MVV - FC Eindhoven

06 apr 2019 09:39 06 apr 2019 09:41 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Eindhoven #16
“De sfeer van een mortuarium”. Het kan beter inderdaad, maar de Angel Side liet zich nog goed horen. Boschpoort helaas niet.

Op de backpositie hebben we inderdaad een probleem. Ik blijf erbij, laat Houben eens starten als opkomende back.

Op 10 is het wachten op de terugkeer van Holtby. Ik zou ook niemand weten die daar uit de voeten kan. Misschien Croux, maar dan mis je die weer op de vleugel.

Ippel is zeer te bedanken voor zijn inzet, maar op dit moment niet in staat om het waar te maken. Kostons niet altijd sterk in de duels, dat blijft toch meer een aanvaller vind ik.

Jammer dat MVV het zo laat liggen tegen slechte(re) tegenstanders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 11:19 06 apr 2019 11:20 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
MVV - FC Eindhoven #17
Als MVV voor iedere scheet wat wordt gelaten een SV blijft uitdelen, zal de sfeer in het stadion er niet beter op worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 12:00 06 apr 2019 13:05 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Eindhoven #18

Hill28 schreef : “De sfeer van een mortuarium”. Het kan beter inderdaad, maar de Angel Side liet zich nog goed horen. Boschpoort helaas niet.


Ik vond het vooral in de tweede helft wel meevallen met de sfeer inderdaad, zo slecht was t niet.

Mestreech28 schreef : Als MVV voor iedere scheet wat wordt gelaten een SV blijft uitdelen, zal de sfeer in het stadion er niet beter op worden.


Penders heeft hier in het supportersoverleg wat duidelijkheid over gegeven. MVV sluit ieder seizoen een convenant met de lokale driehoek.
Als het OM aan MVV aangeeft dat er een onderzoek loopt naar een persoon vanwege "voetbalgerelateerd geweld" dan is MVV volgens dat convenant verplicht om een voorlopig stadionverbod uit te delen totdat het OM klaar is met het onderzoek. Dat geldt dus oa. voor personen die betrokken waren bij de incidenten in Utrecht.

Hier worden inderdaad soms onschuldige mensen door getroffen en dat is erg zuur, maar hier mag en kan MVV verder niks an doen. Er zijn een aantal mensen met een stadionverbod die eigenlijk niks fout hebben gedaan, bijv. n.a.v. Twente thuis. (iemand kreeg een verbod omdat hij met koud weer een sjaal over de helft van zijn gezicht had). Daarbij kan zo'n onderzoek van het OM erg lang duren (soms 6+ maanden) waardoor het allemaal extra onrechtvaardig aanvoelt.

De normalisatie is ver te zoeken, de situatie verslechterd eerder dan dat het verbeterd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 13:30
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Eindhoven #19
Een stadion verbod voor een sjaal voor gezicht? Lijkt me niet dat dit kan? en mag? Aangezien hier niks strafbaars aan is.
Echter als die persoon in de buurt stond of liep van ongeregeld heden kan ik me er iets bij voorstellen maar zou ik het nog vreemd vinden.

Dat er af en toe mensen onterecht een stadion verbod krijgen kan ik geloven en vind ik heel erg om te horen. Maar meestal is er toch echt wel meer aan de hand...... je moet gewoon uit de buurt van rotzooi blijven. Is er gezeiks naast je dan loop je weg zodat ook op de camera beelden te zien is dat afstand neemt van de rotzooi. Ik ken meerdere personen die een stadion verbod hebben gekregen of ooit gehad. NOOIT was het onterecht gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 14:48
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Eindhoven #20
Waar het om gaat bij gezichtsbedekking, staat beschreven in de Richtlijn Termijn Stadionverboden van de KNVB. www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...tadionverbod-2018/19

Ik citeer: "Het zodanig bedekken van het gezicht waardoor herkenning door stewards en/of beveiligings- personeel en/of de politie en/of biometrische toepassingen (deels) onmogelijk wordt gemaakt" (levert een SV op van 9 maanden). Belangrijk hierbij is natuurlijk de context: als iemand zijn gezicht bedekt en daarna tegen de regels gaat handelen, dan is dat wat anders dan iemand die zijn gezicht bedekt omdat hij het koud heeft en zich voor de rest volgens de regels gedraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 15:44
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - FC Eindhoven #21
Frank, wat ik vernomen heb, zouden er ongeveer 150 stadion verboden zijn. Kan dit waar zijn ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 16:07
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV - FC Eindhoven #22

mvv supporter schreef : Een stadion verbod voor een sjaal voor gezicht? Lijkt me niet dat dit kan? en mag? Aangezien hier niks strafbaars aan is.
Echter als die persoon in de buurt stond of liep van ongeregeld heden kan ik me er iets bij voorstellen maar zou ik het nog vreemd vinden.

Dat er af en toe mensen onterecht een stadion verbod krijgen kan ik geloven en vind ik heel erg om te horen. Maar meestal is er toch echt wel meer aan de hand...... je moet gewoon uit de buurt van rotzooi blijven. Is er gezeiks naast je dan loop je weg zodat ook op de camera beelden te zien is dat afstand neemt van de rotzooi. Ik ken meerdere personen die een stadion verbod hebben gekregen of ooit gehad. NOOIT was het onterecht gegeven.


Scorebord journalistiek.

Er zijn nu een ca 85 stadionverboden. Een groot gedeelte hiervan door een melding van de politie. Daar zit de crux. Veel mensen zijn rond bijvoorbeeld Roda opgepakt. Zitten 2 uurtjes en worden losgelaten. Zonder boete, proces verbaal of schikking etc . Paar dagen later ligt het Stadionverbod van de knvb in de bus. De overtreding ? Je hebt de APV geschonden.

Alleen kun je nergens in beroep of aanvechten , aangezien je bij justitie niet terecht kunt of word opgeroepen. Er is gewoon niks. Je kunt wel bij de knvb aanvechten maar zij verwijzen weer naar de melding justitie. Het is een kapot zieke zieke situatie waar de politie dus carte blanche heeft om iedereen maar buiten te sluiten.

Over het convenant, die heeft natuurlijke geen enkele rechtsgeldigheid. Het is een morele overeenkomst , zonder rechtsgeldigheid. Een overheid heeft een commercieel bedrijf als.mvv helemaal niks verplichten als die verplichtingen in geen enkel wetboek zijn vastgelegd. Het is eerder chantage met een overheid die eigenaar is van de geusselt en over vergunningen gaat. Daar ga je niet mee sollen als club en al.helemaal niet als er voordeeltjes moeten worden gehaald bij diezelfde overheid over een op handen zijnde.verbouwing van de geusselt.

Hier worden mensen geslachtofferd. En heeft ook een groot gedeelte met onkunde en gebrek aan mankracht bij MVV .

Voorzichtige schatting : minimaal 50% van de stadionverboden zijn discutabel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 17:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Eindhoven #23
Als je écht iets hebt uitgevreten, krijg je én een proces verbaal/schikking plus een stadion verbod. Volgens mij gaan deze altijd samen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 17:30
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV - FC Eindhoven #24

Schapendonk schreef : Als je écht iets hebt uitgevreten, krijg je én een proces verbaal/schikking plus een stadion verbod. Volgens mij gaan deze altijd samen.


Dat klopt. Alleen niet in Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 17:46 08 apr 2019 17:47 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
MVV - FC Eindhoven #25

mvv supporter schreef : Een stadion verbod voor een sjaal voor gezicht? Lijkt me niet dat dit kan? en mag? Aangezien hier niks strafbaars aan is.
Echter als die persoon in de buurt stond of liep van ongeregeld heden kan ik me er iets bij voorstellen maar zou ik het nog vreemd vinden.

Dat er af en toe mensen onterecht een stadion verbod krijgen kan ik geloven en vind ik heel erg om te horen. Maar meestal is er toch echt wel meer aan de hand...... je moet gewoon uit de buurt van rotzooi blijven. Is er gezeiks naast je dan loop je weg zodat ook op de camera beelden te zien is dat afstand neemt van de rotzooi. Ik ken meerdere personen die een stadion verbod hebben gekregen of ooit gehad. NOOIT was het onterecht gegeven


Beetje raar antwoord wat je geeft. Als je geen verdere informatie hebt moet je zulke dingen ook niet roepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 10:29
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Eindhoven #26
Hoezo is mijn antwoord raar?
In de winter heb ik altijd een muts op een sjaal voor mijn gezicht.
Ik ben hier nog nooit op aangesproken en heb nog nooit een stadion verbod ontvangen.
Ik doe dit om de koud tegen te gaan en niet om onherkenbaar rond te lopen.
Ik ben van mening dat je redelijk makkelijk kunt zien of iemand het doet voor de koud of om niet herkent te worden.
Doe je dit om niet herkent te worden ja dat is niet toegestaan...... en dan kunnen er consequenties aan zitten.

Ik ga al redelijk lang naar MVV maar ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Ik ben gewoon van mening dat als er rotzooi is, je daar niet in de buurt gaat staan.
Zodoende kunnen ze ook niet snel zeggen je hoort erbij of je hebt er wat mee te maken.
Dit is een persoonlijke mening die ik geef.
Andere denken juist we moeten er bij zijn of moeten perse op een afstand kijken.
Dat is hun mening en dat mag ook. iedereen is gelijk.
Echter weten we allemaal hoe politie en dergelijke kan zijn en dat de kans dan groter is dat ze denken dat je erbij hoort.
Dat is het risico dat je dan neemt en dan moet je ook op de blaren kunnen zitten.

En ja ik weet ook dat er wel degelijk situaties zijn van onschuldige personen die een stadion verbod gekregen hebben.
helaas is dit iets wat we niet kunnen voorkomen en ermee zullen moeten leven omgaan.

En hoezo heb ik geen verdere informatie??
Ik ken meerdere mensen met een stadion verbod en dat is allemaal terecht.
Ik ken niemand met een stadion verbod die beweert niks gedaan te hebben.
Echter mag ik wel mijn mening geven en mijn ervaring delen.
Dat jullie er anders over denken dat mag ook.

maar er word hier gereageerd alsof alle heiligen een stadion verbod gekregen hebben, en alle langslopende mensen met een sjaal allemaal een stadion verbod gekregen hebben.
Zolang je niks raars doet, de rotzooi niet opzoekt, niet met je neus op gaat staan. Zolang je gewoon normaal doet zal je niet snel een stadion verbod krijgen.


Maar ja ik zal er volgens jullie wel weer naast zitten..................
Zou dan niet het halve stadion in de winter een stadion verbod moeten krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 11:09 09 apr 2019 11:11 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Eindhoven #27

mvv supporter schreef : Hoezo is mijn antwoord raar?
In de winter heb ik altijd een muts op een sjaal voor mijn gezicht.
Ik ben hier nog nooit op aangesproken en heb nog nooit een stadion verbod ontvangen.


Stel je hebt als politie zijnde net met een hoop machtsvertoon een groep MVV fans het supporterscafe ingedreven zonder dat er echt iets gebeurd is achter het stadion. Je sluit vervolgens iedereen op in dat cafe en laat ze een voor een naar buiten komen om ze te fouilleren en een foto te maken van het ID bewijs.

Naar de buitenwacht is dit vreemd, vooral omdat er eigenlijk niks aan de hand is. Wat doe je dan als politie? Je zorgt dat er wat de melden valt en arresteert wat vrouwen die geen ID bewijs kunnen tonen, en wat omstaanders omdat ze de APV overtreden vanwege 'gezichtsbedekking' of andere vage redenen (zoals het filmen van het hele gebeuren). Vervolgens stuur je een persbericht de wereld in over de arrestaties en dat is het enige dat in de media verschijnt.

Inderdaad zul je normaal gesproken niet opgepakt worden als je een sjaal voor je gezicht draagt. Dat is anders als de politie een argument nodig heeft om hun onnodige acties goed te praten.

Er zijn inderdaad dit seizoen genoeg terechte stadionverboden uitgedeeld, begrijp me niet verkeerd. Maar daardoor zijn de MVV fans wel een erg makkelijk slachtoffer voor dit soort acties (zie ook bijv. de behandeling bij Twente uit).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 11:18
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
MVV - FC Eindhoven #28

mvv supporter schreef : maar er word hier gereageerd alsof alle heiligen een stadion verbod gekregen hebben, en alle langslopende mensen met een sjaal allemaal een stadion verbod gekregen hebben.


Ja dit is ook gebeurd. Er zijn zelfs een paar vrouwen met een stadionverbod. En ook sponsors die toevallig op de verkeerde plaats staan met een stadionverbod die jouw clubje betalen zodat we kunnen doorvoetballen, en we allemaal jouw ongelofelijke onzin op dit forum kunnen lezen. En als je iemand kent met een stadionverbod dan is dat geen informatie maar een feit. Niemand beweerd dat er stadionverboden zijn die niet terecht zijn. Maar zou als jou was niet zo luchtig doen over jouw medesupporters die hun hobby in rook zien opgaan en echt niks.gedaan hebben. Was zelf ook geen heilig boontje, en in onze groepen zijn we mans genoeg om op te blaren te zitten als je iets gedaan hebt. Nogmaals, je doet aan score.bord journalistiek. Waarschijnlijk omdat je wereld heel erg klein is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 15:58
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - FC Eindhoven #29

Frank Salemans schreef : Waar het om gaat bij gezichtsbedekking, staat beschreven in de Richtlijn Termijn Stadionverboden van de KNVB. www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...tadionverbod-2018/19

Ik citeer: "Het zodanig bedekken van het gezicht waardoor herkenning door stewards en/of beveiligings- personeel en/of de politie en/of biometrische toepassingen (deels) onmogelijk wordt gemaakt" (levert een SV op van 9 maanden). Belangrijk hierbij is natuurlijk de context: als iemand zijn gezicht bedekt en daarna tegen de regels gaat handelen, dan is dat wat anders dan iemand die zijn gezicht bedekt omdat hij het koud heeft en zich voor de rest volgens de regels gedraagt.


Ja maar? Als je dan ivm godsdienstvrijheid een boerka draagt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 16:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - FC Eindhoven #30
Zie de laatste zin van Frank (in ieder geval in theorie - in de praktijk kan het zo zijn dat je aan de grillen van oom agent bent overgeleverd).

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden