MVV Maastricht - NEC Nijmegen

19 jan 2020 18:20
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #16

M.V.V. 1902 schreef : Hoofdstuk 22: MVV en de Rommelige Remise.
Het klinkt als de titel van een Suske en Wiske. Helaas heeft een gemiddeld album van dit Belgisch stripduo een betere spanningsboog dan deze wedstrijd. Het was rommelig en niet goed van beide zijden. Ik denk dat MVV uiteindelijk het meest in de handen mag knijpen met het punt. Met name in de tweede helft was de druk van NEC groot. Volgens het commentaar in de samenvatting zijn de Nijmegenaren bestolen. De bal stuitte kennelijk via de onderkant van de lat achter de doellijn. Ik dacht zelf aan buitenspel bij de voorafgaande pass. Iemand dit goed kunnen zien?
Wat betreft het geheel: ik kan er een uitgebreide analyse op los laten, maar volgens mij is de strekking dat MVV tactisch geen antwoord had op de inschuivende verdedigers en uitzakkende aanvallers van NEC. Het middenveld werd bij vlagen overlopen. Ook omdat bijna niemand zijn niveau haalde vandaag. Kostons - zondag nog maker van een beauty van een doelpunt - speelde als een natte krant. Geen duelkracht en veelal lucht dekkend. Holtby speelde met het gebruikelijke venijn, maar kwam bijna overal te laat omdat hij meermaals de enige was die doorjoeg. En zelfs Deom maakte fouten (ongelukkige terugspeelbal waarmee hij het Bertrams moeilijk maakte). Overigens keepte Bertrams vandaag weer prima met zeker twee geweldige reddingen. En als de keeper man of the match is dan weet je het wel.
Van de andere kant kun je zeggen dat MVV moest pompen of verzuipen en gelukkig bleef het bij pompen. Ik blijf het zeggen: tactisch is er veel werk aan de winkel.
Positief puntje: het lijkt er op dat MVV - in ieder geval thuis - weer moeilijker wordt om te verslaan. De laatste verliespartij thuis was op 27 september. Maar uiteindelijk schiet je met gelijke spelen niet veel op.


Het was inderdaad buitenspel, maar daar hoor je niemand over :thinking:
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2020 20:53
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #17

jeoff schreef : Een rommelige eerste helft, met de grootste kans voor MVV. Helaas blijkt weer dat vd Hurk gewoon te veel kansen verprutst. In de tweede helft heeft MVV volgens mij geen kans gehad,...



Hier spreek je jezelf enigszins tegen; vd Hurk had geen kans om te verprutsen want we hadden er geen in de tweede helft! De grote kans in de eerste helft was nog best lastig om goed richting een hoek te sturen. Maar een spits van het kaliber Hurk mag deze toch wel maken ja.

Waar ik me wel aan stoor is het volgende: in de tweede helft komen we er niet aan te pas, dat ziet iedereen. Met drie wisselspelers warmlopen, past Usta alleen de noodgedwongen wissel vd Acker-Martina toe. Probeer dan toch nog in ieder geval iets door frisse spelers te brengen, bv. Nissila, van Bommel. Voor Nissala is genoeg moeite gedaan om hem te huren en veel minuten heeft hij nog niet gemaakt. Er waren genoeg spelers rijp voor een wissel; nu sluit je de wedstrijd gelukkig af met een punt en twee ongebruikte wissels. In mijn ogen heb je er als trainer dan niet alles aangedaan om een maximaal resultaat te behalen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2020 22:02
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #18

Lassie80 schreef :

jeoff schreef : Een rommelige eerste helft, met de grootste kans voor MVV. Helaas blijkt weer dat vd Hurk gewoon te veel kansen verprutst. In de tweede helft heeft MVV volgens mij geen kans gehad,...



Hier spreek je jezelf enigszins tegen; vd Hurk had geen kans om te verprutsen want we hadden er geen in de tweede helft! De grote kans in de eerste helft was nog best lastig om goed richting een hoek te sturen. Maar een spits van het kaliber Hurk mag deze toch wel maken ja.


In de eerste helft heeft vd hurk nog wat kleinere mogelijkheden gehad waar hij wel wat meer uit had kunnen halen. Hij is een redelijk aanspeelpunt voorin, maar in het vervolg van de aanval laat hij het te vaak afweten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2020 05:48
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV Maastricht - NEC Nijmegen #19

Lassie80 schreef :

jeoff schreef : Een rommelige eerste helft, met de grootste kans voor MVV. Helaas blijkt weer dat vd Hurk gewoon te veel kansen verprutst. In de tweede helft heeft MVV volgens mij geen kans gehad,...



Hier spreek je jezelf enigszins tegen; vd Hurk had geen kans om te verprutsen want we hadden er geen in de tweede helft! De grote kans in de eerste helft was nog best lastig om goed richting een hoek te sturen. Maar een spits van het kaliber Hurk mag deze toch wel maken ja.

Waar ik me wel aan stoor is het volgende: in de tweede helft komen we er niet aan te pas, dat ziet iedereen. Met drie wisselspelers warmlopen, past Usta alleen de noodgedwongen wissel vd Acker-Martina toe. Probeer dan toch nog in ieder geval iets door frisse spelers te brengen, bv. Nissila, van Bommel. Voor Nissala is genoeg moeite gedaan om hem te huren en veel minuten heeft hij nog niet gemaakt. Er waren genoeg spelers rijp voor een wissel; nu sluit je de wedstrijd gelukkig af met een punt en twee ongebruikte wissels. In mijn ogen heb je er als trainer dan niet alles aangedaan om een maximaal resultaat te behalen.


In de evaluatie is eruit gekomen dat wisselen geen effect heeft ... tegen roda waren er ook een stuk of 8 rijp om te wisselen, maar is er ook slechts 1 uitgehaald en dat in de 91ste minuut. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.246 seconden