Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon...

04 aug 2017 07:39 04 aug 2017 08:20 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
Onderwerp Auteur
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #1
Heel irritant is die Ronald Waterreus met zijn loodzware Limburgse accent (niet erg hoor, haha). Deze Waterreus werd tot voor kort, tot eind 2014, begin 2015, gevraagd voor sportanalyses op televisie, o.a. in het zondagavondprogramma over voetbal, NOS Studio Voetbal (Laat). En al zijn zogenaamde analyses waren voor mij stuk voor stuk tenenkrommend non-informatief. Waardeloze prietpraat. En maar praten en praten, maar dat leverde nooit iets op. De man heeft zelden of nooit een verrassende visie laten zien. Oef, deze oelewapper sprak enkele jaren geleden uit dat hij op lange termijn wel voorzitter van PSV willen worden... Mijn god, wat overschatte en overschat die Waterreus zijn eigen capaciteiten. Heel gênant.

Ik geloof dat Waterreus, die steeds minder gevraagd wordt om zijn on-meninkjes op televisie te onthullen, dat zelf ook door begon te krijgen. Daarom leek het volgens mij deze vallende voormalige Roda- en PSV-ster, die zichzelf nog steeds een topper vindt, verstandig om eens een keer kritisch en met een nieuw geluid te komen in een column in VI. Ja, zo moet deze beperkte denker hebben gedacht: iedereen is blij met de prestaties van onze Leeuwinnen, dus dit is mijn kans om de kwaliteit van het vrouwenvoetbal op het EK2017 eens aan te vallen. Iedereen is blij met het Oranje van vrouwen. Nu kan ik de kans grijpen om mij te laten gelden als een onafhankelijk denker. Ik zeg gewoon dat vrouwenvoetbal geen topsport is. Dat zullen mensen niet leuk vinden, maar zo laat ik zien dat ik een onafhankelijk denker ben. Eh... zijn stukje in VI is werkelijk te gênant voor woorden. Nee, dik twee miljoen tv-kijkers, zegt hem niets... Hij vindt/vond verder dat het EK vrouwenvoetbal hem als commercieel product door de strot werd gedrukt. Of zoiets. Wat zijn dat voor idiote praatjes? Zou dat bij het EK mannenvoetbal heel anders zijn? Kortzichtige, quasi-kritische lulkoek! Heel irritant.

Hier is wat 1limburg.nl hierover te melden had - het artikel in VI kreeg ik niet 'legaal' te pakken. Lees en huiver:

www.1limburg.nl/waterreus-vindt-vrouwenv...rt?context=section-2
Waterreus vindt vrouwenvoetbal nog geen topsport
De redactie - Geplaatst op woensdag 2 augustus 2017 - 13:08

Ronald Waterreus is niet te spreken over de hype rond het Nederlands vrouwenelftal.
De oud-keeper uit Lemiers uit zijn onvrede in een column in weekblad Voetbal International.

Overdreven
Hij vindt de vele media-aandacht voor het EK vrouwenvoetbal overdreven. 'De stadions zitten alleen vol als Oranje speelt', motiveert de voormalig sluitpost van onder meer Roda JC en PSV zijn standpunt.

Ooms en tantes
'Ik zag óók beelden voorbijkomen van andere interlands, waar je hooguit wat ooms en tantes tussen de lege stoelen ontwaarde. En om die twee miljoen televisiekijkers nu als graadmeter te nemen. Die mensen komen ook wanneer De Toppers een gratis concert geven, al is het in China.'

'Sport in ontwikkeling'
Waterreus schrijft verder dat hij vrouwenvoetbal ‘leuk, enthousiasmerend en soms spannend’ vindt. Maar de analyticus vindt het vooral een sport in ontwikkeling. 'Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport. Voorlopig in elk geval nog niet.’ (...)


De vrouwen van Oranje hebben donderdagavond 3 augustus via hun spel en fraaie 3-0-overwinning op Engeland een dikke, hele dikke, middelvinger laten zien aan de voormalige doelman van o.a. PSV. Als dat geen topprestatie en topsport was, weet ik het ook niet meer. Mooi.

Maar Waterreus zal zich er helaas weinig van aantrekken. Om onbegrijpelijke redenen heeft onze denker het vrij hoog in de bol zitten. Uit al zijn prietpraat is gebleken dat hij niet al te slim is. Het is niet erg als je niet slim bent. De meesten van ons zijn niet slim. Irritant wordt het als een niet-slimme zich voordoet als een uiterst slim persoon. Zo'n persoon is Waterreus. Hij wil graag 'met de grote jongens' meepraten over het voetbal en denkt vergeefs dat dat lukt met zijn geouwehoer.

Waterreus zal al deze kritiek simpelweg naast zich neerleggen, omdat hij meent te weten dat het trieste lot van grote zieners en denkers nu eenmaal is dat hun mededelingen wrevel veroorzaken. Deze vrij beperkte denker zal uit alle kritiek hoogstwaarschijnlijk alleen maar afleiden dat hij, als groot denker, goed bezig is. Nee, die kritiek op zijn columns en analyses hoort er nu eenmaal bij. Zo zal Waterreus denken, vermoed en vrees ik.

Misschien mogen we volgende week dus wel een stukje van Waterreus verwachten over de hype rond Appie Nouri. Een hype die hij wellicht ook zwaar overdreven vindt. Want deze Waterreus meent dat hij kritisch zaken moet benoemen en hij zal dan misschien durven zeggen dat Appie nog niet volgroeid was en dat het maar de vraag was of hij als talent zou doorbreken. Dat zou heel smakeloos zijn, maar een zogenaamd groot denker als Waterreus heeft daar lak aan en durft zaken te benoemen. Vooral om zichzelf te profileren. Daar gaat het hem om. Of misschien gaat hij nu in een VI-column wat kritische noten kraken over 'zijn' PSV dat op de glorieuze, legendarische, donderdagavond van de Oranje-leeuwinnen Europees voetbal verspeelde. Dan kan hij daar weer wat over zeuren zonder ook maar met één realiseerbaar of realistisch verbeteringsvoorstel te komen.

Heerlijk tenenkrommend irritant is die Waterreus dus met zijn gemakkelijke, zogenaamd kritische, gedachtetjes... Maar misschien ben ik nu toch wel wat te negatief. Misschien moet hij maar een of andere directeur bij Roda worden, als PSV niet lukt? Ik gun hem dat wel, ondanks mijn misschien niet al te positieve beoordeling hierboven. Zo'n geweldige topsporter als Waterreus moet toch ergens zijn visionaire ideeën kunnen laten bloeien? Geef die man een topfunctie bij Roda, liefst op een belangrijke plek! Dan komt uiteindelijk toch nog alles goed met Waterreus... Een slecht verhaal met een vrolijk einde... Iedereen gelukkig...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 08:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3809
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #2
Waterreus wordt overal uitgekotst, typisch zo iemand die altijd een dwarse mening heeft gewoon omdat het kan, niet omdat het inhoudelijk een goede mening is. Bij Roda is hij ook totaal niet populair hoor. Ik moet Waterreus al niet vanuit zijn tijd als PSV-keeper. Die had altijd in de pers opmerkingen over MVV rond wedstrijden tegen MVV. Opmerkingen die er op neerkwamen dat MVV een amateurvereniging was, hij maakte MVV altijd een beetje belachelijk, kleineerde het. Ik ging er toen van uit dat het zijn Roda-verleden was. Inmiddels denk ik dat hij gewoon zo in elkaar zit, waarschijnlijk deed hij bij pakweg NEC of Sparta hetzelfde.

Wat ik nog het minste begrijp aan zo'n column. Dat iemand het EK-vrouwenvoetbal niets interesseert, of het geen topsport vindt, dat kan ik nog best begrijpen. Maar dat je denkt dat het een goed idee is om dat in een column te zetten? Is Waterreus zo'n figuur die in de stad tegen willekeurige mensen zegt dat ze een lelijk gezicht hebben? En vervolgens trots op zichzelf is "want hij zegt gewoon wat hij denkt!"?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 12:49
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 906
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #3
Aan de huidige voetbalmaffia waarin Us MVV-ke moet manouvreren. Onderstaande column geeft deze situatie prima weer.
Een uitstekend stukje journalistiek dat hier helaas is uitgestorven.

Frank Van Laeken
Freelance journalist en auteur
Column
01/08/17

'Er is een Bosman-arrest nodig tégen de voetbalmakelaars'
Bijna 22 jaar geleden maakte het zogeheten Bosman-arrest een einde aan de almacht van de voetbalclubs. Vandaag is de slinger volledig doorgeslagen en wordt het internationale topvoetbal gegijzeld door makelaars. Pervers, vindt Frank Van Laeken, en hij pleit voor een nieuwe Europese ingreep. Wie neemt het initiatief?

Half juni baarde Royal Antwerp Football Club, stamnummer 1 uit het Belgische voetbal, opzien met de aanstelling van Luciano D'Onofrio tot sportief directeur.
'We wikken onze woorden, willen niet in superlatieven vervallen', toeterde de chef voetbal van een populaire krant de dag nadien in zijn commentaarstuk. 'Toch: in het Belgisch voetbal zijn we nooit iemand tegengekomen die zakelijk instinct, een duidelijke visie en een grote voetbalkennis zo goed combineert.' En hij besloot zijn lyrische standpunt met: 'Alleen een gebrek aan geduld of een clash van ego's kan de Bosuil van nieuwe hoogtepunten houden.'
Vlak voor de start van de nieuwe competitie verwelkomde de chef voetbal van een andere populaire krant diezelfde D'Onofrio: 'Blij dat u terug bent. U maakt onze competitie rijker en beter. Voor mensen met een beperkt of kort geheugen: Luciano D'Onofrio is de man die eind jaren negentig officieus het noodlijdende Standard overnam (officieel kon niet, want hij was nog actief als spelersmakelaar en dat is onverenigbaar met een bestuursfunctie binnen een club) en die met de ingedommelde reus uit Luik twee landstitels behaalde, in 2008 en 2009. Knappe prestatie, zeer zeker. Voor mensen met een uitgebreider geheugen: de voorbije twintig jaar werd D'Onofrio vier keer gerechtelijk veroordeeld vanwege zijn dubieuze rol in een aantal transfers. Er zijn ook tal van geruchten en verdachtmakingen in andere zaken.
Kortom, deze man is - laten we een kat een kat noemen - een fraudeur. Valsspeler. Dat kan iets uit het verleden zijn, een late jeugdzonde zeg maar, maar dat voetbalstrafblad ís er wel degelijk. Zo iemand sportief directeur maken van een club zegt veel over moraliteit in het voetbal, of beter: het gebrek daaraan. Zo iemand als journalist bejubelen is zonder meer vreemd. Zou een editorialist op de algemene pagina's de terugkeer van een fiscale fraudeur in een hoge functie in pakweg de banksector toejuichen?
Parvenus Sans Gêne
Dat de comeback van Luciano D'Onofrio niet kritischer werd benaderd in de vaderlandse pers, zegt veel over die pers én over het voetbal. Elke vorm van moreel besef is weg in het moderne voetbal. Een wereld zonder regels en dus een ontregelde wereld.
Als je deals zó schimmig waren, dat je van de FIFA - u weet wel, die organisatie die boven elke verdenking staat - niet meer mag werken als spelersmakelaar, kun je nog altijd sportief directeur worden. Wat voor signaal stuur je daarmee uit, als club, als voorzitter, als geldschieter, als voetbalbond, maar ook: als voetbaljournalisten? Doe maar op, zoiets?
Elke vorm van moreel besef is weg in het moderne voetbal. Een wereld zonder regels en dus een ontregelde wereld.
Terwijl ik dit tik is de transfer van Neymar van Barcelona naar Parijs nakend. De 'Parvenus Sans Gêne' uit de Franse hoofdstad zouden 222 miljoen euro neertellen voor de Braziliaanse aanvaller. Een verpulvering van het huidige - en al bijzonder ziekelijke - recordbedrag van om en bij de 105 miljoen euro dat Manchester United vorige zomer betaalde voor Paul Pogba, een speler die het nota bene een paar jaar voordien met een 'onvoldoende' had doorgestuurd en voor een habbekrats (1 miljoen) verkocht aan Juventus. Neymar zou 60 miljoen euro per seizoen gaan verdienen in Parijs. Bruto, vermoed ik.
Wie ook geld gaat verdienen aan die recordtransfer is Pini Zahavi, nochtans niet de persoonlijke makelaar van Neymar, maar een, laten we zeggen, gewiekste tussenpersoon. Iemand met een netwerk en een contactenlijst om u tegen te zeggen. Iemand als Luciano D'Onofrio.
Zahavi is de officieuze baas van Royal Excel Mouscron, het fusiegedrocht uit Henegouwen. Zijn naam vind je niet op officiële papieren, om dezelfde reden waarom D'Onofrio in den beginne niet mocht genoemd worden als grote baas van Standard: andere activiteiten die niet verenigbaar zijn met het leiden van een club. Als de zakelijke transactie doorgaat, zal Zahavi naar het schijnt 35 miljoen euro verdienen aan de overgang van Neymar. Vorig jaar verdiende collega-makelaar Mino Raiola al 27 miljoen aan de transfer van Pogba en daar komt nog een kleine twintig miljoen bij in de loop van diens vijfjarig contract, zo konden we lezen in Football Leaks.
Je moet dus niet tegen een bal kunnen trappen om veel geld te verdienen in het voetbal. Koopmansgeest, een flinke dosis assertiviteit en aanleg voor blufpoker volstaan. Scrupules zijn ballast.


Lijfeigenen
Op 15 december 1995 veroorzaakte het Bosman-arrest een schokgolf in de voetbalwereld. Noch bij de UEFA, noch bij de nationale voetbalbonden, noch bij de clubs hadden de arrogante bestuurders ooit gedacht dat de juridische aanval van een bescheiden middenvelder tot dit resultaat zou leiden: het van de ene op de andere dag afschaffen van het bestaande systeem door het Europees Hof van Justitie. Tot dan eindigden contracten van bepaalde duur niet zo lang een voorzitter een speler aan zich wilde binden. Dat stond haaks op de economische principes en het arbeidsrecht, maar dat kon de bonzen niets schelen. Voetbal was een gesloten wereld op zich, dachten ze. Laat ons gerust, boze buitenwereld!
Je moet niet tegen een bal kunnen trappen om veel geld te verdienen in het voetbal. Koopmansgeest, een flinke dosis assertiviteit en aanleg voor blufpoker volstaan.
Het Bosman-arrest was een goede en ook zeer logische zaak. Clubs reageerden paniekerig, kondigden besparingen aan in de jeugdwerking, wat zo ongeveer het domste was wat ze konden doen, want dáár viel nog geld te rapen door het verkopen van jonge talenten. De internationale voetbalorganisaties hebben toen nagelaten maatregelen te treffen tegen de makelaars. Die kregen vrij spel en dat zullen we geweten hebben, elke transferperiode een beetje meer.
Voor een supporter is herkenbaarheid belangrijk: zich kunnen identificeren met ploeg en spelers. Voor een makelaar niet: die wil zoveel mogelijk geld verdienen op zo kort mogelijke tijd. Spelers bleven lijfeigenenen: niet meer van een club, maar nu van hun makelaar. Goedbetaalde lijfeigenen, dat wel, protest bleef dus uit. Voor lieden als D'Onofrio en Zahavi braken glorieuze tijden aan.

Mendes & Raiola
Wellicht scheer ik nu de makelaars allemaal over dezelfde kam. Wellicht draai ik de zaken zelfs om: er zullen meer koosjere makelaars dan graaiers zijn, zoals er ook meer mensen zijn die keurig hun belasting betalen dan Panamese geldtoeristen. Alleen zijn het die graaiers die de dienst uitmaken in het topvoetbal. Internationaal: Jorge Mendes en Mino Raiola. De doorsnee voetballiefhebber kent hun namen amper, buiten het voetbal blijven ze helemaal onder de radar.
Jorge Mendes is de grote baas van het Portugese bedrijf Gestifute en behartigt de rechten van Cristiano Ronaldo, José Mourinho, Diego Costa, Radamel Falcao, James Rodríguez, Ángel Di María en zowat alle internationals van Europees kampioen Portugal. Als Ronaldo nu vervolgd wordt door de Spaanse fiscus, komt dat omdat Gestifute hem had aangeraden belastingen te ontduiken. Mendes heeft een flinke voet in huis bij Real Madrid, maar ook bij andere Europese topclubs.
Carmine 'Mino' Raiola is de Nederlands-Italiaanse makelaar van onder anderen - even ademhalen - Paul Pogba, Zlatan Ibrahimović, Mario Balotelli, Henrikh Mkhitaryan en Romelu Lukaku. Hij is tegenwoordig huisleverancier bij Manchester United, waar het geld sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson vrolijk rolt.
Bij ons is de Iraans-Franse zakenman Mogi Bayat de man die de transfermarkt beheerst. Van 2003 tot 2010 was hij algemeen directeur van Sporting Charleroi, daarna werd hij spelersmakelaar. Er is nauwelijks een belangrijke transfer op Belgische bodem waar hij niet de hand in heeft. Heeft een club dringend een linksback nodig, dan weet Bayat wel iets te regelen. De wederdienst volgt later wel.

Mensenhandel
222 miljoen euro voor een transfer. 35 miljoen voor de rol die een makelaar daarin speelt. Het is de waanzin zó ver voorbij, dat er blijkbaar niemand nog bij stilstaat. Het voetbal zit in een even diepe morele en financiële crisis als begin jaren negentig, toen clubs spelers behandelden als hun eigendom. Er lijkt maar één manier te zijn waarop deze gekke machine kan gestuit worden: een nieuw arrest-'Bosman', maar dan onder een andere naam. Al was het maar om de integere makelaars te belonen voor hun correcte gedrag.
Ook al is dat transfergedoe eigenlijk niet meer of niet minder dan mensenhandel, toch lijkt het naïef om dit te willen verwezenlijken.
Maar wie wordt de Jean-Marc Bosman van 2017? Makelaars zullen elkaar niet gaan bekladden. Bonden houden niet van externe gerechtsprocedures. Voetballers zullen niet in opstand komen tegen het systeem dat hen hogere lonen en lucratieve transfers heeft opgeleverd. Clubs al evenmin, gegijzeld als ze worden door makelaars. Sommige clubs worden zelfs beheerd door een makelaar, die zo het verbod op Third Party Ownership - het verdelen van de rechten van een voetballer over meerdere partijen, waardoor een speler een soort aandeel werd - omzeilt.
Armlastige voetbalverenigingen worden ofwel overgekocht door vreemde snuiters, ofwel gedwongen tot exclusieve samenwerking met één makelaar. Zoniet: geen geld, geen behoorlijke spelers, geen sportieve successen, steeds minder tv-gelden, steeds minder volk op de tribunes, een enkele reis naar de financiële afgrond.
Chantagepraktijken die wérken, in het hedendaagse voetbal. Zo ver heen is dat wereldje. Of moet ik eerder schrijven: dat 'milieu'?
In afwachting van een Europese aanpak zou de FIFA er al kunnen voor zorgen dat makelaars slechts een beperkt aantal cliënten mogen hebben en dat die niet boven een bepaalde, opgetelde transferwaarde uitkomen, zodat andere makelaars de kans krijgen om de zaken van een topspeler te behartigen. Dat zou de almacht van de Mendessen en Raiola's al flink inperken.
Sommigen eisen de afschaffing van het hele transfersysteem. Tabula rasa. Volledig vrij verkeer van personen en diensten, het Europese principe. Ook al is dat transfergedoe eigenlijk niet meer of niet minder dan mensenhandel, toch lijkt het naïef om dit te willen verwezenlijken. Realistischer is om het bestaande systeem aan banden te leggen en doorzichtiger te maken. En zelfs dat zie ik op korte termijn niet gebeuren.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 18:15
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #4
Sorry huur Ben, mer boe haolste die felle toen vendan? Iech geef Waterreus volkoume geliek, ofste 't noe leuk vins of neet. Of bin iech daan ouch dom?

Heer heet volkoume geliek es heer zeet tot dit ganse EK gewoen ''gehyped'' weurt.

Prima tot de dames tege 'n bal wèlle stampe, en tot 't niveau ''redelek'' is, veur dames begrippe. Mer al dee media deit 't veurkoume esof dit voetbal ouch mer in de buurt kump vaan 't normale voetbal.

En sorry, mer vergeleke mèt mannevoetbal, is 't niveau gewoen abominabel.

Passes koume neet aon, en weure in 90% vaan de gevalle gegeve euver nog gein 10 meter, en conditioneel zien ze allemaol totaal leeg nao 75/80 menute.

Mesjiens tot ze 't dames voetbal beter kinne aonpasse nao kleiner velde en minder speultied.

Geluif m'ch, 't 6e vaan Leonidas wint hei nog mèt gemaak vaan.

Mer ach, es ze mer plezeer höbbe...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 21:47 04 aug 2017 21:48 door Sjonnie.
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #5

MVVke schreef : Sorry huur Ben, mer boe haolste die felle toen vendan? Iech geef Waterreus volkoume geliek, ofste 't noe leuk vins of neet. Of bin iech daan ouch dom?

Heer heet volkoume geliek es heer zeet tot dit ganse EK gewoen ''gehyped'' weurt.

Prima tot de dames tege 'n bal wèlle stampe, en tot 't niveau ''redelek'' is, veur dames begrippe. Mer al dee media deit 't veurkoume esof dit voetbal ouch mer in de buurt kump vaan 't normale voetbal.

En sorry, mer vergeleke mèt mannevoetbal, is 't niveau gewoen abominabel.

Passes koume neet aon, en weure in 90% vaan de gevalle gegeve euver nog gein 10 meter, en conditioneel zien ze allemaol totaal leeg nao 75/80 menute.

Mesjiens tot ze 't dames voetbal beter kinne aonpasse nao kleiner velde en minder speultied.

Geluif m'ch, 't 6e vaan Leonidas wint hei nog mèt gemaak vaan.

Mer ach, es ze mer plezeer höbbe...







Wat een bullshit MVVKe !!

Op de 1e plaats mag je vrouwen NOOIT vergelijken met mannen . Mannen zijn fysiek veel sterker . Je vergelijkt een BMW M3 ook niet met een Fiat panda . Vraag me af of je een Lieke Martens of Jackie Groenen al eens aan het werk hebt gezien ?? Lieke Martens legt een bal van 30 a 40 meter afstand dood op haar schoen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 22:04
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #6
MVVKe, hubs se toevallig PSV gezeen gister?!

I rest my case!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 22:28
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #7


Als jullie het over vrouwenvoetbal hebben mag ik zeggen dat ik deze afbeelding erg leuk vind. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik toch stiekem kijk!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2017 23:17
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #8

Jo70 schreef :



Als jullie het over vrouwenvoetbal hebben mag ik zeggen dat ik deze afbeelding erg leuk vind. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik toch stiekem kijk!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER


"Frauen sind zum ficken da!" vind je leuk Jo70?

Denk je dan aan je oma, je moeder, je zus of je dochter?

Maar je zegt het al zelf, je bent een "stiekeme kijker"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 01:01
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #9
@Meerssen, wil natuurlijk niet vrouwonvriendelijk zijn, maar een beetje voetbalhumor mag toch wel of niet??

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 01:52
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
Onderwerp Auteur
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #10

MVVke schreef : Sorry huur Ben, mer boe haolste die felle toen vendan? Iech geef Waterreus volkoume geliek, ofste 't noe leuk vins of neet. Of bin iech daan ouch dom?

Ha MVV'ke. nein diech bis neet dom este aanders dinks es (m)iech. Meh, iech sjaggerneer miech al väöle väöle jaore aon de sjele wawwel vaan dee mins. Dee veult ziech zoe geweldig: zum Kotzen. Dat heer dom is, had iech mesjiens beter neet zoe dudelik mote zègke...
't Leek miech wel 'n leuke nui rubriek "Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon..." en waw d'n aoftrap daovaan geve.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 10:59 05 aug 2017 11:02 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #11

Ben Salemans schreef :

MVVke schreef : Sorry huur Ben, mer boe haolste die felle toen vendan? Iech geef Waterreus volkoume geliek, ofste 't noe leuk vins of neet. Of bin iech daan ouch dom?

Ha MVV'ke. nein diech bis neet dom este aanders dinks es (m)iech. Meh, iech sjaggerneer miech al väöle väöle jaore aon de sjele wawwel vaan dee mins. Dee veult ziech zoe geweldig: zum Kotzen. Dat heer dom is, had iech mesjiens beter neet zoe dudelik mote zègke...
't Leek miech wel 'n leuke nui rubriek "Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon..." en waw d'n aoftrap daovaan geve.


Haha, ok Ben ;)

@ Sjonnie: Die vergelieking tösse manne en vrouwe voetbal maak iech neet. Dat deit de media mer al te gere en ouch Vera Pauw zaot ziechzelf wel hiel erg op te hiemele en te vergelieke bij Eva Jinek.

Iech constateer allein tot datgene wat te zien is vaan dat vrouwevoetbal totaal oonzinneg is en puur door de hype zoe good bekeke weurt. Veur de kwaliteit hoofste 't eg neet te doen.
Es de NOS ederein de kop wèld had gemaak mèt 't WK Beachvolleybal dat noe aon de geng is, daan had ederein dao wel nao geloerd. Lui loere allein mer umtot voetbal noe touwvalleg de mies bekeke sport is, de boel ouch nog 'ns gigantisch door de stroot geduid weurt door de media (in eder praotprogram is wel 'ne (ex) damesinternational) en d'r in de zomer sumpelweeg gewoen geine mieter op d'n tèllevisie is.

@ Lassie; Nein, iech höb mer ein club en dat is M.V.V. Wat de res deit boeit m'ch eg geine eine sodemieter, mer iech had al begrepe tot ze slech waore.

Mer um de rubriek neet weier te store en 't voetbalgerelateerd te houwe: Iech sjaggerneer miech aon....Voetballers die es voetballer good waore, mer vendaog d'n daag allein mer verbale diarree oet de moond laote koume, en dao daan ouch nog 'n groet podium veur kriege.
En in mien beleving zien dat behuurlek get ex-voetballers. Mer umtot ze op hoeg niveau höbbe gespäöld, nùmme lui dèks gehiel ten oonrechte hun wäörd aon veur woerheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 11:27 05 aug 2017 11:28 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #12
Ik zal ook een voetbalgerelateerde duit in het zakje doen als het gaat om 'iech sjaggerneer miech aon...' (met een lichte knipoog natuurlijk)

- Voetballers met lange mouwen aan bij temperaturen ver boven nul. Afgelopen seizoen zelfs die jongen van Jong Philips (nota bene uit Ijsland!) met handschoenen aan in de Geusselt gezien toen het ver boven nul was. Temperatuur boven nul, handschoenen flauwekul. Overigens hebben ze bij handschoenen wel vaak weer korte mouwen aan. Anders kunnen ze hun tattoo's niet showen.

- Die roze/oranje/gele/blauwe voetbalschoentjes. Ja, het klopt dat het tegenwoordig moeilijk is om gewoon zwarte schoenen te kopen. Misschien eens vragen aan de arbitrage. Die weet kennelijk wel waar je normale schoenen kan kopen. Voetballers kunnen zich onderscheiden met hun kwaliteiten, niet met hun kleding. Je bent een team met uniforme uitstraling.

Zo dat is er ook weer uit. Goede rubriek dit ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 15:17 05 aug 2017 15:19 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #13
Iech sjageneer miech aon " de splinter in ut oug vaan nne aander zien maar de ballek in de eige neet zien " syndroom vaan menig fan heij...

Wat mot dat gezijver euver Waterreus....? Hub geer niks anders te doe...? Wat intereseert miech en mot iech met gebaazel vaan nne aajtspeuler vaan *Oda...?

Es geer get te zeure mot hubbe....steek daan iers hand in eige boezem en zegk get euver dee publisieteitsgeile Thal en zien gebazel en grenzellose zellefeuversjatting... ;) .
Euveral te pas en miestal ontepas 'n meiningk motte geeve aoch al heet heer dao gein piep tobak verstand vaan!
Zellefs euver voetbal meint dee tog beperkte aajt speuler , esof heer Cruyf en ut voetbal heet oetgevoonde heet, de woerheid te motte verkondigge...
Zuut geer Erik Meijer dee tog mie gespresteert en metgemaak heet zoe get doen ? Of Mark Luypers...?
Gaank tog speule met "ergernisse" ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2017 15:44
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #14
Laten we vooral kijken wat er rondom MVV beter kan waar we zelf of MVV invloed op heeft. Weet je waar ik me gruwelijk aan kan ergeren? Dat MVV weken de tijd heeft om de stoeltjes schoon te maken en bij de eerst beste oefenwedstrijd thuis, moeten supporters op vieze, ongepoetste stoeltjes gaan zitten. Schandelijke vertoning.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2017 07:03 08 aug 2017 05:04 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
Onderwerp Auteur
Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon... #15
Ik had dit bericht aanvankelijk geplaatst in de nieuwe rubriek "boe weur iech werm vaan". Een positieve en prima nieuwe rubriek (waarschijnlijk een reactie op de door mij recent opgerichte www.mvvfans.nl-rubriek "Ergernissen: iech sjaggerneer miech aon") . Maar al schrijvende gingen in mijn stuk ergernissen over de seksistische wijze van de beoordeling van vrouwensport de boventoon voeren. Daarom heb ik dit stuk toch maar verplaatst naar deze Ergernissen-rubriek. Ik vind overigens het positieve idee achter de rubriek "boe weur iech werm vaan" van LRB (Les Rouges Blanc) uitstekend! Positief denken is prima. Maar ja, Mestreechtenere es iech sjaggernere ziech gere...."

----

Iech weur werm vaan... hiel väöl...

Ik word warm van Sifan Hassan, die misschien wel de wereldkampioen op de 1500 meter wordt. Ik word warm van Dafne Schippers, die gaat voor de eerste plaats op de 100 en 200 meter. Ja, en ik word nog steeds warm van de Nederlandse Leeuwinnen die vandaag om de Europese voetbalkampioentitel gaan strijden, met leuk aantrekkelijk voetbal. Ja, leuk voetbal. Misschien is het vrouwenvoetbal iets anders dan mannenvoetbal. Misschien is het van een lager, nee veel beter: ander niveau. Maar ik kijk met meer plezier naar onze Oranje Leeuwinnen, dan bijv. naar de laatste Euro-wedstrijd van PSV! Dat debiele macho-achtige vergelijken van mannensport met vrouwensport door sommige oudere analytici moet maar eens een halt worden toegeroepen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het gedateerde seksistische denken dat mannen beter sporten dan vrouwen (en dat vrouwenvoetbal geen topsport kan zijn).

Tja, ik laat me mijn positieve Vrouwen-Oranjepret niet vergallen door rare mannen-die-vroeger-op-hoog-niveau-voetbalden-en-nu-vaak-ten-onrechte-denken-dat-ze-vanwege-hun-hoge-voetbalniveau-ook-een-hoog-denkniveau-en-voetbalanalytisch-vermogen-hebben zoals Ronald Waterreus, Reginald Thal, Arnold Mühren en weet ik veel wie. Die analyserende mannen kraken het vrouwenvoetbal af door dat voetbal te vergelijken met mannenvoetbal. Onze Oranje-Leeuwinnen laten gewoon goed voetbal zien. Geweldige teamgeest! Wat een leuke spontane groep meiden die hard voor elkaar werken en het niet hoog in de bol hebben! Ik kijk er met plezier naar.

Afijn, die genoemde voormalige sporters, voor mijn part: voormalige topsporters, menen een oordeel over (top)vrouwenvoetbal of (top)vrouwensport van dit moment te kunnen en moeten vellen. Hun oordelen zijn vrij voorspelbaar en naar mijn smaak gênant verouderd en seksistisch. Zo negatief. Deze oude verzuurde heren analytici gaan waarschijnlijk straks ook constateren - het zijn immers ongelofelijk begaafde analytici, vinden ze zelf - dat mannen op de 100 meter ongeveer 1 seconde sneller zijn dan vrouwen als Dafne Schippers. Hoera, de mannen zijn beter! Dat is gewoon een droge constatering die dit soort denkers durft te uiten, ook al weten zij, martelaars van de waarheid, dat het volk die constatering niet leuk zal vinden. En op de 1500 meter rennen de beste mannen rond de 3.45 minuten, terwijl Sifan Hassan daar ongeveer 20 seconden langer over doet. Gutgut, nee, zullen dit soort begiftigde critici hoofdschuddend zeggen: het is misschien heel vervelend om te zeggen maar we kunnen er niet omheen dat in vergelijking met mannenatletiek vrouwenatletiek helemaal niets voorstelt. Dus als Dafne of Sifan een medaille op het WK atletiek, is dat leuk, maar qua topsport stelt dat geen fuck voor, want mannen zijn immers veel beter in atletiek dan vrouwen... Niet mee eens? Mooi. Maar deze critici zullen net zo gemakkelijk herhalen dat heel simpel en droog geconstateerd kan worden dat het vrouwenvoetbal in vergelijking met mannenvoetbal geen flikker voorstelt. Dat slaat toch echt helemaal nergens op!? ZEEEEEEEER IRRITANT, deze dommigheid, eh, beter: niet deze dommigheid, maar: andere denkwijze die je bij redelijk denkende mensen niet zou verwachten.

Andere critici zullen misschien zeggen: je moet de prestaties van Dafne Schippers en Sifan Hassan niet vergelijken met onze voetbalheldinnen, de Oranje Leeuwinnen. Dan zeg ik: al onze voetballende Oranje-vrouwen werken zich al vele jaren het snot voor de ogen om tot een topprestatie te komen die wereldwijd respect verdient. Dat is geslaagde topsport. Gezeur dat vrouwensport nu eenmaal minder is dan mannensport is hopeloos gedateerd en zwaar seksistisch. Natuurlijk is vrouwensport anders dan mannensport! Dat betekent niet dat we moeten denken dat vrouwensport minderwaardig is, minder dan mannensport. Ik dacht dat we die tijd achter ons hadden liggen. Maar dat is dus niet zo. De ietwat verzuurde oude genoemde analytici doen heel laatdunkend over vrouwenvoetbal. HEEEEL IRRITANT, MACHO-ACHTIG KORTZICHTIG! Helaas. Ik erger me werkelijk helemaal halfdood - ik leef nog - aan die neerbuigende houding ten opzichte van vrouwelijke topsporters. Dat is, nogmaals, toch niet meer van deze tijd, dacht ik, heel eventjes?

Hihi, nu ben ik me toch weer aan het ergeren. Foute rubriek. Sorry, LRB. Ik word op dit moment in elk geval heel warm van veel Nederlandse vrouwelijke topsporters die strijden om de hoogst haalbare titels. Maar ik krijg het koud van respectloze, seksistische praatjes van verzuurde oudere mannelijke analytici die laatdunkend doen over topprestaties van Nederlandse vrouwelijke sporters. De directe vergelijking van mannensport met vrouwensport plus de negatieve conclusies die zij daaruit trekken ten aanzien van vrouwensport slaan helemaal nergens op. Deze tenenkrommende domheid, oh nee, dat moet ik niet zeggen, daar krijg ik weer gedonder mee, dus veel beter: de gedachtegang van deze (mannelijke) analytici is, nogmaals, huiveringwekkend respectloos en seksistisch!

Sorry, LRB. Hopelijk vraag je geen slotje voor me aan... Hihi. Nao väöre. Hup Leeuwinnen, hup Dafne, hup Sifan! Trek je niks aan van al dat gewaterreus! Dat vond de bondscoach van het Deense damesvoetbalelftal trouwens ook. Hulde aan die man. Laat de voetbalvrouwen in hun waarde en laat ze gewoon voetballen! Houd op met het gedateerde machogezeur dat vrouwen slechter voetballen dan mannen. Vrouwenvoetbal is anders, maar niet slechter, dan mannenvoetbal. Anders hoeft niet slechter te betekenen! In de finale van EURO-F(emale) 2017 wordt wel degelijk topsport bedreven, stelletje verzuurde, oude, kortzichtige macho-analisten. Jullie analyses van vrouwenvoetbal zijn gênant en respectloos.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden