MVV Maastricht - NEC Nijmegen

15 jan 2020 11:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #1
Over twee dagen hebben de MVV-ers de kans om revanche op zichzelf te nemen. Ik ben erbij via een slinkse lift!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2020 12:12
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #2
Ja zeker "zwarte vogel". En nou laten zien dat we achter MVV staan, a.s. Vrijdag massaal naar de Geusselt, inc. de angelside.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2020 22:46
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #3
Speciaal voor Louis.

Vermoedelijke opstelling

Vd Hurk

Schroijen-Deom- Holtby-Goppel

Mares(of Martina)

Last-Mahmutovic-den Acker-Vermijl

Bertrams

Niet inzetbaar:Frenoy-Martina-Kot-(Mares)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 08:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #4
Ik zal er vast overheen kijken, maar volgens mij deed NEC net zoals wij deze winter nog geen transfers. Niemand er in, niemand er uit. NEC staat op de achtste plaats, maar drie puntjes van plaats vijf, maar dat maakt dit seizoen weinig uit: overslaan eerste ronde play-offs doen alleen de eredivisieploegen. NEC heeft overigens maar één puntje meer dan Almere op plaats tien, met de huidige stand zou die plaats géén play-offs spelen. NEC staat dus in de traditionele groep clubs onderkant subtop/bovenkant middenmoot, een groep waar MVV graag bij zou horen.

In Nijmegen is dat natuurlijk niet genoeg. Ze vinden daar dat ze om promotie mee moeten spelen, maar ze hebben daar de afgelopen twee seizoenen vol op gegokt en niet behaald, dus financieel maakt NEC een pas op de plaats en dat is wel te merken aan de selectie. Op doel oude bekende Branderhorst. Achterin Van Rooij, Van Eijden, Kvida en Kuipers. Voor bijna al die namen geldt: degelijk, maar niets speciaals. Alleen rechtsachter Van Rooij is een uitzondering, een jonkie van 18 jaar die graag langs de zijlijn opkomt en al de nodige assists op zijn naam heeft staan. Talentje. In principe zal hij veel tegenover Schroijen komen te staan. Die laat zijn man nogal eens lopen, dus ik vrees dat we hier een pijnpunt voor vanavond te pakken hebben.
Op het middenveld Van Landschoot – Belgische spelmaker die zijn doelpuntjes en assists meepikt - en Dijkstra, en de derde middenvelder verschilt nogal eens. Vorige week stond daar opeens het 17 jaar oude talent Proper in de basis. Van de Looi en Flemming speelden daar ook al veel, waarbij ik vooral Flemming een prima speler vindt. Die was vorige week geschorst en zal vanavond waarschijnlijk in de basis staan in plaats van Proper.
Voorin dan? NEC speelt meestal met, van links naar rechts, Okita, Romeny en Musaba. Scoren allemaal evenveel (6, 6 en 7 doelpunten gemaakt), maar Okita geeft daarnaast ook nog eens de nodige assists. Hier geldt eigenlijk hetzelfde als voor de verdediging, prima voor dit niveau, maar ook niet meer dan dat. Wel een voorhoede van het type alles of niets. Hebben Musaba en Okita het op hun heupen, dan houd je maar vast.

NEC won vorige week thuis met 1-0 van Den Bosch, maar Den Bosch was daar de betere ploeg. Geflatteerde overwinning, en dat gaf coach Gesthuizen ook toe na de wedstrijd.

Haalt MVV het niveau van bijvoorbeeld Cambuur en Excelsior thuis, dan maken we hier een goede kans om te winnen. Zo goed is NEC niet, NEC verloor dit seizoen al uit bij Dordrecht bijvoorbeeld. Van de andere kant doet NEC het nog altijd een stuk beter dan MVV, dertien punten om precies te zijn. Als MVV terugkeert naar het mindere niveau dat we dit seizoen zo vaak hebben gezien, dan haalt NEC een eenvoudige overwinning binnen. Mijn voorspelling? 1-1.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 09:43
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #5
Heij weur g toch zoe meuj vaan eh.
Mit alle respect mer de opstelling tegen kerkroaj waor neet slech en t ging prima, dus laot die martina's gewoen op de baank
G hub ze neet gemis daor in eeder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 11:55
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #6

AngelsideE schreef : Heij weur g toch zoe meuj vaan eh.
Mit alle respect mer de opstelling tegen kerkroaj waor neet slech en t ging prima, dus laot die martina's gewoen op de baank
G hub ze neet gemis daor in eeder geval.


Es d’r geblesseerden zien, kinste slechts mèt tien maan goon speule hè...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2020 22:40
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #7
Ik wil graag een evenement aanmaken voor onze trouwe forumleden: een picknick op kosten van de heer V.d. Graaf en assistenten. Deze zal gehouden worden tussen de doellijn en de bal. Er is plek voor 200 mensen dus wees er tijdig bij!

Deze hele wedstrijd was een lachertje

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 00:25 18 jan 2020 00:27 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #8
Hoofdstuk 22: MVV en de Rommelige Remise.
Het klinkt als de titel van een Suske en Wiske. Helaas heeft een gemiddeld album van dit Belgisch stripduo een betere spanningsboog dan deze wedstrijd. Het was rommelig en niet goed van beide zijden. Ik denk dat MVV uiteindelijk het meest in de handen mag knijpen met het punt. Met name in de tweede helft was de druk van NEC groot. Volgens het commentaar in de samenvatting zijn de Nijmegenaren bestolen. De bal stuitte kennelijk via de onderkant van de lat achter de doellijn. Ik dacht zelf aan buitenspel bij de voorafgaande pass. Iemand dit goed kunnen zien?
Wat betreft het geheel: ik kan er een uitgebreide analyse op los laten, maar volgens mij is de strekking dat MVV tactisch geen antwoord had op de inschuivende verdedigers en uitzakkende aanvallers van NEC. Het middenveld werd bij vlagen overlopen. Ook omdat bijna niemand zijn niveau haalde vandaag. Kostons - zondag nog maker van een beauty van een doelpunt - speelde als een natte krant. Geen duelkracht en veelal lucht dekkend. Holtby speelde met het gebruikelijke venijn, maar kwam bijna overal te laat omdat hij meermaals de enige was die doorjoeg. En zelfs Deom maakte fouten (ongelukkige terugspeelbal waarmee hij het Bertrams moeilijk maakte). Overigens keepte Bertrams vandaag weer prima met zeker twee geweldige reddingen. En als de keeper man of the match is dan weet je het wel.
Van de andere kant kun je zeggen dat MVV moest pompen of verzuipen en gelukkig bleef het bij pompen. Ik blijf het zeggen: tactisch is er veel werk aan de winkel.
Positief puntje: het lijkt er op dat MVV - in ieder geval thuis - weer moeilijker wordt om te verslaan. De laatste verliespartij thuis was op 27 september. Maar uiteindelijk schiet je met gelijke spelen niet veel op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 07:15
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #9
Ik had stiekem gehoopt dat we de tweede seizoenshelft beter voetbal van Mvv zouden zien. maar helaas was het weer de zoveelste thuiswedstrijd waar het voetbal niet om aan te zien was.
De gehele voorhoede had een offday, het middenveld was dramatisch en de achterhoede was chaotisch en die scheidsrechter die hoort niet in het betaald voetbal thuis.
Dankzij onze keeper hebben we weer niet een thuiswedstrijd verloren, ik weet niet voor welke tactiek gekozen was maar met dit voetbal jaag je de toeschouwers toch echt het stadion uit. Ik heb me werkelijk afgevraagd wat ik hier doe of ik niet leukers te doen heb op een vrijdagavond.

Wel complimenten voor de Angel-side voor hun gezang!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 10:58
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #10
Bij Roda krijgen we twee punten te weinig, maar gisteravond kregen we een punt te veel. Het kan verkeren.

Laat ik positief beginnen. Het verdedigingsblok staat goed met een uitstekende Bertrams in de goal en Van Acker en (elke week beter spelende) Enes. Last werd soms overlopen, maar herstelde zich gaandeweg de wedstrijd goed. Vermijl laat naar mijn smaak te weinig zien in verdedigend en aanvallend opzicht.

Het middenveld is niet goed in balans als Kostons speelt zoals gisteren. Hij wint zelden een duel (hij loopt verdedigend meestal naast zijn tegenstander mee, maar daar blijft het bij) en zijn verdere rol is mij niet helder. Controleur? Dat doet Mares tien keer beter. Holtby is overijverig; hij zou wat meer rust in zijn spel mogen hebben. Hij smijt met energie, maar echt effectief is hij niet. Deom vind ik onze beste middenvelder: fel, balafpakker, pingeldoos, overal te vinden. Hij voert zijn acties soms wat ver door, maar dat heeft mede te maken met de wat lauwe spelopvatting van diverse teamgenoten die zich onvoldoende vrijlopen en aanbieden.

Goppel is door zijn snelheid een voortdurend gevaar voor de tegenstander, maar het kwam er niet helemaal uit gisteren. Joerie werkte hard maar bleef ongevaarlijk en heeft zijn oude vorm nog niet te pakken. En van der Hurk had zijn dag niet met in eerste instantie goede balaannames, maar in tweede instantie meteen de bal inleverend.

Ik kan begrijpen dat Usta een puntje koestert, maar ik zou graag Van Bommel eens zijn debuut zien maken. En ik zou een speler als Nissilä toch eens wat meer speelminuten geven.

Ik zal altijd blijven gaan, maar zo bloedeloos en zonder veel teamspirit er gisteren gevoetbald werd...... Mijn MVV-gevoel staat helaas op het laagste pitje ooit. Gelukkig liet de Angelside zich gisteren wel weer goed horen: complimenten!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, middenstip, opadiehard, Lassie80, jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 12:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #11
Jacques ,

Volgens mij zijn de broertjes Martina veel te veel geblesseerd , ze spelen meer niet dan wel ,zou jij dat kunnen annalyseren of dit klopt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 12:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #12
Na het uitvallen van Thibaut van Acker werd de defensieve samenhang ernstig verstoord. Shermaine Martina speelde in het centrum nogal onrustig, hij was tegen Helmond Sport goed als rechtsback, waarom hem niet daar gelaten?

Klopt het dat er vrijwel geen eigen stewards waren? Ik moet zeggen dat al die zwarte figuren van het beveiligingsbedrijf bepaald geen goed visitekaartje zijn voor bezoekers aan een wedstrijd van MVV. De ontvangst van de NEC-supporters door de ME was bepaald vriendelijker, ze stonden wat te lachen en rustig een sigaretje te roken.

De AngelSide verdient absoluut een groot compliment. Goede vondst met het "Out"-spandoek en gerechtvaardigde uiting van misnoegen over het onder het tapijt vegen van de kritiek op politie-optreden.

Een van de speerpunten moet echt worden proberen meer mensen naar de Geusselt te krijgen en meer sfeer te creëren. Begin bij de basisischolen, daar zitten de potentiële supporters van de toekomst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 12:26
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #13
Een rommelige eerste helft, met de grootste kans voor MVV. Helaas blijkt weer dat vd Hurk gewoon te veel kansen verprutst. In de tweede helft heeft MVV volgens mij geen kans gehad, heeft Bertrams een aantal geweldige reddingen verricht en was die bal natuurlijk over de lijn (al dacht ik in het stadion van niet). Het zat eens een keertje 'mee' in deze wedstrijd.

Overigens 'vlagde' de grensrechter aan die kant sowieso een hele slechte wedstrijd, buiten dat hij niet had gezien dat die bal over de lijn was zat hij er naast bij meerdere buitenspel situaties en gleed hij ook nog een keer erg knullig uit.

Verder was het enkel nog opmerkelijk dat er wat opstootjes waren in het uitvak van Nec tussen de supporters onderling.. ook vreemd natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 13:20
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #14

jeoff schreef : Verder was het enkel nog opmerkelijk dat er wat opstootjes waren in het uitvak van Nec tussen de supporters onderling.. ook vreemd natuurlijk.


Als de drank plus nog iets is in de man, dan .........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2020 15:06
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #15
3 foto’s vanuit verschillend perspectief
-vanuit de MVV supporter
-vanuit de NEC supporter
-vanuit de grensrechter....
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden