Cambuur - MVV

28 apr 2019 00:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Cambuur - MVV #31
Al met al, zou ik het een leuke afsluiting vinden om boven Roda jc te eindigen, zodat ze gekroond kunnen worden als slechtste van Limburg. Wie had dit 15 jaar geleden nog gedacht, dat dit zou gebeuren. Hiervoor hoeft misschien niet eens gewonnen te worden van Nec want ik zie hun niet winnen bij Volendam. Maar om het thuispubliek nog enigzins iets te geven, hoop ik dat ze een plek boven deze akelige club, tegen Nec over de streep trekken. Kom op MVV doe dat wel nog even, en zet hem op tegen Nec, dan kunnen we ten minste het seizoen met een klein lachje afsluiten. En voor de rest, tja tot 2019-2020. 20 jaar eerste divisie....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2019 12:21
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Cambuur - MVV #32
Je mag het nooit zeggen, maar het zou me niks verbazen als deze editie van Cambuur - MVV over een paar jaar opduikt in een matchfixing zaak. Wat deze ‘scheidsrechter’ Martens hier liet zien was onvoorstelbaar, of in de woorden van Hans Kraaij Jr ‘een poppenkast’.

Dat gezegd hebbende, is MVV en met name de technische staff een heel heel groot verwijt te maken. Een leek kon aan het begin van dit seizoen zien dat je met spelers als Golpek, Gunst en onze 2 gebroeders gewoon een veel te zwakke selectie hebt om top JL te spelen. Ook deze leek, zie mijn berichten begin dit seizoen, maar ik werd door sommige hier voor gek versleten. De selectie zou prima zijn, zelfs ‘niet slechter dan vorig jaar’ aldus onze voorzitter.

Vervolgens is er een hoop geld dat verdiend werd met uitgaande transfers in kas gebleven. Én aan andere dingen uitgegeven dan aan de selectie. Betaalde banen die weinig tot niks bijdragen. De supporters werden flutverhalen voorgehouden over ‘banden met Manchester United’, terwijl de banden die we echt hadden, met een club als Genk, niet behouden bleven.

Als een stel Hollanders waren we te neij om Okita in een vroeg stadium een beter contract te geven. Niet netjes hoe die het speelde, maar dacht je echt dat zo’n jongen voor een supermarktloon bij MVV ging blijven met 16 doelpunten in het netje.

De 2e optie, het geld vangen, was een alternatief. Maar er vervolgens niks mee doen niet.

Spelers als Kuipers en Braken konden niet naar Maastricht gehaald worden met wat extra loon. Of in elk geval andere spelers die wat extra’s kunnen brengen. Nee, ze gaven liever Golpek een nieuw contract.

Je mag hopen dat MVV het geld dat er is (zouden de sponsorinkomsten gestegen zijn met die betaalde commerciële en businessclubbaantjes?) nu eens in de selectie steekt. Concreet, zorg dat Holtby, Deom, Lavalee, Koopmans en Croux hier volgend jaar voetballen. Haal een fatsoenlijke linksback en vindt hopelijk ergens een verassing zoals Okita, Croux of Labylle dat in hun begintijd bij MVV waren.

Of ga door met de huidige sterfhuisconstructie en blijf hopen op een toevallige promotie, ergens in het volgende vijfjarenplan, danwel in de komende 20 jaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2019 13:40
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Cambuur - MVV #33

Hill28 schreef : Concreet, zorg dat Holtby, Deom, Lavalee, Koopmans en Croux hier volgend jaar voetballen.


FYI de optie in het contract van Holtby is een week geleden al gelicht. Hij speelt dus volgend jaar gewoon hier. Met de rest van je lijstje kan ik het alleen maar eens zijn, maar of dat financieel haalbaar is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2019 14:17 28 apr 2019 14:26 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Cambuur - MVV #34

Boe is dat feeske? schreef : Ik lees hier de roep om leuk voetbal, en hoe MVV dat blijkbaar vermoord zou hebben afgelopen jaar (jaren?). Laten we eerlijk zijn, voor leuk voetbal moet je je een abonnement op Ziggo sport kado doen, dan kun je de premier League kijken.

Bij letterlijk alle clubs in de KK divisie zeike de fans dat t voetbal niet om aan te gluren is. Ja ook bij Twente, Sparta, NEC, Moffen en zoveel grotere clubs meer. Sterker nog, in de hele eredivisie zeikt men. PSV? Feyenoord? Ken vele supporters die het spel daar vreselijk vinden al jaren.
Ik kijk liever niet naar anderen, zo bedoel ik t niet. Maar dit is het niveau tegenwoordig. Dat dat de schuld is van een trainer vind ik niet reëel.

Bij MVV kom je om met je vrienden of familie te aw horen, pelske te drinke en uitlaatklep te hebben.

Verder ben ik eens met velen dat een club als MVV de playoffs zou moeten halen, ook al was de competitie dit jaar erg zwaar en heb je met 53 punt (en nog een match te gaan) meer punten dan vorig jaar, het niet halen van dat doel is een faal, zwoer kloete. Selectie was niet in evenwicht op t middenveld, hebben we hele seizoen achteraan gelopen. Misser van de staf.


Attractiviteit betekent niet automatisch top-voetbal, anders was ik er al 19 jaar geleden mee gestopt. Als je dat wilt zien kun je inderdaad beter een abonnement afsluiten voor de beide voetbalpakketten op televisie om de miljoenen diva's aan het werk te zien. De attractiviteit bij MVV zit hem in het "plat vermaak". Daar hoort de Bourgondische sfeer bij, maar ook het opportunistisch voetbal in de rol van de underdog. Niet met tien man angstig achter een bal hangen en een survival-expert diep ver in de defensieve linie van de tegenstander zetten, die drie man van zich moet afschudden.

Wij noemen dat altijd het Spaanse "Hossa"-systeem dat MVV momenteel hanteert. De bal achterin veroveren en dan blind de lange bal naar voren spelen en hopen dat het goed valt, het nadeel is dat het zelfvertrouwen met iedere pass die niet aankomt zakt. Vooral als je niet de spelers hebt die a) zo'n ballen kunnen geven en b) zo'n ballen kunnen opvangen.

Ik zie liever veertien (matig) uitgespeelde kansen met het resultaat van één doelpunt. Dan vier toevallige kansen die helemaal niets opleveren. En dat is een beetje het beeld van MVV de afgelopen jaren en wat er veranderd is ten opzichte van toen (Van trial-and-error, naar toi toi toi) . Dat is inderdaad niet alleen de schuld van de trainer , het zijn ook de paniekaankopen bij het gebrek aan slagkracht op de transfermarkt (Geen geld voor een netwerk). Bezuinigingen die inmiddels geen bezuinigingen meer zijn, maar de jas zijn die je hebt aangetrokken. En verwachtingen scheppen die je helemaal niet kunt waarmaken, zowel aan de spelers die je aantrekt, als tegen de supporters. Dit jaar zullen ze wel met de jeugdopleiding van Chelsea gaan bellen..

We zijn financieel gezond, maar we staan als club noodgedwongen op een rustplek langs de snelweg, omdat we geen benzine meer hebben in de tank om er weer op te komen. En dat frustreert. En dan hoop je op creatieve oplossingen, dat ieder seizoen een leerervaring is, maar die komen er niet, door het gebrek aan bewegingsruimte, gevolgd door angst en conservatisme. Het is makkelijk voor mij om dat allemaal hier simplistisch te schrijven, en het zal frustreren om te lezen voor de mensen die hier keihard hun best voor doen, die alles geven voor deze club (Geen slecht woord voor hun. Het zijn klasbakken!). Maar er zal iets moeten veranderen want je jaagt de voetballiefhebber, (niet de top-voetballiefhebber of de liefhebbers van Brand Bier) hiermee weg.

Maar er zal inderdaad wel plaats gemaakt moeten worden voor realisme, denken dat hier het nieuwe toptalent van het Nederlands voetbal zich hier zal aandienen zonder een miljoenen kostende jeugdopleiding te hebben is niet realistisch. En zal ook nooit meer gaan gebeuren. De tijd dat je met cafe-voetballers in de eredivisie stond ligt ook ver achter ons. Er zijn nu andere tijden, tijden waarin de munt regeert en waar een Italiaanse gek 340 miljoen euro neerlegt voor een (bijna-) bejaarde voetballer die hij nooit meer verkocht krijgt (Ronaldo). Het MVV van de vorige eeuw bestaat gewoon niet meer in deze nieuwe atmosfeer. Die verwachtingen moet men laten varen.

Maar je kunt kleine dingen veranderen om weer terug te gaan naar het tijdperk 2007-2014 zoals:

- Aanstellen van een onervaren (jeugdige) trainer die een nieuw idee heeft, die MVV nodig heeft om zichzelf op de kaart te zetten, maar andersom ook.
- Niet meer de fout maken door een contract te geven aan een trainer, die langer duurt dan één seizoen ( Natuurlijk wel met opties)
- Stoppen met huurcontracten. Levert op de lange termijn niets op. Liever twee kwarten op de bank, dan een halve opleiden voor iemand anders.
- Ron terug naar kantoor (Brok aan ervaring in die taak.). Het zal zeker niet de laatste keer zijn geweest dat hij als sleepboot zal worden ingezet als interim-trainer. Hij is een troefkaart die je achter de hand kunt houden.
- Verminder het Maastrichts chauvinisme en betrek ook meer de buurgemeenten in de identiteit om meer inkomsten te krijgen. Leuk die reclameborden in Hulsberg, Meerssen en Gulpen, maar ze weten daar ook dat ze een spraakgebrek hebben in de Maastrichtse ogen. Het is zinloos te adverteren op die manier zonder dat er in het stadion ruimte voor gecreëerd wordt.
- Vergroot hopelijk je inkomsten door attractiever voetbal te presenteren en door opties te hebben om te wisselen van speelstijl. (grotere spelersgroep, minder individuele kwaliteit.)

Een nieuwe trainer (met een nieuw idee) en 22 kwarten (eigendom en hopelijk een paar die kunnen groeien naar halven) volgend seizoen en ik pak me weer een seizoenkaart. Maar nog zo'n zaadseizoen, waarin je jezelf de tribune moet optrekken als de afgelopen twee jaar trek ik echt niet meer. Het was net de film Groundhog Day die seizoenen, werkelijk iedere wedstrijd herhaalde zich op dezelfde manier. Het is net als echte SM, het zal altijd een stukje extremer moeten om leuk te blijven, maar als dat niet kan, dan moet je creatiever worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, opadiehard, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2019 16:33
Willems
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Cambuur - MVV #35
Ik had precies dezelfde gedachten. Matchfixing. En inderdaad mag je dit niet schrijven, maar ja, een gevoel is een gevoel. Helaas heb ik dit gevoel in thuiswedstrijden vaker gehad. Ruim 4000 man zien iets (misschien weliswaar gekleurd door een rood-witte bril maar 4 mannen met een fluitje, vlag of wisselbord niet. Dat kan er bij mij echt niet in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 00:32 29 apr 2019 00:37 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Cambuur - MVV #36
Tsja.. iedereen zijn mening...
De één wilt een jonge onervaren trainer... orgineel onervaren... ik kies voor ervaring ... Chappa was ook onervaren :cheer: En als iemand als trainer weinig ervaring heeft dan wel graag veel spelerservaring op profniveau... aub geen Roel C


En de één wilt 22 kwarten... tsja ben bang dat we dan zo'n groep krijgen waar Andries Jonker het mee moest doen... nee kwaliteit bepaalt... en wat je ook vaak voorbij ziet komen... attractief voetbal... nou daar heb je dus ook kwaliteit voor nodig... en die kwaliteit kost duiten... dus bij de afdeling sponsoring daar moet het gebeuren... of gemiddeld 8.000 man op de tribune... dat brengt ook geld op... meh jeh
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 08:46
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Cambuur - MVV #37
Hans Visser, (als hij de nodige papieren heeft) zou volgens mij een goede zijn. Maar er gaan sterke geruchten dat Fuat Usta het zou worden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 13:08
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Cambuur - MVV #38

middenstip schreef : Hans Visser, (als hij de nodige papieren heeft) zou volgens mij een goede zijn. Maar er gaan sterke geruchten dat Fuat Usta het zou worden!


Deze naam heb ik zelf laatst geopperd bij mijn bronnen. Deze werd niet bevestigd, noch ontkent. Het zou me niks verbazen als hij het wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 18:35
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Cambuur - MVV #39
Hans was tegen ajax aandachtig toeschouwer, al hoeft dat niets te zeggen natuurlijk. Zou mooi zijn als hij met erik meijer de zaak zou gaan trekken

Also sprach Zarathustra
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden