Top Oss - MVV

08 feb 2019 22:13
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Top Oss - MVV #16
Twee keer scoren uit een corner (oké, een keer uit een situatie die volgde op een corner) en een puike kopbal van Kostons. Leker hoor!
Als ik het radioverslag moet geloven was het een redelijk gelijkopgaande wedstrijd. Gelukkig was MVV op de bepalende momenten vaker beslissend.
Tien punten uit de laatste vier wedstrijden is gewoon een prima resultaat. En als je naar de laatste drie wedstrijden kijkt, is het resultaat gewoon goed: drie overwinningen op rij en een doelsaldo van 8-1. Weliswaar tegen twee ploegen die onder ons staan (Helmond, Telstar) en een ploeg die wel boven ons staat, maar danig uit vorm is (Top Oss). Kortom: overwinningen die we goed konden gebruiken. Zeker gezien het programma dat ons nog rest. De echte test volgt de komende wedstrijden. Dan weten we of we een nacompetitieplek kunnen vasthouden.
MVV begon vandaag in mijn ideale basisopstelling. Toch werden twee sterkhouders gewisseld (Deom, Holtby). Weet iemand wat daar de reden voor was? Risico op een kaart, last van een blessure of werd er te weinig gebracht?
Mooi dat Lavalée weer beresterk speelde. Stoomt ogenschijnlijk gemakkelijk op in aanloop naar de 3-1. En lekker dat Croux vervolgens meteen zijn waarde bewijst met een assist. Kostons maakt vervolgens echt een goede kopgoal. Prettig weekend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 22:28
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Top Oss - MVV #17
Wat geeft dat FOX veel aandacht aan Cambuur-Nec zeg, terwijl die allebei onder MVV en Top Oss stonden. Ongelooflijk...heerlijk die bal op de paal van Okita. Hij vond MVV niet waardig om naar toe te komen. 300.000€.... Doeiiiiiiii.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 22:30
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Top Oss - MVV #18

M.V.V. 1902 schreef : Twee keer scoren uit een corner (oké, een keer uit een situatie die volgde op een corner) en een puike kopbal van Kostons. Leker hoor!
Als ik het radioverslag moet geloven was het een redelijk gelijkopgaande wedstrijd. Gelukkig was MVV op de bepalende momenten vaker beslissend.
Tien punten uit de laatste vier wedstrijden is gewoon een prima resultaat. En als je naar de laatste drie wedstrijden kijkt, is het resultaat gewoon goed: drie overwinningen op rij en een doelsaldo van 8-1. Weliswaar tegen twee ploegen die onder ons staan (Helmond, Telstar) en een ploeg die wel boven ons staat, maar danig uit vorm is (Top Oss). Kortom: overwinningen die we goed konden gebruiken. Zeker gezien het programma dat ons nog rest. De echte test volgt de komende wedstrijden. Dan weten we of we een nacompetitieplek kunnen vasthouden.
MVV begon vandaag in mijn ideale basisopstelling. Toch werden twee sterkhouders gewisseld (Deom, Holtby). Weet iemand wat daar de reden voor was? Risico op een kaart, last van een blessure of werd er te weinig gebracht?
Mooi dat Lavalée weer beresterk speelde. Stoomt ogenschijnlijk gemakkelijk op in aanloop naar de 3-1. En lekker dat Croux vervolgens meteen zijn waarde bewijst met een assist. Kostons maakt vervolgens echt een goede kopgoal. Prettig weekend!

MVV werd in het laatste deel van de eerste helft en tot de 1-2 wat overlopen op het middenveld. Volgens mij was de wissel Holtby-Mares bedoeld om wat meer stabiliteit op het middenveld te creëren. Deom zat in mijn beleving, maar ik heb gekeken op een niet heel scherpe stream, niet heel erg in de wedstrijd en met Kostons hebben we nu natuurlijk een prima vervanger op de bank voor zijn positie. Prima winst inderdaad. Nu volgende week 'gewoon' de punten thuis houden en je staat er prima voor om de laatste periode van het seizoen aan te vatten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 00:17
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Top Oss - MVV #19
Ik vond mn het eerste deel van de 2e helft inderdaad erg zwak van ons. Totaal geen opbouw, kansloze en blinde ballen naar voren. In die fase was Oss de bovenliggende partij, overigens zonder zelf nu tot grootse daden te komen. Smeets liet in de 1e helft toch echt zien de spelbepaler te zijn bij Oss. De 1e helft voor mij de beste man op het veld. Echter na zijn gelijkmaker heb ik hem ook niet meer gezien. Deom en Holtby waren beiden vandaag niet in goede doen en werden terecht gewisseld. Overigens was ik ook gecharmeerd van onze beginopstelling; veel aanvallend ingestelde posities.

Croux voegt echt wat toe. Hij kan passeren, hij heeft een voorzet en durft zelf de afronding te zoeken. Daar gaan we nog echt plezier van krijgen. 3 op een rij is natuurlijk gewoon prima. Volgende week moet daar gewoon een 4e bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 00:44
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Top Oss - MVV #20
Het was in het algemeen een heel matige wedstrijd, maar dat kwam ook door de wind, de regen en het slechte kunstgras. In mijn ogen speelde MVV steeds met aangetrokken rem. TOP Oss wil liever niet het spel maken, maar gevaarlijk worden uit counters. De 0-1 viel verrassend. Om onverklaarbare reden gaat MVV dan achteruit leunen, terwijl je het gevoel hebt dat doordrukken veel beter is. De 1-1 is een beetje door de speelwijze van MVV zelf veroorzaakt. De 1-2 is prachtig, onduidelijk is waarom een ander MVV-doelpunt wordt afgekeurd. Het leek erop dat Van den Hurk de bal beter niet had kunnen aanraken. Na de 1-2 kregen de onzen opdracht achteruit te spelen. Geen goed plan! Heel opmerkelijk was dat MVV van begin af met korte mouwen speelde. Wat was daarvan de reden? Waren de shirts met lange mouwen nog thuis of was dit de methode van Ron Elsen om met opgestroopte mouwen te spelen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 09:26 09 feb 2019 09:50 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Top Oss - MVV #21
Lekkere overwinning. Drie op een rij gewonnen, dat gebeurt MVV niet al te vaak. Voor mij als statistiekfreak interessant: assists gisteren kwamen van Holtby en twee keer van Croux. Laat dat eens bezinken: Holtby heeft daarmee in zijn eentje in vijf wedstrijden tijd meer assists (drie) gegeven als het hele middenveld voor de rest bij elkaar opgeteld (twee, beiden Nys). En Croux in 90 minuten even veel assists als Abubakar en Golpek in - samen - 1958 minuten. En nog zijn er forumers niet enthousiast over de komst van die twee. We scoorden te weinig, en dat was gedeeltelijk omdat we maar weinig kansen creëerden. Nou, bam, dan durf ik tot nog toe toch echt Holtby en Croux een schot in de roos te noemen! Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen, maar we scoren opeens wedstrijd na wedstrijd uit corners. Volgens mij hebben we in de afgelopen twee wedstrijden even veel goals uit corners gescoord (3) als heel vorig seizoen. Ik stoor me al jaren aan het lage rendement dat MVV uit corners haalt. Je ziet wat een goede cornernemer als Holtby daar aan bij kan dragen. Hoge voorzet die in de doelmond vanaf de vijfmeterlijn ingekopt kan worden. Zowel vorige week als deze week. Jarenlang kregen we de bal daar niet eens uit een corner... Met goede koppers als Vermijl en Van den Hurk is dat levensgevaarlijk.

Is het dan allemaal hosanna? Nou nee, wees gerust, ik heb ook na drie overwinningen nog wel wat realisme. Ten eerste, ik bezing hierboven statistieken. Corner van Holtby was een goede voorzet. Assist van Croux op Kostons was een prima voorzet. Maar de andere assist van Jordy, ook uit een corner in feite, was een klein kort tikje naar Schrooijen, een balletje over anderhalve meter. Die had Golpek of Abu ook kunnen geven. En dat die bal van Joeri vervolgens binnenvalt, daar zat ook de nodige mazzel bij. De assist van Croux aan Schroijen was kwalitatief dus niet hoogstaand en bovendien telt het weliswaar als een cornerdoelpunt, maar het was natuurlijk niet een prachtig uitgespeelde variant maar een mazzeltje (wel goed geschoten van Joeri, daar niet van).

Ook los van de statistieken, drie overwinningen op een rij is prachtig. Maar ja, Helmond was qua niveau nog slechter dan het vierde van BMR. Helmond verliest gisteren thuis van Dordrecht, om de kwaliteit van Helmond nog eens goed duidelijk te maken. Telstar wist ook weinig potten te breken. En Oss viel me ook tegen, die hadden na de rust inderdaad het betere van het spel maar verder weinig laten zien. In de eventuele play-offs moet je tegenstanders van een heel ander niveau zien te verslaan, en daar is MVV nog altijd niet constant genoeg voor. Gisteren lieten we het bij vlagen compleet liggen en brachten Oss terug in de wedstrijd. Op een goede dag kunnen we bijna iedereen pakken, maar of we zes goede dagen op rij gaan hebben, valt te betwijfelen. Maar goed, zorgen voor later, voorlopig ziet het er zonnig uit met Jong Utrecht als volgende tegenstander. En volgens mijn overzicht liggen we inmiddels maar liefst 11 punten voor op vorig seizoen precies dezelfde wedstrijden. Met 1,5 punt gemiddeld per wedstrijd ook op die manier bekeken op weg om vorig seizoen aanzienlijk te verbeteren, we liggen zo bekeken op schema om op 57 punten te eindigen waar we vorig seizoen 50 punten hadden.

PS Ik heb nog geen enkele wedstrijd dit seizoen een MVV'er in wedstrijdshirt met lange mouwen gezien, Zwarte Vogel. Wel dragen spelers vaker een rood ondershirt zodat het wellicht lijkt op een shirt met lange mouwen. Lavalée stond een paar weken geleden tegen Helmond toen het gevoelstemperatuur -5 was, gewoon met blote onderarmen op het veld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ster_Drager, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 09:57 09 feb 2019 09:59 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Top Oss - MVV #22
Ik kan me een goal herinneren van Mario Engels, nog niet zo heel lang geleden. Die ging er precies hetzelfde in als die van Schroijen. Bijna een kopie, maar dan van de andere kant.L eins en Fox vonden het geweldig. Niemand die het over geluk had en niemand die er ook iets van zegt dat hij zo hoog in de topscoorders lijst staat met zijn 10 penalty's. Maar ja, zo stijgt wel zijn marktwaarde....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 11:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Top Oss - MVV #23
Ga zo door heel plezierig om te lezen Jacques ,,,,,,,
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 11:35
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Top Oss - MVV #24
Ik vond dat Top over het algemeen makkelijke combineerde op het middenveld en ook makkelijker onze spelers passeerde. MVV wist met vechtvoetbal en goed verdedigen wel vaak de laatste pass te onderscheppen waardoor ook Top niet veel kansen kreeg. Op vechtlust en inderdaad door goede corners wist MVV het verschil te maken.

Ben natuurlijk uitermate tevreden met de uitslag, was een leuk feestje in het uitvak. Voor de rest is alles wel gezegd, volgende week nog een 'makkelijkere' tegenstander en daarna volgen de echte tests.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 11:38
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Top Oss - MVV #25
Om nog maar een aantal positieve statistieken aan het bericht van Jacques toe te voegen:

- We hebben door de treffer van Kostons nu voor het eerst (!) dit seizoen een positief doelsaldo,
- Er zij nog maar drie ploegen die minder tegentreffers hebben
- Bij een thuisoverwinning op hekkensluiter Jong FC Utrecht kunnen we theoretisch zelfs op een plek staan die recht geeft op tweede ronde play-offs
- We halen voor het eerst sinds augustus 2017 weer 10 punten uit 4 wedstrijden

Dat gezegd hebbende, ga ik voor een 0-0 gelijkspel volgende week.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 11:59
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Top Oss - MVV #26

Schapendonk schreef : Ik kan me een goal herinneren van Mario Engels, nog niet zo heel lang geleden. Die ging er precies hetzelfde in als die van Schroijen. Bijna een kopie, maar dan van de andere kant.L eins en Fox vonden het geweldig. Niemand die het over geluk had en niemand die er ook iets van zegt dat hij zo hoog in de topscoorders lijst staat met zijn 10 penalty's. Maar ja, zo stijgt wel zijn marktwaarde....

Ik had de indruk dat het een heel bewuste actie was. MVV had na rust de wind mee. Het gevaar met corners is dan dat ze te snel richting doel draaien. Corners zijn vaak gevaarlijker als ze blijven 'hangen' met tegenwind. Door de corner kort te nemen en de bal van die positie hard voor te brengen, werd het versterkt door de wind, een gevaarlijke voorzet.

Gisteren zag je ook wat vertrouwen kan doen. Ik vond Top Oss een prima indruk maken qua veldbezetting en veldspel, maar het was allemaal te weinig doelgericht en voorin miste men de slagkracht om MVV echt aan het wankelen te brengen. In de heenwedstrijd gebeurde eigenlijk precies het tegenovergestelde. Toen domineerde MVV grotendeels, maar heeft Top het op efficiëntie afgemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 17:18
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Onderwerp Auteur
Top Oss - MVV #27
Ontzettend tevreden over hoe deze ploeg uit de winterstop is gekomen. Tien punten uit 4 wedstrijden, waaronder twee thuis overwinningen welke ook wel eens broodnodig waren. Niet allemaal even overtuigend maar laten we daar alsjeblieft niet al te veel waarde aan hechten. Twente weet mij bijvoorbeeld ook zelden te overtuigen maar wint wel even, puur op effectiviteit en volwassenheid, 8 wedstrijden achter elkaar in de competitie. Natuurlijk gaat dat ons niet lukken, maar 4 is een must met Jong Utrecht op het programma. Ook mooi om te lezen dat het vertrouwen onder de spelers groeit en dat ze zelf voelen dat de ploeg volwassener uit de winterstop is gekomen. Ik quoteer Koopmans: ''We spelen ook echt beter dan voor de winterstop, we zijn wat slimmer op sommige momenten. Voor de winterstop speelden we ook aardig hoor, maar toen kregen we de bal er niet in. Dan werd zowat iedere counter ook meteen een tegengoal. Daar hebben we intern echt over gesproken en het lijkt er op dat iedereen de boodschap begrepen heeft. Nu zijn we degelijker, we spelen defensief beter en daarnaast scoren we gemakkelijker. Dan gaat het natuurlijk vanzelf.''

Ik geloof dat hij hier precies aangeeft wat het verschil is tussen de eerste seizoenshelft en de tweede tot nu toe. Thuis tegen Oss, geloof ik, eigenlijk een ongeveer gelijk spelbeeld als gisteren maar dit keer weet je hem te winnen. Grappig om te zien dat zelfs bij een club als Oss de supporters opeens veeleisend worden na een goede eerste seizoenshelft en zomaar even verhaal gaan halen bij spelers en trainers. Ronduit belachelijk natuurlijk.

En dat Smeets zou gaan scoren daar hadden we natuurlijk al rekening mee gehouden ;). Nu wel echt zaak om volgende week door te pakken en wie weet die Moffen onder druk te zetten, mits die morgen niet winnen op de Toekomst. Wat zou het mooi zijn als we over een paar weken, uit in moffenland, over ze heen kunnen gaan. Het kan nog wel eens een mooi seizoen worden, laten we dromen.

P.S. dat doelpunt van Joeri had toch ook gewoon veel met geluk te maken, laten we nou niet doen alsof hij een wereldgoal gemaakt heeft. Hij raakt die bal gewoon lekker en als niemand er meer aan zit en de wind goed staat kan die er zomaar invliegen, dat is dan ook gebeurd. Deze bal was natuurlijk gewoon als voorzet bedoeld, maar toch, lekker Joeri!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 18:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 699
Meer
Top Oss - MVV #28
Ben ik trouwens de enige die het jammer vindt dat de spelersnamen op de rug vervangen zijn door Naga Solar, en dat in een goedkoop Word-lettertype?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 20:20
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Top Oss - MVV #29
Fijn hoor, 3x winnen op rij. Had er al op gehoopt dat het zou lukken bij TOP en dan nog een 4e overwinning er achteraan tegen Utrecht. Dan staan we er in ieder geval goed erbij qua play-off plekken, ook gezien het programma na Utrecht.

Toch even kritische noot. Ik had een goede stream te pakken, dus dat kon het niet zijn. Het weer, tja dat was niet best inderdaad. Desondanks, vond ik het niveau vanuit MVV kant ronduit slecht (volgens Ron: ondermaats.) Totaal geen rust aan de bal en maar blind wegperen. TOP combineerde iets beter met drehangelpunkt Smeets. Het aantal fatsoenlijke MVV combinaties was op een hand te tellen. Daarnaast begreep ik niet waarom ze niet vaker hoger druk konden zetten; TOP achterin zag er ook niet stabiel uit.

Sorry, dat moest ik even kwijt want heb me behoorlijk gesjangeneerd over de nodige vertoonde onkunde. En al helemaal toen uiteraard Smeets de gelijkmaker produceerde!

De grote positieve noten zijn dat we weer gewonnen hebben en er goed bij staan op de ranglijst, makkelijker scoren, Croux meteen twee assists, positief doelsaldo en weinig kansen weggeven. En als we dit soort wedstrijden met het getoonde niveau ook nog eens gaan winnen, dan kan het nog wel eens een verrassend mooi seizoen worden!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 17:22
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Top Oss - MVV #30

Jacques schreef : PS Ik heb nog geen enkele wedstrijd dit seizoen een MVV'er in wedstrijdshirt met lange mouwen gezien, Zwarte Vogel. Wel dragen spelers vaker een rood ondershirt zodat het wellicht lijkt op een shirt met lange mouwen. Lavalée stond een paar weken geleden tegen Helmond toen het gevoelstemperatuur -5 was, gewoon met blote onderarmen op het veld.

Zou dat ook een besparingsmaatregel zijn? Gelukkig gaat de temperatuur stijgen, dus vrijdag zal het wel meevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.365 seconden