Top Oss - MVV

05 feb 2019 07:58 05 feb 2019 07:59 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
Top Oss - MVV #1
Vrijdag een wedstrijd waarin het echt om de knikkers gaat, met waarschijnlijk een nagenoeg voltallige selectie met als enige afwezige Nys. Voor het eerst een middenveld met, als Ippel basis speelt, Ippel Deom en Holtby. Ben erg benieuwd naar hoe dit gaat lopen. Voorin dan Schroijen, Hurk en ook Croux is denk ik toch wel de verwachting. Een tegenstander die goed aan het seizoen begon maar net als ons in voetballend opzicht weinig indruk op mij heeft kunnen maken. Pakweg de eerste anderhalve periode waren ze erg degelijk en gaven weinig weg, maar scoorden zelf ook niet bijster veel. Wat dat betreft zijn we aan elkaar gewaagd zou je kunnen zeggen, maar Oss is toch wel hopeloos uit vorm en verloor ook gisteren dik verdiend bij Jong PSV met 3-1 waar wij kort geleden nog 2-2 maken en misschien wel recht hadden op meer tot die rode kaart. Waar wij de laatste 3 weken dus redelijk goed in vorm zijn moet Oss het doen met een aantal degelijke gelijke spelen tegen prima tegenstanders. De thuiswedstrijd tegen Oss ging enigszins geflatteerd met 2-0 verloren mede door een zondagsschot van Dogan, die als een speer aan het seizoen begon maar daar is het beste lijkt het weer vanaf.

Ik verwacht een wedstrijd met weinig doelpunten maar op dit moment schat ik onze kansen hoger in dan die van Top. Simpelweg omdat de vorm beter is en dus ook het vertrouwen en moreel. Gezien de uitslagen van gisteravond (verlies van directe concurrenten Cambuur en Top) zou een overwinning vrijdag een heel belangrijke kunnen zijn. Cambuur speelt dan thuis tegen NEC, geen makkie.

Als je overigens kijkt naar de resultaten die Top heeft gehaald valt op dat zij vaak verliezen of gelijk spelen tegen opponenten waar wij de volle buit tegen hebben gepakt. Jong PSV, NEC, Helmond, Jong ajax, R*da, Eindhoven en Telstar. Best een opvallende statistiek die maar weer eens aantoont hoe de verhouding liggen binnen deze competitie, die zijn namelijk ongrijpbaar. Dit betekent natuurlijk ook dat zij juist meer punten pakken tegen de tegenstanders waar wij het niet goed tegen doen, dus uiteindelijk zegt dit allemaal niet zo veel.

Al met al een lastige wedstrijd om een voorspelling over te doen maar persoonlijk heb ik er een goed gevoel bij en bij winst kunnen we misschien wel stiekem gaan meedoen om de periodetitel met een thuiswedstrijd tegen Jong Utrecht op het programma. Daarna wel een relatief lastig programma maar met een goede uitgangspositie is alles mogelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 08:42
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Top Oss - MVV #2
Bij een 3 punter naderen we zelfs die kutclub weer op 2 punten (want ik zie die nog niet winnen in jong Ajax) en gaan we Oss voorbij. Wie had dat nog gedacht. Maar goed, als het écht om de knikkers gaat, heeft MVV het 9 op de 10 keer laten afweten. Laat het a.u.b. nu eens andersom zijn!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 09:36
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Top Oss - MVV #3
Jullie beschrijven het precies goed. Wij twee gewonnen, Oss draait niet lekker en dus winnen we daar niet.

Net zoiets : die hebben nog geen uitwedstrijd gewonnen. Gebeurd dan meestal tegen ons..

Puntje ben ik tevreden mee. Ja, ik weet het, tegen facking Oss..

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 12:03 05 feb 2019 12:14 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Top Oss - MVV #4
MVV won eerder dit seizoen thuis van Roda en vervolgens uit bij Jong Ajax. Twee toch wel onverwachte overwinningen, beiden moeilijke wedstrijden. We kregen toen de kans om er drie wedstrijden op rij winnen van te maken. Tegenstander? Jong AZ kwam naar de Geusselt. Die misten ook nog topscorer Druijff. Makkie toch? Resultaat: 1-1. Nog wat eerder in het seizoen won MVV uit bij Eindhoven en thuis van Dordrecht. Dat kon drie op een rij worden! Tegenstander? Jong Utrecht. Makkie toch? Resultaat: 0-0. Vorig seizoen lukte het ons precies één keer om drie keer op rij te winnen. In februari, tegen drie relatieve hoogvliegers nog wel: Cambuur, NEC en Almere. Ik had voor die reeks het seizoen al min of meer afgeschreven, toen gaf het ons seizoen een kickstart en uiteindelijk struikelden we met wat geluk de play-offs in (en even snel weer uit).
We hebben nu op rij van Helmond en Telstar gewonnen. Geen hoogvliegers, maar goed, we hebben voor de winterstop meer punten gepakt tegen ploegen uit het linkerrijtje dan het rechterrijtje, dus prima resultaat. Tegen Oss de kans om er drie op een rij van te maken! Gezien de eerdere kansen dit seizoen reken ik nergens op…

Zoals al terecht opgemerkt, Oss begon erg sterk aan het seizoen met negen zeges in de eerste vijftien wedstrijden. In de acht wedstrijden sindsdien nog één zege (tegen Dordrecht dat een bizar slecht seizoen heeft), twee gelijke spelen (tegen Helmond en NEC die ook niet bepaald een goed seizoen doormaken) en vijf nederlagen. Oss heeft de laatste jaren steeds de selectie vroeg rond – iets waar wij op het forum wel eens jaloers naar kijken – maar zakt dan ook bijna standaard tijdens het seizoen langzaam omlaag. Spelers die je vroeg kunt vastleggen zijn vaak toch wat minder en het voordeel van een ingespeeld team is blijkbaar zo rond oktober wel uitgewerkt.

In aanvallende zin steken er twee of drie spelers bovenuit. Dogan had ik graag hier gezien, met veertien goals is dit zijn seizoen. Maar dertien van die veertien goals scoorde hij in diezelfde serie van de eerste vijftien wedstrijden. De laatste acht wedstrijden komt hij nog maar tot één goal. Toch een eendagsvlieg? Bryan Smeets dan. Gevoelig geval in Maastricht natuurlijk. Zes doelpunten en zeven assists. Voor Bryan geldt logischerwijs ongeveer hetzelfde: alle zes doelpunten en vijf van de zeven assists waren in de eerste vijftien wedstrijden, daarna nog maar twee assists. Tweede spits Oratmangoen is een geval apart. Die scoorde slechts één keer in de goede serie van Oss, maar scoorde de afgelopen twee wedstrijden beide keren. Maar echt wakker hoeven we van hem normaal gezien niet te liggen. Ze hebben voorin ook nog mannen als N’Koyi en Van der Biezen rondlopen, maar die spelen nauwelijks. En recent Stroo gehuurd van Volendam, die zal de plaats van Oratmangoen wel gaan overnemen.
Op het middenveld en in de verdediging nog bekende namen als Kaak, Overgoor (geblesseerd), Briels (speelt nauwelijks), Fleuren, De Regt (speelt ook nauwelijks), en op doel Olij, met wie MVV naar verluidt bijna rond was in de zomer. Op papier geen verkeerde namen en het verklaart de degelijkheid van Oss ook.

Ik herken me in de gevoelens dat MVV het in dit soort situaties vaak juist laat afweten. Dus vanuit dat oogpunt ben ik wellicht ook al tevreden met een puntje. Maar ik hoop stiekem op meer. En als we winnen en de week er op ook Jong Utrecht verslaan, dan ziet de stand er opeens anders uit. Ploegen als Cambuur, Roda en Volendam hebben moeilijke wedstrijden deze ronde, en volgende week spelen RKC en Almere tegen elkaar, Go Ahead en NEC alsook Roda en Cambuur. Linksom of rechtsom, bij winst de komende twee wedstrijden doen we erg goede zaken.

[PS] als statistiekliefhebber heb ik een erg belangrijke tip voor Ron: Jordy Croux speelde voor MVV vijf wedstrijden tegen Oss. Hij scoorde daarin drie doelpunten en gaf vijf assists. Het is zijn favoriete tegenstander. STEL HEM OP.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 12:41
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Top Oss - MVV #5

Jacques schreef : Ze hebben voorin ook nog mannen als N’Koyi en Van der Biezen rondlopen, maar die spelen nauwelijks.



Deze winterse toptransfer heb je denk ik even gemist Jacques; Nkoyi is vertrokken naar de Ijslandse topper Grindavik.
www.transfermarkt.nl/patrick-nkoyi/profil/spieler/82277
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 12:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Top Oss - MVV #6

Lassie80 schreef :

Jacques schreef : Ze hebben voorin ook nog mannen als N’Koyi en Van der Biezen rondlopen, maar die spelen nauwelijks.



Deze winterse toptransfer heb je denk ik even gemist Jacques; Nkoyi is vertrokken naar de Ijslandse topper Grindavik.
www.transfermarkt.nl/patrick-nkoyi/profil/spieler/82277



Potverdrie! Dat wordt een abonnement nemen op Pepsideild live!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 10:12
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Top Oss - MVV #7
Ik ga voor het eerst sinds lange tijd weer eens mee met de bus. Heb best een goed gevoel over deze wedstrijd gezien de flow van het team, de versterkingen en de goede resultaten in uitwedstrijden. Maar uiteindelijk zegt dat natuurlijk helemaal niks ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 14:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Top Oss - MVV #8
Jarenlang reed ik met mijn neefje naar MVV in de Geusselt. Nu vele jaren later rij ik met hem naar Oss. Hij schijnt nu trekjes van Max Verstappen te hebben, maar het is maar een kort ritje. Kaartjes geregeld via internet. Gelukkig kunnen we met een gerust hart een roodwitte shawl aandoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 10:28
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Top Oss - MVV #9
MVV kan tegen Top Oss beschikken over een vrijwel fitte selectie. Alleen Hawbir Moustafa ontbreekt wegens een blessure. Tuur Houben is nog een vraagteken. Wel keert Ricardo Ippel na een wekenlange blessure terug bij de wedstrijdselectie en is de jongste aankoop Jordy Croux speelgerechtigd. “Concurrentie in de selectie neemt toe. Dat is goed. Dat moet ook op dit niveau”, zegt trainer Ron Elsen. Of Jordy Croux in de basis start weet Elsen nog niet. “Duidelijk is dat hij frisheid en verrassing in zijn spel heeft. Hij geeft de groep een stevige impuls en brengt Eredivisie-ervaring mee.”

Eerder dit seizoen wist Top Oss in De Geusselt met 2-0 te winnen. Een fortuinlijke zege tijdens de seizoensouverture waarbij de ploeg uit Oss counterend de punten in de wacht wist te slepen. Top Oss stond verrassend lange tijd hoog op de ranglijst maar is in het nieuwe jaar nog niet succesvol geweest. Drie nederlagen en een gelijkspel is de magere oogst van 2019. Afgelopen maandag verloor de ploeg van de Maastrichtse middenvelder Bryan Smeets in Brabantse dienst met 3-1 in Eindhoven van Jong PSV.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 15:19
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Top Oss - MVV #10
livetv.sx/enx/eventinfo/764618_fc_oss_mvv/

Hier wellicht een stream voor vanavond. Dit seizoen al vaker gebruikt met succes. Wel veel spam en reclame.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Top Oss - MVV #11
Laten ze zich weer door Smeets ringeloren bah bah.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:39
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Top Oss - MVV #12
Schroijen 1-2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:43
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Top Oss - MVV #13
Kostons 1-3. Kat in bakkie denk ik wel .
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:53
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Top Oss - MVV #14
9 op 9 goe bezig zo kik zegge :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nietzsche

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 22:02 08 feb 2019 22:05 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Top Oss - MVV #15
Alles weer recht gezet, met een doelpunt voor een oud MVV'er zoals altijd. Maar ja wie maalt er nog om. Lekkere overwinning. Die smaakt heel zoet. En nu volhouden!! P.s. ik zie een periode of 5e plek in zicht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden