Jonathan Okita

26 juli 2018 13:34 26 juli 2018 13:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jonathan Okita #31

Larsbak schreef :
En bovendien, als de waarde van Okita 0 is, laat hem dan maar lekker hier. Zonder transfersom kunnen we hem beter houden. Wat voor signaal geef je af om zo'n speler te belonen voor deze houding? Je hebt nog een doorlopend contract maar komt niet meer opdagen, en als tegenprestatie laten we je met een doorlopend contract gratis de deur uit lopen. Als we hieraan gaan beginnen, is de betekenis van een doorlopend contract slechts van symbolische waarde.


Je betaalt dan maximaal 50.000 euro p.j. voor een niet inzetbare speler. Die ~50.000 euro is dan een symbolisch bedrag om weer respect af te dwingen in de voetbalwereld. Okita naar de jeugd verbannen. Misschien is het dat bedrag uiteindelijk wel waard inderdaad. Maar het kost je wel een aanvaller dit seizoen. Als het inderdaad uit de hoek komt van onze rivaal (Of andere directe concurrent), dan hebben ze hoe dan ook een fantastische slag uitgedeeld aan MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 13:40
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Jonathan Okita #32
Dus ik ben gelukkig niet de enigste die zo denkt deze jongen moet je gewoon aan zijn contract houden ,en als hij niet nakomt wat in zijn contract staat een flinke boete voor iedere dag dat hij niet zich meld op training eens kijke wie de langste adem heeft .helemaal goed komt het toch niet meer en een waarschuwing voor andere spelers die zich zo gedragen naar hun club en medespelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 13:50
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Jonathan Okita #33
Maar wie wil zo'n Okita nou nog hebben? Met zo'n mentaliteit behoor je eigenlijk nergens meer aan de bak te komen. Want eenmaal bij een nieuwe club is de kans groot dat hij daar ook van die geintjes gaat uithalen. Lekker 1 seizoen rondjes laten lopen bij het 2e en je "verlies" nemen dmv zijn salaris wat je kwijt bent. Soms zijn principes belangrijker als geld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 13:59
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Jonathan Okita #34
Andere concurrent? Ie is dat dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 14:00 26 juli 2018 14:06 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jonathan Okita #35

houtengerard schreef :

Larsbak schreef :
En bovendien, als de waarde van Okita 0 is, laat hem dan maar lekker hier. Zonder transfersom kunnen we hem beter houden. Wat voor signaal geef je af om zo'n speler te belonen voor deze houding? Je hebt nog een doorlopend contract maar komt niet meer opdagen, en als tegenprestatie laten we je met een doorlopend contract gratis de deur uit lopen. Als we hieraan gaan beginnen, is de betekenis van een doorlopend contract slechts van symbolische waarde.


Je betaalt dan maximaal 50.000 euro p.j. voor een niet inzetbare speler. Die ~50.000 euro is dan een symbolisch bedrag om weer respect af te dwingen in de voetbalwereld. Okita naar de jeugd verbannen. Misschien is het dat bedrag uiteindelijk wel waard inderdaad. Maar het kost je wel een aanvaller dit seizoen. Als het inderdaad uit de hoek komt van onze rivaal (Of andere directe concurrent), dan hebben ze hoe dan ook een fantastische slag uitgedeeld aan MVV.



Hij is niet per definitie een niet-inzetbare speler als hij blijft.

Wanneer het hem niet lukt om weg te komen in september zal hij voor zichzelf de keuze moeten gaan maken tussen er de rest van het jaar met de pet naar gooien en daarna nergens meer aan de bak komen, of weer onderdeel uit gaan maken van de selectie, zijn oude niveau halen en volgende zomer transfervrij zijn en de clubs voor het uitkiezen hebben.
Grote kans dat hij het laatste kiest en zijn zaakwaarnemer met hem.

Blijft de principekwestie of je zo'n speler die heeft aangetoond 0,0 mentaliteit te hebben en niet meer voor MVV wil spelen nog wel in ons shirt te zien. Sommige zullen daar ongetwijfeld volmondig 'Nee' op antwoorden. Niets is echter zo veranderlijk als de voetballerij. Wanneer hij er straks een paar inschiet, staan de fans weer op de banken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 14:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jonathan Okita #36
Ik sta sowieso voor hem op de banken. Ga hem echt niet uitfluiten of zo, als hij op het veld staat is hij speler van MVV en supporter ik voor hem. Ik kom voor spelers als hem naar het stadion (spreekwoordelijk dan, als er 11 Lowie van Schijndels op het veld staan maar de tap is open ben ik er ook).

Ik sta zoals wel vaker te kijken van de zwart-wit redenaties hier. Als er 1 september geen club voor hem gekomen is gaat hij echt wel weer spelen om een leuke transfer te verdienen en dan stelt Ron hem echt wel weer op. Stel je even voor dat we Abubakar inderdaad halen én dat inderdaad een heerlijk talent is, samen met Okita lekker tegenstanders helemaal dol spelen. Prima dat Okita dan na twee jaar transfervrij vertrekt, dat risico namen we toen we hem contracteerden.

Om het op mijn manier zwart-wit te maken: volgens mij zijn er maar twee opties; of Okita is op 1 september geen speler meer van MVV maar dan hebben we een paar ton ontvangen. Jammer dat hij weg is, maar leuk voor hem en financieel gunstig voor MVV. Of hij is dan wel nog speler van MVV, dan hebben we in ieder geval één goede aanvaller. Is hij waarschijnlijk een jaar later gratis weg, jammer maar helaas.

Een jaar in de jeugd laten verpieteren? Ben je gek. Daar is echt niemand van onder de indruk en heeft MVV alleen zichzelf mee.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 14:32
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Jonathan Okita #37
hij kan er inderdaad niet zomaar met de pet naar gooien mocht die komend seizoen voor MVV uitkomen, daar zou die alleen maar zichzelf mee hebben want daarna komt die nooit meer ergens aan de bak. Dit is een kwestie van poot stijf houden van MVV zijn kant in de voorbereiding. als seizoen begint zal hij gewoon zijn stinkende best moeten doen en goals maken wil die het jaar erop nog kans maken op een transfer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 14:56
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jonathan Okita #38
@Jacques

1 september is geen harde datum, er is nog een derde scenario. MVV en Okita komen er niet uit, hij wordt, ik zeg eens wat, 27 september ontslagen. Hij is transfervrij, een week later meldt zijn nieuwe club zich om een contract te tekenen. En ze leefden nog lang en gelukkig, 0 euro transactiekosten voor zijn nieuwe club die hem deze opdracht gaf.

Dan kun je beter gaan voor het kleineren en symbolisch aan de kant houden als hij voor augustus niet bijdraait. Dan weten de Okitaatjes van de toekomst ook wat ze aan MVV hebben. Sportief heb je hier niks aan, je verliest een veldspeler, maar je krijgt uiteindelijk wel weer gezag terug en de Anarchie is voor de toekomst afgewend. En Okita zelf verliest een jaar aan ontwikkeling en zal zich niet nog eens laten gek maken door zijn makelaar, die hem een goed seizoen door de neus geboord heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 15:00 26 juli 2018 15:01 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Jonathan Okita #39
Ik zie dat niet als een realistisch scenario, Houten. Hoe vaak gebeurt dat in de voetballerij? Maar goed, het blijft wel MVV waar we het over hebben natuurlijk ;)

[edit] je verwees eerder naar Ogunjimi, maar met alle respect: daar wilde MVV ook gewoon van af. MVV wil echt niet van Okita af - zonder vergoeding. Dat een club en speler een contract ontbinden komt vaker voor, maar dat dat gebeurt met een speler die een duidelijke transferwaarde en voetbalwaarde vertegenwoordigt, dat gebeurt zelden. Ik typ dit even om te verduidelijken wat ik bedoel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 15:11
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Jonathan Okita #40
Volgens mj is er nog een optie, hij kan zelf zijn contract af kopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 15:39 26 juli 2018 15:41 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jonathan Okita #41

Jacques schreef : Ik zie dat niet als een realistisch scenario, Houten. Hoe vaak gebeurt dat in de voetballerij? Maar goed, het blijft wel MVV waar we het over hebben natuurlijk ;)

[edit] je verwees eerder naar Ogunjimi, maar met alle respect: daar wilde MVV ook gewoon van af. MVV wil echt niet van Okita af - zonder vergoeding. Dat een club en speler een contract ontbinden komt vaker voor, maar dat dat gebeurt met een speler die een duidelijke transferwaarde en voetbalwaarde vertegenwoordigt, dat gebeurt zelden. Ik typ dit even om te verduidelijken wat ik bedoel.


Ik gebruikte Spillman en Ogunjimi als voorbeeld van mensen die het gezag van MVV aantastten dmv werkweigering of contractbreuk. Uiteindelijk zal MVV blij zijn geweest met het vertrek van Ogunjimi, echter het huwelijk strandde door de speler zelf, zijn houding en mentaliteit. MVV beloonde dat, en zet nu een deur open voor andere spelers om hun contract niet te respecteren. Dat is ook de kant waar het met Okita heen lijkt te gaan. Wat de speler waard is wordt door andere clubs bepaald, als er geen betalende kandidaten zijn valt er voor MVV ook niets af te dwingen. Je kunt mensen ook niet dwingen bij elkaar te blijven in een huwelijk waarbij één iemand zich gevangen voelt. De menselijke factor kan weleens gaan winnen van de zakelijke factor in dit verhaal en dan is een ontbinding wel realistisch scenario. MVV moet gewoon laten zien dat het niet met zich laat sollen, kosten wat het kost, dit is leergeld voor de toekomst, en een signaal richting spelers die een contract tekenen of hebben getekend bij MVV, laat je ook Okita de deur uitlopen dan kunnen we beter een amateurclub gaan worden want dan zul je nooit "een waarde" op het veld krijgen die je ooit kunt verkopen. Soms zitten dingen tegen, niet alles werkt precies met een omgedraaide euro of een draaiboek, maar je kunt er wel als morele winnaar uitkomen in een verliessituatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 16:12
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Jonathan Okita #42
Geloof nu maar niet tot MVV een speler betaalt die werk weigert , het is vervelend voor MVV maar voor Okita nog meer hij komt op dergelijke manier basis conditie tekort ,hij raakt zonder centen ,kan nergens trainen en helaas ook nog ouder is niet verzekert enz Hij komt pas weer aan voetballen toe als MVV hem vrij geeft ........maar MVV zal niet vlug een transfer bedrag voor hem krijgen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 17:37
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Jonathan Okita #43
Ik hoop dat MVV hem nu op z'n minst 1 officiële waarschuwing heeft gegeven en bij de volgende misstap moeten ze hem gewoon financieel beboeten. Bij iedere keer dat hij te laat is of weigert zijn werk te doen, de boete omhoog schroeven.
Makelaars hebben tegenwoordig te veel invloed op spelers en kosten daarbij ook nog eens klauwen vol geld voor een club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 21:59
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Jonathan Okita #44
Klasse man ik ben niet zo vaardig kwa tekst...smul vaan je ,,commentaar,,gr opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 23:47
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Jonathan Okita #45
Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Okita snapt toch ook dat dit niet bevordelijk is voor zn carriere.
Heeft er zich toch een club gemeld en heeft mvv dit afgewezen?
Of spelen er nog andere zaken waarom hij ut niet kan opbrengen om voor mvv te spelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden