Cambuur - MVV

26 apr 2019 22:12
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Cambuur - MVV #16
Einde oefening, of het moet wel heel erg gek gaan lopen. Het is niet deze wedstrijd waar MVV het heeft laten liggen. Het zijn de voornamelijk thuiswedstrijden geweest waar het fout is gegaan. Op teveel momenten is er naar mijn inziens te weinig inzet laten zien. Soms was de wil er gewoon niet. Nou kom je die puntjes tekort. Conclusie is dan ook dat we financieel gezond zijn, leuke maatschappelijke projectjes hebben enz enz. Maar waar het om draait, namelijk het voetbal op het veld, schieten we toch flink tekort. Het is het allemaal weer net niet. Veel spelers zijn door het ijs gezakt dit seizoen. En leuk dat er allemaal kleine sponsoren worden aangetrokken, maar wat MVV nodig heeft is een flinke kapitaalinjectie die ervoor zorgt dat we structureel goede spelers kunnen halen. Ze komen niet meer voor een appel en een ei. Mischien komen dan ook de mensen weer terug naar de Geusselt, want de laatste paar wedstrijden was het toch een drama. Stil, geen sfeer. Het is dit jaar een opeenstapeling van irritaties geweest. Tussenjaar 10 gaan we alweer in volgens mij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:14 26 apr 2019 22:15 door iggyinthehouse.
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
Cambuur - MVV #17
Is toch nog kans? Wij moeten winnen van NEC en die anderen niet winnen van Volendam...er is nog een Jong Ajax dat niet meetelt qua playoffs...of zie ik dat verkeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:33 26 apr 2019 22:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Cambuur - MVV #18

iggyinthehouse schreef : Is toch nog kans? Wij moeten winnen van NEC en die anderen niet winnen van Volendam...er is nog een Jong Ajax dat niet meetelt qua playoffs...of zie ik dat verkeerd?


Plek 10 is de laatste play-off plek. RKC staat daar met drie punten meer dan ons. die hebben een doelsaldo van plus 10. Wij hebben een doelsaldo van min 4. Oftewel zij moeten verliezen van FC Eindhoven en wij moeten een nieuw clubrecord verbreken met 14 doelpunten tegen NEC thuis. Oftewel, einde seizoen..

Het lichtpuntje is wel dat *oda vandaag failliet is gegaan. (4 miljoen begroting volgend seizoen (Degradatie regeling weg), ik zie het niet gebeuren, zelfs zonder huur..)

De rest is diep en diep triest (Ook de scheidsrechtelijke dwalingen dit seizoen.). Zonder Koopmans waren we zelfs een heel stuk lager beland. Dat gaat nog wat worden volgend seizoen als hij vertrekt. De Jo-Jo lijkt geknapt na de Jo-Jo Jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:38
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
Cambuur - MVV #19
Rekening vaan sportief wanbeleid, d'r is mer ein optie :unne rieke vent dee veul geld in MVV wilt steeke, aanders zeen iech ut langzaam doedblooie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:55
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Cambuur - MVV #20
Over en sluiten voor dit seizoen. Bij aanvang van de wedstrijd had je nog een kans. Die werd je met die rode kaart na acht minuten al door de neus geboord. Een dubieuze beslissing. Je kunt me met het regelboekje vast wel uitleggen dat het allemaal klopt, maar ik vind het veel te zwaar gestraft. Dan voel je de wedstrijd niet aan. De menselijke maat ontbreekt. Zelfde verhaal bij de eerste pingel. Toen was het eigenlijk wel gespeeld.
Dan heb je ook nog eens de pech dat Eagles onthutsend zwak speelt en Twente in De Goffert over het veld zwalkt. Allemaal leuk en aardig, maar het ligt uiteindelijk aan onszelf. Te weinig punten (en attractief en gedurfd voetbal) in eigen huis. Het wrange is dat we vorig jaar met 50 punten op de tiende plek eindigden. Drie minder dan we nu hebben. Toen was het genoeg, nu niet. Dat zegt overigens ook wat over de sterkte van de eerste divisie dit jaar.
Volgende week winnen voor de eer en om boven Roda te blijven staan. En dan wordt het weer een lange zomer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 23:13
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Cambuur - MVV #21
Net ff de ranglijst bekeken . Wat me opvalt is dat Go ahead ( nummer 3 ) evenveel wedstrijden heeft verloren dan MVV . MVV heeft op Sparta en Volendam na de meeste keren gelijk gespeeld , dat kost je op het einde de playoffs .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 23:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Cambuur - MVV #22

houtengerard schreef : Zonder Koopmans waren we zelfs een heel stuk lager beland. Dat gaat nog wat worden volgend seizoen als hij vertrekt..


Ja zo ken ik er nog wel een paar.. zonder Joerie waren we ook een heel stuk lager beland. Zonder vd Hurk ook.
Je kunt ook doorslaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 00:24
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Cambuur - MVV #23
Daar staan we dan..... Met lege handen. Ondanks mijn negatieve instelling had ik enigszins gehoopt dat we tot de laatste dag konden meestrijden voor een plekje. Die hoop was gebakken lucht. Zoals vele voor mij al zeiden; we hebben het in het hele seizoen laten liggen. Met dramatisch veldspel en countervoetbal hebben we ondermaats gepresteerd.

Deze deceptie zal nog een tijdje gaan nadreunen. Ik heb even getwijfeld of ik mijn seizoenskaart ga verlengen. Alleen als puntje bij paaltje komt verleng ik hem toch. Het is voor mij een uitlaatklep in het bijzijn van een aantal kameraden. We proberen iedere thuiswedstrijd er een feestje van te maken. Al koste het dit seizoen flink wat energie. Energie wat ik helaas niet terug vond bij het huidige MVV. Alleen vraag ik me wel af of de huidige supporters dezelfde gedachtengang hebben, zo niet zullen er mensen afhaken. Sjaak afhaak kost je geld en daar hebben we te weinig van. Mensen tot snel in het topic transfergeruchten.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 07:22 27 apr 2019 07:24 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Cambuur - MVV #24
Zo, na een nachtje slapen heeft de emotie grotendeels plaatsgemaakt voor berusting. Het seizoen is voorbij en daar hielden we al een aantal weken rekening mee, maar het dat werd de afgelopen twee wedstrijden nog even vakkundig uitgesteld door twee late winstpartijen. Gisteren was het eigenlijk na 8 minuten al klaar. De wedstrijden tegen Cambuur dit seizoen blijven slechts hangen door de vele scheidsrechterlijke dwalingen. Het is bizar als je bedenkt hoe hard wij zijn genaaid, zowel thuis als uit tegen de Friezen. En andersom dus ook hoe Cambuur in het playoff zadel is geholpen. Net nog even de samenvatting terug gezien en wat is het een belachelijke rode kaart om te geven. Zelfde geldt voor de eerste penalty. Zo ben je bij voorbaat natuurlijk al kansloos op een resultaat. Natuurlijk is het niet zo dat je in één wedstrijd het seizoen uit handen geeft, maar mannen, laten we wel wezen..hier doe je als ploeg helemaal niets aan. En hoe verleidelijk het dan ook is om terug te vallen in de cliché dat we het niet alleen gisteren hebben liggen, feitelijk is dat eigenlijk wel gewoon waar. Als je puur naar de punten kijkt dan. Hadden we gisteren 1 of 3 punten gehaald wat gezien het veldspel van Cambuur zeker niet onwaarschijnlijk was geweest dan hadden we nog een reële kans op de playoffs. Maar goed, als.. Genoeg over deze wedstrijd.

Wat vooral blijft hangen en waarom de teleurstelling bij velen van ons zo groot is, is het matige spel dit seizoen. En natuurlijk de onmacht in thuiswedstrijden. Dat heeft ons uiteindelijk natuurlijk ook grotendeels de kop gekost. Te vaak niet gepresteerd en dan kan je zomaar naast de boot vallen, blijkbaar zelfs met 53 punten. Dat blijf ik toch best bizar vinden. Dat dit seizoen gevoelsmatig alles behalve goed/leuk was, maar toch qua puntenaantal beter is dan het vorige. En dat in een ijzersterke competitie. Het is al vaak genoeg gezegd en geschreven maar toch blijf ik dat wel iets vinden waar we niet te makkelijk over moeten denken. Een eerste divisie met Twente, Sparta, Go Ahead, NEC, Roda, Den Bosch met een financiële injectie..dat is toch echt niet mis. Wat dat betreft hebben we het zo slecht nog niet gedaan, qua punten dan. Je hoort mij niet zeggen dat ik tevreden ben met het spel dat dit seizoen op de mat werd gelegd.

Enfin, de thuiswedstrijd tegen NEC is een formaliteit. Daar zullen de spelers nog wel een passend afscheid willen geven (velen zullen we volgend seizoen niet meer terugzien zoals gewoonlijk), maar anderzijds betwijfel ik of ze in een dergelijke situatie het echt kunnen opbrengen om nog één keer alles te geven. Maakt verder ook niet veel uit, behalve dan dat je natuurlijk wel graag wil zien dat de spelers blij zijn het MVV shirt te mogen en kunnen dragen. Maar dat is misschien wat optimistisch gedacht in de huidige (voetbal)wereld.

De grote wel/niet seizoenskaart verlengen show gaat nu weer van start en de tendens lijkt toch dat er weer aardig wat mensen verstek zullen laten gaan. Voor mij persoonlijk is het komende seizoen er eentje om naar uit te kijken. Na 4 jaar buiten Maastricht te hebben gewoond voor studie keer ik van de zomer eindelijk weer terug naar mijn geliefde stad. Zoals Benny Neyman ooit al zong; altied zal se blieve...
Automatisch houdt dat in dat ik eindelijk weer structureel plaats kan nemen op de tribune. Wat mij betreft dus een vinkje bij de seizoenskaart. Lekker putje ergeren op de vrijdagavond. Wat wil een mens nog meer? Zonder gekkigheid, ik heb dit echt gemist de afgelopen 4 jaar. Ook al ziet het er op het veld vaker niet uit dan wel. En nu op naar een hele lange zomer met de nodige transfergeruchten, teleurstellingen, gezapige oefenduels, contractverlengingen, slapeloze nachten badend in het zweet van de extreme hitte en de hoop op een mooie transfer..Mannen, tot volgend seizoen! We spreken ons binnenkort in de transfergeruchtenmolen ;-).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Brncic, itsman, De Zwarte Vogel, Frostie_999, Zoewiezoe en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 08:58
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 372
Meer
Cambuur - MVV #25
Twee jaar geleden stond Maastricht op zijn kop toen we in de play offs tegen Roda moesten. Mvv leefde weer, het werd steeds drukker in een sfeervolle Geusselt. Daarna is vreemd genoeg alleen maar bergafwaarts gegaan. Vorig seizoen was al een belabberd seizoen met veel slecht voetba met uitzondering van ene Okita. Aan het eind van seizoen heeft Mvv voor deze onsympathieke speler nog een mooi bedrag ontvangen. Mvv pronkte dat ze een goede deal hebben gemaakt wat de kas voller maakte, ook Veer Zien Mvv zorgt voor een mooi bedrag. Echter ….er gebeurde niets fatsoenlijk m.b.t. het aantrekken van nieuwe spelers. Het is duidelijk dat er geen fatsoenlijke scouting en netwerk is bij Mvv want het is bedroevend spelersmateriaal wat Mvv aantrekt. Veel waardeloze wedstrijden dit seizoen gezien waar ik me vaak afvroeg" wat doe ik hier nog". De vele onterechte stadionverboden zorgen ervoor dat er een grafstemming heerst in de Geusselt, geen enkel sfeer meer, ook gevoed door het slechte voetbal.
Ik heb altijd een seizoenkaart gehad maar veel zin om komend seizoen weer aan te schaffen is er momenteel niet. Moe wordt ik van de uitstraling van Mvv "we hebben geen geld en we zijn al blij als er spelers naar ons toe willen komen".
Er is maar 1 oplossing zoek aub een fatsoenlijke investeerder zodat wij supporters ook weer eens kunnen genieten van Mvv. Ik haak met velen af als we op deze manier blijven doorgaan, zonder ambitie en geen enkele rol van betekenis spelen in de KKD divisie.
Zonder keeper Koopmans hadden we nu ergens onderaan gebengeld, maar ook hij gaat ons weer verlaten.
Triest allemaal want Mvv is echt een mooie club die ik nooit zal verruilen voor een andere club!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 11:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Cambuur - MVV #26
Ik kan alleen maar zeggen dit gaat fout vanaf het begin van de competitie , spelersgroep niet op orde veel te lang lopen zoeken naar de juiste formatie. Gedurende het seizoen tijdens het seizoen veel te veel vreemde opstellingen en wisselingen en ook het idee van voetballen waar vaak geen visie achter zat/zit .

Spelers als Holby, Croux, van de Hurk etc moet je in je voorbereiding in je selectie hebben en die moeten vanaf dag 1 en wedstrijd 1 spelen. Dan kost het maar wat meer maar nu heb je een seizoen gehad waarin alles alleen maar minder is geworden met als resultaat dat je geen PO haalt. En dat laatste is puur te verwijten aan spelopvatting/tactiek en vooral ook de selectie op orde hebben voor de eerste wedstrijd dus beleid.

Voor mij is het nu echt tijd dat er een andere trainer voor de groep komt dat het geld wat verdiend is(winst) direct vanaf dag 1 wordt geinvesteerd in de groep en dat we op het veld eens wat laten zien ( zeker in thuis wedstrijden). Een visie van buitenaf en een andere blik op onze club zou wenselijk zijn als het gaat om aankoop beleid en spelopvatting. Ik zie graag een jonge trainer voor de groep die durft te voetballen en met passie zijn tegenstanders opvangt en van slag weet te brengen . Ron en Co zijn antiek en totaal niet vernieuwend maar veel te conservatief in opvattingen en aanpak. Je ziet bij ons ook geen spelers beter worden door toe doen van trainen of manier van spelen . Ik vind dat werkelijk een aanfluiting als je iedere dag met spelers werkt dan moet je verbetering zien maar die zie ik nimmer bij MVV.

Ik ben er goed ziek van maar ik zag het al het hele seizoen gebeuren , we leveren niet op het veld en dan is dit het resultaat . Heel seizoen gespeeld en eigenlijk voor de kat zijn klote .....We hebben het thuis goed laten liggen.

Bestuur en trainers bedankt voor jullie waardeloze seizoen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 15:04
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Cambuur - MVV #27
Tsja teleurstelling alom...
En ja de ene vindt dat het de trainer schuld is...
Mijn mening is dat aan het begin van het seizoen er in ieder geval te weinig kwaliteit aan spelers op het veld stond... vaak heeft een financiele oorzaak... budget bepaalt... en andere clubs gaan ons op financieel gebied voorbij... dus hopelijk komt er in de toekomst een investeerder of gebeurt er iets op sponsorgebied bv. dat een aantal sponsors zich substantieel gaan inzetten of dat sponsoren in het algemeen meer gaan bijdragen om er iets van te maken B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 19:15 27 apr 2019 19:18 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 740
Meer
Cambuur - MVV #28
Tuurlijk heeft een trainer te maken wat hij voor zijn neus krijgt, maar heeft daar zelf ook een vinger in de pap gehad. De groep kon misschien niet beter, maar tijdens het seizoen heeft elsen meermaals zelf aangetoond een laffe voetbalbenadering te hanteren, soms vreemde opstellingen te maken en vreemde wissels te doen. En dat zeiden velen op de tribune. Thuis was dit seizoen totaal geen genot om te kijken, vaak matig niveau.
Dit, het gedoe met randzaken, play offs gemist, gaat zijn uitwerking hebben op de seizoenkaartverkoop met wellicht ook nog duurdere prijzen.
Wellicht doet mvv er verstandig aan een soort early bird verkoop met korting te houden om in ieder geval zo snel mogelijk dit geld binnenboord te halen. Losse kaartverkoop wordt nog onzekerder.

Zowel op commercieel vlak alswel technisch gebied lijkt er te weinig creativiteit danwel voetbalnetwerk om groot geld of betere spelers binnen te halen. MVV mag zich in zijn handjes knijpen met veer zien mvv anders was het nog dramatischer (en geen Croux/Holtby in de winterstop bijv). Voor de rest hoor je zeer weinig op sponsorgebied. Allemaal kleintjes voor 2000 euro redt je het niet mee.

Ben dus benieuwd naar het ambitieniveau van kantoor komend seizoen. Contract van Shermar Martina, Kostons, Holtby en 2 reserve doelmannen is verlengd. Nijs, Gunst, Abubakhar, vd hurk hadden nog een contract. Lavalee, Deom, Vermeijl, Croux en koopmans, de beteren, weg. Met de overige 7 spelers (ippel, schrooyen, martina, mustafa, golpek, mares, houben) zou worden gepraat over contractverlenging. Alle 7? Als je vooruit wil, laat je er zeker 3-4 afvloeien. Mares, Schrooyen, Houben zou ik proberen te houden. Een ippel was altijd het boegbeeld, maar je moet zakelijk denken. Iemand die zoveel geld verdient en moeite heeft met het tempo en blessuregevoelig is, moet je je afvragen om te verlengen. Beter een goeie vervanger die je voetballend verder brengt. Everaers en reck hebben weinig mogen laten zien. En er komen nog meer jeugdspelers aan. Is dit vulling of zit er 'n idee achter.
En wat gebeurt er met de trainersstaf, denk dat velen 'n nieuw gezicht voor de groep willen zien.

Nog 1 wedstrijd...gelukkig...en dan 3.5 maand wachten op wat komen gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 19:34
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Cambuur - MVV #29
Wat hebben wij nou gehad dit seizoen buiten die opleving van een paar wedstrijden? Helemaal niks. Dat die moffen het ook niet hebben gehaald verzacht het leed een beetje. Verwachten die gasten van het bestuur nu werkelijk dat de verkoop van SC hierdoor zal gaan stijgen? Kom nou toch. Dat ze de play offs niet hebben gehaald vind ik ondanks begroting TRIEST en AMBITIELOOS. Schande vind ik het. Al 20 jaar klote. Wie wil daar nou geld inpompen. Danke, Bitte, Auf wiedersehen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2019 22:11
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Cambuur - MVV #30
Ik lees hier de roep om leuk voetbal, en hoe MVV dat blijkbaar vermoord zou hebben afgelopen jaar (jaren?). Laten we eerlijk zijn, voor leuk voetbal moet je je een abonnement op Ziggo sport kado doen, dan kun je de premier League kijken.

Bij letterlijk alle clubs in de KK divisie zeike de fans dat t voetbal niet om aan te gluren is. Ja ook bij Twente, Sparta, NEC, Moffen en zoveel grotere clubs meer. Sterker nog, in de hele eredivisie zeikt men. PSV? Feyenoord? Ken vele supporters die het spel daar vreselijk vinden al jaren.
Ik kijk liever niet naar anderen, zo bedoel ik t niet. Maar dit is het niveau tegenwoordig. Dat dat de schuld is van een trainer vind ik niet reëel.

Bij MVV kom je om met je vrienden of familie te aw horen, pelske te drinke en uitlaatklep te hebben.

Verder ben ik eens met velen dat een club als MVV de playoffs zou moeten halen, ook al was de competitie dit jaar erg zwaar en heb je met 53 punt (en nog een match te gaan) meer punten dan vorig jaar, het niet halen van dat doel is een faal, zwoer kloete. Selectie was niet in evenwicht op t middenveld, hebben we hele seizoen achteraan gelopen. Misser van de staf.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden