Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

05 nov 2018 10:54 05 nov 2018 10:55 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6271
Oongeluifelek mèt wieväöl maote gemete weurt dao in dat gestapo-look.

Wie M.V.V. in 'n soortgelieke -mer tig kier minder erge- situatie zaot, waore de KNVB en de EC d'r in rap tempo bij um oonderzeuke in te stèlle en us oonderoet te sjoffele.

Iech pries d'n daag tot die kut club doed is. Ech hielemaol doed. Iech zal pisse op hun graaf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 11:06
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6272

Hugo schreef : Het Kerkraads college is zich er terdege van bewust dat als de club failliet gaat dit voor de gemeente Kerkrade als eigenaar van het stadion grote financiële gevolgen kan hebben.


Ik heb nieuws voor jullie ... de club is al lang failliet. De club hangt al zeker 5 jaar aan de beademing en iedereen weet ook al 5 jaar dat de club niet meer van de beademing afkomt maar toch blijven ze er gewoon, tegen beter weten in, geld in pompen onder het motto "ooit gaat het weer goed komen".
Dat gaat niet gebeuren en laten we ons hier maar allemaal erbij neerleggen dat de stekker er daar nooit uitgaat.

Als ik dan vandaag hier op het werk weer 2 045-supporters vrolijk met hun telefoon aan mij het “goede nieuws” komen laten zien denk ik echt "jongens stik er maar in”, ik kan er alleen nog maar hoofdschuddend mee lachen en het erg vinden dat eigenlijk de hele derby geen reet meer voorstelt als je tegen een team speelt wat er eigenlijk niet meer toe doet / had moeten staan.

Ik zit alleen nog te wachten op de dag dat Red Bull zich meldt in Kerkrade en de Red Bull arena geopend wordt met daarin RB Koempel United ….dan is het hele plaatje compleet.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 11:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6273
Dit is natuurlijk wederom te schandalig voor woorden. Maar wel verwacht.

Er is geen enkele BVO in Nederland die overheidsgelden ooit heeft terugbetaald. Dus stellen dat dit een lening is, getuigt van verregaande naiviteit of de boel wordt bewust belazerd. Trek uw conclusies.
Sterker nog, over drie jaar komen ze erachter dat roda al die jaren veel te veel heeft betaald. Dus eigenlijk had de gemeente een schuld aan de club en dan wordt alles gladgestreken. Die truc hebben ze eerder toegepast dus waarom niet nog eens als dat toch blijkt te werken.
Eigenlijk zou het ministerie van binnenlandse zaken die hele gemeente onder curatele moeten stellen.

De gemeente roept constant dat een faillissement van die club nog veel meer kost maar dat is natuurlijk inmiddels bewezen onzin.
Hoezo heb je niks aan een stadion zonder BVO? Ze nemen niet eens de moeite om naar andere mogelijkheden te kijken.
Denk aan de mogelijkheid er een dak op te zetten (dat is mogelijk). Maak er een muziektempel van als de Ziggo dome of zo. In een straal van globaal 100 km heb je nauwelijks concurrentie. Haal Helene Fisher voor een paar concerten naar Kerklaar en de kosten zijn er al bijna uit.
Maar een serieus onderzoek naar alternatieve gebruiksmogelijkheden wordt daar heel bewust niet gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 12:11 05 nov 2018 12:12 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6274
MVV, ik weet dat jullie meelezen, dus bij deze een tip:

Neem deze site eens door: europadecentraal.nl/onderwerp/staatssteun/
Hier staat helder uitgelegd wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van staatssteun en - niet onbelangrijk - hoe een belanghebbende (zoals een andere betaald voetbal club) een klacht kan indienen. Helaas is het pas mogelijk een klacht in te dienen als de steun al verleend is maar ik zou de 'collegas' er toch fijntjes op wijzen dat we dit wel van plan zijn als de gemeente dit onzinnige plan doorzet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 13:12 05 nov 2018 13:13 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6275

Roda JC heeft daarnaast een verzoek gedaan om zelf te kunnen bepalen welke naam er wordt verbonden aan het stadion. Daar wil het college in meegaan. Roda zou daardoor beter in staat kunnen zijn om haar verplichtingen richting gemeente te kunnen voldoen


Als de huurverlaging (die later zogenaamd terugbetaald moet worden) al geen staatssteun is, dan is het bovenstaande dat toch zeker wel. Immers, waarom kan een andere noodlijdende firma in Kerkrade niet gratis beschikking krijgen over de naam van het stadion? Andere firma's hebben er net zo veel 'recht' op als roda.

Als je trouwens gaat zoeken op de termen 'gemeente kerkrade steunt 'roda' dan gaan de resultaten je duizelen. Echt bizar en ongehoord dat ze hier steeds mee blijven wegkomen!

Volgens mij weet bijvoorbeeld bijna niemand meer dat roda ook nog een lening van 5,8 miljoen bij de gemeente heeft lopen die vanaf 2025 moet worden afbetaald

l1.nl/meerderheid-raad-kerkrade-akkoord-...lening-roda-jc-85803

En dit is maar een van de vele, vele voorbeelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 13:25
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6276

Boschpoort schreef : MVV, ik weet dat jullie meelezen, dus bij deze een tip:

Neem deze site eens door: europadecentraal.nl/onderwerp/staatssteun/
Hier staat helder uitgelegd wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van staatssteun en - niet onbelangrijk - hoe een belanghebbende (zoals een andere betaald voetbal club) een klacht kan indienen. Helaas is het pas mogelijk een klacht in te dienen als de steun al verleend is maar ik zou de 'collegas' er toch fijntjes op wijzen dat we dit wel van plan zijn als de gemeente dit onzinnige plan doorzet.


Dan maar bij de derby een groot spandoek voor de boschpoort (komt het duidelijk op tv) met een oproep aan alle KKD-clubs om een klacht in te dienen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 14:08 05 nov 2018 14:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6277
Het beste spandoek is: MVV tégen staatssteun. Want als je Roda in het doek er bij betrekt dan krijg je misschien het zelfde gedoe als met het doek en de varkenskop. Het doek "MVV tégen staatssteun" ophangen bij clubs als Roda en Twente etc...zegt al genoeg lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 15:17
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6278

Schapendonk schreef : Het beste spandoek is: MVV tégen staatssteun. Want als je Roda in het doek er bij betrekt dan krijg je misschien het zelfde gedoe als met het doek en de varkenskop. Het doek "MVV tégen staatssteun" ophangen bij clubs als Roda en Twente etc...zegt al genoeg lijkt me.


Klopt, zat zelf inderdaad aan een meer algemeen statement te denken. Echter, MVV tegen staatssteun klinkt wel enigzins hypocriet met het oog op het verleden. Ook al hebben wij daar een prijs voor betaald.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 16:50 05 nov 2018 16:51 door peeke.
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6279
Nieuwe naam
Roda JC heeft daarnaast een verzoek gedaan om zelf te kunnen bepalen welke naam er wordt verbonden aan het stadion. Daar wil het college in meegaan. Roda zou daardoor beter in staat kunnen zijn om haar verplichtingen richting gemeente te kunnen voldoen.

Ten slotte is er in het plan te lezen dat dit nieuwe totaalplan geen consequenties heeft voor de begroting van de gemeente of burger. De openstaande vorderingen moeten op termijn worden terugbetaald door de club.

Tip hun eigen FC Limburg , FC De uitbuiters

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 16:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6280

peeke schreef : Ten slotte is er in het plan te lezen dat dit nieuwe totaalplan geen consequenties heeft voor de begroting van de gemeente of burger. De openstaande vorderingen moeten op termijn worden terugbetaald door de club.



Dit soort zinnen zijn zo waanzinnig. In welke wereld leven die? Zowel de journalist die dit zonder kanttekeningen blind overneemt als de politicus die dit met droge ogen beweert.

Zoals al aangegeven leert de historie dat Roda helemaal niet terugbetaalt. Maar zelfs al zou dat gebeuren, dan nog krijgt Kerkrade momenteel toch gewoon minder geld binnen dan begroot? Zelfs al krijgen ze dat in (een overigens compleet onduidelijke) toekomst terug? Hoe gaat Kerkklaar zijn eigen rekeningen betalen? Zelf geld lenen? Let op: geld lenen kost geld!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 17:31
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6281
Ut moot toch unne kier doordringe op hoeger niveau tot dit aon alle kanten stink, belangeverstrengeling in optima forma
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 17:35 05 nov 2018 17:36 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6282

SintServaos schreef : Ut moot toch unne kier doordringe op hoeger niveau tot dit aon alle kanten stink, belangeverstrengeling in optima forma


Reken mer tot eine zekere Franz T. 'ne hiele dikke vinger in de pap heet. Dat clubke vaan Eurofiele zelfbevlekkers hèlt ziech oonderein toch de hand bove de kop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 18:17
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6283
Es iech dee zien snoets zeen, hub iech gegeete en gedroonke tegeliek, gluipert vaan de bovenste orde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 22:13
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6284

Boys_in_Red schreef :

Schapendonk schreef : Het beste spandoek is: MVV tégen staatssteun. Want als je Roda in het doek er bij betrekt dan krijg je misschien het zelfde gedoe als met het doek en de varkenskop. Het doek "MVV tégen staatssteun" ophangen bij clubs als Roda en Twente etc...zegt al genoeg lijkt me.


Klopt, zat zelf inderdaad aan een meer algemeen statement te denken. Echter, MVV tegen staatssteun klinkt wel enigzins hypocriet met het oog op het verleden. Ook al hebben wij daar een prijs voor betaald.


Die ga je inderdaad keihard in je gezicht terugkrijgen. Gedeeltelijk terecht ook natuurlijk. Het wrange is dat MVV sportief en financieel er onder heeft moeten lijden en het bij Roda enkel een sportief lijden is zoals het er nu naar uitziet. Ach, laat dat dan maar zo lang mogelijk duren ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 11:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6285
Het is toch belachelijk,dat er via gemeente wege zoveel geschonken word aan roda?
Er is een enorme armoede,werkeloosheid binnen die stad en toch blijft de gemeente het hele jaar voor sinterklaas spelen.
Nu ook nog een cadeautje van de kerstman nl een stadion naam die men zich mag toe-eigenen,en als extra extra extra ook nog eens allerlei grote activiteiten mag organiseren?
Wij werden op de vingers getikt destijds,dan mogen hier toch stokslagen uitgedeeld worden op B en W van deze prachtige stad:thumbsdown:,
Ben ik jaloers,misschien klein beetje,ben ik kwaad ja heel erg over een ongelijkheid over de ruggen van jullie burgers gemeente kirchrao!...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden