MVV - Jong AZ 30 november 2018

26 nov 2018 08:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #1
15 wedstrijden gespeeld, 22 punten. Ondanks dat dat met de huidige stand niet genoeg zou zijn voor play-offs, is dat helemaal niet dramatisch: vorig seizoen hadden we een goede start, maar stonden we na 15 potten op 19 punten. En ook als we kijken naar de resultaten vorig jaar tegen dezelfde tegenstanders, staan we er 6 punten beter voor dan vorig seizoen*. Als je bedenkt dat we met Twente en Roda twee degradanten verslagen hebben, en met Jong Ajax de regerend kampioen, dan klinkt dat ook gewoon goed. Het gemiddelde van 22 punten uit 15 wedstrijden uitsmeren over een heel seizoen levert je uiteindelijk 56 punten op. Daarmee was je de afgelopen vijf seizoenen steevast tussen de 6e en 9e plaats geëindigd, en had je maar één keer de play-offs gemist, omdat dat jaar meerdere laaggeplaatste ploegen een periodetitel pakten.

Is het dus hosanna? Nou nee, ik denk dat ik niet de enige ben die nog altijd niet heel erg warm wordt van het seizoen. Wel van de overwinning op Roda, natuurlijk. En wel van de getoonde strijdlust en teamgeest. Maar het spel is een aantal keer bedroevend geweest en totaal door de ondergrens gezakt, met als gemakkelijkste voorbeeld Den Bosch thuis. Andere redenen waarom het seizoen niet zo geweldig aanvoelt: pas twee thuisoverwinningen, en duidelijke tekortkomingen in de selectie waar we allemaal toch hadden gehoopt dat er met de extra centjes wat meer op het veld had gestaan.

Vorig seizoen wonnen we 10 thuiswedstrijden. Om dat alleen al maar te evenaren, moeten we van de resterende 12 thuiswedstrijden er 8 winnen. En er komen nog wat kleppers naar Maastricht. Daar staat natuurlijk tegenover dat we na de winst op Jong Ajax al het aantal uitoverwinningen van vorig seizoen geëvenaard hebben. Ik hoop en verwacht dat we nog wel wat punten in uitwedstrijden gaan pakken. Maar willen we progressie op de ranglijst maken, dan zullen we vooral thuis moeten gaan winnen.

Jong AZ wordt getraind door Michel Vonk, een oude bekende. Was vroeger als speler van MVV bepaald niet mijn favoriet, typisch een dure jongen die puur op zijn naam als speler in het buitenland teerde. Daar haalde MVV er in die periode iets te veel van. Jong AZ won pas één keer dit seizoen, dat was wel meteen tegen titelkandidaat Go Ahead. Afgelopen drie wedstrijden verloren ze kansloos. Jong AZ scoort wel relatief veel, maar dat is aan één persoon op te hangen. Ferdy Druijf heeft er al twaalf inliggen. Er zijn vast mensen met meer kijk op het spelletje die nog wat namen kunnen benoemen die een gevaar gaan zijn, Dekker staat vaak linksbuiten, was een groot talent bij (Jong) Ajax maar raakte zwaar geblesseerd. Verder herken ik nog namen als Stengs en Koopmeiners, maar die spelen meestal niet mee bij Jong AZ. Kortom: Jong AZ moet te pakken zijn. 2-1 voor ons.

Wie Jong AZ al eens zelf wilt bekijken, vanavond is Jong AZ – Twente. Volgens mij op het open kanaal van Fox te volgen.

*als altijd de disclaimer dat hierin valt te schuiven door de promovendi/degradanten te husselen. We hebben minimaal 3 en maximaal 6 punten meer dan vorig seizoen in precies dezelfde wedstrijden gehaald.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Lijnsje@tappunt, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 09:12
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #2
Jong AZ is gewoon een zeer matige ploeg waar gewonnen van moet worden wil je een serieuze gooi doen naar de playoffs en afstand nemen van de onderste 6 a 7 ploegen, daar begint nu langzamerhand steeds meer vertekening in te komen.

Jacques, de Koopmeiners die bij jong AZ meespeelt is niet de Koopmeiners die bij het eerste meespeelt (gelukkig maar). Daarnaast speelt Stengs nu inderdaad regelmatig mee maar heeft aangegeven nog niet op kunstgras te willen spelen, ik weet niet of hij er nog steeds zo over denkt maar zo ja missen ze een groot talent wat niet ongunstig zou zijn. Mvv zal ook een aantal belangrijke spelers missen maar dit mag geen excuus zijn, als je wint van Roda en jong Ajax moet deze pot zeker de volle buit opleveren. Een geluk dat jong AZ veel doelpunten incasseert, ik verwacht dat Joeri en vd Hurk de achterhoede van deze beloftenploeg een erg vervelende avond gaan bezorgen. Komt nog bij dat ze uit pas drie punten gepakt hebben (3 gelijke spelen tegen Dordrecht RKC en Volendam) en al 9 wedstrijden niet gewonnen hebben. Zet hier de goede vorm en het moraal van MVV tegenover en dan mag je toch niks minder dan een overwinning verwachten. Het blijft een gekke competitie, maar heb er vertrouwen in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 11:13
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #3
Tegen de moffen 8000 man, dat momentum zou je om moeten kunnen zetten in een volgende thuismatch met minimaal paar 100 man extra bezoekers.

En vervolgens zet de KNVB je tegen jong Ajax, Jong AZ en dan weer 2x uit achter elkaar. Hoe breek je momentum qua publiek af? Zo dus!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 11:44
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #4
Jacques, de man van de statistieken. Werk jij toevallig bij Opta?

Jong AZ thuis moet inderdaad te doen zijn. Ik geloof ik niet dat AZ (i.t.t. PSV en Ajax) veel spelers van het eerste gebruikt. Druijf is inderdaad hun gevaarlijkste man, verder moet het opzicht best te doen zijn. Nu vind ik Mares-Lavelee de afgelopen twee wedstrijden ijzersterk ballen, maar is Mares geschorst wegens een onterechte gele kaart. Enfin, je kunt Mares beter tegen AZ missen dan tegen een ''echte '' ploeg.

Vrijdag zal een rare opstelling worden. Hawbir last van hamstring, Vermijl Hamstring (wellicht tot de winterstop niet inzetbaar) , Mares geschorst. Dan mis je op het middenveld nog Nys en keert Martina denk ik terug in de basis. Dan ga je een achterhoeden krijgen met als rechtsback een linksvoor, een van origine centrale verdediger met een middenvelder en een linksback Gunst. Niet ideaal, maar moet goed genoeg zijn tegen AZ.

Lekker koud, een waardeloze tegenstander en een wedstrijd die (nu) nergens om gaat. Met 4000 man mogen we weer in onze handjes wrijven.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2018 13:43
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #5
Als deze wedstrijd twee maanden later en op een maandagavond werd gespeeld, was het met afstand (oké Jong FC Utrecht wellicht op gelijke hoogte) de meest treurige thuiswedstrijd die het betaald voetbal te bieden heeft. Doordat de Jong-teams het zo slecht doen dit seizoen, wegen de punten behaald tegen hen minder zwaar en staan we momenteel niet op een play-offplek.
Andersom, kan puntverlies tegen die ploegen juist funest zijn.

Jong AZ neemt sowieso geen eerste elftalspelers mee op een vrijdag naar uitwedstrijden als het eerste elftal hetzelfde weekend speelt. Dus Stengs is er sowieso niet bij.
Daarnaast kampt de verdediging van het eerste met blessureleed (Wuytens en Vlaar, en afgelopen weekend werd Svensson geblesseerd vervangen), waardoor er mogelijk een aantal jongens van Jong AZ bij de wedstrijdselectie van het eerste zit.

Verder zie ik Jong AZ nooit spelen, maar een blik op hun selectie wijst uit dat Druijf zo'n beetje iedere wedstrijd scoort, maar dat dat alleen in september eenmalig tot een zege heeft geleid.
We mogen niets anders eisen dan een overwinning, maar wij winnen onze wedstrijden zelden gemakkelijk. Alleen tegen onze koempelkameraden wonnen we met meer dan 1 goal verschil. Tegen Jong AZ zal het door een groot aantal afwezigen ook geen walk-over worden.
Ik gok op 2-1. Mochten we vrijdag winnen staan we op 25 punten uit 16 wedstrijden. Dan mag je toch redelijk tevreden zijn over het seizoen tot nu toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2018 08:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #6
Typisch voor het seizoen van Jong AZ: gisteren speelden ze tegen FC Twente. 1-2 overwinning voor Twente, doelpunt Jong AZ gemaakt door... Ferdy Druijf. Aangezien mevrouw Jacques dit niet de meest aantrekkelijke besteding van de maandagavond vond, heb ik niets van de wedstrijd gezien, wellicht anderen wel. Stengs zat niet bij de selectie van Jong AZ, maar die had dan ook de dag er voor meegedaan met het grote AZ als invaller. Zal er inderdaad vrijdag waarschijnlijk niet bij zijn: AZ vermengt over het algemeen eerste selectie niet met reserves en Stengs lijkt toch echt naar eerste elftal te gaan, en zoals gezegd zal hij kunstgras wel willen ontwijken. Al moet daar meteen bij gezegd worden dat hij afgelopen zondag inviel op kunstgras in Venlo - maar denk dat hij voor het eerste elftal wat meer risico wil nemen.

Komopdieroeie schreef : Jacques, de Koopmeiners die bij jong AZ meespeelt is niet de Koopmeiners die bij het eerste meespeelt (gelukkig maar).


Je hebt gelijk, bij Jong AZ speelt jongere broer Peer, bij het grote AZ oudere broer Teun. Ik had gisteren puur even snel het lijstje achternamen bekeken en niet verder nagedacht. :blush:


Lijnsje@tappunt schreef : Jacques, de man van de statistieken. Werk jij toevallig bij Opta?


Zoiets ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2018 09:34
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #7
Heb gisteren wel deze wedstrijd gezien. Een gelijk spel was eerlijker geweest, MVV krijgt er a.s. Vrijdag een hele dobber mee!.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2018 09:42
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #8
In huize Lijnsje was er geen behoefte aan de Rijdende Rechter, maar gewoon lekker de hele ''spannende'' pot Jong AZ-Twente gekeken.

Keeper valt niet veel over te zeggen. Achterin stond het ook wel redelijk, al waren de doelpunten toch een fout van de centrale verdediger tweemaal. Voorin stond Helmer (vorig jaar goed, komt terug van een blessure) en Druijf. Invaller Decker (voorheen Jong Ajax) was zeer dreigend. Vond het eigenlijk vreemd dat hij niet direct in de basis startte.

Benieuwd of Druijf vrijdag meedoet. AZ speelt pas later, hij heeft last van zijn knie (verkeerd neergekomen) en de eerste spits van AZ is geblesseerd. Hij zal toch als back-up op de bank moeten zitten bij het grote AZ.

2-0 vrijdag met het basisdebuut van een jeugdspeler bij Us MVV'ke!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2018 15:30
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #9
Kan die boycot van jong-ploegen misschien even de 'IESKAS' in?

De jongens hebben t goed gedaan tegen Roda en ze hebben nu onze steun echt nodig om kans op playoffs te behouden. KOM OP DIE ROEIE!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2018 15:48
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #10

Hill28 schreef : Kan die boycot van jong-ploegen misschien even de 'IESKAS' in?

De jongens hebben t goed gedaan tegen Roda en ze hebben nu onze steun echt nodig om kans op playoffs te behouden. KOM OP DIE ROEIE!!

Volledig mee eens! Principes zijn er om -als het beter uitkomt- meteen opzij te zetten. Onze spelers verdienen de steun want zij kunnen er niks aan doen en hebben toch altijd 100% inzet. Dus: volle gaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 11:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #11

Lijnsje@tappunt schreef : Benieuwd of Druijf vrijdag meedoet. AZ speelt pas later, hij heeft last van zijn knie (verkeerd neergekomen) en de eerste spits van AZ is geblesseerd. Hij zal toch als back-up op de bank moeten zitten bij het grote AZ.



Goed nieuws, Druijf speelt vanavond inderdaad niet mee, aangezien hij morgen met het grote AZ mee moet. Het is triest dat je voor de spits van Jong AZ bang moet zijn maar het scheelt toch een slok op een borrel. Of 13 doelpunten in 14 wedstrijden, in dit geval. ;)

Zal wel een oerlelijke wedstrijd worden maar ik blijf bij mijn 2-1 voorspelling. Drie wedstrijden op rij winnen, dat lukte ons vorig seizoen maar één keer, toen we uit het niets opeens Cambuur, NEC en Almere achter elkaar versloegen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 22:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #12
Ik kon vanavond niet aanwezig zijn vanwege een griepje. Op zich baalde ik wel maar als ik dan toch een wedstrijd moest missen, dan maar die tegen jong AZ. Ik heb wel de wedstrijd vanaf de bank gevolgd, het bleek toch een behoorilijke teleurstelling. Uiteindelijk mogen we nog blij zijn met een punt zo te horen.

Van wat ik kon zien ging Martina de mist in bij zowel de goal als de grote kans vlak voor de goal (met die geweldige redding van Koopmans). Jammer want op zich ben ik wel gecharmeerd van hem.

Maar goed, uiteindelijk WEER een thuiswedstrijd zonder overwinning, dat is toch eigenlijk ongehoord voor MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 22:54
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #13
Het was vandaag luctor et em... Oh nee, het was alleen luctor. Ik worstel en blijf worstelen. Wat een slechte pot. Velen zullen zeggen dat je van Jong AZ ‘gewoon’ moet winnen en dat vind ik ook. Maar laten we eerlijk zijn, een gelijkspel is een correcte afspiegeling van de wedstrijd vandaag. De beste kansen waren voor Jong AZ. Dat speelde in het begin fris en fruitig. MVV was ongeconcentreerd en ongelukkig. Slordig in de passing, zwakke corners en miscommunicatie achterin. Koopmans behoedt het team voor een dikke nederlaag. Want die 1-0 voorsprong was volledig tegen de kansenverhouding in. Tekenend: Kostons maakt ‘m terwijl-ie de complete wedstrijd geen bal goed raakt. Dat gold voor meerdere spelers. Alleen Koopmans, Lavalée, Deom en Golpek wisten zich aan de malaise te onttrekken. De wissels van Elsen vond ik dan ook niet goed uitpakken. Hij haalde het beetje voetbal dat in deze ploeg zat er uit. Deom deed het behoorlijk op het middenveld. Golpek speelde aardig vanaf links. Maar verder was het niet best.
Shermaine is geen Shermar en Vermijl is beter dan Moustafa. Van den Hurk kreeg geen bruikbare ballen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed, we hebben een puntje erbij en zijn zelfs geklommen op de ranglijst.
Wat een rare competitie dit jaar. Favorieten die veel punten verliezen. Het kan nog alle kanten op en we staan op een play-off plek. Of we nu meer of minder punten hebben dan vorig jaar laat ik aan de statistici onder ons over (Jacques, kom er maar in).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 22:55
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #14
Al jaren niet meer zo snel thuis geweest na een thuiswedstrijd. Dit was er zo een. Die zit er eens per jaar/2 jaar tussen. Brrr, dat deed pijn aan de ogen. Collectieve wanprestatie op het veld maar ook op de tribunes. Geusselt-onwaardig. Het is te simpel om dit helemaal alleen op het team te gooien.
2 lichtpuntjes. Koopmans was geweldig. En we verliezen niet eens na zo'n prutpot. De rest heeeeeeel snel vergeten.
Ik ga bier drinken nu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2018 23:09
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV - Jong AZ 30 november 2018 #15
Een wanprestatie van het thuisgebleven publiek als wel het elftal.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden