FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019

09 apr 2019 09:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Onderwerp Auteur
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #1
De temperatuur op het forum is midwinters, de verwachtingen bij vrijwel iedereen lijken te zijn dat we de play-off gaan mislopen en dat het seizoen uitgaat als een nachtkaars. De standaard discussies na wat slechtere resultaten worden weer gevoerd; moet Ron weg, hebben we een investeerder nodig, et cetera. Is dat onlogisch of onterecht? Nee, natuurlijk niet. MVV won al zeven wedstrijden op rij niet meer. Aan het begin van die serie lagen we veertien (14!) punten voor op dezelfde wedstrijden vorig jaar en zeven punten voor op vorig seizoen na even veel wedstrijden gespeeld. Inmiddels liggen we nog maar vijf punten voor op dezelfde wedstrijden vorig jaar, en nog maar drie punten voor op vorig seizoen na even veel wedstrijden gespeeld. We hadden een uitstekende uitgangspositie om de play-offs te halen en mochten dromen van overslaan eerste ronde play-offs aangezien we gedeeld zesde stonden. Inmiddels zijn we dertiende, met NEC en Telstar in de nek hijgend en de play-offs halen lijkt al een kleine stunt. En zal ik het nog wat erger maken? Die voorsprong ten opzichte van dezelfde wedstrijden vorig jaar? Vorig jaar wonnen we uit bij Cambuur en thuis van NEC, onze laatste twee wedstrijden van dit seizoen. In de huidige vorm van ons en NEC met een nieuwe trainer, mogen we de handen dichtknijpen met één puntje in die wedstrijden. Vorig jaar eindigden we op 50 punten. Dan moeten we nog vier punten halen dit seizoen. Dat moet nog wel te doen zijn. Maar waar 50 punten vorig jaar genoeg was voor de play-offs, zal dat dit seizoen te weinig zijn. Een precies puntenaantal noemen dat genoeg moet zijn kan ik ook niet maar het wordt seizoen wel degelijk lastiger dan voorgaande jaren door de toegenomen concurrentie en Jong Ajax dat relatief gezien erg veel punten strooit. Het zou me niets verbazen als we drie van de laatste vijf wedstrijden moeten winnen om zeker te zijn. En dan scheelt het veel als twee van die overwinningen in de laatste twee wedstrijden tegen directe concurrenten zijn. Nog meer slecht nieuws? Dordrecht, de tegenstander van vrijdag, was voor de winterstop met afstand de slechtste ploeg van het stel. Na de winterstop, mede door een berg spelers van Feyenoord, compleet opgeleefd. Dordrecht won afgelopen vrijdag doodleuk uit bij FC Twente. De week daarvoor uit bij Volendam. Een kleine maand geleden versloegen ze Roda. En dat Dordrecht, daar wonnen we vorig jaar – dus alweer een goede kandidaat om punten te laten liggen ten opzichte van het schema van dezelfde wedstrijden vorig seizoen.

Kan ik dan niets positiefs vertellen? Natuurlijk wel, dat is het gemakkelijke aan statistieken, je kunt vaak alle kanten op als je maar de juiste statistiek kiest. Zeven wedstrijden op rij niet winnen, wanneer deden we dat voor het laatst? In 2017, ongeveer dezelfde tijd van het jaar nog wel, wonnen we zelfs negen wedstrijden op rij niet. De tiende wonnen we wel. Die wedstrijd? Uit bij Cambuur, Verheijdt kopt de bal in de blessuretijd binnen en we mogen naar de play-off finale tegen onze dierbare en sympathieke buren. Het is dus zeker niet zo dat een slechte serie automatisch een correlatie met een seizoen als een nachtkaars heeft. En Dordrecht? Die wonnen de laatste twee wedstrijden, uit bij Twente en Volendam. Bij beide winstpartijen hadden ze een berg geluk én speelden ze lekker op de counter. Voor die winstpartijen mocht Dordrecht thuis tegen Go Ahead en uit naar Eindhoven. Twee verliespartijen, 3-1 en 8-1 (!). De uitblinkers bij Dordrecht zijn extreem jong, zelfs voor KKD-begrippen. Summerville is het grote talent, geleend van Feyenoord. Die is 17. En moest bij Feyenoord weg omdat zijn broer een teamgenoot van Summerville in elkaar sloeg. Typerend voor Dordrecht is dat zo’n jongen extreem wisselvallig is. Heeft hij het vrijdag op zijn heupen? Dan houd je maar vast, dan krijgen we het heel moeilijk. Maar na twee overwinningen, waarbij één bij toekomstig kampioen FC Twente, lopen ze daar hopelijk een beetje met het hoofd in de wolken, onderschatten MVV. Wij kunnen daar lekker op de counter spelen, dat ligt ons beter dan het spel moeten maken. Tegelijkertijd spelen Eindhoven en Roda tegen elkaar, de twee ploegen die de laatste twee play-offs plaatsen op dit moment bezetten. TOP Oss, één plaats daar weer boven, moet uit naar Sparta. Hetzelfde liedje als de afgelopen weken dus; bij winst doe je erg goede zaken. Het verschil is wel dat het inmiddels langzamerhand moeten wordt. Vrijdag niet winnen en het begint er echt somber uit te zien. Vrijdag wel winnen en je doet weer volop mee.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Robin, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2019 12:43
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #2
En laat winnen voor MVV altijd de moeilijkste klus zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2019 14:48
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #3
Thuis dit seizoen wel ja. Dat was in het verleden andersom. Als ze toen in de bus stapten, stonden ze al met 1-0 achter...nu doet Dordt het behoorlijk goed na de winterstop. Er zitten een paar van Feyenoord in de voorhoede. Enfin, het zal niet gemakkelijk worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2019 22:05
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #4
Ik herinnet me nog een wedstrijd in Dordrecht, waar ik vooraf kennis maakte met Andries Jonker die zijn nieuwe club kwam bekijken. Volgens mij eindigde die wedstrijd in 0-1. Daar hou ik me maar aan vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 12:42
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #5
Volgens mij eindigde die wedstrijd in 0-1. Daar hou ik me maar aan vast.[/quote]

Met dit gebraggel dit seizoen hou ik me nergens meer aan vast. En hoe in godsnaam volgend seizoen= Weer gebraggel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 20:17
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #6
Het zal nu super moeilijk worden mannen .
Hopelijk zetten we het nog recht .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 20:59
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #7
Gaat al weer lekker zo te zien huh ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 21:20
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #8
Achter komen + geen veerkracht= verlies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 21:39
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #9
Als we niet snel 2x scoren is het over en sluiten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 21:48
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #10
Kan niet op vandaag , kut moffen hele wedstrijd onferliggende partij winnen in de laatste minuut door een eigen goal .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 21:52
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #11
Met deze uitslagen kan ik me niet voorstellen dat we de playoffs nog gaan halen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 21:53
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #12
Ik hoor het bekende liedje in de verte: helemaal niets, helemaal niets in Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 22:16 12 apr 2019 22:35 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #13
Vandaag moesten we winnen. Niet gelukt. En dus zijn playoffs weer een stapje verder uit zicht.

Als je ooit een film wil maken getiteld 'iedereen kan profvoetballer worden' dan kan dit makkelijk op basis van de eerste 40 minuten van MVV deze wedstrijd. Dit was zo slecht. Maar echt. Bijna onwerkelijk. Ik ging zelfs denken dat het expres was, maar zo goed kan niemand acteren. Ballen over 1 (!) meter die niet aankwamen, spelers die over de eigen benen struikelden, vrijwel 0 fatsoenlijke voorzetten, schoten op doel die zo'n beetje de lichtmast raakten, enzovoort, enzovoort. Het was om te lachen geweest als het niet zo pijnlijk was. Pas na een minuut of 35 kwamen we er iets beter in. Logisch ook, want Dordrecht is gewoon een zeer matige ploeg. We kregen ook kansen en het had zelfs 1-1 kunnen zijn. Was het buitenspel, geen idee, leek er wel op, maar misschien zat een jongen van Dordrecht er nog aan. Ik kan in elk geval niet wachten op de VAR, zodat dit soort situaties voor eens en voor altijd opgelost worden (en ja, dan nog zal bij 10% van de beslissingen discussie blijven. Maar bij 90% niet meer, en dat is al een enorme verbetering).

Maar goed, ik had, hoe vreemd het ook klinkt, wel vertrouwen in de tweede helft. Slechter kon immers niet en zelfs met het waardeloze spel van de eerste helft hadden we toch een paar aardige mogelijkheden gecreëerd. Bovendien liet Dordrecht in de eerste helft meermaals zien toch een zeer zwakke ploeg te zijn. En na rust zetten we ook meer druk en toonden we gelukkig veel meer vechtlust en wilskracht. Kregen ook wat mogelijkheden, maar echte kansen bleven uit, omdat het niveau bedroevend bleef. Met als hoogtepunt een vrije trap op de helft van Dordrecht waarbij een van de onzen een pass over 2 meter naar een ander kon geven, maar zelfs dit niet voor elkaar kreeg. Na een kwartier zakte het niveau weer weg naar hetzelfde level als voor rust. Pas na 80 minuten kregen we een 100% kans. Met de moed der wanhoop trokken we daarna naar voren, dan valt in elk geval nog de gelijkmaker en hing daarna nog zelfs de 1-2 in de lucht. Maar het was te weinig en te laat.

Het is bij vlagen bijna onvoorstelbaar dat deze jongens in principe al 9 maanden dagelijks met elkaar trainen. Patronen inslijpen, looplijnen bedenken, standaardsituaties instuderen. Dat soort dingen. Niemand lijkt ook maar enig idee te hebben wat de overige 10 spelers doen. Doe met je vrienden een drankspel 'atje drinken bij een pass achter de man' en je bent met de hele bups binnen een helft toeterlam. Kwalitatief zijn we geen topploeg. Helaas miste ik in de eerste helft ook de vechtlust, die we in de eerste seizoenshelft wel zo vaak lieten zien. Wat is er mis gegaan? Missen we misschien Nys veel meer dan wij denken?

In elk geval heeft het gesleutel aan de basiself van de technische staf de afgelopen maanden de boel geen goed gedaan. Koen Kostons speelt inmiddels zonder zelfvertrouwen, lijkt bijna met zijn ziel onder de arm op het veld te lopen en doet bijna niks goed. Deze jongen, toch een talent, wordt op deze manier volledig kapot gemaakt, doodzonde. Zelfde als met Schroyen gebeurd is. Die speelde een prima seizoen, maar is sinds hij, onze meest waardevolle speler qua doelpunten en assists door het hele elftal verplaatst is al zijn zelfvertrouwen kwijt zo lijkt het. Lavalee deed het linksachter verdedigend niet eens zo slecht. Maar aanvallend is het om te janken. Kun je hem niet echt kwalijk nemen, die jongen heeft het prima gedaan als centrale man achterin en moet nu opeens de hele linkerflank bestrijken en ook nog eens assists gaan geven. Dat Croux uitviel was op papier een aderlating. De pijnlijke realiteit is echter dat Croux momenteel gewoon niks toevoegt. Die goal in Kerkrade vergoedt natuurlijk wel wat. Maar de terugkeer van Croux is toch op zijn best niet geworden wat we ervan gehoopt hadden. Pluspuntje: de terugkeer van Holtby. Dat gaat voetballend een slok op een borrel schelen.

Enfin. We staan er nog steeds bij. Maar de wedstrijden beginnen op te raken. Vandaag had gewonnen moeten worden. Komend weekend wordt het do or die. Zes punten en we doen weer mee. Minder en dan is het echt klaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 22:34
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #14
Tuor, bedankt voor het opschrijven van wat ik ook dacht. Eigenlijk niks aan toe te voegen. Waarom dan toch een reactie? Vanwege het enige lichtpuntje: de invalbeurt van Holtby. Hopelijk kan hij langzaam aan steeds meer minuten pakken en wederom belangrijk voor ons zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2019 22:55 12 apr 2019 23:01 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 12 april 2019 #15
Einde Play-Offs, ik zie die nog geen 3 punten meer pakken dit seizoen. De reservebank van vorig seizoen was er blijkbaar toch niet klaar voor.

Wellicht ook vier ton teveel bezuinigd op het eindproduct dit jaar. Je zult die buffer hard nodig gaan hebben, want de klantenbinding was wederom 0,0 dit seizoen. Het overtreft zelfs in den treurnis het vorige seizoen. Toen werden we nog thuis een beetje vermaakt.

Lichtpuntje: 14 doelpunten van Anthony van Den Hurk dit seizoen, en dat alléén op een eiland, als dat geen survival skills zijn dan weer ik het ook niet meer.

Voor minimaal 115,50 euro per jaar (excl. consumpties), ontsnap je per voetbalseizoen minimaal 19 keer aan de controlerende blik van de vrouw des huizes, en kun je jezelf ongestoord laten vollopen, voetbal krijg je wel niet meer te zien bij die prijs. Maar of het dat waard is, dat laat ik in het midden, ik ken de thuissituatie niet. Mijn punt is: Is dat er zeker een toekomst is voor MVV, ook zonder voetballiefhebbers en geheelonthouders.

En mocht het financieel nog meer gaan tegenzitten, dan kan er zelfs nog meer bezuinigd winst gemaakt worden op voetbalzaken, neem dan afscheid van het betaald voetbal, schrijf jezelf uit bij de KNVB, neem afscheid van het veld en huur nog maar een half stadion, veeg alle supporters bij elkaar op één tribune en zet er een groot scherm neer. Je hebt minimaal 100 jaar aan beeldmateriaal in het archief liggen, daar kun je leuke avonden van maken, niemand weet nog alle uitslagen uit zijn hoofd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden