FC Eindhoven - MVV Maastricht

16 nov 2019 12:45 16 nov 2019 12:46 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #46

middenstip schreef : Ja juist "Houten"en wie is hier verantwoordelijk voor? Ja juist die!


Ik geloof meer in het vlindereffect. Dat de paniekaankopen een gevolg zijn van de commerciële problemen (die denk ik, niet vallen op te lossen.). Als er te weinig geld de club in vloeit krijg je van deze rare onevenwichtige sprongen op andere afdelingen. Ik heb nog altijd vertrouwen in de kunde van Ron Elsen en Hennie Bastiaans, vooral met een beter budget en organisatie zijn dit mensen die prima functioneren binnen de organisatie.

Deze en andere mensen (waaronder veel supporters) hebben met hart en ziel de club overgenomen in 2010. Een club terug op poten gezet die door iedereen was opgegeven. Ik zal nooit twijfelen aan hun intenties, ook nu niet. Dat er soms teveel met het hart wordt gesproken is soms onhandig, maar niet alles kun je bepaalde personen in hun schoenen schuiven. En Ron Elsen wordt hier vaak als grootverdiener neergezet, maar binnen de huidige ontslagregels staat hij voor minder dan een ton buiten, als MVV dat echt zou willen was dat allang gebeurd. Die geruchtenmolen dat hij zichzelf gijzelt aan de club is compleet onzin.

Stel je gooit iedereen eruit (met premie), vind maar eens een gek die hier dan de boel wilt overnemen en die met dezelfde hand moet verder kaarten. We hebben momenteel nog geen penningmeester kunnen strikken. Als dat gaat gebeuren is het wachten tot Sefke ons gaat uithuwelijken, dan krijg hij toch nog dat stadion in zijn achtertuin in Aalbeek, die hij al jaren begeert. Het bestuur wegjagen is het domste wat je nu kunt doen vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 12:57
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #47
"Houten" ik heb het niet over het bestuur, ik heb het over die mensen wat het beleid bepalen en dit is niet het bestuur, dat zijn inderdaad amateurs! We spreken over mensen , die naar MVV begrippen goed betaald worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 13:45 16 nov 2019 13:45 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #48

houtengerard schreef : "Andere clubs zijn veel meer geld kwijt aan scouting en andere operationele kosten. MVV heeft hierdoor meer te besteden." (De letterlijke quote vind ik helaas niet meer.)

Zie hier het resultaat... Blijf vooral alleen naar je eigen schoenen kijken...dan maak je de beste seizoensprognoses... Wie niet investeert in haar operationele organen loopt een ontwikkelingsachterstand op.. Zelfs onderaan de bak blijft er nu niks meer over voor een club die het moet hebben van de uitverkoop..



Ik heb het gevoel dat op dit punt MVV gegokt (en verloren) heeft op de samenwerking met Genk. Bijvoorbeeld scouting, Genk heeft een uitgebreid netwerk en het zou hun weinig kosten in tijd en geld om MVV hierin te betrekken. Een speler van wie je denkt dat hij zich nooit tot Genk I kan ontwikkelen, is op dit moment wellicht een prima speler voor MVV. Tip aan Elsen, die gaat zelf eens kijken en klaar. Heb je inderdaad geen scoutingsnetwerk nodig. En zo zijn er andere operationele gebieden waar MVV in meer of mindere mate op Genk had kunnen leunen. Nu moeten we alles zelf doen.

Kun je dat het bestuur aanrekenen? Tsja. Echt geen idee wie er over dat soort strategische beslissingen gaat en waarom de deal met Genk nu écht is misgelopen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 14:29
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #49

Jacques schreef :

houtengerard schreef : "Andere clubs zijn veel meer geld kwijt aan scouting en andere operationele kosten. MVV heeft hierdoor meer te besteden." (De letterlijke quote vind ik helaas niet meer.)

Zie hier het resultaat... Blijf vooral alleen naar je eigen schoenen kijken...dan maak je de beste seizoensprognoses... Wie niet investeert in haar operationele organen loopt een ontwikkelingsachterstand op.. Zelfs onderaan de bak blijft er nu niks meer over voor een club die het moet hebben van de uitverkoop..



Ik heb het gevoel dat op dit punt MVV gegokt (en verloren) heeft op de samenwerking met Genk. Bijvoorbeeld scouting, Genk heeft een uitgebreid netwerk en het zou hun weinig kosten in tijd en geld om MVV hierin te betrekken. Een speler van wie je denkt dat hij zich nooit tot Genk I kan ontwikkelen, is op dit moment wellicht een prima speler voor MVV. Tip aan Elsen, die gaat zelf eens kijken en klaar. Heb je inderdaad geen scoutingsnetwerk nodig. En zo zijn er andere operationele gebieden waar MVV in meer of mindere mate op Genk had kunnen leunen. Nu moeten we alles zelf doen.

Kun je dat het bestuur aanrekenen? Tsja. Echt geen idee wie er over dat soort strategische beslissingen gaat en waarom de deal met Genk nu écht is misgelopen.


Zoals ik vernomen heb van een zeer gewaardeerde forum- en drinkcompagnon was er iets met bussen, stenen, bekogelen, Genk, Sint-Truiden.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 14:52
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #50

Belgske schreef : Het is duidelijk dat Usta bij de meeste betaald voetbalclubs al lang buiten had gelegen. Ik vind het verder erg opportunistisch om gelijk maar te roepen dat Elsen en Penders er ook maar meteen uit moeten. MVV is de afgelopen jaren een voorbeeld geweest voor veel andere clubs op gebied van rust bewaren en structureel beter te presteren in vergelijking met andere clubs met meer mogelijkheden. Niet alles is gelijk allemaal slecht als we eens een seizoen, of in dit geval een paar maanden, slecht presteren. Het lijkt mij dat MVV de lijn van de afgelopen jaren wil vasthouden en niet gelijk (zoals het in de opportunistische voetbalwereld vaak wel werkt) bij de minste tegenslag alles overboord wil gooien en het maar weer met iemand anders wil proberen. MVV slaagt er voorlopig duidelijk niet in om een nieuwe stap te zetten in zijn ontwikkeling: van club waar weinig moest en waar het belangrijkste doel was financieel overleven en de PO`s een bonus waren, naar club die opnieuw sportief op een hoger niveau wil meedoen. MVV heeft die stap afgelopen zomer op een heel geforceerde manier willen zetten door de ambitie uit te spreken binnen twee jaar naar de eredivisie te willen (of in ieder geval daarvoor mee wil strijden), maar het heeft daar geen passende stappen bij gemaakt. Je kunt niet concurreren met veredelde eredivisieclubs als NAC, De Graafschap, NEC en Excelsior zonder veel te investeren in de spelersgroep en in de technische staf. Cambuur is een voorbeeld van hoe het wél moet als je de ambities hebt, die MVV heeft uitgesproken. Cambuur eindigde vorig seizoen tiende en was onze rechtstreekse concurrent voor de laatste PO-plek. Cambuur heeft vervolgens met Henk de Jong een ervaren trainer binnengehaald die veel invloed uitoefent op het reilen en zeilen binnen de club en heeft 9 spelers (allemaal transfervrij) aangetrokken die 25 jaar of ouder zijn, vaak spelers met een lange staat in het betaald voetbal. Als je in de KKD wil meedoen voor promotie is dat de weg die je moet gaan. Geen elftal met grotendeels spelers onder de 21 die je ooit met enig geluk voor een paar ton verkoopt, maar veel ervaring en spelers die je op de korte termijn naar een hoger niveau brengen.


Tsja... Goed beschreven... Usmvvke heeft financiele een stabiele, gezonde situatie... maar kan niet de volgende stap doen. Daarvoor heeft usmvvke blijkbaar niet de financiele middelen.
Cambuur kan dit wel... maar die hebben ook volgens mij een trouw publiek van gemiddeld van 8.000 mensen. Wij ms 4.000. En van dat verschil kun je ook een trainer contracteren die ervaring heeft en een goed cv. En tjsa bij Cambuur heb je sponsoren, op de achtergrond, die de club substantieel ondersteunen. En die hebben wij bij usmvvke niet. En nogmaals het draait allemaal om geld. Daardoor kan Cambuur spelers aantrekken, transfervrij, die voor usmvvke onhaalbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 15:05
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #51

De Zwarte Vogel schreef : We moeten wel heel reëel constateren dat de twee routiniers Schroijen en Van den Hurk niet langer het niveau van de KKD halen. Dat is iets dat de technische staf zelfs met een blinddoek om kunnen zien.


Tsja... dan blijft dus niks meer over... Zo zwak is onze selectie.
Hurk maakt zijn goals vorig jaar en dit seizoen in een zeer zwak team. En echt geen pretje voor een spits als je geen aanvoer krijgt. Bovendien werkt hij hard en is nuttig voor het team. En Youri was vorig jaar top voor usmvvke. En dit jaar lukt het hem helaas niet... Voor het zelfvertrouwen lijkt het me goed om hem te laten staan, immers in het verleden heeft hij bewezen dat hij het wel kan. Zeker als je geen alternatief hebt... Usmvvke heeft helemaal geen scorend vermogen, Holtby is nog een uitzondering.
Voor de rest aanvallend geen concurrentie... Konstons heeft het niet, Gobbel ook niet... En Vlijter al helemaal niet... Tsja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2019 22:27 16 nov 2019 22:27 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #52
Kletswief wij hebben ook sponsoren op de achtergrond,weliswaar geen grote maar dan toch.

En Draankorgel...laat nu net de voorzitter van genk samen met zijn zoon in die bekogelde bussen hebben gezeten hij was laaiend...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 11:36
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #53
Ik vraag me soms af, of het wel MVV supporters zijn die zoiets doen. Je kunt ook weet ik waar vandaan komen, met een MVV-sjaal, muts, speltje maakt niet uit wat, en een club flink beschadigen. De haat zit immers diep hier in het zuiden. Ik zie het eigenlijk alleen terug tussen Ajax en Feyenoord, en in de rest van Nederland bijna nergens. Dus zijn het wel MVV-supporters die vuurwerk gooien, stenen gooien etc. Als men hun erop aanspreekt, krijg je namelijk geen antwoord. We willen toch allemaal naar MVV blijven gaan en wellicht ooit naar de eredivisie. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die dit ook graag wil, MVV zou moeten beschadigen. En als je zo nodig los wilt gaan, dan spreek ergens af in het bos of op een akkertje, en beschadig je club dan niet. Maar een medaille zul je er nooit voor krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 13:39
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #54
Ajax VS Feyenoord
Ajax VS Utrecht
Ajax VS Den Haag
Zwolle VS Gae
Cambuur VS Heerenveen
NAC VS Willem 2
Groningen VS Heerenveen
Groningen VS Twente

Dit zijn al snel een paar hate games in Nederland uit mijn hoofd. Wat je punt nou is snap ik niet schapendonk. Wie spreek jij aan? En wie geeft geen antwoord? Waarom moet een hele groep verantwoordelijkheid dragen voor de acties van individuen? Als je echt denk dat bijvoorbeeld de Angel side groep het goed vind dat er vuurwerk wordt gegooid op het veld ? Als je die mindset al eens losliet dan zal er ook begrip komen. Een club als MVV heeft fanatieke supporters nodig. Soms op t randje , soms er over. In Doetinchem collecteren ze doodleuk met toestemming van de club voor de boetes. 10k ophalen doen ze in 1 wedstrijdje. Verschillende clubs budgetteren boetes (oa Ajax,) De KNVB lanceert een campagne geen vuurwerk, compleet met fake news plaatjes van Michael van Praag die zich hier voor inzet. Dat de KNVB geen vuurwerk meer wilt is duidlrijk, dat het vuurwerk alleen maar groeit in de stadions de laatste maanden is geen geheim.

Bedenk je maar eens wat 100 stadionverboden doen voor een kleine club als MVV. Die 100 man hebben ook aanhang , je spreekt al gauw over 2 a 300 man wat gewoon niet meer komen. Tickets, drankomzet. VZM verkocht vorig jaar 6 vaten op 1 drankpunt bij de angel side. Dit is inmiddels gekelderd naar 1 vat. En alleen maar om naar de pijpen van de KNVB te dansen en nummers te leveren. Met dank aan het clubje van salemans en co. Die nog sentimenteel word dat hij het clubbelang dient. Onder de streep zal deze repressie alleen maar verliezers hebben, de club EN de supporters. Gauw de bezem door onze club, door alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 14:26
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #55
Ik zal niet zeggen dat het nooit eens kan of zal botsen. Dat is niet weg te denken, maar om bussen te bekogelen van Genk, wat een potentiële partner is om MVV hogerop te krijgen, vind ik een vreemde zet. Daarom vraag ik me af of die stenen wel uit Maastricht zijn gekomen of ergens anders vandaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 20:26
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #56
Ik volg nu een cursus over strafvervolging. Ik was korte tijd lid van de CSM. Ik vroeg destijds al om gedegen hoor en wederhoor. Daaraan werd geen gehoor gegeven! Ik moest opstappen.
Nu denk ik, zekere personen hebben bussen van Genk belaagd. Beweerd wordt dat dit MVV-supporters zijn geweest. Elke vorm van rechtsgeldig bewijs ontbreekt!
Ik mag zeggen dat ik redelijk goed juridisch geschoold ben, ik ben het lang niet altijd eens met anarchos, maar er gaat hier iets goed fout!
Lang niet alle stadionverboden worden opgelegd met voldoende hoor en wederhoor. Uiterst kwalijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 20:34
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #57
Dat de samenwerking met Genk niet doorging is eeuwig jammer. De samenwerking zou veel intensiever worden. Samenwerken op het gebied van scouting, jeugd, eerste elftal .. de hele organisatie zou mee kunnen liften. Of het nu terecht is of niet. We komen te vaak negatief in het nieuws. Roda thuis live op Fox, Utrecht uit in beker en natuurlijk dat gedoe met Genk. Helaas is de media ook zeer bepalend geweest door kleine dingen groot uit te meten. Ik denk dat dit heeft bepaald dat de club vele strenge maatregels heeft gekregen.

Toch hoop ik dat het weer goedkomt tussen bestuur en fanatieke fans. Aan beide kanten worden er fouten gemaakt. Ik denk dat de mensen bij mvv zich echt dag en nacht inzetten, en wij als supporters zijn ook bijna 24/7 met onze club bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2019 22:43
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #58
Niemand weet het hoe precieze plan uitzag met Genk. Dat ze in Genk niet amused waren met het bus verhaal is waar. Maar deze deal ging uiteindelijk niet door vanwege een NO van MVV op te hoge eisen en garanties van Genk. Dat spel is wederom via de supporters gespeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2019 07:37
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #59
Dan hebben wij beide toch iets andere info. Voor mijn werk kom ik nog wel eens in Genk en dat ze daar niet blij waren met MVV is zacht uitgedrukt. Als Genk te hoge eisen stelde, waarom heeft MVV dan dag in dag uit vergaderd met Genk? Dit moest ten koste van alles doorgaan! Dit was het grote plan van dit huidige bestuur.. intensief samenwerken met Genk. Het bestuur van Genk kwam onder enorme druk van de supporters te staan.. heel Genk was woest. En om de eigen supporters niet tegen te hebben, heeft Genk besloten om niet met MVV samen te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2019 09:52
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
FC Eindhoven - MVV Maastricht #60
Als je zo een goede info hebt dan had je bijvoorbeeld kunnen weten dat er over gecommuniceerd is tussen Genk en MVV supporters en er tot de conclusie was gekomen dat het aandeel MVV in deze zaak tamelijk overdreven was door pers, bestuur MVV(excuus brief MVV , waar was MVV toen de politie hier mensen molesteerde?) en natuurlijk de mensen die denken dat ze wat weten en horen. De deal stond op knappen door verdeeldheid in bestuur Genk. Uiteindelijk is er verder gepraat maar door MVV zelf niet doorgezet.

Mijn persoonlijke mening is dat we zowizo Niks in Genk te zoeken hebben. Geel groen kleurt daar ook de tribunes, is Genk nu een middenmoter en valt de doorstroming toch tegen. Vorig jaar al werden talentvolle spelers niet meer aan MVV verhuurd dus zo een goede vrienden waren het niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden