MVV - FC Eindhoven

04 apr 2019 08:14 04 apr 2019 08:15 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Eindhoven #1
De derde wedstrijd in een week tijd dient zich alweer bijna aan en wederom een zeer cruciale, dat zal de komende 2-3 weken een repeterend verhaal blijven. Ik heb het al een paar keer aangekaart maar na de komende 3 tot 4 wedstrijden weten we denk ik wel waar we aan toe zijn wat betreft al dan niet deelnemen aan de nacompetitie. Als je uit de komende drie wedstrijden 6 tot 9 punten haalt maak je een goede kans op deelname. Worden er 4 punten of minder gehaald dan gaat het seizoen waarschijnlijk als een nachtkaars uit. Op dit moment is het laatste, pessimistische, scenario waarschijnlijk het scenario dat het meest voor de hand ligt. Logisch, gezien de slechte reeks van 6 wedstrijden op rij zonder winst en een schamele 3 punten.

Wat betreft vorm en statistieken moeten we vrezen voor een zeer lastige wedstrijd morgen. MVV thuis is dit seizoen zoals we allemaal weten allesbehalve een onneembare vesting gebleken en dan komt in deze cruciale fase ook nog eens een van de betere ploegen van de tweede seizoenshelft op bezoek. Waar wij 6 wedstrijden op rij niet hebben gewonnen, verloor Eindhoven al 5 wedstrijden niet. Daar komt nog bij dat ze in die reeks van 5 een doelsaldo van +10 kunnen overleggen. Kanttekening daarbij is wel dat daar de 8-1 tegen Dordrecht bij zit. Ze scoorden, mede door die wedstrijd, 14 keer in deze 5 wedstrijden en kregen er slechts 4 (!) tegen. Dat is ontzettend weinig in deze competitie. Zet daar tegenover dat wij weer heel moeilijk tot kansen en doelpunten komen én al 9 wedstrijden de nul niet hebben gehouden. Alle ingrediënten voor een heet avondje zijn dan wel weer aanwezig. Komt nog eens bij dat we het thuis sowieso bijna structureel slecht doen tegen Eindhoven. Laatste 5 keer thuis tegen Eindhoven? 1 keer winst, 1 keer gelijk, 3 keer verlies. Laten we het qua statistieken hier maar bij houden want als we dus op de statistieken afgaan kunnen we de wedstrijd net zo goed schriftelijk afdoen. Dan loopt er daar ook nog een branco vd boomen op het middenveld, wellicht een van de betere (zo niet de beste) middenvelders in de eerste divisie. Daar gaat Ippel (en/of Mares) zijn handen vol aan hebben.

Nee, iedereen binnen de club zal beseffen dat morgen alleen een overwinning volstaat. Het geroezemoes rondom Ron als trainer is door de slechte reeks weer aangewakkerd en het opportunisme begint, na een rustige periode sinds die sterke reeks, weer toe te nemen. Laten we dat alsjeblieft aan de kant schuiven en achter us matadore gaan staan. We hebben feitelijk nog alle kans om deel te nemen aan de playoffs en de komende wedstrijden zijn bij uitstek wedstrijden waarin je het kunt en moet laten zien. Vorig seizoen wisten we het ook op het nippertje tot de playoffs te schoppen en ik zou niet weten waarom dat dit jaar niet kan. Slecht voetbal, een dramatische reeks in eigen huis, lege stoeltjes, kritiek op beleid en bestuur. Al deze dingen verdwijnen weer naar achtergrond ALS onze jongens het voor elkaar krijgen om bij de eerste 10, wellicht 11, te eindigen. En wat hebben ze daar voor nodig? Juist, onze steun. En vertrouwen. Te beginnen met een klinkende overwinning in de Geusselt. Nao vaöre!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 21:11 04 apr 2019 21:13 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Eindhoven #2
Ik zou Croux eens op 10 proberen. Houben (Abubakar)en Schroijen op de vleugel, Van den Hurk spits. Ik weet niet of dit mogelijk is. Croux maakte in ieder geval tegen Roda een typische nr. 10 goal. Ik weet verder niet of hij capabel is om een spel te verdelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 11:05
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
MVV - FC Eindhoven #3
Ik zou idd ook een aanpassing in het elftal doen tov afgelopen maandag, bijvoorbeeld Croux op 10. Echter, het is vreemd dat Ron juist nú (als ik DDL moet geloven) gewoon dezelfde 11 gaat opstellen als tegen Sparta, waar het totaal niet liep, terwijl hij juist de wedstrijden ervoor juist wél schoof in het elftal (bijv. 3x achter elkaar een andere links back). Sowieso, Lavalée rendeert centraal veel beter en Kostons speelt al weken slecht. Ippel en Mares kunnen ook beter dan wat ze de laatste weken laten zien. Gunst ben ik ook niet kapot van, maar volgens heeft die nog niet laten zien wat hij écht kan. Abu en Tuur vielen tegen Aachen-Nord goed in (hierna stond Tuur ook in de basis, scoorde ook, en daarna kwam hij weer op de bank terecht, ook vreemd), en Mbuyamba is een groot talent maar krijgt ook weinig kans. Genoeg opties om met een betere samenstelling de wei in te gaan vanavond dan de opstelling tegen Sparta iig... Maar goed, dat is mijn mening...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 12:15
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 502
Meer
MVV - FC Eindhoven #4
Zoals heel vaak zuigt de leugeneer nu ook weer de opstelling uit zijn duim. Ron maakt veelal de opstelling pas bekend op de speeldag zelf. Dus heb er vertrouwen in dat de opstelling niet zo zal zijn als afgelopen maandag maar eerder zoals tegen Roda of Volendam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 14:49
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 795
Meer
MVV - FC Eindhoven #5
Zouden Ron en Wim nu echt dezelfde 11 het veld insturen als in Rotterdam? Liep niet bepaald lekker daar. En dan kun je die jongens wel een tweede kans geven, maar we zitten nu wel in de fase van de competitie waarin het moet gebeuren. Geen tijd meer voor experimenten en schuiven met spelers. Voor nu zou dit mijn opstelling zijn:

Koopmans
Vermeijl Martina Lavalee Gunst
Mares Ippel
Deom
Croux vd Hurk Schroijen

Gunst speelt weliswaar niet de sterren van de hemel. Maar zo slecht is het nou ook weer niet. Lavalee hoort centraal te staan en het andere alternatief voor Gunst (Schroijen) hoort voorin te staan. Dus Guns gewoon linksback.

Mares en Ippel de controleurs op het middenveld, Deom de man die daar voor de aanvallende impulsen moet zorgen. Kostons verzaakt naar mijn idee te veel. Simpel balverlies, slechte passing... dat kunnen we nu niet gebruiken.

Onze voorhoede is op papier een van de sterkste van de KKD. Niks aan doen dus.

Lees je mee Ron ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 19:01
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV - FC Eindhoven #6
0-2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 19:17
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Eindhoven #7

Jim Cemint schreef : Zouden Ron en Wim nu echt dezelfde 11 het veld insturen als in Rotterdam? Liep niet bepaald lekker daar. En dan kun je die jongens wel een tweede kans geven, maar we zitten nu wel in de fase van de competitie waarin het moet gebeuren.
Lees je mee Ron ;-)


Toch dezelfde opstelling als tegen Sparta vanavond.. Nu is Eindhoven dan ook geen Sparta natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 22:49
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Eindhoven #8
Het was weer een armoedige wedstrijd.. Wel wat beter dan tegen Sparta, maar vooral aanvallend kwam MVV er niet doorheen op wat momenten in de eerste helft na. Ik vind het experiment met Lavalee op linksback finaal mislukt, die jongen weet zich echt geen raad op die positie, zowel verdedigend als aanvallend. Dan doet Gunst het toch beter. Voor de rest stond de verdediging wel goed.

Op het middenveld komt de ploeg veel creativiteit en handelingssnelheid te kort. De enige aanval waar wel wat snelheid inzat resulteerde meteen in een goal.

Uiteindelijk is een gelijkspel wel een terechte uitslag. Over de playoffs wil ik verder niet eens meer nadenken tenzij er gekke dingen gebeuren de komende weken (ook al staat alles nog steeds dicht op elkaar).
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 23:23
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Eindhoven #9
We hebben dit seizoen 1 thuiswedstrijd gespeeld, en dat was tegen *oda. De rest waren het alleen maar uitwedstrijden, duels waarin we in eigen huis machteloos moesten counteren in een begrafenis sfeer, terwijl de tegenstander het spel dicteerde. Ik ken niet alle statistieken, maar volgens mij was dit seizoen een nieuw dieptepunt qua thuisresultaten (zegt mijn onderbuik). Volgens mij hebben we nog nooit zo weinig punten gepakt in eigen huis in onze gehele clubgeschiedenis. (Heren van de statistiek, corrigeer me maar.)

Compliminten MVV bestuur!! Wat was het weer een voetbalfeest! Volgende maand ga ik me nog eens goed bedenken of ik ga verlengen bij dit hervormde zuipclubje. (Ik denk het niet..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 00:35
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - FC Eindhoven #10
Het is al een aantal keer geschreven en ik kan het alleen maar beamen: dit is geen goede beginopstelling. Waarom Lavalée zo geforceerd op linksback zetten? Zet die gast gewoon centraal waar-ie maximaal rendeert. Waarom Kostons iedere keer op het middenveld zetten? Niks ten nadele van die jongen, maar hij heeft het (nog) niet. Kwam vandaag één keer knap vrij voor de goal, maar grossierde verder vooral in inleverballetjes en foute passes. Een middenveld met Mares, Deom en Ippel is wat mij betreft beter. Of een middenveld met Ippel, Deom en Houben.
Shermar was voor mij de beste MVV’er op het veld. Hij had een paar mooie openingen en bleef verdedigend aardig overeind.
Houben viel zeer degelijk in. Zoekt de aanvallende oplossing. Dat is al snel een opluchting na al die balletjes breed en tikkies terug die we negen van de tien krijgen voorgeschoteld.
Van den Hurk haalde het maximale uit de ballen die hij kreeg. Jammer dat hij de overtreding maakt waaruit de (overigens prachtige) vrij trap komt en de 1-1 valt. Het middenveld liep achteruit en ving die speler van Eindhoven niet op. En dus trok Van den Hurk (onhandig) aan de noodrem. Ik heb sowieso het idee dat het middenveld uit evenwicht is en dat het niet duidelijk is wie waar moet lopen. Vaak werd er lucht gedekt en in een aantal gevallen werd er niet eens een duel aangegaan op het middenveld door MVV. Waarom? Omdat er geen MVV’er in de buurt was.
Over de scheids zal ik maar niet te veel zeggen. Je moet het gelijkspel vooral bij jezelf zoeken, maar er werd wel heel zwak gefloten.
Tot slot: om de nacompetitieplekken in zicht te houden hebben we inmiddels een verrekijker nodig (gezien het programma dat ons rest).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Kay, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 07:48 06 apr 2019 07:49 door Driver.
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV - FC Eindhoven #11
Vorig seizoen was al heel slecht wat Mvv liet zien maar dit seizoen maakt deze kwaliteitsarme selectie er helemaal een potje van! Mvv jaagt de mensen van de tribune af met deze speelwijze. Het gehele seizoen krijgen we bagger voorgeschoteld in een sfeerloze Geusselt. Twee seizoenen geleden hadden we bijna in de eredivisie gespeeld in de legendarische wedstrijd tegen Roda. Daarna is het allemaal bergafwaarts gegaan. Voor je plezier hoef je niet meer naar de Geusselt te gaan. In het begin van het seizoen hebben verschillende forumleden al aangegeven dat het niks zou worden met deze zwakke selectie maar de bekende rood/wit brilkijkers op deze site wilden er niets van weten. Inmiddels zijn veel forumleden afgehaakt op deze site,

Ik blijf het zeggen dat de meeste Mvv spelers blij mogen zijn dat ze betaald voetbal mogen spelen. Bah bah wat een ellende dit seizoen, allemaal waardeloze (thuis)wedstrijden en de tribunes worden steeds maar leger...om nog maar te zwijgen over de sfeer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 07:55
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Eindhoven #12
Over de wedstrijd ga ik het niet eens meer hebben. Keer op keer laten we het afweten in eigen huis dus vandaag ook weer geen verrassing. Daarbij vooral erg frustrerend dat je in de laatste 4 thuiswedstrijden op een 1-0 voorsprong komt en dat het alle drie die wedstrijden in 1-1 eindigt. De enige keer dat we achter komen te staan in die 4 wedstrijden ga je er meteen met 4-1 af. Dat zegt wel iets over de ploeg op dit moment.

Ik heb me heel het seizoen weerhouden van het geven van kritiek op onze trainer maar de laatste weken kan ik er geen touw meer aan vastknopen. Ron is toch van de vastigheden? Hij is er een kunst van aan het maken om onze beste spelers op posities neer te zetten waar ze niet tot nauwelijks uit de verf komen. Schroijen als linksback, Lavalee als linksback, Kostons op het middenveld. En dat in de fase van de competitie waarin het om de knikkers gaat. Wat mij betreft echt niet te bevatten en dit mag Ron zich wel aanrekenen. Wil overigens niet zeggen dat, als hij een andere opstelling naar buiten gestuurd had, wel gewonnen was. Is hij dan misschien toch al een voorschot aan het nemen op wat komen gaat? Het aftreden als trainer? Zou wellicht verklaren waarom hij opeens aan het experimenteren is geslagen. Maar goed, genoeg over Ron.

Het seizoen is klaar, finito. De stand zegt wat anders en we doen nog volop mee maar ik denk dat er niemand is die daar, diep in zijn of haar hart, nog écht in gelooft. We moeten zelfs vooral oppassen dat we niet nog voorbij gestreefd gaan worden door telstar. Maar ach, dat zou eigenlijk ook geen reet meer uitmaken. Al met al is het uiteindelijk toch weer een k*t seizoen geweest. Met als dieptepunt vrijwel alle thuiswedstrijden. De extreem slechte reeks van de afgelopen weken kost ons de kop wat betreft deelname aan nacompetitie en het is toch wel heel opvallend dat dit verval is ingezet vanaf het moment dat Holtby wegviel met een blessure. Sinds zijn laatste minuten speelden we welgeteld 8 wedstrijden waaruit 7 punten werden gehaald. Daarvoor? Dertien punten uit 6 wedstrijden na de winterstop. Deze jongen is echt de ontbrekende schakel op ons middenveld. Positieve hierin is dat hij nog tot 2020 vast ligt.

@Houtengerard, jouw onderbuikgevoel zit er niet ver naast. We sprokkelden (!!) tot op heden 20 schamele punten bij elkaar in 17 wedstrijden met een doelsaldo van -4. Drama dus. Dat betekent dat, met twee resterende thuiswedstrijden, we maximaal 26 punten uit 19 wedstrijden gaan verzamelen maar dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren. Hoe zag dat er in het verleden uit? Het is nog niet zo lang geleden (15/16) dat er 23 punten verzameld werden in de thuiswedstrijden. Dat is dus vergelijkbaar met dit seizoen. We komen dan uit bij het seizoen 03/04, dat was wellicht nóg slechter. Van de 18 thuiswedstrijden wonnen we er toen 4 en haalden we 19 punten. En een jaar eerder haalden we slechts 15 punten uit 17 thuiswedstrijden. Wat dat betreft zitten we nu dus al boven die beide schema's. Maar als een paal boven water staat dat het een van de slechtste seizoenen is (zeker qua thuisbalans) in de clubhistorie. Ook gevoelsmatig is het een zeer teleurstellend seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 08:02
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Eindhoven #13

Driver schreef : Vorig seizoen was al heel slecht wat Mvv liet zien maar dit seizoen maakt deze kwaliteitsarme selectie er helemaal een potje van! Mvv jaagt de mensen van de tribune af met deze speelwijze. Het gehele seizoen krijgen we bagger voorgeschoteld in een sfeerloze Geusselt. Twee seizoenen geleden hadden we bijna in de eredivisie gespeeld in de legendarische wedstrijd tegen Roda. Daarna is het allemaal bergafwaarts gegaan. Voor je plezier hoef je niet meer naar de Geusselt te gaan. In het begin van het seizoen hebben verschillende forumleden al aangegeven dat het niks zou worden met deze zwakke selectie maar de bekende rood/wit brilkijkers op deze site wilden er niets van weten. Inmiddels zijn veel forumleden afgehaakt op deze site,

Ik blijf het zeggen dat de meeste Mvv spelers blij mogen zijn dat ze betaald voetbal mogen spelen. Bah bah wat een ellende dit seizoen, allemaal waardeloze (thuis)wedstrijden en de tribunes worden steeds maar leger...om nog maar te zwijgen over de sfeer.


Wat een onnodige sneer naar je mede supporters. Moet iedereen dan aan het begin van het seizoen lekker pessimistisch zijn, zou je dat liever zien? Rood/wit brilkijkers? Moeten we dan door een zwart/gele bril kijken? We zijn toch voor MVV supporters, dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je door een rood-witte bril kijkt. Je frustraties botvieren op supporters en forumleden die dezelfde club een warm hart toedragen is nergens voor nodig. Verder ben ik het eens met wat je schrijft. Lege tribunes gaan over het algemeen ook wel samen met een afwezige sfeer. Het is inderdaad een waardeloos seizoen gebleken. Maar daar zag het er twee maanden geleden nog niet naar uit, of wel? Het is in voetbal uiteindelijk allemaal leven met de waan van de dag. Of kwam jij na de reeks van 5 zeges op rij hier op het forum verkondigen hoe slecht het allemaal wel niet was? Ik geloof het niet. Voetbal is opportunisme. Als we de komende 4 wedstrijden onverhoopt opeens winnen dan kan alles weer en moeten we gaan voor promotie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 09:13 06 apr 2019 09:15 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
MVV - FC Eindhoven #14
Wat moet je nog zeggen...

Het begint al met die boileaux die teveel en overal doorheen tettert, het clublied, het volkslied.

Lavalee linksback, duidelijk verkeerde plek, zonde. En vervolgens niet in de rust herstellen door Elsen (en dat om Martina te handhaven?)
Verder, beweging, looplijnen, passes over een paar meter, afwerking, slechte corners (al heeeel lang), weinig beleving (met name schrooijen), het was zeer matig.
Wat 'n belabberde score dit seizoen thuis. De sfeer van een mortuarium.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 09:38
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Eindhoven #15
Holtby.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden