Jonathan Okita

06 apr 2018 23:43
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Onderwerp Auteur
Jonathan Okita #1
Jonathan Okita staat nu derde op de topscoorderslijst met 17 doelpunten.
Eerste staat Mart Lieder met 25 doelpunten en tweede staat Andrija Novakovich met 18 doelpunten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2018 09:49
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Jonathan Okita #2
Beste trouvaille in jaren!

Koppel deze jongen volgend jaar aan een scorende spits!! Ooooohh Okita

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2018 10:49
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jonathan Okita #3
Het zijn natuurlijk wel 3 doelpunten in één wedstrijd erbij. Maar goed. Niks mis mee verder als hij nog ièts meer continuiteit krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 18:20
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Jonathan Okita #4
En komende zomer komt er een club die hem voor max 2 ton kan meenemen... Zo gaat dat altijd bij MVV......
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 19:26
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
Jonathan Okita #5

Raffalaldo schreef : En komende zomer komt er een club die hem voor max 2 ton kan meenemen... Zo gaat dat altijd bij MVV......


Ik vermoedt van wel inderdaad, zonde.
Of genoeg euro’s of anders blijven !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 19:48
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Jonathan Okita #6
3 ton had de club per jaar nodig om richting Eredivisie te kunnen. Dan zorg er maar voor als club zijnde dat Okita dit oplevert. Heb je gelijk de drie ton voor komend seizoen bij elkaar ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 23:27
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Jonathan Okita #7
Mensen laten we realistisch blijven :p al hoewel ik ook hoop op minimaal 5 a 6 ton bij verkoop van okita, zal het allemaal wel uitdraaien op een teleurstelling en staat er ergens wellicht een bepaalde afspraak op papier!

Mocht het wel zo zijn dat we kunnen cashen? Wat doe je dan als mvv zijnde!

Kies je ervoor een van je weinige aanvallende krachten die ze erin peert te behouden of ga je voor de centen en hoop je dat er ergens nog een okita rondloopt?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 08:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Jonathan Okita #8
Over Okita heb ik al meermaals gehoord dat er geen clausules of afspraken zijn dat hij goedkoop weg kan na dit seizoen. Maar goed, dan blijft de vraag welk bedrag voor MVV acceptabel is. Van de ene kant denk ik ook dat MVV erg hoog moet inzetten; nu al zeventien doelpunten en zes assists, dat is voor MVV bijna niet met zekerheid te vervangen. Of we moeten het salarisplafond flink omhoog gooien. Dus van die kant, en gezien de huidige markt: minimaal een half miljoen (om maar een willekeurig bedrag te noemen).

Van de andere kant: Schroijen scoorde vorig seizoen negen keer en gaf tien assists. Dat is wat minder dan Okita maar het zijn nog altijd erg goede statistieken voor een buitenspeler. Er was interesse vanuit de eredivisie, naar verluid had Heracles concrete interesse maar wilde niet veel betalen. Als je ziet hoe Joeri dit seizoen speelt, zou ik achteraf gezien blij zijn geweest met een ton, anderhalve ton – als we met die extra centjes bijvoorbeeld een andere spits dan Ogunjimi hadden kunnen halen. Maar dat is allemaal achteraf gemakkelijk lullen. Ik wil maar zeggen: stel, je houdt Okita, en hij raakt geblesseerd, of zoals Joeri: hij krijgt een flinke vormcrisis. Dan staat iedereen hier weer vooraan om dat domme MVV af te branden.

Ik zou zeggen: probeer hem langer vast te leggen, zodat hij volgend jaar nog hier speelt en daarna voor een leuk bedrag verkocht wordt. Maar ook dat is gemakkelijk praten, als ik Okita was en als ik mijn MVV-bril afzet, zou ik echt nooit bijtekenen. Die kan elders heel veel meer geld verdienen. En hoger voetballen. Een Heracles, Willem II, VVV of Excelsior wil hem echt wel meer dan een ton per jaar betalen en dan speelt hij eredivisie, laat staan wat buitenlandse clubs aan salaris zullen bieden.

Over Willem II gesproken – Okita ruilen tegen Croux en vier ton? En voor die vier ton dan onder meer een spits halen die er 20 inlegt?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 11:43
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Jonathan Okita #9
Hoe wil MVV het salaris van Croiux betalen ,die komt niet voor 50.000 per jaar ,en bestaat een formule hoeveel je maximaal voor Okita mag vragen ,het heeft te maken met de hoogte van het salaris van Okita bij MVV .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 11:50
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
Jonathan Okita #10
@bokkesprongen. Weet je wellicht hoe die formule in elkaar steekt? Dit omdat ik dat sowieso interessant vindt om te weten hoe dat werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 12:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Jonathan Okita #11
Is niet waar, dat geldt in principe niet in de voetballerij.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 13:25
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Jonathan Okita #12
Salaris en contractduur wordt vaak als handvat gebruikt om een transferbedrag te vragen. Daarnaast speelt het aantal clubs wat serieus is geïnteresseerd ook een rol. Hoe meer clubs geïnteresseerd zijn, hoe meer je voor een speler kan vragen. Maar zoals gezegd, het is een handvat en zeker geen regel.

Wat betreft transferbedragen is er maar één regel in het voetbal: "Wat de gek ervoor geeft".

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, sjengvandenboorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 14:01
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Jonathan Okita #13
Heeft er niets mee te maken als er geen bedra is vast gelegd kan mvv vragen wat het wil alleen als er een club komt die het gevraagde bedrag wil betalen en mvv zou weigeren moet naar het gevraagde bedrag het salaris worden aangepast aan de vraagprijs voor een speler.zo werkt het in vraag en aanbod van een speler en het aantal jaren dat een speler nog onder contract staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 14:16
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 460
Meer
Jonathan Okita #14

dreekemvvke schreef : Heeft er niets mee te maken als er geen bedra is vast gelegd kan mvv vragen wat het wil alleen als er een club komt die het gevraagde bedrag wil betalen en mvv zou weigeren moet naar het gevraagde bedrag het salaris worden aangepast aan de vraagprijs voor een speler.zo werkt het in vraag en aanbod van een speler en het aantal jaren dat een speler nog onder contract staat.


Begrijp je zelf wel wat je hier schrijft?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Kay, Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2018 14:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Jonathan Okita #15
Er lopen wat verhalen door elkaar. Als een speler ergens meer geld kan verdienen én op een hoger niveau spelen, maar zijn huidige club laat hem niet gaan, kan hij een arbitragezaak aanspannen. Moet het natuurlijk wel een flinke sprong in salaris én niveau zijn, dus een eredivisieclub die minimaal het dubbele salaris biedt bijvoorbeeld. Dan maakt een speler een kans dat de arbitragecommissie een transfer afdwingt. Ze zullen dan een transfersom berekenen en daar houden ze onder meer rekening met de contractduur en de salarishoogte. Ik vermoed dat De Bok dat bedoelt of zoiets wel eens gehoord heeft.

Als dat gebeurt, staat het MVV natuurlijk vrij om te zeggen "maar dat salaris willen wij ook best betalen!" waarmee de speler minder sterk staat qua positieverbetering. Dat bedoelt Dreeke vermoed ik.

In de praktijk komt het zelden tot een arbitragezaak en als het dat wel komt, spreekt de arbitragecommissie zich zelden uit in het voordeel van de speler. Bekende voorbeelden: Suarez, Dost en gebroeders De Boer. Bij allemaal transferverzoek door arbitragecommissie afgewezen.

Maar let ook op: in al die gevallen kreeg de speler al snel daarna toch zijn transfer. Ajax betaalde al een dag later een paar miljoen meer voor Suarez, daar was heel duidelijk dat Ajax Suarez had opgestookt in de hoop geld te besparen. Dost ging een half jaar later naar een andere club. De Boertjes moesten een maand of twee wachten tot Barcelona een paar miljoen gulden meer neerlegde.

Als Okita weg wil en er is een club die genoeg geld wil betalen - op de markt van vandaag de dag zou ik zeggen, voor een veel scorende, jonge, atletische buitenspeler: minimaal een half miljoen - dan gaat hij weg. Met of zonder arbitragezaak/berekening op basis van zijn salaris.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden