Darije Kalezić

05 juli 2020 00:00 05 juli 2020 00:14 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 589
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #1
Geboren in Zwitserland en als speler begonnen bij de "Rodjeni" = FK Velež Mostar in Bosnië


om vervolgens in Nederland bij een aantal eerste divisie clubs gevoetbald te hebben.


Daarna heeft hij een behoorlijke lijst clubs als trainer gehad:

2006–2011 De Graafschap
2011 SV Zulte Waregem
2013 Stockport County
2013–2015 Jong PSV
2015–2016 *oda
2016 Al-Taawon
2017–2018 Wellington Phoenix
2019 PSM Makassar

Dus ook behoorlijk wel wat gezien in diverse landen en op diverse niveaus: een ervaren trainer.
Kenmerken die vanuit de diverse clubs te horen zijn :
integer, no nonsense / serieus en resultaat gericht (voor zover het materiaal dit natuurlijk toelaat).
Hij kan geen ijzer met handen breken, maar wel iets opbouwen en neerzetten als hij het materiaal en de tijd krijgt !

Tip Darije ... een voorganger van jou ( Trost) die ook trainer was bij die club wiens naam hier niet genoemd wordt,
heeft in Mestreech een prima resultaat neergezet, was een fijne vent ; werd en wordt door ons zeer gewaardeerd ;)

Daarnaast...misschien kun je jouw Velez netwerk gebruiken om een of twee leuke spelers ergens los te weken ?
Dus Darije : hajde sine zovi Meho (Kodro) i Hasan (Salihamidžić):thumbsup:

Van harte welkom / dobre dosli !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard, jovkle, Boer458, Boschpoort, Lijnsje@tappunt, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2020 09:47
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Darije Kalezić #2
Hallo LRB, fijn dat je weer op het forum bent !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 17:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Darije Kalezić #3
Hoewel ik Kalezic best hoog heb zitten als coach kan hij beter de eer aan zichzelf houden als hij zich zo negatief blijft uiten. Dit slaat natuurlijk ook over op de spelers. Dan kan MVV zich beter dat salaris besparen om te kunnen overleven in dit k* seizoen.

Ik snap best dat hij had gehoopt op betere spelers maar nu dat niet is gelukt moet hij zich focussen om er het beste uit te halen. Daarbij is er vandaag wat overmacht in het spel vanwege zieke spelers (Corona) en de afwezigheid van een international.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Belgske, opadiehard, Kloeteklaos, Brncic, mvvke4life, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 17:29
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Darije Kalezić #4

jeoff schreef : Hoewel ik Kalezic best hoog heb zitten als coach kan hij beter de eer aan zichzelf houden als hij zich zo negatief blijft uiten. Dit slaat natuurlijk ook over op de spelers. Dan kan MVV zich beter dat salaris besparen om te kunnen overleven in dit k* seizoen.

Ik snap best dat hij had gehoopt op betere spelers maar nu dat niet is gelukt moet hij zich focussen om er het beste uit te halen. Daarbij is er vandaag wat overmacht in het spel vanwege zieke spelers (Corona) en de afwezigheid van een international.


Gezeiks van Kalezic begint beetje genant te worden.
Vul dan de bank met aanvallers van J21

Er zijn meer clubs met dezelfde problemen (o.a telstar, den bosch, eindhoven) maar die trainers zeuren ook niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Kletswief, Brncic, mvvke4life, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 17:35
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Darije Kalezić #5
Ik tel 27 selectie spelers bij mvv,daar moet toch wel een elftal mee samen stellen te zijn.
En ja legio clubs moeten het ook zo doen in de keukenkampioen divisie toch?...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 17:41
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
Darije Kalezić #6
Zoals ik al schreef in het wedstrijdtopic: veertien nieuwe spelers met een kruimelbudget, vandaag drie blessures, een interland en McEachran in quarantaine. En Kalezic blijft maar klagen en praten over de gevolgen voor zijn proces. Hij wist waar hij aan begon en dit negativisme is een motie van wantrouwen naar de spelers die er nu staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 17:44
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
Darije Kalezić #7
Of een motie van wantrouwen richting Elsen
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 19:11
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Darije Kalezić #8
Dat interview voor de wedstrijd is eigenlijk een open sollicitatie om te vertrekken. Een coach die zo open spreekt over dat hij niet gemotiveerd is voor de wedstrijd omdat hij "al teveel tegenslagen heeft opgelopen" en omdat hij "nu maar 1 contractspeler op de bank heeft zitten", heeft toch heel weinig uitstraling naar buiten toe. Ik mag hopen dat hij naar de spelers een andere toon aanslaat, maar het kan toch niet anders dat de spelers dit ook oppikken. Ik heb Kalezic echt hoog zitten als coach, maar het stelt me wel echt teleur hoe hij wekelijks bezig is om zijn eigen straatje schoon te vegen om maar te wijzen op de weinige middelen die MVV heeft. Het zal vast erger zijn dan hij zich op voorhand had voorgesteld, maar dit levert natuurlijk helemaal niks op en werkt contraproductief. Kalezic staat erom bekend om geen blad voor de mond te nemen en dat waardeer ik aan hem. Je weet in ieder geval wel hoe hij tegen de dingen aankijkt. Maar het wordt nu wel hoog tijd dat hij zich verzoent met de huidige omstandigheden en zich richt op wat wél kan. Een speler als Last heeft een prima seizoen gehad vorig jaar. Dan kun je wel klagen dat je maar 1 contractspeler op de bank hebt, maar je kunt ook gewoon gebruik maken van zo`n jonge speler die al de nodige ervaring heeft opgedaan. Ik kan me voorstellen dat het de komende week intern behoorlijk zal donderen en daar is helemaal niks mis mee. Ik hoop echter wel van harte dat we vanaf volgende week een positiever ingestelde trainer voor de camera zien staan, want dit gaf je voor de wedstrijd al het gevoel dat er niks te halen viel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, jovkle, Kletswief, mvvke4life, Hill28, Medusa, LRB, Soppegreun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 19:45 10 okt 2020 20:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Darije Kalezić #9
Kalezic zei dat er sinds zijn komst 290.000 euro aan 12 nieuwe spelers is uitgegeven. dat is 24.000 euro per speler. (BRUTO!!!) Als je dat omzet in een maandbedrag. is dat ongeveer 2013 euro bruto per maand. Dat is ongeveer 1775 euro netto per maand (Met vakantiegeld?) voor degene die het grootste contract hebben, er zitten natuurlijk amateurcontracten tussen die voor anderen de boel iets opstuwen. Dat zijn bedragen die geef je normaal aan jeugdspelers bij hun eerste contract. Niet aan dragende basisspelers die worden aangetrokken om de gemiddelde kwaliteit te verhogen! Laat dat even bezinken..

Als je dan gaat kijken naar wie van de huidige spelers überhaupt een contract zou hebben gekregen tijdens de goede 'Jo-Jo jaren', dan hou je niet eens vijf namen over die in voorgaande seizoenen überhaupt een verbintenis zouden hebben gekregen bij MVV. Laat staan een reserve rol of een proefperiode. Dat is het huidige werkbare materiaal, de verwachtingen rondom MVV zijn daarentegen nooit mee gedaald.

Het is natuurlijk niet slim om je onvrede zo prijs te geven als trainer, zeker niet als je het zo frequent doet bij ieder duel. Maar ik heb wel compassie met de situatie waarin hij zit. Ongeveer 500.000 kijkers zullen vandaag hebben gekeken naar zijn 'werk' en zullen hem op basis daarvan beoordelen. En die kijken niet naar de cijfers achter de ploeg waarmee hij moet werken, die kijken naar hoe georganiseerd er wordt gevoetbald door de thuisspelende ploeg. En dat was werkelijk geen reclame voor zijn trainerschap, want we hielden in geen enkele linie de bal vast.

Voor ons is dit geen resultaat waarop we als club zullen worden afgerekend, we kennen er daar de afgelopen drie jaar helaas genoeg van, maar voor een trainer die reeds eerder is ontslagen tellen zo'n reeksen dubbel op de CV. Je proeft aan alles dat hij opzoek is naar een succesverhaal en dat hij wilt wisselen van formatie gedurende het spel, maar dat hij door het speelmateriaal aan de grond wordt gehouden, om überhaupt een tactische ingreep te kunnen doen of iets aan het spelbeeld te kunnen veranderen. En hij past klaarblijkelijk voor de mascotte rol van: "Het team parkeren als een Bus", "Kijken naar het klokje" en "Hopen dat de nul blijft staan". Dat tweejarig contract wordt op deze manier een strafkamp voor een trainer die de ambitie heeft om meer energie en tactiek in zijn ploeg te duwen dan de gemiddelde "In de dug-out zit ik droog" trainer.

Hij heeft open een eerlijk toegegeven dat hij hier nooit getekend had als Ron Elsen zich duidelijker verwoord had over het spelersbudget. Natuurlijk mag je de trainer erop aanspreken dat hij zich positiever moet opstellen, en dat hij de media niet moet gebruiken om druk te zetten op zijn werkgever. Maar de contractbespreking roept ook veel vraagtekens op. Er zat klaarblijkelijk veel ruis op de lijn over iets wat heel duidelijk moet zijn. En nu insinueer ik vooral: Maar wellicht heeft MVV een totaal andere realiteit voorgeschoteld bij de contractbesprekingen, wat allemaal niet bijdraagt aan de ontstane onvrede over de werksituatie. Misschien denk ik te menselijk, maar als werkloze trainer, met zo weinig banen, wil je jezelf natuurlijk bewijzen bij een club die de middelen heeft om daadwerkelijk te kunnen groeien. Anders ben je als trainer je eigen ramen aan het ingooien door 'bewust' zo'n onuitvoerbare opdracht aan te nemen, die niet past bij het profiel van jou als trainer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Lassie80, Brncic, Ekstertjj, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 20:26
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
Darije Kalezić #10
Heldere analyse Houten, maar toch vind ik dat hij niet telkens zijn beklag moet doen in de media. Dat moet hij binnenskamers doen. Media zien de botsing tussen hem en Elsen, spelers zien zijn interview en zullen daar niet meer vertrouwen van krijgen. De vuile was houd je binnen, wat er ook gebeurd is. En ik vind 14 nieuwe spelers met dat budget nog best een prestatie, waarbij ik ervan uitga dat Kalezic toch ook een stem heeft gehad in de spelers die gehaald zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 20:47
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Darije Kalezić #11

Brncic schreef : Heldere analyse Houten, maar toch vind ik dat hij niet telkens zijn beklag moet doen in de media. Dat moet hij binnenskamers doen. Media zien de botsing tussen hem en Elsen, spelers zien zijn interview en zullen daar niet meer vertrouwen van krijgen. De vuile was houd je binnen, wat er ook gebeurd is. En ik vind 14 nieuwe spelers met dat budget nog best een prestatie, waarbij ik ervan uitga dat Kalezic toch ook een stem heeft gehad in de spelers die gehaald zijn.


Begint inderdaad steeds meer een integriteitskwestie te worden. Maar enfin, MVV wil alles zelf blijven doen. Er zijn volgens mij genoeg investeerders voor MVV die echt wel met een goed budget MVV hogerop kunnen krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 21:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Darije Kalezić #12
Wat een onzin ,de trainer heeft zeker inzage gehad hoeveel spelers budget erwas bij Mvv daar kun je Elsen niet de schuld van geven ,dat staat in de krant .

Ik vind hem ook geen slechte trainer maar een trainer met een zeer hoog belevings gevoel en ja dat wist Mvv ook zie Roda jc dus neem zijn woorden met een korreltje zout dat deden we vroeger met de woorden van Trainer Korver en keeper Korver ook ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2020 21:44 10 okt 2020 21:58 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 589
Meer
Onderwerp Auteur
Darije Kalezić #13
Heb net zijn interview voor de thuiswedstrijd met GAE bekeken....merkwaardig want schijnbaar heeft hij zich niet goed voorbereid toen hij zijn contract tekende.

MVV heeft niks te makken en de grootste sponsor is VZM. En waar komen hun inkomsten vandaan...? Juist omzet.
En nu er geen publiek komt, komen er dus ook geen inkomsten bij VZM binnen.

Daarnaast was en is hier door de financiële situatie diep triest de laatste jaren zoals Ekstertje terecht opmerkt.
Dat moest Darije toch ook weten.

En dat betekent dus nu: aanpassen en helaas afstappen, uitstellen tijdelijk of bijwerken van je egocentrisch denken en het centraal stellen van "mijn visie" en "mijn process". Van Gaal kletste ook zo, maar zonder die spelers destijds had VG er ook niks van gebakken zoals Michels bij FC Köln totaal de mist in ging, Rijkaard en Beenhakker zelfs degradeerden met hun cluppies.

We hebben ook allemaal ONZE visie SINDS 20 jaar...en komen vaak helaas met bloedend hart bedrogen uit: that's live !

En als je je nu al niet kunt motiveren, dan wees consequent en stap anders op. Want anders blijf je hier tegen aan lopen en heeft dit een negatieve impact op het MVV proces, de groep en jezelf.

Triest dat uit de mond van deze man te horen, zo'n defaitistische praat. Moet hij maar eens eens een goed voorbeeld nemen aan zijn landgenoten die in moeilijkere tijden ook met weinig tot geen middelen toch het hoofd recht hielden.
Sram te bilo , schaam je Darije !!!
Darije sine; ik neem je graag mee op een motivatiereisje naar Grbavica bij mijn vrienden van Fudbalski klub Željezničar Sarajevo. Helaas is een oude kennis, Željo trainer "Mane" ( Josip Bukal ooit ook spelend voor Standard Liege) , er niet meer maar Željo trainer Ivica (Osim) kan je nog steeds goede tips geven.

Kom op, hajde Darije ! Pak het op , ga gewoon goed door / ''Idemo dalje'' !

Vozi Misko ( ko to tamo peva...) ☼☺☼
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2020 01:22 11 okt 2020 01:23 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
Darije Kalezić #14

LRB schreef : Heb net zijn interview voor de thuiswedstrijd met GAE bekeken....merkwaardig want schijnbaar heeft hij zich niet goed voorbereid toen hij zijn contract tekende.

MVV heeft niks te makken en de grootste sponsor is VZM. En waar komen hun inkomsten vandaan...? Juist omzet.
En nu er geen publiek komt, komen er dus ook geen inkomsten bij VZM binnen.

Daarnaast was en is hier door de financiële situatie diep triest de laatste jaren zoals Ekstertje terecht opmerkt.
Dat moest Darije toch ook weten.

En dat betekent dus nu: aanpassen en helaas afstappen, uitstellen tijdelijk of bijwerken van je egocentrisch denken en het centraal stellen van "mijn visie" en "mijn process". Van Gaal kletste ook zo, maar zonder die spelers destijds had VG er ook niks van gebakken zoals Michels bij FC Köln totaal de mist in ging, Rijkaard en Beenhakker zelfs degradeerden met hun cluppies.

We hebben ook allemaal ONZE visie SINDS 20 jaar...en komen vaak helaas met bloedend hart bedrogen uit: that's live !

En als je je nu al niet kunt motiveren, dan wees consequent en stap anders op. Want anders blijf je hier tegen aan lopen en heeft dit een negatieve impact op het MVV proces, de groep en jezelf.

Triest dat uit de mond van deze man te horen, zo'n defaitistische praat. Moet hij maar eens eens een goed voorbeeld nemen aan zijn landgenoten die in moeilijkere tijden ook met weinig tot geen middelen toch het hoofd recht hielden.
Sram te bilo , schaam je Darije !!!
Darije sine; ik neem je graag mee op een motivatiereisje naar Grbavica bij mijn vrienden van Fudbalski klub Željezničar Sarajevo. Helaas is een oude kennis, Željo trainer "Mane" ( Josip Bukal ooit ook spelend voor Standard Liege) , er niet meer maar Željo trainer Ivica (Osim) kan je nog steeds goede tips geven.

Kom op, hajde Darije ! Pak het op , ga gewoon goed door / ''Idemo dalje'' !

Vozi Misko ( ko to tamo peva...) ☼☺☼


Wat zit jij vol stront. Ik lees al jaren niet meer volledig je posts en ben zeker niet de enige. De meest realistische trainer ooit. Die langzaam achter de ongezonde hiërarchie komt wat MVV al jaren klein houd. We zijn de meest bravoure inwoners van het hele land, we hebben de meest uitgesproken mening, en opeens wordt dit bevestigd en zit je te stuiptrekken. Deze club blijft klein zonder bravoure, een Napoleon die precies is wat deze stad groot houd. Grote mond , bravoure en grote bek. Precies wat onze mentaliteit is. Zelfs die overleven niet. Deze club wordt oa klein gehouden door.supporters zoals jou.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2020 10:37
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Darije Kalezić #15
#webmasterfm:
" We zijn de meest bravoure inwoners van het hele land, we hebben de meest uitgesproken mening"
Hoog tijd dat je eens over de gemeentegrens komt.

En jij verwijt anderen "full of shit" commentaren ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, aait wief, Kletswief, Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden