Hoe meer seizoenkaarten te verkopen?

09 aug 2012 17:09
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #16
Het plan waar Punker op doelt, is gebaseert op een zeer succesvol seizoenskaartproject in Engeland, mn FCHartlepool .
Deze club is vergelijkbaar met MVV, in ieder geval was deze club vergelijkbaar met MVV vwb het aantal seizoenskaarten: Voor het project 2000 Seizoenskaarten, ná het project een dikke 6.000.... En ondanks de korting, op het totaal, méér inkomsten en hogere ranking in de waardering van de FA.
We hebben dit plan met verve in het overleg met het bestuur uitgelegd en onderbouwt, verdedigt. Men heeft echter uiteindelijk niet voor deze optie gekozen en is het Roos- / Euphony plan verder gaan uitwerken.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 17:36
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #17
Gelieve mij te verbeteren als ik het fout heb. Moet zo'n plan niet eerst aan de ledenraad worden voorgelegd en dat deze een keuze maakt tussen de diverse voorstellen. Waarna het bestuur het besluit moet uitvoeren ???

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 18:12
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #18

Punker73 schreef : ...
Ik geloof niet in het weggeven van merchandise of andere hebbedingetjes. Hierdoor worden mensen geen seizoenkaart houder (kijk maar naar die Roos pas die je nu krijgt. Volstrekt nutteloos).

Punker, iech geluif ouch neet in de Roos kaart of korting, al zulle d'r wel luij zien die geveulig zien veur 'n korting.
Mer de Roos kaart zeker neet, dao hub iech ech nog geine euver gehuurd dee dao bewus veur heet gekoze.

Met dat speciale item, bedoel iech ouch get ech unieks! Hiel veul luij wille get speciaals hubbe en zulle daan ieder euverstag goon. E spengske is mesjiens get wienig, mer kin wel eeder jaor gegeve weure, met het jaortal derop. Ut is 'ne drempel dee sneller euvergegaange weurd um de kaart ieder te bestelle.
Ut mot get zien wat 'n collectersitem is, m.a.w. wat euver 10 jaor veul geld opbrink op marktplaats ;)
Iech zow ut dus noets verkoope!

@allemaol, sjiek tot eederein metdink! Iech bin verras door ut aontal reaksies nao eine daag! Iech weit zeker tot volgend jaor veur de verkoup vaan de sezoenskaart dit topic geleeze weurt door MVV!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 19:40 09 aug 2012 19:40 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #19
Seizoenskaartstunt.!

Voor het eerst kun jij jouw seizoenskaart in minder dan één dag bestellen!
Iedereen die voor vrijdag 10 augustus 15.00 uur een seizoenskaart besteld, kan deze aanstaande zaterdag komen afhalen tijdens het afhaalmoment. Bij de kassa's tussen de Angel-side en de Hoofdtribune kun je zaterdag van 10.00 uur tot 14.00 uur jouw seizoenskaart komen ophalen. Bestel dus snel en zorg dat je de eerste thuiswedstrijd 'die Roeie' ziet strijden!

Let op! Bovenstaand bericht geldt niet voor automatische incasso

www.mvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 19:52 09 aug 2012 19:54 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #20

aait wief schreef : Het plan waar Punker op doelt, is gebaseert op een zeer succesvol seizoenskaartproject in Engeland, mn FCHartlepool .
Deze club is vergelijkbaar met MVV, in ieder geval was deze club vergelijkbaar met MVV vwb het aantal seizoenskaarten: Voor het project 2000 Seizoenskaarten, ná het project een dikke 6.000.... En ondanks de korting, op het totaal, méér inkomsten en hogere ranking in de waardering van de FA.
We hebben dit plan met verve in het overleg met het bestuur uitgelegd en onderbouwt, verdedigt. Men heeft echter uiteindelijk niet voor deze optie gekozen en is het Roos- / Euphony plan verder gaan uitwerken.....

aait wief, welke redenen heeft MVV aangevoerd om het plan van de SC 'af te schieten' ?

Want om nou te zeggen dat hun eigen plan mbt Roospas nou zo succesvol is...? Verre van!
Over Euphony maar even niet gesproken...groot succes..

Degene die daarvoor gekozen heeft moet zelf afgeschoten worden.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 20:07
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #21
Allez nog maar een.
Iedere thuiswedstrijd vanaf 17.30 uur wokkie wokkie MVV-ke in Uw Geusselt-wok. Op vertoon van Uw seizoenkaart 12 Euro à volonté en Sjeng 1902,het MVV bier, à 1,70 Euro. Probeert U ook onze Sjeng-boa sauce.
U bent van harte welkom in onze, speciaal voor MVV seizoenkaarthouders, gereser-
veerde zaol d’n ingelebak waar tevens, door Luc Hommes, de opstellingen en de laatste nieuwtjes rond MVV Maastricht te horen zijn.

Zou deze zaol niet snel uitverkocht zijn ?

PS Het is wellicht mogelijk om het aanvangstijdstip te verplaatsen naar 20.30 uur omdat de wedstrijden toch niet meer worden uitgezonden op de vrijdagavond. Men krijgt hierdoor meer tijd om vooraf iets te organiseren.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 20:32
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #22
Ik denk ook dat een (gesponsord) cadeau ook zou kunnen werken. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan een voetbal (die nu bij sommige wedstrijden met tientallen het publiek ingeschoten worden): als je een seizoenskaart koopt krijg je op de seizoenskaartenhoudersavond (vgl. afgelopen maandag) een (gesponsorde!) bal, waar de aanwezige voetballers hun handtekening op kunnen zetten. Dat is een extraatje waar wellicht sommige supporters over de drempel gehaald worden.

Of een foto door de MVV-huisfotograaf van jezelf met een favoriete speler; lijkt me ook niet verkeerd.

Verder denk ik dat het een goede zaak zou zijn als de seizoenskaarthouders bijv. na de winterstop een meet-and-greet met de spelers zou hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 20:34
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #23
Iedereen is aan het gissen waarom de ongeveer 2500-3500 losse kaart kopers geen SK kopen, ik zou het deze mensen vragen, door het laten invullen van een heel korte vragen lijst aan de kassa, dan weet je al meer en kun je als organisatie kijken hoe en waar nog zieltjes te winnen zijn.

Ik zelf kan me er weinig bij voorstellen om eens af en toe te gaan, ik heb al een jaar of 20 een SK ook in de tijd dat ik soms de helft van de wedstrijden moest missen omdat ik bij de marine zat.

Vroeger kreeg je bij bedrijven asl ENCI en KNP flinke korting op een SK, ik weet niet of dat nog zo is maar daar werden volgens mij honderden kaarten verkocht voor medewerkers maar natuurlijk ook via via.

Ik zou als MVV zijnde proberen kaarten aan de man te brengen via sponsors, bijv bij de aanschaf van een tv vanaaf 500 Euro 50% korting op een SK of bij de aanschaf van een keuken een gratis kaart. De sponsor maakt het geld over naar MVV en het is voor beide een win-win situatie
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 20:39
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #24
Welke vragen zou je deze mensen willen stellen? En welke statistiek haal je er vervolgens uit?

laat me raden de top 3;
- scard is te duur,
- ik weet niet waarom ik een scard zou moeten kopen, ik kom maar soms,
- ze doen het nu goed, dan kom ik wel.

Dus vragenlijst...?

vette sajs schreef : Iedereen is aan het gissen waarom de ongeveer 2500-3500 losse kaart kopers geen SK kopen, ik zou het deze mensen vragen, door het laten invullen van een heel korte vragen lijst aan de kassa, dan weet je al meer en kun je als organisatie kijken hoe en waar nog zieltjes te winnen zijn.

Ik zelf kan me er weinig bij voorstellen om eens af en toe te gaan, ik heb al een jaar of 20 een SK ook in de tijd dat ik soms de helft van de wedstrijden moest missen omdat ik bij de marine zat.

Vroeger kreeg je bij bedrijven asl ENCI en KNP flinke korting op een SK, ik weet niet of dat nog zo is maar daar werden volgens mij honderden kaarten verkocht voor medewerkers maar natuurlijk ook via via.

Ik zou als MVV zijnde proberen kaarten aan de man te brengen via sponsors, bijv bij de aanschaf van een tv vanaaf 500 Euro 50% korting op een SK of bij de aanschaf van een keuken een gratis kaart. De sponsor maakt het geld over naar MVV en het is voor beide een win-win situatie


....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 20:57
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #25
Je kan ook de vraag stellen hoe kunnen we jouw overhalen een SK te kopen? En hierbij gelijk vermelden dat een SK voor MVV ook voordeliger is. Dit is bij heel veel mensen niet bekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 21:05
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #26
Alles hangt af van de prestaties op het veld, als we in de top 3 eindigen van de juup, zal het aantal stijgen naar +2500, en gemiddeld 6500 toeschouwers.

Eindigen we lager, zal er niks veranderen. Maastricht loopt niet warm voor de juup.l. Tegen Fortuna of de koploper is een andere zaak, maar wie wil er nou met -8 graden celsius , kijken naar ut gebraggel van agovv? Alleen wij, de gekken !!!

De eredivisie is de sleutel naar meer geld en meer voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 21:06
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #27

vette sajs schreef : Je kan ook de vraag stellen hoe kunnen we jouw overhalen een SK te kopen? En hierbij gelijk vermelden dat een SK voor MVV ook voordeliger is. Dit is bij heel veel mensen niet bekend.

En daar wringt net de schoen.

Wat boeit het mensen die je wilt overtuigen dat MVV er belang bij heeft?

Tegenwoordig boeit het mensen wat zij er zelf belang bij hebben.
Dus... geeft mensen een valide reden om een SCard te kopen, en nee MVV4life geen prulletje (wat je vervolgens op marktplaats kunt kopen) maar een in het handje iets contants, wat ze over de streep haalt!

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 23:17 09 aug 2012 23:18 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #28

Equinox schreef :

vette sajs schreef : Je kan ook de vraag stellen hoe kunnen we jouw overhalen een SK te kopen? En hierbij gelijk vermelden dat een SK voor MVV ook voordeliger is. Dit is bij heel veel mensen niet bekend.

En daar wringt net de schoen.

Wat boeit het mensen die je wilt overtuigen dat MVV er belang bij heeft?

Tegenwoordig boeit het mensen wat zij er zelf belang bij hebben.
Dus... geeft mensen een valide reden om een SCard te kopen, en nee MVV4life geen prulletje (wat je vervolgens op marktplaats kunt kopen) maar een in het handje iets contants, wat ze over de streep haalt!

Positief benadere, menier Equinox. D'r zal bes e deil neet wete dat ut veur MVV gunstiger is. De vraag vaan vette sajs is valide, wee wet wat veur antwoorde teruk kome!
En dat prulletje vinde veul luij wel belangriek. Trowens iech had ut wel euver get unieks. Loer bv nao ut spengske vaan VZM, ut is mer get kleins, mer wieveul luij hubbe d'r neet um gevraog? Sjus: Veul! (veur 'n sc is e spengske welliech te wienig, ut is mer e veurbeeld)
En zoene aovend wie aofgeloope dinsdag, doech dat 2 kier per jaor of bv nao ut hoole vaan 'ne periode titel: fees veur de sezoenskaartehawwers. Ut jaor derop pakke mie luij zoen kaart.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2012 23:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Onderwerp Auteur
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #29

Roei baank schreef : Gelieve mij te verbeteren als ik het fout heb. Moet zo'n plan niet eerst aan de ledenraad worden voorgelegd en dat deze een keuze maakt tussen de diverse voorstellen. Waarna het bestuur het besluit moet uitvoeren ???

Goede vraag. Volgens mij gaat de invloed van de ledenraad niet zover. Er zijn een aantal zaken waar (in de toekomst?) goedkeuring nodig is van de ledenraad. Ik betwijfel of dit soort plannen daar ook bij horen.
Dat zullen zaken zijn over de kernwaarden, grote financiele beslissingen, etc.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2012 08:12
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Hoe meer seizoenkaarten te verkopen? #30
Het is natuurlijk allemaal heel moeilijk te meten, interessant zou kunnen zijn ( die info heeft MVV) hoeveel seizoenskaart houders zeggen er nu op per seizoen en hoeveel komen er nieuw bij en waarom ( voor beide )

Het aantal blijft op 2000 hangen dus per saldo verandert er niet zo veel, ook de inderdaad extra acties die MVV voor zoals Ladies night etc hebben zichtbaar geen effect op seizoenskaart toename.

De losse verkoop is ook al jaren gelijk, dus wat dat betreft heeft de club nog genoeg groei mogelijkheden.

Men probeert natuurlijk vanuit bestuur daar inpulsen aan te geven, je zou zeggen met de nieuwe aankopen zoals Schreurs en Castro bv dat supporters daarop reageren door meer seizoenskaarten te kopen, dat zou ook misschien kunnen als blijkt dat het aantal nieuwe aanmeldingen tov de opzegging van dit seizoen hoger is dan dat van verleden seizoen.

Uiteindelijk zoals door meerdere hier al geschreven zijn prestatie belangrijk maar ook dat MVV iets toevoegd aan het product seizoenskaart houders, iets wat je doen krijgt alleen als je zo'n kaart hebt, dat maakt het toch net iets meer bijzonder.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden