MVV - Jong AZ 30 november 2018

30 nov 2018 23:19 30 nov 2018 23:28 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #16
"Höllep wat unne erremooij!!"
Hoe jaag je zelfs de vrijwilligers het stadion uit, nou zo dus..met dit struisvogelbeleid op voetbalgebied, waar de slager zijn eigen vlees mag keuren. Dit is toch het slechtst gesmeden team ooit? (voetbaltechnisch) Van de 19 spelers zijn er maar 5 die je volgend seizoen nog überhaupt op het veld wilt zien staan omdat ze een prof-niveau weten te halen. Maar dat is spelerskwaliteit, van aanvallende-tactiek en motivatie is wederom geen spoor te bekennen, behalve als je blijkbaar een wedstrijd een 'derby' noemt dit seizoen, dan kan het opeens wel. Heel vreemd.

Hoewel het niet alleen motivatie is, sommige spelers werden niet eens in het spel betrokken door de onkunde van hun directe collega's. Wat een voorzetten, wat een onbruikbare passes, wat een lijnenspel die de achterhoede splijt, wat een vernuft, wow echt WOW!. Niemand weet waar de bal heen moet tijdens een aanval, niemand kijkt even op als ze een bal proberen voor te zetten, niemand komt zijn collega die ingesloten is door drie verdedigers helpen als aanspeelpunt. Een bal doodmaken binnen vier handelingen, te moeilijk.. Een medespeler aanspelen die voor je staat... te moeilijk.. Het is dat we een doelman hebben die hier een punt voor je pakt, anders was het helemaal compleet geweest deze armoedige zaadpot.

Hadden ze maar de vorige thuiswedstrijd die dixi met inhoud en al het uitvak in gelanceerd en het stadion afgebroken. Dan had je vandaag 3900 toeschouwers (Entiteiten uit het hiernamaals zijn waarschijnlijk hierin mee berekend) een groot sinterklaas cadeau gegeven door een wedstrijd zonder publiek te incasseren. De KNVB gaf ons de uitgelezen kans om aan de armoede van vanavond te ontsnappen,een schitterende planning zo na de derby, door het plaatsen van het affiche van het jaar direct na de derby, een Jong team in de wintermaanden (Wie kijkt daar nou niet naar uit?), jammer dat we die kans toen niet verzilverd hebben. Nu heb je weer een reality-check na een leuke derby. "Oja, ..daarom was het zo doods in het stadion, het liep niet."

Dat ze de recettes van vanavond maar gewoon aan AZ meegeven. Die wilden het publiek wel vermaken, ook al konden ze niet scoren. En haal in de winterstop vier versterkingen, anders kun je in ieder geval mijn seizoenkaart volgend seizoen van de begroting schrappen. Want het mag allemaal maar, alles is mooi, in de arena van de vrije kunsten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 01:06 01 dec 2018 01:14 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #17
Tja. Zoals eerder al aangegeven, het contrast met Roda thuis kon bijna niet groter zijn. Een doodse sfeer op de wel heel akelig lege tribunes en een elftal dat er totaal niet bij leek te zijn. Dat we een punt hebben gepakt en niet verloren is bijna een wonder.

Tegen Roda en Jong Ajax werd door MVV met het mes tussen de tanden gespeeld. Dat mes hadden ze blijkbaar ergens op de A2 laten liggen en die tanden laten trekken. De eerste helft was gewoon lachwekkend van onze kant. Totale onderschatting zo leek het. Onherkenbaar. Jong AZ was feller, scherper, oogde veel fitter en technisch ook nog eens veel beter. Zelfs fysiek leken die jongens veel weerbaarder dan de onzen. Jong AZ zette ons meteen op de zestien vast. Wij speelden als gevolg daarvan alleen maar totaal kansloze lange ballen. Er zat geen enkele lijn in het spel en intussen ging zowel voor- als achterin zo'n beetje alles fout. Voetballend was het onthutsend zwak. Wat ook niet hielp was de totale grafstemming en een scheidsrechter die zeer pietluttig floot. Maar dat zijn slappe excuses, de eerste twintig minuten heeft Jong AZ ons totaal van de mat gevoetbald. Niks wees erop dat dit een ploeg was die met onderaan staat en pas 1x gewonnen heeft. Een wonder dat het 0-0 is gebleven. Pas daarna kwamen we er iets beter in. Maar dan nog, dat we met 1-0 gingen rusten was echt tegen elke vorm van verhouding in en voor een groot deel wederom te danken aan Koopmans. Overigens wel knap ingekopt van Kostons.

Het leek bijna onmogelijk dat de tweede helft net zo matig zou worden van onze kant. Dat bleek een misvatting, want wij gingen gewoon door waar we voor rust gebleven waren. Jong AZ tikte ons bij vlagen helemaal weg. De 1-1 was onvermijdelijk, en met dat punt mogen we gewoon heel blij zijn.

Dit elftal moet 110% inzet tonen. Elke wedstrijd. Doen ze dat dan zullen punten gepakt worden. Zo niet, dan wordt maar weer eens overduidelijk dat we voetballend een heel matig elftal hebben. En dan kan elke ploeg van ons winnen en kan zelfs de nummer 17 ons in eigen huis totaal domineren. Echt een collectieve wanprestatie en hopelijk een wake up call. Overigens ook jammer om te zien dat er na de heerlijke derby winst maar 3900 man de moeite namen om te komen kijken. En dat leek een wat optimistische telling... De sfeer was er ook naar. Begrijp me niet verkeerd, iedereen is vrij zijn eigen keuzes te maken hoor, en Jong AZ is met afstand een van de minst aantrekkelijke thuiswedstrijden. Maar na die geweldige winst op Roda was dit qua toeschouwersaantal en sfeer gewoon heel tegenvallend.

Koopmans was man of the match. Het aantrekken van een meer ervaren keeper heeft opnieuw zijn vruchten afgeworpen, want zonder hem hadden we zeker verloren. Normaal staat de achterhoede vrij redelijk, maar vandaag werd die aan alle kanten overlopen. Moustapha en Gunst hadden geen enkele grip op hun tegenstander. Ontstellend zwak beiden, ook voetballend. Denk dat Gunst alleen al in de tweede helft 3x de bal op gewoon amateuristische wijze in heeft geleverd bij een tegenstander, daarmee levensgevaarlijke uitbraken veroorzakend. Had echt meer van hem verwacht dan hij het elftal tot nu toe gebracht heeft. Shermaine oogde roestig na zijn blessure. Lavalee werkte hard maar werd had zijn handen vol aan de spits van Jong AZ. Lavalee en Shermaine waren bovendien duidelijk niet op elkaar ingespeeld. Dat is begrijpelijk, maar kwam de rust achterin niet ten goede. Het middenveld leek bij vlagen niet te bestaan. Deom probeerde te voetballen en was een van de weinigen waarbij voetballend af en toen iets lukte. Had hem zeker niet gewisseld (ervan uitgaande dat hij niet geblesseerd oid was). Ippel werkte hard maar speelde vooral tegen zichzelf. Kon niet zijn stempel drukken zoals hij dat de vorige twee wedstrijden wel heeft gedaan. En Kostons scoorde knap maar deed verder weinig tot niks goed. Voorin had Schroyen een totale offday. Van de Hurk heeft denk ik exact drie bruikbare ballen gehad. Waarbij wel aangetekend moet worden dat hij vandaag volledig in de tas zat van zijn directe tegenstander en daardoor weinig aanspeelbaar was. Zijn eerste aanname was vandaag ook bepaald niet best. Golpek vond ik een van de minst slechten. Abuhbakar viel totaal ongeïnteresseerd in. Heeft die jongen het wel naar zijn zin hier? Ging helemaal niks vanuit. Houben rende als een kip zonder kop over het veld. Die jonge jongen deed het verder aardig.

Eigenaardig genoeg zijn we na vandaag wel gestegen naar een playoffplek. Het is echt een knotsgekke competitie. Plek 10 is qua kwaliteit die we hebben de absolute max zo lijkt het, mits de inzet en mentaliteit op orde is. Zo niet, nuja, dat hebben we vanavond mogen aanschouwen. Nog drie wedstrijden tot de winterstop. Moeilijke potten, maar ook geen kansloze ondernemingen. Hopelijk sprokkelen we nog wat puntjes en kunnen dan in de winterstop op zoek naar een broodnodige creatieve versterking. En verder vandaag maar heel, heel, heel snel vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 01:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #18
Sodemieter op, er is maar 1 wanprestatie geleverd en dat is door t publiek!

Als je niet méér support kan leveren dan het thuispubliek van een pakweg jong AZ houdt t snel op. Muisje stil was het, het contrast met 2 weken terug kan niet groter.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 08:19 01 dec 2018 08:21 door Sjefsjengko.
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #19

Neet allein MVV waor dramatisch slech.... d’n tèller schreef gisteraovend mèt n versjèt.....

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 09:05
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #20
Waar werk jij "boe is het feeske", wordt voor jou de rode loper uitgelegd als je op je werk verschijnt! Krijg je van je collega's of je chef een donderend applaus voor iedere handeling wat je doet! Kom op zeg. Chauvinisme ten top.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 09:09
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 144
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #21
Napoleon, je slaat de spijker precies op de kop. Van de 19 spelers zijn er inderdaad maar 5 die je volgend jaar terug wilt zien. Ik ben bang dat ik niet eens aan 5 kom. Een zogenaamde 'zekerheid' als Ippel kan me al het hele seizoen niet bekoren. Veel te veel gele kaarten, hij vertraagt het spel, draait steevast de verkeerde kant uit en loopt als een kip zonder kop te voetballen. Maar de basis van deze erbarmelijke speelwijze ligt bij de trainer. Die zet spelers op de verkeerde positie, zet de verkeerde spelers in het veld en durft geen afscheid te nemen van bepaalde spelers (Moustafa, Golpek, Houben, Martina-middenveld, Gunst en Nys zijn niet geschikt voor betaald voetbal en mogen voor mij meteen vertrekken want die voegen helemaal niets toe) en nieuwe jonge jongens te proberen. Maar inderdaad, meneer Elsen is tevens TD dus die kan zijn eigen gehuurde/gekochte mensen niet wegsturen. Ik kan me Volendam-uit nog herinneren waarin hij - noodgedwongen - halverwege de tweede helft jongens als Reck, Everaers en Myumbaya erin moest zetten. Ineens begon MVV kansen te creëren en te voetballen en het middenveld van Volendam wist even niet waar ze het zoeken moest. Het ging in een mum van tijd van 3-0 naar 3-2. Die jonge jongens kunnen hier al niet rijpen in een fatsoenlijk tweede team (ook dat gegeven is profvoetbalclub onwaardig) en ze worden niet opgesteld in het eerste. Gisteren mocht Myumbaya er even 20 minuutjes in voor het DRAMA Moustafa. Had die jongen er gelijk ingezet want alles wat hij deed was beter dan Moustafa. Als hij meedoet spelen we dus eigenlijk met 10 man. Elke bal schiet hij over de zijlijn, hij struikelt over zijn eigen benen en geen enkel pass komt aan. Verlos Moustafa van profvoetbal, daar kan hij niet gelukkig van worden.
Waarom niet ook Reck en Everaers erin zetten? Die jongens willen graag en kunnen bovendien heel aardig ballen. Wat me ook opviel is het geklaag over Van den Hurk. Hij scoort te weinig, dat klopt, maar kijk eens hoe hij werd gebruikt gisteren. Van opbouw van achteruit was geen sprake (want daar hebben we de spelers niet voor). De bal werd blind naar voren gerost en Anthony mocht het alleen met drie boomlange verdedigers in zijn nek uitzoeken. Geef die man eens een bruikbare bal en als hij de bal heeft loopt iedereen (voor zover er enige aansluiting is) ver naar de buitenkant in plaats van wat dichter bij hem te blijven en met een een-twee of steekpass gevaarlijk te worden. Van den Hurk kan echt wel voetballen maar hij kan het niet alleen. Maar goed, ik stop maar want ik kan nog wel een poosje doorgaan. Wat een aanfluiting gisteravond. Jong AZ was op alle fronten beter alleen niet op het afmaken anders hadden we met 1-5 om de oren gehad. Elsen, houd de eer aan jezelf en stap op, dit kan niet meer. MVV, benoem een nieuwe TD en een nieuwe trainer. Aparte functies met eigen verantwoordelijkheden. En zorg dat het team compleet is VOOR aanvang competitie. Dus MET een '10' en MET creatieve middenvelders. Nog niet zo lang geleden hadden we nog spelers als een Labylle, een Pereira, een Nwakali en een beresterke Verheijdt. Wat is er de afgelopen jaren toch zo vreselijk mis gegaan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 09:49
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #22

middenstip schreef : Waar werk jij "boe is het feeske", wordt voor jou de rode loper uitgelegd als je op je werk verschijnt! Krijg je van je collega's of je chef een donderend applaus voor iedere handeling wat je doet! Kom op zeg. Chauvinisme ten top.


Haha, voor mij heeft nog nooit iemand geapplaudisseerd middenstip. Maar dat doet niet ter zake en is ook een krom vergelijk. Het voetbal dat op de mat gelegd wordt is zeker een Factor voor de mate van support, maar mag nooit de Reden zijn.

Maar goed dat is een mening natuurlijk. Publiek was vroeger een wapen in Mestreech, om het team over een dood punt heen te helpen. Dat is t allang niet meer.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 10:17
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #23
Wat kan de stemming toch snel omslaan. Zijn we die mooie zondagmiddag tegen Roda alweer vergeten? Gezien het materiaal en de schorsingen en blessures en het feit dat wedstrijden tegen jong ploegen nou eenmaal niet leven (wat in mijn ogen nog altijd volkomen logisch is) zat het er dik in dat dit een vervelende pot zou worden. Als we reëel zijn en de balans opmaken ziet het er op papier prima uit en halen we 7 punten tegen achtereenvolgens Aken Noord, beloften van Ajax en AZ. Daar mogen we toch niet over klagen. En ja als je er een van deze 3 moet winnen is het juist tegen die laatste maar het is en blijft een gekke competitie.

Het voetbal dat op de mat wordt gelegd is vaker wel dan niet zorgelijk, maar bij welke ploeg in deze competitie niet? Die zijn op een hand te tellen. De ultieme kampioenskandidaten Twente en Sparta gaan kansloos onderuit tegen middenmoter jong Ajax (waar wij een week geleden in Amsterdam nog 3 punten halen) en laagvlieger varkens sport. Ik wil hiermee alleen maar de situatie in de competitie schetsen en laten zien dat het er allemaal zo slecht nog niet voor staat. Zeker niet als het zou lukken om de selectie in de winterstop nog op een paar plekken te versterken. Voor de winterstop komen nu nog een paar belangrijke wedstrijden waarin we hopelijk minimaal een puntje of 5 weten te sprokkelen om niet weg te zakken.

Het pessimisme dat ik hier lees gaat mij te ver, we weten toch al van het begin van het seizoen dat we geen ploeg hebben voor de eerste 7 plekken? Dan doe je het met een tiende plek tot nu toe gewoon prima, ook al is het soms niet om aan te gluren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, itsman, M.V.V. 1902, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 10:20
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #24
Bedankt om je sportieve reactie"boe is het feeske". Ja het Mestreechs keteerke is al lang niet meer. Waar zou dit aan liggen? Na mijn mening heeft "Charelke"hier boven er al een antwoord op gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 10:27
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #25

Boe is dat feeske? schreef :

middenstip schreef : Waar werk jij "boe is het feeske", wordt voor jou de rode loper uitgelegd als je op je werk verschijnt! Krijg je van je collega's of je chef een donderend applaus voor iedere handeling wat je doet! Kom op zeg. Chauvinisme ten top.


Haha, voor mij heeft nog nooit iemand geapplaudisseerd middenstip. Maar dat doet niet ter zake en is ook een krom vergelijk. Het voetbal dat op de mat gelegd wordt is zeker een Factor voor de mate van support, maar mag nooit de Reden zijn.

Maar goed dat is een mening natuurlijk. Publiek was vroeger een wapen in Mestreech, om het team over een dood punt heen te helpen. Dat is t allang niet meer.


Zelfs het publiek had ons gisteren niet over dat dode punt geholpen. Wat was het erbarmelijk slecht. Het is helaas ook geen incident meer. Het is een trend aan het worden. Zelfs tegen Roda was het slecht maar werd dit gecompenseerd door motivatie en een nog slechtere tegenstander. Ik sta er echt van te kijken dat we met deze selectie tot dusver toch relatief veel punten hebben gepakt.


Het seizoen is nog niet afgelopen, wel als er in de winterstop geen versterkingen worden toegevoegd. We hebben gelukkig wel een positief eigen vermogen. Alleen koop je daar geen overwinningen voor op dit moment.

Goed genoeg gal gespuwd. MOTM Koopmans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 10:50
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #26
Het maakt me eigenlijk niet zoveel meer uit dat het 1-1 is geworden. Bij mij speelt de 2-0 nog door mijn hoofd, en dat maakt weer álles goed. Ik ben na gister ook opeens blij dat we géén Brian Smeets en/of Dogan erbij hebben. De laatst genoemde wilde niet naar MVV en nou...hij mag lekker wegblijven, want tjonge, een 0-5 is toch wel het laatste wat je kan gebruiken. Tot de winterstop verwacht ik sowieso niets meer. Maar hey, we hebben die club uit het oosten opnieuw te kijken gezet, dat is wat telt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 11:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #27

Komopdieroeie schreef : Wat kan de stemming toch snel omslaan. Zijn we die mooie zondagmiddag tegen Roda alweer vergeten? Gezien het materiaal en de schorsingen en blessures en het feit dat wedstrijden tegen jong ploegen nou eenmaal niet leven (wat in mijn ogen nog altijd volkomen logisch is) zat het er dik in dat dit een vervelende pot zou worden. Als we reëel zijn en de balans opmaken ziet het er op papier prima uit en halen we 7 punten tegen achtereenvolgens Aken Noord, beloften van Ajax en AZ. Daar mogen we toch niet over klagen. En ja als je er een van deze 3 moet winnen is het juist tegen die laatste maar het is en blijft een gekke competitie.

Het voetbal dat op de mat wordt gelegd is vaker wel dan niet zorgelijk, maar bij welke ploeg in deze competitie niet? Die zijn op een hand te tellen. De ultieme kampioenskandidaten Twente en Sparta gaan kansloos onderuit tegen middenmoter jong Ajax (waar wij een week geleden in Amsterdam nog 3 punten halen) en laagvlieger varkens sport. Ik wil hiermee alleen maar de situatie in de competitie schetsen en laten zien dat het er allemaal zo slecht nog niet voor staat. Zeker niet als het zou lukken om de selectie in de winterstop nog op een paar plekken te versterken. Voor de winterstop komen nu nog een paar belangrijke wedstrijden waarin we hopelijk minimaal een puntje of 5 weten te sprokkelen om niet weg te zakken.

Het pessimisme dat ik hier lees gaat mij te ver, we weten toch al van het begin van het seizoen dat we geen ploeg hebben voor de eerste 7 plekken? Dan doe je het met een tiende plek tot nu toe gewoon prima, ook al is het soms niet om aan te gluren.


Mooie reactie! Ik zat gisteren inderdaad met verbazing te kijken naar Twente en Sparta. Die nederlagen waren ook nog dik en dik verdiend!
De KKD competitie lijkt jaar na jaar gekker te worden, en natuurlijk had ik ook op een overwinning gerekend gisteren (ondanks blessures / schorsingen), het zat er blijkbaar gewoon niet in. Bij bijna elke club heerst nu het pessimisme, maar daar is uiteindelijk niemand bij gebaat.

Even het vervelende gevoel afschudden en weer door naar volgende week tegen RKC!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, De Zwarte Vogel, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 15:42 01 dec 2018 15:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #28
Laten we eens naar ons doelsaldo kijken dit seizoen. Qua verdediging staan we met slechts 19 tegendoelpunten ongeveer waar we thuishoren op de ranglijst, geen slecht resultaat als je naar onze begroting kijkt, de onervarenheid van de achterhoede en hun geschiedenis. Kijk je naar het aantal gescoorde doelpunten, slechts 17 stuks, dan is dit het slechtste teamresultaat van de hele competitie. Hierin delen we samen plek 18, 19 en 20 met Helmond Sport en FC Dordrecht. Onze directe concurrenten op deze positie op de ranglijst scoorden allen zo'n 12 doelpunten meer. (onder ons ongeveer 5.)

Kortom de aanvallende krachten van dit elftal zijn zwaar ondermaats, de ogen en de onderbuik kunnen in de beleving liegen, maar de cijfers liegen echt niet. Slechts 8 punten werden er behaald in eigen huis, wat een feest. En het is te makkelijk om van den Hurk hiervan de schuld te geven, want die krijgt werkelijk geen enkele bruikbare bal vanaf de flanken of via het centrum. Dit MVV is tandloos, hopelijk wordt dit in de winterstop opgelost, dat is het minste wat je mag verwachten van een organisatie die haar eindproduct serieus neemt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 17:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #29
Wat een drama-wedstrijd. Nee, seizoen is nog lang niet verpest hoor, wees gerust. Maar wat er gisteren gebeurde is wel typerend. We wisten allemaal dat de selectie té smal was. Als dan centrale verdediger-Martina, Mares én Vermijl achterin ontbreken, dan staat er toch maar een heel magere verdediging. Gunst valt gewoon tegen, Moustafa is geen basisspeler. Als je dan lange ballen gaat spelen, dan kun je eigenlijk net zo goed Van den Hurk en Deom op de tribune zetten. Als Deom en Schroijen niet hun dag hebben, dan kun je het vergeten aanvallend, gewoon nul creativiteit die je er in kan brengen. Jammer dat bijvoorbeeld een Houben niet de volgende stap kan maken.

Mooie is inderdaad dat je gewoon keurig mee blijft doen. Lukt dat tot de winterstop, dan kan het echt lonend zijn om twee, drie gerichte versterkingen te halen. Want dat is het opportunistische aan voetbal: zet een goede spelverdeler en een goede centrale verdediger neer, en jongens als Van den Hurk en Gunst gaan opeens twee niveaus beter spelen.

Volgende week uit bij RKC. Die verliezen gewoon bij het dolende Dordrecht. Als je de sfeer hier negatief vindt, ga eens in Waalwijk praten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2018 22:50
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #30
Als ik sommige reacties hier lees, vraag ik me toch af hoe goed jullie de eerste divisie kennen. Zou toch stilaan mogen na 18 jaar :)
Dit is toch altijd zo geweest? Zowel bij MVV als bij 90% van de andere teams? In de KKD kan iedereen van iedereen winnen. Bij een mindere dag kun je zomaar kansloos verliezen tegen de nummer laatst. Hoe absurd waren de uitslagen gisteren? Sparta dat zijn eerste nederlaag sinds de eerste speeldag slikt tegen een ploeg die al acht maanden niet meer had gewonnen. Top Oss dat in grootste vorm in eigen stadion met 0-5 verliest tegen een wisselvallig Roda. Twente dat in eigen stadion met grote cijfers verliest tegen een Jong Ajax dat dit seizoen weinig laat zien en vorige week nog verloor van MVV. Dit gaat allemaal helemaal nergens over. In de KKD draait het toch om offdays als gisteren zoveel mogelijk te vermijden. Als supporter van MVV moet je er echter rekening mee houden dat je minstens vijf keer per seizoen een wedstrijd die je zou moeten winnen, opeens kansloos verliest of met wat meeval gelijk speelt. Zoals Houten Gerard hierboven al schetst, doet MVV het op dit moment volgens mij prima qua resultaten. MVV heeft veel kleine overwinningen geboekt. Dat laat zien dat dit elftal wel in staat is om op een resultaat te spelen. Hopelijk komen er straks inderdaad een tweetal aanvallende versterkingen bij, want ik vind dat clubs die op dit moment om ons heen staan en dus concurrenten zijn meer kwaliteit hebben, vooral dan op aanvallend vlak. Het doet me overigens wel veel plezier dat Kostons nu al twee wedstrijden op rij een prachtig doelpunt maakt. Mooi dat er weer een jeugdspeler aan het doorbreken is. Wat dat betreft doet MVV het wel gewoon prima met ook de twee Martina`s die uit de eigen jeugd komen en waarvan met name Shermar het erg goed doet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, itsman, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.246 seconden