12de man

18 feb 2013 14:11
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
12de man #16
Dat er mensen naar mvv kwamen zonder kaartje of zonder te betalen is natuurlijk erg.
De enigste inkomsten die deze mensen gaven was het bier wat ze kochten.
Indien ze nu niet meer komen merken we dat alleen aan het bezoekers aantal en de inkomsten van bier.
Aangezien ze toch nooit betaalde voor de wedstrijd zelf.

Maar hoe snugger ben je om het dan nog te proberen, en daarna zeker ook nog zeuren als er boetes of aanklachten uit voorkomen.

Maar we moeten veel meer ons best doen om de 12de man te zijn.
Aanwezig zijn is al 1, maar het ook laten horen is 2.

Ik ben vanaf aanwezig en hoop een leuke pot te zien en 3 punten te pakken,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 14:44
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
12de man #17

aait wief schreef : Rinkens: „Sinds de winterstop zijn er al tientallen mensen door de mand gevallen.


Tientallen dus en geen duizenden. We staan nu op de 3e plaats, stonden 1e in de winterstop dus er zouden gewoon 8000 man moeten zitten. Dat zijn er dus 4000 te weinig laten we er 100 vanaf halen gaat het nog steeds over 3900 mensen. De focus moet dus niet liggen op die paar fraudeurs maar op de echte problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 15:11 18 feb 2013 15:14 door MVVFR08.
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
12de man #18
Hoe hard het ook klinkt maar de gemiste inkomsten aan eventuele fraudeurs in het verleden heeft MVV in deze zelf veroorzaakt. Ze kunnen deze mensen dus niks maken want het systeem was ernaar toendertijd (te weinig controle? teveel gratis kaarten?).

Dat is nu schijnbaar niet meer mogelijk of van toepassing. Maar natrappen als MVV zelf zijnde heeft geen zin. Wat bereik je ermee, nog meer negatieve berichtgeving.

Zet jullie (positief kritische) visie samen op de toekomst en zorg dat het allemaal vanaf nu beter is, die poortjes ok dat kan helpen. Maar vooral ook vanaf nu weer de blik op een gemeenschappelijk doel: de club MVV helpen waar die thuis hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 16:11
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
12de man #19
Blijft een heel vreemd verhaal, maar iedere keer weer raken mij die vreemde verhalen als MVV-supporter. Iedere keer weer wordt er weinig positief gesproken over de MVV-supporter. Rellers, fraudeurs.... Ik voel me iedere keer weer aangesproken. MVV moet reclame maken voor haar bijzonder supporters i.p.v. dat MVV-supporters iedere keer weer in een kwaad daglicht worden gezet. Niemand heeft hier behoefte aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 16:26 18 feb 2013 16:31 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
12de man #20

αναρχος schreef :

aait wief schreef : Rinkens: „Sinds de winterstop zijn er al tientallen mensen door de mand gevallen.


Tientallen dus en geen duizenden. We staan nu op de 3e plaats, stonden 1e in de winterstop dus er zouden gewoon 8000 man moeten zitten. Dat zijn er dus 4000 te weinig laten we er 100 vanaf halen gaat het nog steeds over 3900 mensen. De focus moet dus niet liggen op die paar fraudeurs maar op de echte problemen.



ELKE fraudeur moet aangepakt worden.
Die tientallen mensen zijn betrapt dmv. de poortjes, wie weet hoeveel het voorheen waren ?

Dit maakt verder niks uit op welke plaats dat je staat, al sta je laatste.
Gelukkig wordt dit probleem goed aangepakt en terrecht !

Andere problemen.........die zijn er altijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Oaktree

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 16:50
Oaktree
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 127
Meer
12de man #21

Jacques schreef : Ik kopieer mijn post uit het wedstrijdtopic van Cambuur even. Ik ben het namelijk niet eens met mensen die zeggen dat het enkel door de sfeer komt. Ook niet met mensen die suggereren dat het enkel de tourniquets zijn en dat er duizenden mensen gratis binnenkwamen. Het is een combinatie van factoren en om de discussie niet te eenzijdig te maken gooi ik even wat andere redenen in de groep:

- Het is de week na de carnaval, het is schoolvakantie. Er zijn mensen die op vakantie zijn en dus niet naar de wedstrijd kunnen. Er zijn mensen die het geld niet hebben na de carnavalsdagen. Er zijn mensen die van het thuisfront toch maar eens een avondje thuis moeten blijven na een paar dagen carnaval.

- Het is winter. Ieder seizoen opnieuw valt het me op dat we in de wintermaanden een flinke dip in toeschouwersaantallen hebben. Blijkbaar veel mooiweersupporters. Het is niet iets dat dit seizoen alleen zo is, dat is al jarenlang zo, sla de statistieken er maar op na. Gaat echt om ongeveer 1500 supporters minder als het weer dramatisch is. Het is de dagen voor deze wedstrijd bar en boos geweest qua weer. Gisteren viel het op zich wel mee, maar denk dat veel incidentele supporters toch al eerder besloten hebben “laat maar zitten met dit weer”.

- De wedstrijd was op Eredivisie Live. Helaas maar waar, zeker in de winter zijn er toch best wat mensen die zich dan bedenken dat ze lekker thuis blijven of ergens in een café gaan kijken. Een collega van me zou gaan, vertelde hij nog trots op het werk. Toen ik 10 minuten voor de wedstrijd vroeg in welk vak hij zat, had hij toch maar voor de bank thuis gekozen “want hij was kapot na een week werken en het was op Eredivisie Live”. Zo zullen er meer mensen zijn.

- Daarnaast is de sfeer inderdaad minder, overigens naar mijn mening al een tijdje. Voor het Breda-geval was het al wat minder dan in de periode Jonker/Maaskant/Capa. Ik geef daar verder nu even niemand de schuld van, maar het is gewoon zo.

- En zo zijn er vast nog meer redenen.

Mijn punt is dit: de eerste drie factoren, die gelden niet iedere thuiswedstrijd. Over een maand is het wellicht 15 graden zonder regen, heeft niemand andere plannen en is moeder de vrouw weer tevreden. Wedstrijd niet op eredivisielive. Zitten er dan 8000 man? Nee, dat verwacht ik niet. Maar wel boven de 5000. En als we tegen die tijd weer eerste staan, of tweede vlak achter de koploper, denk ik nog een stuk meer zelfs.

In dat kader iets om aan terug te denken: in 1995 zat ik een paar maanden samen met amper 1000 man bij de thuiswedstrijden van MVV. Toen ging het sportief dramatisch na enkele vette jaren (7e eredivisie). Iets meer dan een jaar later, het volgende seizoen: MVV Maastricht – FC Eindhoven op 15 februari 1997. Aantal toeschouwers: 3500. Op dat moment deden we al mee om de bovenste plaatsen! En toch maar 3500 toeschouwers? Toen had je nog geen live wedstrijden voor de eerste divisie hoor. 15 maart, Heracles-thuis: 4200 toeschouwers! 28 maart, Veendam-thuis, 4500 toeschouwers! Pas vanaf 5 april (Cambuur thuis) had Maastricht door dat MVV echt echt echt kampioenskandidaat numero uno was, en zaten er opeens meer dan 8000 man in de Geusselt. En dat terwijl MVV al die weken daarvoor toch ook echt in de top-4 stond op kleine afstand van de eerste plaats.

We weten (hopelijk) allemaal hoe dat seizoen afliep: een paar weken na Cambuur-thuis waren we kampioen in een wedstrijd waar 11000 man op afkwamen.

Ik stoor me ook aan de tegenvallende toeschouwersaantallen, maar ik denk niet dat we er overdreven veel achter moeten zoeken. Voor het grootste gedeelte zijn de toeschouwersaantallen eigenlijk in lijn met wat ze al tientallen jaren zijn en waren de jaren Jonker/Maaskant/Capa eerder een positieve uitzondering… Mensen die verwachten dat de toeschouwersaantallen alleen maar omlaag kunnen, daar ben ik het niet mee eens. Als het weer beter wordt, komen er meer mensen. Wacht maar af.



Good stuk, kos ut wel zellevers gesrjeve hubbe....
Volledig met eins!!
Helaas deit internet, en gezet noe auch nog un extra duit in ut zekske door dit veul te groet te maake!!

Natus et suscitavit in Marsana

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 17:20
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
12de man #22
Donderdagavond 7 maart a.s. wordt er weer een PRAOTKAFFEE gehouden in Supporterscafé De Gouden Ster. Vanaf 20:00 uur is er weer een mogelijkheid om vragen te stellen aan de directie en/of technische leiding van MVV Maastricht. Tijdens deze avond zal ook de actie "MVV IS VAAN US ALLEMAOL" nader toegelicht worden.

Gezien de diverse heftige discussies omtrent MVV, de laatste tijd is dit misschien wel een goed begin om te proberen alle neuzen weer dezelfde richting uit te krijgen.( namelijk richting Markt ???) We hopen op een grote opkomst tijdens deze avond. Iedereen die MVV in zijn hart heeft zitten en niet verhinderd is, kan toch eigenlijk niet ontbreken bij het praotkaffee.

Verder vragen wij ook om dit Praotkaffee verder bekend te maken aan mensen die geen bezoeker is van dit Forum. Iedereen is van harte welkom.

Veer zien Us !!!!!

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 18:00
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
12de man #23
bij een voetbal wedstrijd hoort er sfeer te zijn. Deze sfeer was er eigenlijk altijd voor zover ik mij kan herinneren. Spelers kozen in het begin van het seizoen voor mvv, omdat zij als ze in de geusselt moesten spelen kippenvel kregen. Dit is ineens uit het niets verdwenen
1: Geen vlaggen meer.
2: Geen gezang meer.
3: Toeschouwers staan niet meer achter de spelers.

Dit zijn 3 factoren waardoor spelers ook iets extra,s gaan geven voor de supporters.
Ik heb altijd respect gehad over hoe de ultra,s de sfeer verzorgde(uit en thuis) De Mooi spandoeken met afbeeldingen. De passie voor de club enz. Maar hier is niks meer van over omdat 1 iemand enkele uitspraken heeft geroepen? Laat jullie niet kennen, en bewijs tot sfeer in de stadions hoort. Gebruik geen negatief gezang meer,geen sv present spandoek. gebruik de rood witte spandoeken. zing (joa veer zien vaan mestreech) Sta achter de club als nooit eerder en zorg tot mvv weer de naam krijgt die het hoort te hebben. Een club met supporters die een onverwoestbaar hard hebben. Die er in geloven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 18:22
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
12de man #24

Anita schreef : Blijft een heel vreemd verhaal, maar iedere keer weer raken mij die vreemde verhalen als MVV-supporter. Iedere keer weer wordt er weinig positief gesproken over de MVV-supporter. Rellers, fraudeurs.... Ik voel me iedere keer weer aangesproken. MVV moet reclame maken voor haar bijzonder supporters i.p.v. dat MVV-supporters iedere keer weer in een kwaad daglicht worden gezet. Niemand heeft hier behoefte aan.


Eens! Dit heb ik ook aangekaart in mijn reactie aan MVV m.b.t. MVV is vaan us allemaol.
Met name Rinkens communiceert via de media over negatieve incidenten waarbij MVV-fans zijn betrokken (moffen-verhaal, Breda, zwartkijkers). Soms verdienen zaken nog niet eens publiciteit, met andere vraag ik me af wat je als MVV-zijnde ermee wilt bereiken om dit openbaar te maken.
Het zorgt in ieder geval voor een negatief beeld van de fans. Zelf krijg ik die vraag ook vaak door dit soort berichten: "wat is dat veur un krepai bei uuch?"
Dit soort beeldvorming helpt in ieder geval om mensen naar het stadion te trekken.
Overigens wil ik hier niets mee goed praten, maar ik vraag me af waarom hij dit zo communiceert en wat hij hiermee denkt te bereiken? (en waarschijnlijk weet ik het antwoord hier wel op...)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anita

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 18:30
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
12de man #25
Volgens mij gaat er iets gruwelijk mis in de communicatie van MVV/dhr. Rinkens naar buiten. Hij vergroot problemen en op deze manier zit er een hele enge toon in de persberichten (een niet-fan denkt nu zeker: je moet wel gek zijn om nog naar de Geusselt te gaan). Ik ben ook bang dat de waarheid niet altijd zo is als dhr. Rinkens meldt. Ben benieuwd naar de rechtszaak van de supporters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 18:50
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
12de man #26

Oaktree schreef :

Good stuk, kos ut wel zellevers gesrjeve hubbe....
Volledig met eins!!
Helaas deit internet, en gezet noe auch nog un extra duit in ut zekske door dit veul te groet te maake!!


Dat laatste ook inderdaad. sommigeren hier zijn al ontevreden, vervolgens stelt DDL een paar suggestieve vragen aan Rinkens waarna er een smeuig stuk in de krant komt te staan. En meteen valt iedereen hier weer over Rinkens heen. wie de schoen past trekke hem aan, maar weet dat velen nu ook zullen denken "Je moet wel gek zijn om Rinkens op te volgen".. Je kunt het nooit goed doen bij MVV!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 20:39
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
12de man #27
en daarin heb jij gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 20:53
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
12de man #28
Lijkt niet veel voller dan vrijdag sfeer is wel beter te horen op de rdio in ieder geval ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2013 23:53
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
12de man #29
Sjiek tot 't pebliek oppe ganse Eenzjelsaajt ziech beter leet huure !
En aoch die 'ne oproop deede (wie Serke beveurbeeld)
Bedaank allemaol :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2013 00:00
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
12de man #30
Toeschouwersaantallen waren weer triest, maar er was in iedergeval wel weer wat sfeer/geluid in de geusselt!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden