RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018

06 dec 2018 08:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #1
RKC-uit voelt voor mij als een wedstrijd die we bijna altijd verliezen. Is dat terecht qua statistieken? Sinds de laatste degradatie van RKC in 2014 hebben we vier keer in Waalwijk gespeeld. Twee keer winst voor MVV, één keer gelijk, en één nederlaag. Mijn gevoel komt wellicht van de periode daarvoor, voornamelijk het jaar Maaskant waarin we vijf keer (!) tegen RKC speelden in één seizoen, met helaas dramatische afloop dankzij het knietje van Van de Ban.

MVV speelde tegen Jong AZ slecht, en met één puntje verloren we daar twee punten ten opzichte van vorig seizoen. Toch liggen we in dat schema nog altijd vier punten voor op vorig seizoen, vanuit die statistiek gaat het niet zo slecht. Voor de winterstop RKC en NEC uit en Cambuur thuis, daar pakten we vorig seizoen in totaal twee punten. Dus zelfs als we alles voor de winterstop verliezen, hebben we nog altijd wedstrijd voor wedstrijd een betere eerste seizoenshelft dan vorig seizoen… Maar laten we hopen dat MVV het juist beter doet dan vorig seizoen in deze wedstrijden.

Tegenstander RKC doet het sinds die eerder genoemde degradatie dramatisch slecht en eindigde 20e, twee keer 18e en één keer 10e. Ook dit seizoen onder Fred Grim lijkt het nog geen hosanna. RKC begon goed met twee overwinningen maar daarna kwam de klad er in en volgende nog maar drie zeges in veertien wedstrijden. En die drie zeges kwamen tegen absolute laagvliegers Jong Utrecht, Helmond en tegen NEC, dat ook maar tegenvalt. Een reuzendoder is RKC zeker niet. Nou zou ik MVV niet bepaald als reus willen bestempelen dit seizoen, dus daar kopen we niet veel voor. Verder opvallend is dat de ploeg bijna nooit gelijk speelt, pas twee keer in zestien wedstrijden. Wat wel voor RKC pleit, en overigens moet ik daar toch het predicaat reuzendoder gaan uitdelen, is dat ze nog in de beker zitten. Zeker gemakkelijk geloot? Nou nee, thuis tegen NAC en uit bij PSV gewonnen. Maar goed, op een vrijdagavond tegen MVV is wat anders dan tegen een provinciegenoot uit de eredivisie in de beker.

Met Drost, Quasten, Vermeulen, Mulder, Maatsen, Bilate en Bergkamp heeft RKC heel wat ervaring in de selectie. Maar tegelijkertijd zijn dat geen van allen spelers waar ik direct wakker van lig. RKC heeft niet één of twee spelers die het verschil maken, wat dat betreft te vergelijken met MVV. De beste speler van RKC is naar mijn mening buitenspeler Dylan Seys, maar ook de van Feyenoord gehuurde Hansson op het middenveld is een gevaarlijke klant.

Vorig jaar eindigde dit duel in 1-1. Ik hoop dat MVV weer een uitwedstrijd neerzet zoals ze al het hele seizoen doen: degelijk, strijden voor iedere meter en aan het eind misschien een tikje onverdiend met de drie punten naar huis. Aangezien NEC uit naar koploper Den Bosch moet, zou een overwinning waarschijnlijk ook een plaatsje winst op de ranglijst betekenen. Kom op MVV, trek de nog altijd goede serie door tot de winterstop!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 12:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #2
Precies wat jij aangeeft Jacques. RKC heeft niet eens zo een hele slechte selectie. Ik denk ook dat ze te laag staan gezien de ''namen'' in hun selectie.

Vaessen is op zich een degelijke keeper die alleen ontiegelijk veel kaarten pakt. Paar keer mee springen in een luchtduel en hij gaat al door zijn plaat. Verder vind ik de achterhoeden , als enigste linie, zeer zwakjes. Gaari, Quasten, Van Weert en Meulensteen zijn geen hoogvliegers voor dit niveau. Quasten heeft nog wel eens een aardige voorzet in huis, maar dan houdt het ook op. Ik denk een ideaal centraal duo voor Van den Hurk.

Hansson, Mulder en Vermeulen zijn voor KKD-niveau een goed middenveld. Hansson talent van Feyenoord, Mulder en Vermeulen twee routiniers. Voorin hebben ze met Maatsen snelheid, Bergkamp (als dit speelt) een aanspeelpunt en Seys (als die speelt) een goede buitenspeler.

Als we verdedigend de mensen terug hebben (Vermijl-Mares-Lavalee-Gunst), winnen wij morgen !

1-3: 2x V. d. Hurk, eenmaal Golpekkie!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 15:57
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #3
Volgens Elsen hebben we de slechtste wedtrijd van het seizoen nu gehad. Dat dacht ik al na MVV - Den Bosch, maar goed die tegenstander staat nu 1ste dus dat was achteraf gezien misschien nog niet eens zo heel vreemd.

Vermeijl en Mares zijn terug, dat scheelt in ieder geval.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 17:37
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 247
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #4
Enige mogelijkheid om met eigen vervoer toch in het uitvak plaats te nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 18:07
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #5

Kay schreef : Enige mogelijkheid om met eigen vervoer toch in het uitvak plaats te nemen?


Nee helaas niet, is een buscombi en ze zijn vrij streng in Waalwijk

www.mvv.nl/fanzone/supportersoverleg/uitwedstrijden
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 08:38
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #6

Lijnsje@tappunt schreef : Precies wat jij aangeeft Jacques. RKC heeft niet eens zo een hele slechte selectie. Ik denk ook dat ze te laag staan gezien de ''namen'' in hun selectie.

Vaessen is op zich een degelijke keeper die alleen ontiegelijk veel kaarten pakt. Paar keer mee springen in een luchtduel en hij gaat al door zijn plaat. Verder vind ik de achterhoeden , als enigste linie, zeer zwakjes. Gaari, Quasten, Van Weert en Meulensteen zijn geen hoogvliegers voor dit niveau. Quasten heeft nog wel eens een aardige voorzet in huis, maar dan houdt het ook op. Ik denk een ideaal centraal duo voor Van den Hurk.

Hansson, Mulder en Vermeulen zijn voor KKD-niveau een goed middenveld. Hansson talent van Feyenoord, Mulder en Vermeulen twee routiniers. Voorin hebben ze met Maatsen snelheid, Bergkamp (als dit speelt) een aanspeelpunt en Seys (als die speelt) een goede buitenspeler.

Als we verdedigend de mensen terug hebben (Vermijl-Mares-Lavalee-Gunst), winnen wij morgen !

1-3: 2x V. d. Hurk, eenmaal Golpekkie!



2x van de Hurk???:thinking: Denk t niet lijnsje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 20:39
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1152
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #7
1-0 RKC . Ik laat MVV nog 3 uur voetballen voor ze een doelpunt scoren .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 20:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #8
tsja, toch was MVV de betere ploeg in de eerste helft met 2 redelijk goede kansen. en rkc schiet een keertje op goal van buiten de 16 en hij zit meteen. typisch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 21:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #9
Wat is het toch weer fijn om MVV supporter te zijn
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 21:49 07 dec 2018 21:56 door serke.
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #10
Wat een afgang weer, hier gaat me de zin van over, ppffff
Soms verlang ik toch naar een investeerder, hoelang moeten we dit nog meemaken?
Een aantal jaren geleden dacht ik dat we wel weer boven kwamen drijven, maar volgens mij maak ik dat voor mijn pensioen niet meer mee, en ik moet nog 22 jaar, ppffff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 21:55
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #11
Het valt me altijd op dat MVV zich altijd laat lenen om clubs die onder zich staan, te laten op krabbelen, of zelfs over hun heen te laten gaan. Keer op keer opnieuw het h** rtje van de eerste divisie. Als er in de winterstop niets fatsoenlijks gebeurd dan ben ik er na 38 jaar vet klaar mee. Ergens houdt dit ook eens op!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 21:58 07 dec 2018 21:59 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #12

jeoff schreef : Wat is het toch weer fijn om MVV supporter te zijn


Nog 180 speelminuten en dan we hebben het toch weer gered tot de winterstop.(Gerard Cox: "..Maar je dacht dat er geen einde aan zou komen.") Het is dan nog even wachten tot 31 januari klokslag middernacht tot die catwalk aan nieuwe (broodnodige) versterkingen gaat beginnen.. Goed, iets meer dan 180 minuten, maar die paar extra speelminuutjes houden we ook nog wel vol, wij zijn immers harder dan staal, uitgehard tot in de kern, molecuul tegen molecuul, atoom op atoom. Gesmeden uit sterrenstof met de kracht van supernova's, de sterrendragers, dat zijn wij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 22:00 07 dec 2018 22:02 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #13
Triest dit,ploeg kan er niks aan doen geen voetballend vermogen en te kleine selectie.
In elke linie moet er wat bij komen,ik ben een van de velen die dit inzien,nu nog iemand binnen het mvvse.
Op dit moment geen enkel verwachtings patroon.
We gaan maar van het meest logisch uit .....geen geld,spelen op safe(financieel),ik begin er steeds minder in te geloven na 51 jaar.
Tegen az had ik liever in het bonnefanten museum gezeten om daar misschien iets terug te vinden over de tijd dat het wel mogelijk was.
Is een succesvol mvv echt historie, spelend in de eredivisie,toch maar boeken om weer een keer naar de efteling te gaan daar bestaan echt nog sprookjes....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 22:00 07 dec 2018 22:01 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #14
@HG kwik, Je vergeet de protonen, neutronen en electronen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 23:32
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #15
Als je die kansen weer ziet die van den Hurk krijgt, en je ze dan niet maakt, moet je gewoon vaststellen dat dit ook weer een momentvoetballer is. Mischien een hartstikke goede jongen die mischien wel wil, maar het niet kan. Het in koelbloede afmaken zit er niet in. En dat moet je in de winterstop toch echt gaan kijken naar een sterkere spits. Tevens zal er inderdaad op iedere linie er wel een bij moeten. Te krappe selectie (3e jaar alweer of zo)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.228 seconden