB naar verwachting dezelfde bezwaren zien die de Rabobank tegenkwam. De KNVB neemt daar volledig terecht ruim de tijd voor; beter een grondig besluit dan maanden later de rotzooi moeten opruimen.

Nog eens daarnaast moet de KNVB ook de begroting van Roda voor dit seizoen goedkeuren. Die begroting gaat uit van een tekort van minimaal negen ton, gezien de massale opkomst van het publiek bij de wedstrijd tegen Oss en het met geld strooien voor nieuwe spelers valt te betwijfelen of het bij die negen ton blijft. Iemand moet zich garant stellen voor dat tekort, anders keurt de KNVB niet goed. De Mexicaan heeft blijkbaar geen bankgarantie afgegeven en zelfs als zou hij dat doen, zou dat gezien het Rabobank-verhaal geen waarde hebben. Iemand anders moet zich dus garant stellen. Dit moet voor een datum in oktober gebeuren anders geen goedkeuring KNVB. Geen idee wat dan precies zou gebeuren, Roda uit competitie?

Geluiden uit het Kerkraadse gaan dat er andere partijen zich garant stellen. Ik vraag me dat ernstig af, wie gaat zijn geld in een put gooien zonder er iets voor terug te krijgen? Toch Schrouff weer? Want alle anderen zijn voor de Mexicaan aan de kant geschoven, die zullen wel zes keer nadenken voor ze garant stellen zo lang de Mexicaan nog in zicht is. Korotaev? Die staat als witwaskoning bij banken inmiddels nog hoger op de zwarte lijst dan de Mexicaan, die kan ook niet garant staan.

Ik denk ook dat Roda hier wel weer doorheen komt, maar ze krijgen wederom een klap, het stadion wordt leger, lokale potentiële redders zullen zich geschoffeerd voelen door steeds weer kiezen voor vage buitenlanders met witwasgeur. Straks betekent het redden van Roda niets meer dan zoals wij een paar keer gered zijn; de club blijft bestaan maar daar is alles mee gezegd; geld voor dure spelers, onderhoud trainingscomplex, stadion et cetera is er niet meer. Wij hebben dat jarenlang overleefd, ik betwijfel een beetje of de Roda-achterban en het dure stadion op die wijze kunnen overleven.

Het blijft in ieder geval razend interessant. Roda’s vermogen om steeds weer de verkeerde keuze te maken is genieten. En laat dit een hele grote waarschuwing zijn voor de mensen die graag een investeerder bij MVV zien. Want eerlijk is eerlijk; een jaar of tien geleden waren wij ook blind met een Korotaev of de Mexicaan in zee gegaan en was MVV waarschijnlijk inmiddels failliet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jesfen, middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 09:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6979
Het wordt met de dag vreemder daar.
Nu blijkt dat sinds juli 2019 de stichting die de aandelen van Schrouff (bijna 80%) bezit, wordt bestuurd door drie Spanjaarden én Jos Som. Schrouff en zijn adviseurs hebben kennelijk niets meer te vertellen. En bij die drie Spanjaarden zit niet meneer De La Vega. Die mag kennelijk directeur spelen.
De rol van de minderheidsaandeelhouder die nog altijd vast zit in Dubai lijkt volkomen irrelevant geworden.

Ik kan het me bijna niet voorstellen maar op deze manier hoeven ze dus helemaal geen bankgarantie te overleggen want de aandelen worden niet overgedragen (blijven bij de stichting) en hoeft de KNVB geen onderzoek naar DLV in te stellen. De stichting is nog steeds eigenaar van de aandelen, niet DLV. De bestuurders van de stichting kunnen DLV min of meer carte blanche geven om de club leeg te trekken. Om vervolgens een failliete boedel achter te laten. Zal nog een lastige kluif worden voor de curator om deze mexicaan wegens wanbeleid voor de nederlandse rechter te krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 10:47 13 sept 2019 11:14 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6980
Dat Jos Som hierin zit verbaast me dan niks. Die kwam ook vastgeplakt aan DLV de Geusselt in lopen bij MVV - Roda. Hij aast natuurlijk al tijden op een baantje bij Roda. Nou.. nu heeft hij het.

Verrassend is dat er 3 Spanjaarden in zitten: Jose Miguel Canovas Garceran, Antonio Canovas Cano en Ignacio Fernandez Macon. Dat zullen ongetwijfeld mensen zijn met een echt Roda hart.

Wat betreft de rol van Frits Schrouf is die dus werkelijk uitgespeeld op dit moment. Hij heeft geen zeggenschap meer in de Stichting en kan van hieruit ook geen beslissingen/invloed meer uitoefenen. Mooi om te zien hoe ze op het prikbord van Roda dan denken dat Frits als 'eigenaar van de stichting' zelf ook gewoon weer bestuurder kan worden. Misschien toch eens een lesje in ondernemersrecht. Het bestuur in een stichting benoemt zichzelf. Er is geen eigenaar. DLV is overigens wel officieel directeur van Roda aangesteld door de aandeelhouder (de stichting middels de Spaanse bestuursleden en Som)

Met dit foefje wordt wellicht een onderzoek naar een nieuwe eigenaar (tijdelijk) uitgesteld als de stichting eigenaar blijft van die 80%. Mocht er toch een andere partij straks de aandelen overnemen zal dit onderzoek er uiteraard wel volgen. De keuze voor de nieuwe aandeelhouder ligt nu bij het bestuur van de stichting en niet meer bij Frits. Indien Roda straks geld nodig heeft en de Stichting dit niet zal betalen zal de Stichting de aandelen van Roda moeten verkopen (of ze failliet laten gaan).

Die bankgarantie zal er in ieder geval moeten komen voor de KNVB om de begroting goed te keuren. Dus ook als er nog geen aandelen worden overgedragen wil de KNVB de zekerheid dat Roda het seizoen kan afmaken en dat eventuele financiële gaten gedekt zijn/worden.

Het wordt alleen maar gezelliger daar.... foifoi wat maken ze daar een bende van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 13:02 13 sept 2019 13:16 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6981
Het beste is dat ze minimaal nog 5 jaar eerste divisie spelen. Dat stadion hangt als een molensteen om hun nek (en dan failliet). Maar ja, altijd flink boven hun stand willen leven (het is geen ajax, psv of feyenoord), en zelfs een keer met flink geluk meteen weer mogen promoveren (met hulp van MVV-spelers). Zou het geluk dan toch ooit een keer op zijn daar. Het valt bijna niet te geloven. In principe pure gerechtigheid tegenover MVV dat flinke stappen terug moest doen, en lijdzaam moest toekijken. En zelfs met stuiptrekkingen probeert deze club nog de spelers van MVV te jatten. Het ligt er duimen dik bovenop, waar het hun om te doen was. En het is niet gelukt. En met alle respect voor Sittard. Want ook bij deze club was het kommer en kwel, maar ook dat is dubieus te noemen, want wie komt nu zomaar bij een failliete club als een sinterklaas met wat geld strooien. Ik blijf bij het gezegde: "de kruik gaat zo lang te water, tot die breekt". En breken doet die, vroeg of laat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 13:29
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6982

Saint Pierre schreef : Het bestuur in een stichting benoemt zichzelf. Er is geen eigenaar.

Dat is niet helemaal correct. Vaak is er een raad van toezicht, raad van commissarissen of een ander orgaan dat de bestuurders kan benoemen. Dat zou zelfs een andere stichting of vereniging kunnen zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Saint Pierre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 13:57
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6983

Boschpoort schreef :

Saint Pierre schreef : Het bestuur in een stichting benoemt zichzelf. Er is geen eigenaar.

Dat is niet helemaal correct. Vaak is er een raad van toezicht, raad van commissarissen of een ander orgaan dat de bestuurders kan benoemen. Dat zou zelfs een andere stichting of vereniging kunnen zijn.


Als een van deze organen er zijn, zou dan statutair moeten zijn vastgelegd.... moeten onze oosterse vrienden maar eens in de statuten duiken om rustig te kunnen slapen. B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 14:39
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6984
Inderdaad.
ik heb geen inzicht hoe dat daar geregeld is. Mogelijk hangt er nog een stichting boven waar Schrouff wel iets te zeggen heeft. Dan kán hij in orincipe de bestuurders ontslaan. En misschien zijn sommige besluiten ook alleen met goedkeuring van Schrouff te nemen. Maar als ik supporter van die club was zou ik de statuten van alle organen van die club opvragen en met interesse uitpluizen. Het is en blijft een schimmig verhaal.

Maar iemand zal bij de KNVB moeten gaan uitleggen dat de tekorten gedekt zijn om de begroting voor dit seizoen in oktober definitief goedgekeurd te krijgen.
Ben benieuwd wie die garantie gaat geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 14:54 13 sept 2019 15:01 door Boer458.
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6985

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 18:10
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6986

Schapendonk schreef : Het beste is dat ze minimaal nog 5 jaar eerste divisie spelen. Dat stadion hangt als een molensteen om hun nek (en dan failliet). Maar ja, altijd flink boven hun stand willen leven (het is geen ajax, psv of feyenoord), en zelfs een keer met flink geluk meteen weer mogen promoveren (met hulp van MVV-spelers). Zou het geluk dan toch ooit een keer op zijn daar. Het valt bijna niet te geloven. In principe pure gerechtigheid tegenover MVV dat flinke stappen terug moest doen, en lijdzaam moest toekijken. En zelfs met stuiptrekkingen probeert deze club nog de spelers van MVV te jatten. Het ligt er duimen dik bovenop, waar het hun om te doen was. En het is niet gelukt. En met alle respect voor Sittard. Want ook bij deze club was het kommer en kwel, maar ook dat is dubieus te noemen, want wie komt nu zomaar bij een failliete club als een sinterklaas met wat geld strooien. Ik blijf bij het gezegde: "de kruik gaat zo lang te water, tot die breekt". En breken doet die, vroeg of laat.


Gün had door de verkoop van Schuurs aan Ajax voor 2.5 miljoen zijn inleg al eruit voor hij goed en wel begonnen was. Verder ben ik het op zich wel met je eens. Voorlopig lijkt Gün een van de weinige "goede" investeerders die we in Nederland gezien hebben. Met de nadruk op lijkt, want wat gebeurd er als Fortuna degradeerd dit jaar(die kans is nogal aanwezig) of als de toeschouwersaantallen blijven tegenvallen(9k+ vorig seizoen dit seizoen de eerste 2 thuiswedstrijden pas 6.5k ong). Wie zal het zeggen?

Voordeel bij Fortuna was en is nog altijd dat we eigenlijk al zo goed als begraven waren en 20 jaar lang toch op de een of andere manier hebben overleefd(maar ook niet meer als dat) en nu aan het 2e Eredivisie seizoen gaan beginnen(had ik persoonlijk nooit verwacht om mee te maken) dat nemen ze ons in ieder geval niet meer af. Fortuna stond met de rug tegen de muur en mag van geluk spreken dat het Russisch roulette met een investeerder tot nu toe goed uitpakt...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 19:02
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6987
In ut normaal rechsverkier is ut bewus un constructie bedinke um controle te umzeile verbooje, volgens miech nump me dat met unne Latiense naom Fraus Legis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 20:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6988
Ik denk niet dat dit als fraus legis kan gelden. Het is een vorm van bewuste misleiding. Dat mag niet binnen ons recht. Fraus legis is eerder gebruik maken van rechtsregels op een wijze waarvoor deze regels niet bedoeld zijn. Dat zegt althans mijn juridisch enigszins geschoolde geest!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2019 13:18
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6989
Dit weekend Fortuna tegen Twente gezien. Zover ik kan zien wordt het een moeilijk verhaal voor Fortuna. Vechten tegen degradatie, ik hoop voor Fortuna da Gun niet afhaakt bij een eventuele degradatie, dat scenario gun ik liever die uit Aachen Nord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2019 16:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6990
Vandaag staan 1limburg helemaal van het overlijden van Fernando Ricksen. Maar liefst 5 verschillende items zijn aan hem besteed op de website
Die jongen is gestorven aan een verschrikkelijke ziekte maar ik irriteer me mateloos aan de overdreven aandacht die de media hier aan geven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden