RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018

07 dec 2018 23:32 07 dec 2018 23:34 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #16
In een akelig leeg Mandemakers Stadion krijgt RKC in de 1e minuut direct een dot van een kans. De 1e 10 minuten heeft RKC een licht overwicht cq lijkt iets dreigender zonder echte kansen uit te spelen. MVV neemt langzaam het initiatief over en komt een aantal malen over de vleugels in de buurt maar de voorzetten zijn niet bepaald geweldig.....hebben we toch vaker gezien dit seizoen. Vermijl moet er na 20 minuten met een hamstring blessure vanaf. Ik was al verbaasd dat hij speelde; immers 2 weken geleden ging hij er ook met een hamstring blessure vanaf... Normaal ben je dan niet na 2 weken wedstrijdfit. Maar goed, dat is voer voor de medische staf.
MVV speelt zeker niet geweldig maar is voetballend in de 1e helft toch de bovenliggende partij. vd Hurk krijgt een geweldige kans op 1 meter van de lijn maar de bal gaat op miraculeuze over. Vanuit onze positie leek het alsof er nog een been van een verdediger tussen zat maar er volgde gewoon een doeltrap.
Na rust neemt MVV meer en meer het initiatief en heeft optisch een behoorlijk veldoverwicht. Maar het levert allemaal geen echte kansen op.
En dan volgt er een minuut of 8 (tussen de 66e en 74e minuut ) waar RKC de ene na de andere geweldige kans krijgt. MVV loopt steeds simpel in het mes. Balverlies op de helft van de tegenstander, onze laatste linie bivakkeert rond de middenlijn en speelt te veel op een lijn. Lange bal op de snelle vleugelspelers van RKC en die lopen die van ons er steeds makkelijk uit. Dus de 2-0 is een logisch gevolg en door de opeenvolging van 100% kansen op dat moment nog verdient ook. De 2-1 is eigenlijk een hele mooie van vd Hurk en zowaar volgt er iets van dreiging van ons met nog een kopbal op de lat. Echter we blijven Open Huis spelen en mogen we blij zijn dat het bij een derde Wollukse treffer blijft. Dat is echt geen wonderploeg maar ze hadden vanavond 2 supersnelle jongens die in de beslissende momenten ook nog koel bleven voor het doel.

Ik ben verbaasd, geschokt en geirriteerd dat we blijkbaar niet in staat blijken om tijdens de wedstrijd iets echt om te gooien. Dat je er 1 of 2 keer op snelheid uitgelopen wordt in een counter...alla...dat kan. Maar gvd niet 5 of 6 keer op dezelfde manier. Geen rugdekking, veld te klein houden terwijl je ervaren hebt dat die mannen veeeeel sneller zijn. Dan moet je ook niet gek opkijken dat je uiteindelijk de kous op de kop krijgt.
RKC uit; altijd k....grrrrr
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2018 23:48
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #17
Zeer teleurstellende uitslag. Tegen weer een laagvlieger. Het contrast met een aantal puike wedstrijden kan niet groter. Waar ligt het aan? Wat ik begrijp is dat MVV grote delen van de eerste helft niet eens zo slecht speelde. Maar wat koop je daar voor als je weer dezelfde fouten maakt? Verdedigende fouten die tegengoals opleveren en zelf verzilver je je kansen niet. Het is te vaak hetzelfde liedje. Beter gezegd: het is een langspeelplaat die al enkele seizoenen wordt grijs gedraaid.
Daar mag de club nou wel eens wat zelfreflectie toepassen. Alleen roepen dat je moet roeien met de riemen die je hebt is me te makkelijk. En nee, ik ben echt niet iemand die meteen begint de te zeiken na een nederlaag. En we staan vast waar we horen op de ranglijst op basis van de begroting. Het gaat me om het vertoonde spel in een aantal wedstrijden. Dat is gewoon ondermaats. Is het creativiteit, is het kwaliteit, is het vaardigheid? Moeten er accentverschillen worden gelegd? Moeten de opstelling en tactiek worden veranderd? Om maar een voetbalcliché er tegen aan te smijten: er moet de komende wedstrijden in ieder geval uit een ander vaatje worden getapt. Dat gezegd hebbende: het allermooiste is dat we ondanks alles nog steeds op een nacompetitieplek staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2018 10:15
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 904
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #18
Ron Elsen vandaag in dagblad de Limburger.
Dat hij te weinig kwaliteit in zijn elftal heeft.
De spelers die hij in het begin van het seizoen wilde zijn door allerlei omstandigheden niet gekomen.
Gaat Ron de pijp aan maarten geven?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 08:52
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #19

ouwe rot schreef : Ron Elsen vandaag in dagblad de Limburger.
Dat hij te weinig kwaliteit in zijn elftal heeft.
De spelers die hij in het begin van het seizoen wilde zijn door allerlei omstandigheden niet gekomen.
Gaat Ron de pijp aan maarten geven?


Ja je zou het wel zeggen, ik vind het een opvallende uitspraak. Hij kraakt zijn eigen (voor)werk dus af, immers, Ron Elsen is, al dan niet tegen wil en dank, zowel trainer als TD en dus zelf verantwoordelijk voor de wel of niet gehaalde spelers. Misschien had hij eerst nieuwe, minstens gelijkwaardige spelers moeten vastleggen voordat hij andere spelers de deur uit liet lopen (zoals Koolhof en Okita). Men heeft tijd genoeg gehad, ik denk dat de scouting gewoon slecht is. Eigenlijk zou je nu al spelers op het oog moeten hebben voor komend seizoen. Elke andere club weet altijd wel twee of drie spelers die iets bovengemiddeld kunnen boven water te toveren (ook RKC met bijvoorbeeld Saeijs, terwijl hun selectie gemiddeld echt niet zoveel beter is). MVV lukt dat gewoon niet. Wellicht het verkeerde netwerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 09:22 10 dec 2018 09:22 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #20
Aannames. In de VI zie ik wel eens diepte-artikelen waarbij een club doorgelicht wordt, waarom staat bijvoorbeeld PEC sinds vorig jaar een stuk lager, wat zijn daarvan de oorzaken. En waarom Heracles of Excelsior juist zo goed?. Gebaseerd op journalistiek onderzoek komen er dan redenen naar voren, financiën, netwerk, bestuurders, staf, alles wordt doorgelicht.

Zou leuk zijn als dit ook eens voor MVV gedaan werd, misschien door de Limburger? :P

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 09:34
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #21

Sjarelke schreef : Ja je zou het wel zeggen, ik vind het een opvallende uitspraak. Hij kraakt zijn eigen (voor)werk dus af, immers, Ron Elsen is, al dan niet tegen wil en dank, zowel trainer als TD en dus zelf verantwoordelijk voor de wel of niet gehaalde spelers. Misschien had hij eerst nieuwe, minstens gelijkwaardige spelers moeten vastleggen voordat hij andere spelers de deur uit liet lopen (zoals Koolhof en Okita). Men heeft tijd genoeg gehad, ik denk dat de scouting gewoon slecht is. Eigenlijk zou je nu al spelers op het oog moeten hebben voor komend seizoen. Elke andere club weet altijd wel twee of drie spelers die iets bovengemiddeld kunnen boven water te toveren (ook RKC met bijvoorbeeld Saeijs, terwijl hun selectie gemiddeld echt niet zoveel beter is). MVV lukt dat gewoon niet. Wellicht het verkeerde netwerk?


Het is ook zo dat de concurrentie op de transfermarkt is toegenomen. Waar spelers voorheen voor een appel en een ei bij MVV kwamen voetballen tijdens de crisis is dat nu niet meer het geval. Zelfs nu MVV meer geld te besteden heeft bieden andere clubs toch nog meer, of zijn er andere omstandigheden waardoor een speler toch voor een andere club kiest (locatie etc.).

Zo heeft MVV dus een aantal keren misgegrepen bij spelers die ze op het oog hadden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 09:51
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #22
Ik zal na enige tijd niet reageren toch nog eens mijn mening geven:

De stand op de ranglijst is nog OKE te noemen maar de manier waarop we hier terecht gekomen zijn vind ik niet OKE.
De prestaties zijn veel te wisselvallig, kansen worden al seizoenen niet benut of afgemaakt.
Op iedere positie zijn we wel plekken die beter ingevuld hadden kunnen worden.
Al met al gewoon weer een seizoen waarin veel mis kan gaan.

Je kunt je wel verbergen achter het feit dat andere het ook niet goed doen of dat andere ook niet constant presteren.
Maar we leren onze kinderen altijd om niet te kijken naar andere.
Daarom zijn sommige reacties best vreemd in mijn ogen. Iedereen wilt dat MVV goed presteert.
Maar op het moment dat we dat niet doen gaan we ons verschuilen achter resultaten van andere clubs.

Laten we gewoon eerlijk zijn naar elkaar en zeggen dat het Elsen alweer niet gelukt is om iets leuks op het veld te zetten.
Dat spelers niet gekomen zijn heeft MVV aan zichzelf te danken. Verwachten dat spelers komen voor het minimaalste salaris is gewoon onzin.
Zodra ergens anders 5 euro meer te krijgen is gaan die spelers daar heen.

Het word weer een seizoen waarin je niet kunt zeggen wat het word, nacompetitie of niet met dit team heb je niks te zoeken in de ere divisie.
Zeker niet met dit aanschaf beleid......................................
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 11:32 10 dec 2018 11:36 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #23

mvv supporter schreef : Ik zal na enige tijd niet reageren toch nog eens mijn mening geven:

De stand op de ranglijst is nog OKE te noemen maar de manier waarop we hier terecht gekomen zijn vind ik niet OKE.
De prestaties zijn veel te wisselvallig, kansen worden al seizoenen niet benut of afgemaakt.
Op iedere positie zijn we wel plekken die beter ingevuld hadden kunnen worden.
Al met al gewoon weer een seizoen waarin veel mis kan gaan.

Je kunt je wel verbergen achter het feit dat andere het ook niet goed doen of dat andere ook niet constant presteren.
Maar we leren onze kinderen altijd om niet te kijken naar andere.
Daarom zijn sommige reacties best vreemd in mijn ogen. Iedereen wilt dat MVV goed presteert.
Maar op het moment dat we dat niet doen gaan we ons verschuilen achter resultaten van andere clubs.

Laten we gewoon eerlijk zijn naar elkaar en zeggen dat het Elsen alweer niet gelukt is om iets leuks op het veld te zetten.
Dat spelers niet gekomen zijn heeft MVV aan zichzelf te danken. Verwachten dat spelers komen voor het minimaalste salaris is gewoon onzin.
Zodra ergens anders 5 euro meer te krijgen is gaan die spelers daar heen.

Het word weer een seizoen waarin je niet kunt zeggen wat het word, nacompetitie of niet met dit team heb je niks te zoeken in de ere divisie.
Zeker niet met dit aanschaf beleid......................................



Puur informatieve vraag, waar baseer je op dat MVV alleen maar minimumsalaris biedt?

Los van dat is volgens mij vrijwel iedereen op het forum het er al maanden over eens dat dit elftal kwalitatief matig is, met hier en daar weliswaar wat potentie, maar dat het over het algemeen genomen gewoon niet goed genoeg is om in de (sub)top van de KKD mee te draaien, en dat playoffs halen een hele opgave gaat worden. En dat betekent inderdaad dat het aankoopbeleid niet goed is geweest. Daar is het hele forum, inclusief Elsen, het toch over eens?

Ik zie ook niemand die zich verbergt achter de resultaten van anderen? Enige wat ik sommigen weleens zie zeggen, inclusief mezelf, is dat we mede dankzij de wisselvallige resultaten van de rest er in elk geval nog redelijk bijstaan op de ranglijst. Meer niet. En gelukkig ook maar. Ik haal namelijk liever wel dan geen playoffs, of we er nou iets in te zoeken hebben of niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 11:40
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #24
Ik doel niet specifiek op mensen hier op het forum.
Maar in het algemeen als ik mensen spreek over MVV. Het is altijd ja maar de andere verliezen ook.
Of ja maar de selectie. of ja maar dit.

boe is dat feeske heeft iedere week wel een reden waarom gelijk spel of verlies goed te praten is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 12:41
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #25
Het gaat niet alleen om het resultaat, als voetbal liefhebber wil je ook wel eens behoorlijk voetbal zien [systeem], maar bij deze T.S. is het op een enkele wedstrijd na,het spel niet om aan te gluren! Dit gaat al jaren zo door. Elsen heeft MVV uit de nood geholpen, dank daar voor. Maar nu MOET HET ROER OM, er moet een ander beleid komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 13:13
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #26
Ja hoor dames en heren, daar is 'ie weer! De jaarlijks terugkomende fase waarin het roer om moet. We hadden bijna de winterstop gehaald, maar voor de finish is hij toch weer komen aanwaaien.

Drie wedstrijden op rij niet verloren ( 2W, 1 G), één verliespartij en de poppen zijn aan het dansen. Selectie te smal, andere T.S, roer om, nieuwe wind. Noem de krachttermen maar op. Deels geheel met jullie eens, maar het is toch allemaal zo makkelijk.

Riedeltje van vooraf aan te beginnen; we hebben simpelweg een budget wat bij de kelder van de KKD-divisie behoort. Creatief zijn is het sleutelwoord voor de T.S. Wanneer deze creativiteit de kop in wordt gedrukt doordat spelers afzeggen, niet antwoorden of toch niet akkoord gaan met het voorstel, kom je met de afvalllers van de afvallers van de afvallers aanzetten. Kun je hierbij de T.S. iets verwijten? In mijn ogen niet. Zij geven aan wie ze willen hebben en in het plaatje past wat MVV schetst, dan is het aan het bestuur om ze binnen te hengelen . Natuurlijk heeft Ron hierin ook nog een woordje te zeggen, maar dat zal niet financieel doorslaggevend zijn.

De selectie is te smal . Klopt, gegokt en verloren. Als op het laatst diverse spelers afzeggen, is het lastig om nog te schakelen. Ik hoor jullie denken: Dan moet je eerder handelen! Klopt, maar gezien de financiële positie van MVV kan dit simpelweg niet. Je kunt hier wel een hele uitgebreide visie of mening op hebben, feit is dat je onderaan qua begroting staat en dus ook achteraan in de spelersrij.

Dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Als je dan ook nog de pech hebt dat een Nys (voor sommige geen pech ,maar even daargelaten of je hem wel of niet goed vindt) en Martina langdurig geblesseerd zijn, ja dan wordt het krap. Dan nemen Ippel en Schrooijen ontiegelijk veel kaarten (vanaf kaart 10 is iedere gele kaart een schorsing, ze zitten beide op 7 of 8 kaarten) en dan wordt het nog krapper. Dan kun je iedere trainer voor deze groep zetten, ze halen er niet meer uit!

Tegen de grotere jongens doen we het overigens aardig. Wanneer we het spel moeten maken en niet kunnen counteren, dan gaat het mis. MVV gaat zich heus nog wel in de winterstop roeren, maar ook dan is de vraag wat er nog beschikbaar is.

Dus, je mag best negatief zijn. Daar hoor je mij ook niet over. Maar mensen, het is ieder jaar hetzelfde liedje waarbij we tot nu toe aan het eind van de rit steeds erbij staan.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, Zoewiezoe, M-MVV, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 19:23
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #27

mvv supporter schreef : Ik doel niet specifiek op mensen hier op het forum.
Maar in het algemeen als ik mensen spreek over MVV. Het is altijd ja maar de andere verliezen ook.
Of ja maar de selectie. of ja maar dit.

boe is dat feeske heeft iedere week wel een reden waarom gelijk spel of verlies goed te praten is.


Dank, helder, daar kan ik dan verder niet over oordelen. Los van dat, niet met je eens over Boe is dat feeske, maar ieder zijn mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 21:41
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #28
Wat mij betreft sla je de spijker op zijn spreekwoordelijke kop, Lijnsje. Zoals ik al aangaf na het gelijkspel tegen beloften van AZ kan de stemming binnen een week 180 graden draaien.

Er zijn als MVV zijnde toch ook altijd excuses te bedenken voor een slecht resultaat, slecht voetbal of een kwalitatief teleurstellende selectie? Je kunt geen gouden bergen verwachten gezien de financiële middelen waarover MVV beschikt. De technische staf zal zelf ook echt niet tevreden zijn maar heeft waarschijnlijk ook geen geluk had in de afgelopen transferperiode. Alsof Ron zelf niet graag nog een creatieve middenvelder, een ervaren stopper en een extra spits en/of vleugelspeler erbij had gewild.

Ieder zijn eigen mening, maar ook voor mij veel te makkelijk om te roepen dat het roer om moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 07:02
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #29
Ik denk dat MVV misschien ook eens voorzichtiger moet opstellen met wat er precies naar buiten gebracht wordt. de doelstellingen en het groeiende budget wordt (natuurlijk ook als reclame voor nieuwe sponsoren te lokken) te positief naar buiten gecommuniceerd en daarbij worden positieve verwachtingen gecreëerd door MVV.
Dit jaar eerst vermeld dat het spelers budget weer groeit, Tel daarbij op de transfer inkomsten door verkoop okita.
Daardoor verwacht men minstens een even sterk elftal met wat versterkingen erbij.
Op papier hebben we echter een team dat maximaal plaats 12-15 gaat halen vooral ook door de te smalle selectie.
Natuurlijk zijn we gegroeid, maar de concurrentie groeit harder. En niet te vergeten dat er een aantal top ploegen als Twente, Sparta ..oda.. NEC etc bij gekomen zijn met veel hoger budget als MVV. Maar ik denk dat MVV ook wat heeft laten liggen door spelers te laten gaan terwijl er nog geen nieuwe zijn aangetrokken. Je ziet dat daardoor de selectie echt veel te smal is geworden. Geen verdediging geen middenveld, maar een spits, als je pech heb met ao gele kaarten en blessures kun je het halve A-elftal op stelllen.

Maar wat kan MVV op dit moment nog doen?
Financieel veilig, maar voor hoe lang? We staan stil. En hoe langer we stil staan hoe sneller we achter raken op de concurrentie.
Investeerders dan maar? Nee
Maar wat dan? Gokken op een samenwerking met een topclub? Dat heeft tot nu toe wel een aantal leuke spelers naar MVV gehaald.
Maar ik zie op korte termijn geen echte oplossing komen.


Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 11:14
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
RKC Waalwijk - MVV vrijdag 7 december 2018 #30
Tja als Top-Oss e.d ploegen ( wat moet je in Oss ) intressanter zijn voor spelers dan MVV dan houdt het op ..............

Als iedere seizoens kaart houder lid word van Veer zien MVV ben je al een eind op weg Maar ook dit gaat niet lukken en
een hoofd sponser vinden lukt ook al niet en toch hebben ploegen een hoofdsponser die niet gelinkt worden aan de stad waar ze vandaan komen
Bv Cars jeans ed .

En dit jaar hebben we ook niets te verkopen zoals bv Okita .......Was het met Dogan gelukt van Top-Oss was de toekomst een stuk rooskleuriger hij kan naar Fc Groningen voor veel geld ........

Geen halve maar Ganse ..........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden