Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

26 mei 2019 12:43 26 mei 2019 12:48 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6586
Natuurlijk gaat Schrouff dat gat dichten. Korotaev komt namelijk eraan. En dan is dat zo terug betaald. En als er iets niet deugd, dan komt dat heus nog wel een keer uit. De kruik gaat zo lang te water, totdat die breekt. In de tussentijd moet MVV gewoon doorgaan waar ze mee bezig waren. Steun VZM eenmalig of wordt lid en neem een seizoenskaart, en mee en mee komen we er ook wel. Het duurt langer, maar de langste weg is wel de eerlijkste, en geeft meer voldoening straks. En met veel geld, moet je nog steeds een team hebben, die voor elkaar wilt gaan. Heb je dat niet, dan ben je nog steeds nergens. Een investeerder is leuk, en ontzettend meegenomen. Maar dan wel een eerlijke a.u.b. (als er eerlijke zijn).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 13:01
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6587
De tegen partij van Korotaev heeft nog 30 dagen om in beroep te gaan, dus die is nog niet hier, als hij al komt en word goed gekeurd door de KNVB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 13:28 26 mei 2019 13:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6588
Dat klopt, en door dat nieuws zal Schrouff garant staan en bijlappen. Verder heeft hij willen zien, of hij uit wat hoeken nog wat financiële steun zou krijgen door te dreigen met een faillissement. En die steun heeft die gekregen. Plus Timmermans die misschien wat bemiddelt heeft (je weet nooit) Het is alsof de duivel er mee speelt in het zuiden. Let maar op dat Schrouff bijspringt en die 8 ton aftikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 14:41 26 mei 2019 14:42 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6589
Wat nu gebeurt bij die moffen, mensen die opstaan als de nood echt hoog is, gebeurt bij elke club.
Investeerders zullen toch wel een beetje afgeschrikt zijn met het feit dat Roda een bodemloze put blijkt te zijn. Een investeerder wil verdienen, niet bijleggen, zo simpel is het. Hoe krijg je het businessmodel Roda aan het draaien? Het feit dat men nu actief is in de KK divisie helpt dan ook niet erg.

Denk dat bijna iedereen het wel voelt aankomen dat Roda gered gaat worden. Echter zegt dit niks over structurele oplossingen. Fans en sponsoren gaan echt niet jaarlijks dit soort acties doen, Roda zal moeten veranderen. Ze zullen moeten gaan leven naar hun inkomsten.
Óf de inkomsten zullen drastisch omhoog moeten gaan (hoe dan?), óf de uitgaven zullen nog verder ingeperkt moeten worden, met alle sportieve gevolgen van dien. Ik denk dat laatste.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 15:19
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6590

Boe is dat feeske? schreef : Wat nu gebeurt bij die moffen, mensen die opstaan als de nood echt hoog is, gebeurt bij elke club.
Investeerders zullen toch wel een beetje afgeschrikt zijn met het feit dat Roda een bodemloze put blijkt te zijn. Een investeerder wil verdienen, niet bijleggen, zo simpel is het. Hoe krijg je het businessmodel Roda aan het draaien? Het feit dat men nu actief is in de KK divisie helpt dan ook niet erg.

Denk dat bijna iedereen het wel voelt aankomen dat Roda gered gaat worden. Echter zegt dit niks over structurele oplossingen. Fans en sponsoren gaan echt niet jaarlijks dit soort acties doen, Roda zal moeten veranderen. Ze zullen moeten gaan leven naar hun inkomsten.
Óf de inkomsten zullen drastisch omhoog moeten gaan (hoe dan?), óf de uitgaven zullen nog verder ingeperkt moeten worden, met alle sportieve gevolgen van dien. Ik denk dat laatste.

Allebei niet. Die Korruptaev zal daar toch gaan instappen. Immers hij heeft al 20% van de aandelen en Schrouff zegt dat hij niets voor zijn 80% aandelen hoeft mits de investeerder een goed plan heeft en de tekorten bijlapt. Korruptaev wordt dus eigenlijk zonder 1 euro voor die 80% te betalen, volledig eigenaar van die club. En dat zal hij wel interessant vinden. Maar dit zijn mijn gedachten. Helaas. Maar ik hoop dat het allemaal anders gaat natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 16:07 26 mei 2019 16:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6591
De moffen spelen het spel waar ze het best in zijn. En maar zielig doen. Ik zie vd Luer nog steeds huilen op tv, toen ze dreigden naar de eerste divisie te gaan. Om vervolgens destijds te promoveren, met hulp van MVV spelers en kwal Timmermans op het veld. Zielig doen en om medelijden vragen, om in de laatste minuut te scoren. Het is alweer de laatste minuut. En ziedaar, daar hebben we Korotaev weer. Het is oneindig. De knvb zal hier ook nooit de stekker uithalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 18:13 26 mei 2019 18:16 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6592
Zoals eerder aangehaald. Een gedeelte van dit opgehaalde bedrag is al grotendeels gerelateerd aan verkoop van seizoenkaarten en als het goed is al opgenomen in de begroting. Met een groot deel zal je het tekort dus niet inlopen. Tis allemaal vermakelijk, maar niet meer dan dat. Er zitten een aantal gasten met veel geld daar, komt wel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 19:17
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6593
En dat zo'n Timmermans... ook weer zo'n politicus met boter op zijn hoofd...
geboren Maastrichtenaar en dan overlopen naar Koempels ach...
en dan als nobele politicus zich verbinden met een club waar ze hopen op nog meer geld van één of andere dubieuze rus, o nee zwitser dat klinkt beter. En of dat geld eerlijk verdiend is maakt tuurlijk niks uit voor deze politicus... dat is in deze even niet van belang... of dit eerlijk geld is... en ja ook voor deze politicus maakt het even niks uit als de lokale gemeente wederom gemeenschapsgeld inzet voor dit clubje... als dit een andere club zou zijn zou je hem horen krakelen maar je moet als politcus niet altijd even consequent zijn.
En Aken noord zou weer een stevige eredivisieclub weer moeten worden... bescheidenheid en realisme is ook vreemd voor deze politicus... ik zou in zijn plaats blij zijn als mijn clubje weer gezond zou zijn, op eigen benen kan blijven staan en de licentie niet in gevaar zou komen en gewoon kan meedraaien in de KK divisie... ach en de media speelt het spelletje mee... hoe subjectief ook journalisten kunnen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 19:51 26 mei 2019 19:52 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6594
Ik hoorde pas iemand op tv tegen Timmermans zeggen dat een vrachtwagenchauffeur 100 jaar moet werken voor 1 jaarsalaris van jou. Dus als Roda echt maar dan ook echt gevaar loopt, tikt Timmerman zelf wel wat af. Die is zo verkneukelt van die club, dat ik hem hiervoor in staat zie.Maar niet openbaar natuurlijk. En zoals @ roed en wit al zei: er zitten er nog een deel, met veel, heel veel geld, dus dit is puur een spel en afschuifsysteem, voor wie nu gaat opstaan om de club te redden. Het was even leuk, maar al met al een utopie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 20:36 26 mei 2019 20:41 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6595


Dus Roda gaat echt niet om 8 ton failliet. Ik denk bijna geen één club. Ik weet niet om hoeveel Veendam, Haarlem en RBC failliet zijn gegaan. Maar ik denk om meer dan 8 ton. Wel weet ik dat MVV bijna failliet ging om dat bedrag. Maar dat was na 10 jaar jupiler league. Roda heeft pas 1 jaar achter de rug in de eerste divisie. Het 2e jaar volgt. Laat staan 10 jaar. Een Gerd Leers was eens goed geweest voor de gemeente Kerkrade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2019 20:39
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6596
Kleine correctie over die Timmermans: hij is weliswaar geboren in Maastricht (toevallig) maar opgegroeid in Brussel, Rome en Heerlen (vanaf zijn 14e).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2019 11:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6597
Het gaat bij Rod-jc niet alleen om de 9 ton ,je moet ook garant staan voor verdere verliezen als eigenaar ,en Wie gaat dat doen ? vorig jaar was het verlies geschat op 900 000 euro wat kan oplopen tot 1,3 miiljoen euro en volgend jaar verlies of winst dat weet ook niemend .

Het is a Hel of a Job .......Wie wilt dit ?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2019 11:22
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6598
Waterreus is 'immuun' en haalt uit: 'Hoe diep ben je als club gezonken?'

Roda JC staat op de afgrond van een faillissement, maar het laat Ronald Waterreus grotendeels koud. De oud-keeper van de Limburgse club vraagt zich in zijn column voor De Limburger af of de club nog wel bestaansrecht heeft.

Waterreus is 'vrij immuun' geworden voor berichten waarin het voortbestaan van Roda JC in twijfel wordt getrokken. 'Het is alsof ik de krant van vorig jaar lees. Of die van het jaar dáárvoor', schrijft hij. 'Nu écht, als ik de berichtgeving goed heb gevolgd. Tenzij de club alsnog iemand vindt die de aandelen van Frits Schrouff overneemt, gaat de stekker eruit.'

'Ik heb de vraag op deze plek al vaker gesteld, maar wil het voor de gelegenheid best nog eens doen: hoe diep ben je als club gezonken als je, om te overleven, steeds weer een beroep moet doen op een externe partij? Zoals Nol Hendriks in het verleden, de gemeente later, gevolgd door een gedetineerde Zwitserse Rus. Nu schijnt de hoop weer gevestigd te zijn op een andere Rus. Tja…'

'Als oud-speler neem ik me steeds voor iets positiefs te zeggen over de club. Maar, het spijt me, het lukt niet', aldus Waterreus, die ook geen goed woord over heeft voor het elftal van afgelopen seizoen. 'De inmiddels vertrokken Mario Engels daargelaten, loopt er werkelijk niets tussen dat het niveau van VV Katwijk ook maar een beetje ontstijgt.'

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2019 14:35
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6599
Oud-speler Ger Senden: 'Roda JC gaat niet failliet'

Ger Senden, oud-speler van Roda JC, is er honderd procent zeker van dat de club niet failliet zal gaan.

Senden is woordvoerder van het nieuwe collectief 'Wij zijn Roda JC', dat geld inzamelt en draagvlak voor de club creëert. Ook heeft het collectief toekomstplannen, waarin supporters en oud-spelers een grote rol spelen.

100.000 euro opgehaald
Inmiddels is er meer dan 100.000 euro opgehaald en zijn er allerlei contacten, ook met mogelijke geldschieters.

Geen mandaat
"Probleem is alleen dat we nog geen mandaat hebben. Maar we hebben straks zoveel draagvlak dat een nieuwe eigenaar niet om ons heen kan en de samenwerking zal aangaan", zegt Senden.

Geen Action-product
Frits Schrouff, de huidige eigenaar van Roda JC, zei zondag dat hij de actie enorm waardeert. Hij wil een club achterlaten met toekomstperspectief en een goed plan. "En een garantie voor enkele jaren. Roda is geen Action-product", zei Schrouff.

Nieuwe start
Senden ziet het collectief als een nieuwe start, een soort Roda JC 2.0. "Over het verleden is veel gezegd maar dat moeten we vergeten. Het gaat nu alleen nog maar om een gezonde toekomst en gezien de reacties van de laatste dagen heb ik daar alle vertrouwen in."

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2019 16:08 27 mei 2019 16:08 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6600
Nou, een gedeelte van het opgehaalde bedrag kunnen ze al overmaken naar de KNVB :lachen:

Geldboete voor Roda JC vanwege wangedrag supporters

Het financieel al zo geplaagde Roda JC moet in de buidel tasten voor wangedrag van supporters.

De tuchtcommissie van de KNVB legde de Kerkraadse eerstedivisieclub een boete van 7500 euro op, waarvan 2500 euro voorwaardelijk.​

Wangedrag
Het is de straf voor wangedrag van de supporters tijdens de wedstrijden tegen FC Twente op 1 maart en tegen MVV Maastricht op 24 maart.

Lees ook: FC Twente boos na terughalen bussen Roda-duel

Belagen
In het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade werd tijdens de wedstrijd tegen de Maastrichtenaren een pop in MVV-tricot omhoog gehesen. Op het shirt stond 'Schroijen' geschreven. Dit omdat de aanhang van de Kerkradenaren vond dat MVV-speler Joeri Schroijen had geprovoceerd tijdens de vorige derby. Daarnaast klom een aantal supporters over het hek om familieleden van MVV-spelers te belagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden