Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 okt 2017 11:19
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5296

Larsbak schreef :

Jacques schreef : En nu ook nog de pech dat die sympathieke Sanharib "Assadlover" Malki niet naar het WK gaat: Syrië heeft verloren in Australië. Voor Malki geen reden meer om fit te zijn en wedstrijdritme op te doen voor het WK. Benieuwd of die nog echt bij Roda gaat spelen. Al hoop ik eigenlijk van wel, denk niet dat die nog op niveau is.




Erg ongepaste opmerking dit. Iemand die uit Syrië komt en alle ellende van dichtbij heeft meegemaakt, dan wel familie en vrienden leed heeft zien ondergaan of geliefden heeft verloren, heeft veel meer recht om zijn licht te laten schijnen over de toekomst van zijn land en wat het beste is voor zijn landgenoten, zeker op de korte termijn. Erg makkelijk om zulke teksten te typen vanachter je PC en zijn visie te veroordelen. Wat is jou alternatief dan? Malki zal zelf ook wel weten dat Assad geen Nobelprijs voor de Vrede verdient.


En wie wèts diech tot heer dat allemaol heet mètgemaak daan? Jao, dao is oorlog, en jao, 't geit dao roondoet kut in dat land. Mer gaank noe neet doen esof ze allemaol zieleg, zwaak en erm zien dao.


Wètste wat oongepas is? Iemand de lès wèlle leze, umtot 't diech neet zint.....En valle euver 1 zin, in 'ne lap tèks dee väöl mier inhèlt.
Dit is 'n vrij land, en dao in mage dit soort dinger gezag weure. Oongeluifelek Jacques, totste d'ch hei ouch nog veur geis excusere....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 12:18
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5297
Een groep Limburgse zakenlieden staat klaar om de aandelen van Roda-eigenaar Frits Schrouff in beheer te nemen. Ze willen de club grondig hervormen en het regionale karakter waarborgen.

link

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 12:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5298
Uit DDL van vandaag:


Limburgse zakenlui willen regie over aandelen Roda

Een groep Limburgse zakenlieden staat klaar om de aandelen van Roda-eigenaar Frits Schrouff in beheer te nemen. Ze willen de club grondig hervormen en het regionale karakter waarborgen.
Al weken wordt achter de schermen in Kerkrade aan een nieuwe hierarchie binnen de eredivisionist gewerkt. Schrouff wil zijn aandelen - of in ieder geval een deel daarvan - zo snel mogelijk overdragen. De 77- jarige zakenman, die zijn fortuin vergaarde met handel in oosterse voedselproducten, gaat zichtbaar gebukt onder de voortdurende sportieve en financiële malaise van Roda. Bovendien kampt hij met een broze gezondheid.

Symbolisch bedrag

De groep zakenlieden zou naar verSymbolisch bedrag De groep zakenlieden zou naar verluidt voor een symbolisch bedrag de aandelen van Schrouff in beheer krijgen. Die zijn nu ondergebracht in de stichting FS United. De groep wil vervolgens de organisatie van de club grondig op de schop nemen, met op veel posities nieuwe gezichten. Afgelopen zondag al stapte commercieel directeur Nick Janssen per direct op, vooruitlopend op de naderende wisseling van de wacht. Het contract van diens collega, algemeen directeur Wim Collard, loopt officieel tot juli 2018.
De namen van de zakenlieden zijn niet bekend. Volgens goed ingevoerde bronnen zou het gaan om ondernemers die hun sporen hebben verdiend in de uitzendbranche en de financiële wereld. Een van de voornaamste speerpunten van de nieuwe groep is het nadrukkelijk verankeren van het Limburgse karakter van de club. Dat zou betekenen dat Roda zeer terughoudend zal zijn bij toenaderingspogingen van buitenlandse investeerders. Bovendien mogen geen risico’s meer worden genomen op financieel gebied. Dat zou inhouden dat de club op meerdere fronten moet snijden in de kosten.
De afgelopen seizoenen eindigde Roda steeds met een miljoenenverlies, gaten die elke keer weer door Schrouff gedicht moesten worden. De huidige grootaandeelhouder (99,8 procent van de aandelen) heeft al toegezegd dat hij tot de zomer van 2018 nieuwe verliezen zal opvangen.
Grote vraag is nu óf en wanneer de kandidaten voor de Roda-top hun entree maken. Volgens goed ingevoerde bronnen zou begin deze week de nieuwe organisatiestructuur openbaar gemaakt worden. Maar dat plan werd op de valreep afgeblazen.
Frits Schrouff zou na diverse gespreksrondes en felle discussies nog niet overtuigd zijn van de plannen van de groep zakenlui.

In de coulissen

Hij wil nu langer de tijd nemen om na te denken over de toekomstscenario’s van zijn club. De eigenaar houdt nog altijd de deur op een kier voor een rentree van de RussischZwitserse investeerder Aleksei Korotaev. Die werd in februari voor drie jaar veroordeeld in Dubai wegens het tekenen van een ongedekte cheque, maar is sinds enkele weken op borgtocht vrij. Zolang Schrouff geen besluit neemt, moet de groep zakenlieden in de coulissen blijven wachten. Niemand binnen Roda JC wil vooralsnog een reactie geven over de toekomstscenario’s die nu op tafel liggen.


Ik hoop eigenlijk dat deze groep mensen hun zin krijgen.. Als er geen rijke 'oom' of investeerder achter die plannen zit dan zullen ze er snel genoeg achter komen dat er voor r*da geen plek is in de eredivisie.

Het blijft er in ieder geval voorlopig nog lekker onrustig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 12:52 11 okt 2017 12:53 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5299
Je hebt helemaal gelijk dat er geen alternatief is. Het is alleszeggend over hoe schrijnend de situatie is in Syrië, dat mensen zo'n oorlogsmisdadiger en massamoordenaar als Assad als het beste alternatief zien. Kun je nagaan hoe slecht de andere partijen zijn daar, wanneer iemand Assad zou verkiezen.

Overigens snap ik Malki's standpunt volledig: als Christelijke minderheid is hij als eerste aan de beurt wanneer IS zijn kalifaat zou vestigen. Hij heeft de bescherming van Assad nodig, ook al zou die man levenslang achter tralies zou moeten zitten.
Juist door alle ellende had ik het Syrië ontzettend gegund om naar het WK te gaan, zelfs als Aken-Noord hier indirect van zou profiteren. Nu dat niet gaat gebeuren, wens ik hem weinig succes toe, niet als Assad-lover, maar als selectielid van Hornbach.
Verder is dit duidelijk geen forum om politiek te bespreken, gezien de reactie van MVVke. Wanneer we terug moeten vallen op argumenten als 'we leven in een vrij land' dan moet je ook niet vallen over wat ik zeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 13:53
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5300
Ik denk dat de nieuwe structuur bij Roda -jc een kopie wordt van de MVV structuur die MVV gered heeft ,dat kan alleen beginnen op nul dus Juup-League onderaan en bestuurders vinden die heel hard werken en INTEGER zijn .

Word een hele zware en moeilijke klus .........alles pro -deo de eerste 6 jaar ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 17:10 11 okt 2017 17:11 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5301

Larsbak schreef : Verder is dit duidelijk geen forum om politiek te bespreken, gezien de reactie van MVVke. Wanneer we terug moeten vallen op argumenten als 'we leven in een vrij land' dan moet je ook niet vallen over wat ik zeg.


De bis mèt dit gebazel allein mer aon 't bevestige wat iech zjus dus ouch al aonhaolde. Boe haols diech de arrogantie vendan um mèt krete te koume es ''gezien de reactie vaan MVVke''.
De bevestigs allein mer weer tots diech degene bis dee totaal in paniek raak, es get gezag weurt dat neet in dien sträötsje pas....
De bis in dit kansloos sjrieve allein mer de bal trök aon 't speule, zoonder ouch mer nao te dinke euver wat d'r steit...Sneu.
Iech raoj d'ch aon (of aof, 't is wie'ste 't beloers) um daan ouch mer gein teikeninge vaan Oppenheimer te beloere, of columns vaan Youp van 't Hek te leze..

Dudelek totste m'ch neet kins ouch, want laot polletiek naomelek 'ne nog groetere hobby vaan m'ch zien es dat getrap tege 'ne bal....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2017 02:39 12 okt 2017 02:39 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5302
Uit zelfbescherming ben ik er niet bij vrijdag. Toen ik hoorde dat scheidsrechter Janssen fluit, moest ik rigoreus passen. Ik heb me gezworen om naar geen wedstrijd meer te gaan wat hij leidt. Dat geldt ook voor Higler. Janssen heeft voor mij MVV-NAC een keer ( volgens mij bewust) om zeep geholpen als ook Roda-MVV. Een volgende keer trek ik gewoon niet meer. Niet goed voor mijn hart, sorry jongens, veel succes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2017 17:23 12 okt 2017 17:24 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5303

Schapendonk schreef : Uit zelfbescherming ben ik er niet bij vrijdag. Toen ik hoorde dat scheidsrechter Janssen fluit, moest ik rigoreus passen. Ik heb me gezworen om naar geen wedstrijd meer te gaan wat hij leidt. Dat geldt ook voor Higler. Janssen heeft voor mij MVV-NAC een keer ( volgens mij bewust) om zeep geholpen als ook Roda-MVV. Een volgende keer trek ik gewoon niet meer. Niet goed voor mijn hart, sorry jongens, veel succes.

Daan num iech hiel geer de hooneurs veur diech woer en zal daan twie kier zoe hel sjriewe en metzinge !
En al die gaste die ut euver ut weer en temperatuur hubbe...
al zow ut min 10 zien...is de jong present en zegk iech...dao mot vaan de tribuunes tropiese hitte aofstraole!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2017 18:15 12 okt 2017 18:15 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5304
www.limburger.nl/cnt/dmf20171012_0004882...wiertz-en-co-geklapt

Niks, nada, noppes!! Zelfs dit krijgen ze niet meer van de grond!!

Hoop dat ze heel snel naar de klote gaan!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 08:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5305
Hopen daar op een buitenlandse overname want dat brengt meer geld in het laatje. Denken ze. Op zich begrijpelijk vanuit hun standpunt dat ze wachten op de volgende uitspraak in zaak-Korotaev (zou dat niet ergens deze maand zijn). Dat wist je al toen ze niet meteen afstand namen van hem toen hij de bak in draaide.

Laat die rechtszaak inclusief diverse beroepen maar zo lang mogelijk duren ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 09:27
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5306
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er twee nieuwe investeerders klaar staan (Chinezen), die het zaakje willen overnemen.
Maar dan moet Sjrouff zijn aandelen verkopen, en dat wil die uiteraard niet, omdat de club minder waard is, dan wat hij er destijds in gestoken heeft. Het is één grote kolere bende daar, zelfs tijdens wedstrijden kunnen sommige mensen elkaars bloed wel drinken daar op de hoofdtribune. Het schijnt zelfs dat Schrouff zijn stoeltje was opgezegd in één van de laatste thuiswedstrijden, en dat daar toen de nodige 'vreigel' is ontstaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 14:38
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5307
Bizar toch wel. Dat plan van de Limburgse investeerders klonk als een zeer gedegen plan dat Roda kon helpen om zijn zogenaamde status van club uit Limburg in stand te houden, ondersteund door lokale investeerders. Die investeerders mogen gerust naar Maastricht komen. In plaats daarvan lijkt Roda weer te kiezen voor het grote buitenlandse geld dat zoveel onzekerder is. Ze doen maar op daar, wat een zooitje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 15:19
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 443
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5308
Schruoff wil maar een ding, dat is zijn miljoenen terug krijgen, hoe en aan wie maakt hem niet uit, zal rond de 20 miljoen zijn. Die lokale inversteerders willen flink bezuinigen en een gezondenbedrijfsvoering gaan voeren ipv ieder seizoen rond de 2 milj begrotings tekort. Je kunt je afvragen wat je als lokale sponsor nog moet bij Roda, als de club gerund word door buitenlandse inversteerders zonder enige binding met de streek of club en hun zakken vullen met hun sponsorgeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 16:25
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5309

Vluuzak schreef : Schruoff wil maar een ding, dat is zijn miljoenen terug krijgen, hoe en aan wie maakt hem niet uit, zal rond de 20 miljoen zijn.


Bron? Want mij lijkt het juist een clubman en zeker geen dommerik, iemand die juist niet alle geld terug wilt verdienen, wat een investeerder wel wilt. En volgens mij maakt het hem daarom juist wél uit aan wie het verkocht wordt, en heeft ie de investeerders langs een lijn voorwaarden gelegd en afgekeurd.

Maar ik kan t mis hebben.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2017 18:38 13 okt 2017 18:39 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5310
Klopt ook niet helemaal. Want als iets mij aan het hart gaat en een vertrouwd persoon mijn voorkeur heeft kies ik niet voor een Chinees of Rus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden