Cambuur - MVV

19 apr 2019 22:22 19 apr 2019 22:22 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Cambuur - MVV #1
Ik open maar alvast dit topic. Voor deze wedstrijd geldt een auto / buscombi. Als MVV maandag wint dan geeft dit wellicht wat extra motivatie voor sommigen om naar Leeuwarden af te reizen met de eigen auto.

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/uitwedstrijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2019 10:27
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Cambuur - MVV #2
Je kunt in principe al zo zien, wie er goede kansen maken in de playoffs. Dat is dus niet( maar wat je wel zou denken) Sparta en/of Eagles maar wel Almere en Rkc Waalwijk/Top Oss. Sparta dat recent nog met 2-4 verliest van Oss. Die zie ik opnieuw struikelen. Eagles en den Bosch vind ik ook steeds meer haperen. En over de rest hoef ik het maar niet te hebben. Dat is spek en bonen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 08:02
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Cambuur - MVV #3
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik durf te stellen dat als we vrijdag winnen bij Cambuur de kans 99% is dat we de playoffs halen. Hoezo? Ten eerste omdat we dan op 56 punten komen met nog een thuiswedstrijd tegen een directe concurrent (NEC) te gaan. 56 punten is normaal gesproken gewoon genoeg voor het halen van de nacompetitie en ondanks dat het dit jaar een sterke competitie is denk ik dat het ook nu net genoeg zal zijn. 57 punten of meer is 100% nacompetitie. Ten tweede omdat onze twee voornaamste concurrenten Cambuur en NEC, ook direct onze twee laatste opponenten zijn. Die hebben, naast de wedstrijd tegen MVV, allebei nog een pot tegen Twente op het programma. Dat kun je op twee manieren bekijken. Manier één: Twente is kampioen, uitgespeeld en zullen het dus een beetje laten lopen. Manier twee: Twente is kampioen, bevrijd van de immense druk (die heel het seizoen zichtbaar was ondanks de dominantie in resultaten), en gaat nu vrijuit voetballen. Ik acht het laatste zeer waarschijnlijk. Als ik daar gelijk in krijg dan kun je vrijdag deelname aan de playoffs dus vrijwel zeker stellen.

Roda is gigantisch uit vorm en de trainerswissel heeft het er daar niet beter op gemaakt. Wat geeft die man vd Luer gisteren ook weer een tenenkrommend interview. Krijgen wel twee ploegen uit vorm als tegenstander in de vorm van Den Bosch en Volendam. Maar ik verwacht niet dat die maar dan 3 punten halen en dan zouden we ze toch voor moeten kunnen blijven. Eindhoven en Telstar kunnen we definitief afschrijven. RKC, dat ons op dit moment op doelsaldo onder zich houdt, moet nog uit naar Deventer en thuis tegen Eindhoven. Die krijgen het dus ook nog erg lastig. Top OSS heeft het makkelijkste programma en de beste uitganspositie, daar hoeven we niet meer naar te kijken. Die gaan gewoon meedoen en wellicht nog de 1e ronde overslaan.

Gelukkig spelen we uit tegen Cambuur want dat we het spel niet kunnen maken dat weten we ondertussen wel. Hopelijk kan Holtby, samen met Deom en Ippel/Mares starten op het middenveld. Voor de rest het elftal lekker ongewijzigd laten (of Croux weer in de basis, al is die niet in beste doen ondanks die extreem belangrijke goal gisteren). Als Koopmans een lekkere wedstrijd keept kunnen we van iedereen winnen. Wat is dat toch een fantastische keeper voor ons.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 10:28
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Cambuur - MVV #4
Wellicht een gelukje dat man in vorm Hendriks gisteren geblesseerd uitviel. Hopelijk voor hem valt het mee, maar hopelijk voor ons is hij in ieder geval vrijdag niet fit genoeg om mee te doen. Van Kippersluis is dan weer geschorst, een speler die naar mijn idee al vaak tegen ons heeft gescoord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2019 10:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Cambuur - MVV #5
Cambuur heeft wat personele problemen vrijdag, zoals al opgemerkt. Van Kippersluis, die voor mijn gevoel inderdaad vaker scoort tegen MVV, is geschorst. Sam Hendriks, die in veertien wedstrijden acht keer scoorde, is voor de rest van het seizoen uitgeschakeld. Andere optie voor de spits is normaal gezien Tyrone Conraad, die stond voor de komst van Hendriks vaak in de basis. Maar ook Conraad is al een aantal weken geblesseerd en zat niet bij de selectie van Cambuur, al kan ik zo snel nergens terugvinden hoe lang hij uitgeschakeld is. Karim Rossi vertrok naar Telstar. Er blijft aanvallend niet zo veel over voor Cambuur. Die spelen al weken met twee centrumspitsen – de eerder genoemde Hendriks en Van Kippersluis – en vleugelspelers. Die vleugels krijgen ze wel bezet, maar volgens mij is Robertha de enige overgebleven centrumspits. Die stond de afgelopen twaalf wedstrijden slechts twee keer in de basis. Wie er naast hem staat? Geen idee, wie weet gooien ze de tactiek wel om en spelen maar met één centrumspits.

Cambuur leek begin maart praktisch uitgeschakeld voor de play-offs nadat ze in de eerste acht wedstrijden na de winterstop slechts zeven puntjes haalden. De negen wedstrijden sindsdien leverden zes overwinningen op, en Cambuur doet weer helemaal mee. Een gevaarlijke tegenstander dus. Tegelijkertijd verloren ze van Telstar en Almere in de laatste weken. Cambuur is niet onverslaanbaar. Na MVV mag Cambuur nog naar Twente. Hopelijk wil Twente die wedstrijd het thuispubliek nog iets laten zien en wint het die wedstrijd. In dat geval zou voor ons een overwinning op Cambuur de play-offs zeker stellen – met de kleine kanttekening dat als wij van NEC verliezen, Roda dan niet zijn laatste twee wedstrijden mag winnen.

Het programma van de concurrentie?


Eindhoven en Telstar kunnen ons rekenkundig nog bijhalen, maar alleen als wij niet meer dan één punt halen uit de laatste twee wedstrijden, en in dat geval dan worden de play-offs sowieso een lastig verhaal, dus ik neem die twee clubs niet mee.

Roda staat een punt onder ons, lijkt dramatisch uit vorm, maar mag thuis tegen Den Bosch, die ook al dramatisch uit vorm zijn. En laatste wedstrijd uit naar het al weken uitgespeelde Volendam. Roda mag je nooit te vroeg wegstrepen, helaas.

RKC staat gelijk in punten maar heeft een zware uitwedstrijd bij Go Ahead voor de boeg. Daarna nog tegen Eindhoven. Mocht Eindhoven nog kans maken op nacompetitie in die laatste wedstrijd (waarschijnlijk niet), dan wordt dit een hete streekderby. RKC gaat het nog lastig krijgen om de play-offs te halen.

NEC en Cambuur hebben één punt meer. NEC mag tegen Twente, hopelijk is Twente bevrijd van de druk en speelt het NEC zoek. Daarna komen ze bij ons op bezoek. Als wij van Cambuur winnen en NEC niet van Twente wint, hebben we thuis tegen NEC aan een puntje genoeg. Cambuur moet de laatste wedstrijd zoals gezegd uit naar Twente dat hopelijk het publiek nog wat wil laten zien.

Oss moet thuis tegen Dordrecht, een ploeg in vorm dus kans op puntverlies van de Osse vrienden die drie punten boven ons staan. Daarna moet Oss uit naar Helmond. Dat is een derby die leeft in het Brabantse land, ook daar wint Oss niet zo maar. Maar waarschijnlijk wint Oss wel één van de twee en dan kunnen we ze waarschijnlijk niet meer bijhalen gezien het doelsaldo en het feit dat wij vrijwel nooit ruim winnen.

Den Bosch en Almere staan meer dan drie punten boven ons met een beter doelsaldo, zou op de laatste speeldag nog interessant kunnen worden als wij winnen van Cambuur. Den Bosch moet dus uit naar Roda, en daarna nog tegen Go Ahead. Den Bosch kan zo maar twee keer verliezen en dan zouden wij met twee overwinningen – een mens mag dromen – nog kans maken op het overslaan van de eerste ronde play-offs. Almere krijgt Jong PSV en Jong Ajax en heeft aan één puntje genoeg om ons voor te blijven.

Want dat is het idiote van deze competitie. Twee wedstrijden voor het einde. We kunnen nog vijftiende eindigen. Maar ook nog vijfde. Beiden onwaarschijnlijk gezien puntenverschil en doelsaldo, maar het kan rekenkundig nog. Waanzinnig. Gelijk tegen Cambuur en thuis van NEC winnen is waarschijnlijk genoeg voor halen play-offs. Maar winnen van Cambuur zou de uitgangspositie voor de laatste ronde een stuk comfortabeler maken. Ik vrees dat winnen te veel gevraagd is, maar ik teken voor een gelijkspel.

Cambuur heeft overigens de kaartjes voor de helft van de prijs voor deze wedstrijd. Geen slecht idee, mag MVV van mij voor de wedstrijd tegen NEC ook doen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80, jovkle, itsman, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2019 16:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Cambuur - MVV #6
Schwalbekoning Issa Kallon speelt waarschijnlijk naast Robertha. Dus opletten met ‘boe’ roepen, voordat het Antidiscriminatie Meldpunt weer wordt aangeschreven...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 08:19
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Cambuur - MVV #7
Vast een opwarmertje voor vanavond, weten we het nog?

Niet geheel dezelfde belangen aangezien het toen daadwerkelijk om de playoffs zelf ging, maar moest er toch weer even aan denken. Laten we hopen op een soortgelijk - of beter - wedstrijd- en scoreverloop. Kom op die roeie, kom op MVV!

PS hoeveel man vanavond ongeveer in het uitvak? Laat jullie horen vanavond :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 10:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Cambuur - MVV #8
Het voelt, en misschien is het ook wel zo, alsof we een eeuwigheid geleden tegen Cambuur thuis hebben gespeeld. Wedstrijd die de meeste van ons ook nog wel bijstaat. Een vleeshelm die ze bij de crisisopvang samen met zijn grote vriend I. Kallon onderweg hadden opgepikt om samen een gehele show weg te geven aan het massaal toegestroomde publiek. Omdat zij niet de waardering kregen waarvoor ze waren gekomen, besloot hij een extra pauze in te lasten. Ik wilde eigenlijk in dit verhaal ook nog het verleden van Issa K. aan bod laten komen, maar wellicht gaat dat een stap te ver.

Wat hebben deze twee mensen ons toen het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Kallon die bij iedere windvlaag ging vallen, Mbuyamba een rode kaart en penalty aansmeerde in uitstekend samenwerk met K.V. Mulder. Ik kan me voorstellen dat de directe tegenstander van vanavond, ik neem aan Vermijl, zich niet bedenkt als hij ook maar één keer weet langs te glippen.

De verste uitreis van het jaar. Ik laat hem helaas aan mij voorbij gaan, omdat het simpelweg bijna 8 uur reizen is om een wedstrijd van 1,5 te mogen zien waarbij maar de vraag is wat de uitkomst is.

Ik weet oprecht niet wat we kunnen verwachten vanavond. Cambuur wisselt geweldige resultaten af met uitslagen waarvan ik twee keer moet kijken of het er echt staat. Daarnaast vanavond geen Hendriks en V. Kippersluis, maar wel weer Robertha. Goede spits voor de KKD die zeer bewegelijk is. Graag LAVALEE centraal, DANK U!

Backs van Cambuur vind ik persoonlijk zwak. Hier liggen kansen voor ons als beide heren het weer eens na lange tijd op hun heupen krijgen. Je hoeft geen hoge ballen te geven vanavond op V.d. Hurk met Steenvoorden in je rug. Geef die ballen maar lekker op de zijkanten.

Ik teken vanavond voor een puntje!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 20:36
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Cambuur - MVV #9
Ach veer stoon mer weer uns achter, wat un kutsezoen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 20:52
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Cambuur - MVV #10
Dit kan toch niet waar zijn? Twee penalty's tegen en een rode kaart binnen 45 minuten. Wat ik tot nu toe heb kunnen horen en zien zijn minstens 2 van die 3 beslissingen op zijn zachtst gezegd discutabel te noemen. Richard Martens, bedankt voor het verneuken van onze laatste kans op playoff deelname! Val kepot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 20:52
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Cambuur - MVV #11
Scheidsrechter Martens: onthoud die naam. Meh me lepke. Playoff-kans veurbij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 21:09
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Cambuur - MVV #12
Volgende week de spelers duidelijk maken dat ze niet hoeven te winnen van NEC!!!

Gaan die moffen niet helpen hopelijk maakt RKC het thuis af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:04
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Cambuur - MVV #13
Roda is klaar net als wij. Volgende week winnen om in elk geval boven hun te eindigen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:05 26 apr 2019 22:13 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Cambuur - MVV #14
Nouja goed, einde seizoen, tenzij wij opeens NEC gaan vernietigen met 14-0 en Eindhoven wint in Waalwijk. 

Heb niks van de wedstrijd gezien buiten de twee cruciale momenten, de rode kaart en de eerste strafschop. Beiden leken me zeer zwaar gestraft. Lavalee verliest stom de bal, probeert dit nogal klunzig te herstellen en Kallon gaat zeer gretig naar de grond. En bij de penalty is licht contact, maar die jongen van Cambuur staat met zijn rug naar het doel, dus is er geen sprake van het ontnemen van een scoringskans. Ook dit is een 50-50 beslissing die in ons nadeel uitvalt. De tweede strafschop heb ik nog niet terug gezien. Enfin, misschien is dit ook de rood-witte bril waardoor ik kijk. In elk geval zuur dat het op deze manier moet lopen. 

Tegelijkertijd, laten we wel wezen, we geven de playoffs niet vandaag uit handen maar op basis van een heel seizoen. De ranglijst liegt na 38 wedstrijden niet en na een heel seizoen staat elke ploeg wel zo ongeveer op de plek waar deze thuis hoort. De pijnlijke conclusie is dat het voor ons dus geen playoffs zullen worden. Enige eer die ons nog rest is dat we bij winst volgende week boven Roda eindigen. Een treffend einde van het seizoen waarvan helaas eigenlijk de enige hoogtepunten de 4 punten tegen onze oosterburen waren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2019 22:08
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Cambuur - MVV #15

Boschpoort schreef : Roda is klaar net als wij. Volgende week winnen om in elk geval boven hun te eindigen!


Idd ging er van uit dat ze weer in de laatste minuut gingen scoren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden