MVV: zoek een investeerder!

20 nov 2017 21:23
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV: zoek een investeerder! #61

krampioen schreef : Het MVV-bestuur zit nog steeds in de modus van, na de bijna ondergang van de club moeten wij braaf zijn, beetje winst maken, en schulden aflossen. Er wordt niet gekeken wat er om ons heen gebeurt. Als onderneming moet je reageren op wat je concurrenten doen. En dat doen ze niet. Het lukt niet om grote sponsoren aan te trekken, als die er al zijn, het lukt niet om de tribunes vol te krijgen, de prestaties blijven achter. Ik kan makkelijk accepteren dat dit niet ons seizoen wordt. We hebben heel veel pech, niks aan te doen. Het geld voor nieuwe spelers in de winterstop ruil ik graag in tegen een topmanager die de zaak reorganiseert inclusief een fatsoenlijk financieel groeiplan. Ik zie om mij heen dat clubs hun stadions terugkopen en daar commerciele mogelijkheden uit halen, ik zie dat er clubs zijn die financiers aantrekken en er beter van worden. Bij onze club zie ik niets positiefs gebeuren. We hebben geen schulden? Is that it ? Daar zit je dan in de 1e divisie op plek 10 of zo.
VVV, ook niet de meest rijke club van Nederland is er wel in geslaagd om met een beetje hulp van Berden nu een leuke positie in de eredivisie in te nemen. Oda, met Schrouff en de gemeente Sterfrade handhaven zich nog steeds. FSC, tja, we zien toch allemaal dat ze op de goede weg zijn.
Waar blijven wij ?
Is er iemand die een oplossing heeft ? Want zo kan het toch niet blijven? Of vinden jullie van wel ?


Je kan dit ook 180 graden omdraaien. Het voorbeeld van Roda is sowieso redelijk onzinnig, aangezien die club met de week dieper in de stront zakt. Fortuna heeft naar mijn mening een vergelijkbare selectie als MVV. Als daar de helft van de basisspelers wegvallen kelderen die net zo goed. En VVV gaat gewoon bij de onderste 5 terecht komen, waarbij het moet hopen dat het bij de onderste drie weg kan blijven. Ik vind het ook jammer dat MVV niet sneller grotere stappen zet maar om het op de manier van Roda of Fortuna te doen heeft mijn voorkeur niet. Vaak komt de club dan toch in handen van iemand waarvan je je moet afvragen waarom hij (of zij) in hemelsnaam in het zuiden van Limburg terecht komt. Ik vind het erg moeilijk te geloven dat een Russische of Arabische miljardair uit het niets een liefde krijgt voor Sittard, Kerkrade, Maastricht of wat voor een (Nederlandse) stad dan ook. Zo iemand wil er uiteindelijk zelf iets uithalen en ik zou als MVV zijnde dat risico ook liever niet nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 09:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV: zoek een investeerder! #62
Roda is nou net het voorbeeld van waarom ik geen investeerder wil. Sterker nog, zij geven twee voorbeelden:

- Schrouff is een slimme zakenman, maar heeft zich bij Roda beet laten pakken. De man kon niets anders dan de club overnemen, anders was hij minstens tien miljoen aan leningen/investeringen in de club zeker kwijt. Nu waarschijnlijk ook, maar nu is hij in ieder geval de baas. Schrouff moet ieder seizoen een paar miljoen bijlappen. Roda wordt ondertussen ieder jaar wankeler en slechter. Het imago is totaal aan gort, sponsoren rennen weg, de tribunes worden leger en stiller. Onder Schrouff, toch echt als investeerder ingestapt, is Roda geen haar beter af. Schrouff houdt boezemvriend Collard aan als algemeen directeur, maar Collard stapelt al jaren fout op fout, op alle gebieden. Schrouff komt uit de streek en heeft een Roda-hart, hij zal Roda niet snel failliet laten gaan. Maar als Roda degradeert is Schrouff ook niet de man die daar even de boel op orde maakt en zorgt dat er een stabiele eredivisieclub komt. Schrouff wil vooral zo snel mogelijk van de aandelen af en hoopt, gokt, op een buitenlandse rijkaard.

- En dat brengt me bij voorbeeld twee. Korotaev. Roda dacht een jaar geleden aan te gaan haken in de Champions League met de miljoenen, zo niet miljarden, van een vage Russische Zwitser uit Dubai met een nog veel vager zakelijke achtergrond. Ze kregen zowaar twee miljoen, die ze mede op aandringen van die investeerder binnen een paar dagen verbrasten aan totaal nutteloze spelers. Weer een paar dagen later zat de investeerder in de cel. Inmiddels is die investeerder op borgtocht vrij maar zijn geld is nog bevroren en een uitspraak in zijn rechtszaak is nog niet gedaan. Het ziet er op de korte termijn niet naar uit dat hij Roda miljoenen gaat geven, al moet ik meteen bekennen dat dat koffiedik kijken is en dat niemand, ik dus ook niet, enig idee heeft hoe en wat. Zelfs al zou Korotaev vrijgesproken worden, dan kleeft een zeer louche imago aan hem en moet je je als club afvragen of je met hem in zee wilt. Stel de man zegt “geef maar 10 miljoen uit aan spelers, ik betaal!”, Roda doet dat, en een dag later zijn opeens weer de tegoeden van Korotaev bevroren? Wie gaat dan die tien miljoen neerleggen? Ook zullen grote sponsors niet graag met een club met zo iemand aan het roer verbonden worden.
Intussen staat Roda stil, gaat achteruit. En het heeft er alle schijn van dat ze alle ballen richten op Korotaev. Dat dat op dit moment hun enige redding is. Met de huidige selectie zal Roda waarschijnlijk bij de laatste drie eindigen. Nu heeft Roda een abonnement op ontsnappingen in de play-offs, maar het kan zo maar verkeerd gaan en dan speelt Roda Jupiler League, met als eigenaar een op hoge leeftijd zijnde gefrustreerde man die het liefst zo snel mogelijk van deze aandelen af wil, en als enige “serieuze” optie deze charlatan uit ZwitsRusland.

Ik ben jaloers op Roda omdat ze eredivisie spelen. En al heel lang (op één seizoen na). En een gemeente hebben die ze overal in ondersteunt. Dat geef ik grif toe. Maar deze thread gaat over investeerders, en dan wordt Roda als positief voorbeeld genoemd? Als ik op dat gebied moet kiezen tussen de route van MVV en die van Roda, kies ik voor die van MVV. Dan weet ik dat MVV over 10 jaar nog bestaat. Weliswaar inderdaad met de kans dat dat nog altijd in de Jupiler League is. Bij Roda is met het huidige beleid de kans dat ze over tien jaar eredivisie spelen ongeveer even groot als dat ze dan niet meer bestaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 10:24
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV: zoek een investeerder! #63
We zitten al jaren te hopen dat die club naar de klote gaat, helaas zie ik dat niet gebeuren.De club heeft een te grote achterban en clubs als Haarlem en agovv hadden dat niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 12:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV: zoek een investeerder! #64
Weet niet of dit al hier een keer ter sprake is gekomen. Afgelopen week was de oprichter eigenaar van Corendon bij L1 avond gasten
Ze willen enorm gaan investeren circa 10 miljoen euro om vanaf Maastricht Airport te gaan vliegen voor bestemmingen naar de zon.
Ze hebben ook een enorm marketing budget hiervoor uitgetrokken , ik weet dat Corendon ook volgens mij al bording heeft bij MVV maar met zo'n budget en ook vooral met gekozen naam Maastricht ( zie interview) zou je zeggen dat er meer voor MVV ( Maastricht) uit deze onderneming te halen moet zijn als het gaat om sponsoring , bekendheid etc ( shirtreklame) . Grappig dat deze man ook de term beleving benoemd , iets waar ik een aantal weken geleden ook al aan refereerde in een van mijn ingezonden stukjes !

l1.nl/avondgasten-de-vakantiebeleving-mo...eld-beginnen-133315/
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 13:51
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV: zoek een investeerder! #65

Napoleon schreef : Weet niet of dit al hier een keer ter sprake is gekomen. Afgelopen week was de oprichter eigenaar van Corendon bij L1 avond gasten
Ze willen enorm gaan investeren circa 10 miljoen euro om vanaf Maastricht Airport te gaan vliegen voor bestemmingen naar de zon.
Ze hebben ook een enorm marketing budget hiervoor uitgetrokken , ik weet dat Corendon ook volgens mij al bording heeft bij MVV maar met zo'n budget en ook vooral met gekozen naam Maastricht ( zie interview) zou je zeggen dat er meer voor MVV ( Maastricht) uit deze onderneming te halen moet zijn als het gaat om sponsoring , bekendheid etc ( shirtreklame) . Grappig dat deze man ook de term beleving benoemd , iets waar ik een aantal weken geleden ook al aan refereerde in een van mijn ingezonden stukjes !

l1.nl/avondgasten-de-vakantiebeleving-mo...eld-beginnen-133315/


Onderaan pagina 2 van dit topic benoemt bokkensprongen dit ook.

Ik hoop dat de verantwoordelijke persoon hiervoor bij MVV hier dan ook mee aan de slag is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 14:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV: zoek een investeerder! #66

Badjakker schreef :
Onderaan pagina 2 van dit topic benoemt bokkensprongen dit ook.

Ik hoop dat de verantwoordelijke persoon hiervoor bij MVV hier dan ook mee aan de slag is!


Ik ken verder geen details maar weet wel dat MVV hier inderdaad mee bezig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 15:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
MVV: zoek een investeerder! #67
Dat zou de opmerking van Kersten over het zoeken van een half miljoen per jaar buiten Maastricht wel in een heel ander en concreter daglicht plaatsen;) Zou mooi zijn als Corendon ons voor een leuk bedrag wil sponsoren, maar wij zijn natuurlijk niet de enigen die dit gelezen hebben.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2017 16:33
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
MVV: zoek een investeerder! #68
Dit zou zeer mooi nieuws zijn mocht dit gaan gebeuren.

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2017 09:26
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV: zoek een investeerder! #69
Jongens, Corendon is een (deels) Turks bedrijf. Die zullen eerder geld in Fortuna steken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2017 10:34
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV: zoek een investeerder! #70
Corendon is ook sponsor van jc

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2017 22:42
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV: zoek een investeerder! #71

Napoleon schreef : MVV moet veel meer de samenwerking zoeken met Horeca/Hotel Maastricht om MVV door het land en evt buiten NL meer de promoten om zo ook evt andere doelgroepen van mensen/investeerders en mogelijk sponsoren te trekken

Maak het MVV arrangement, weekendje Maastricht samen met een bezoek aan een wedstrijd op vrijdag aan MVV in een leuk hotel ( die heb je genoeg in Maastricht) . K


Hieraan zat ik ook te denken, al weet ik niet in hoeverre dit al onderzocht is door MVV en hoe actief ze hierin zijn. Ik moest meteen denken aan onze oud-voorzitter Paul Rinkens. Hij zou met zijn netwerk in deze sector toch wel de lobbyist/commerciële man kunnen zijn die MVV kan helpen om interessante deuren te openen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2017 00:46
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV: zoek een investeerder! #72
zag op de led boarding vandaag trouwens Corendon reclame, was dit voorheen ook al?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2017 01:59
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
MVV: zoek een investeerder! #73

Ster_Drager schreef : zag op de led boarding vandaag trouwens Corendon reclame, was dit voorheen ook al?


Nee , prominenter als normaal als normaal volgens mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2017 08:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV: zoek een investeerder! #74
Volgens mij koopt Corendon overal die ligt reklame in. Vorige week hadden ze ook boarding bij Eindhoven-MVV

Ik begreep ook dat MVV in gesprek met ze is, als ik MVV was zou ik met ( voor MVV begrippen zwaargewichten) Thal, van Marwijk of dat soort toppers naar zo'n potentiele sponsor gaan en ze laten zien dat we t menen en hun serieus nemen. Mag toch niet hopen dat die tuin kabouter van een Frans Erens en consorten daar aan tafel schuiven of zo'n Paul Penders

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2017 08:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV: zoek een investeerder! #75
bedoel natuurlijk led reclame in

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden