Helmond Sport - MVV

18 okt 2018 09:40
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Helmond Sport - MVV #1
Helmond Sport - MVV Maastricht op het programma. Vanuit Helmond Sport is besloten dat de bezoekende fans van MVV Maastricht niet welkom zijn bij deze wedstrijd.

Leon Vlemmings, algemeen directeur van Helmond Sport legt uit waarom dit besluit door Helmond Sport is genomen. “Er hebben zich voor, tijdens en na de laatste ontmoeting in april diverse incidenten voorgedaan. Dit heeft binnen en buiten de club voor veel negatieve publiciteit gezorgd. Uit onze analyse blijkt dat er op 6 april een grote groep MVV supporters het vak voor de bezoekende supporters is binnengedrongen, waarbij onze stewards bewust zijn overlopen. Deze supporters deden dat in een door hen voorbereide actie die er overduidelijk op was gericht om een provocerende vlag het supportersvak binnen te brengen. Juist inzake deze vlag zijn vooraf met MVV Maastricht duidelijke afspraken gemaakt. Deze afspraken zijn niet nagekomen en aansluitend hebben wij vanuit MVV Maastricht geen medewerking gekregen voor het onderzoek naar deze voorvallen. Voor ons zijn dit redenen om de Maastrichtse supporters voor de wedstrijd van 26 oktober a.s. te weigeren. Ik heb de directie van MVV laten weten in gesprek te willen over hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.”

Parallel aan het besluit van Helmond Sport heeft de lokale gezagsdriehoek besloten om de supporters ook in de stad te weren middels een gemeentelijk gebiedsverbod. Burgemeester Blanksma: “Helmond Sport neemt als gastheer van de wedstrijd haar verantwoordelijkheid voor de veiligheid. Daar koppelen wij een gemeentelijk gebiedsverbod aan. Dit betekent dat mensen die zich zichtbaar maken als supporter van MVV op 26 oktober niet welkom zijn in Helmond. Hiermee moet de openbare orde in de omgeving van het stadion en in de binnenstad die dag gewaarborgd blijven.”

Helmond Sport zet in op een duurzame relatie met andere voetbalclubs. Zij streeft daarom naar een goede toekomstige samenwerking met MVV Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 10:20
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Helmond Sport - MVV #2
en hoe worden wij geacht kennis te nemen van dit gebiedsverbod? De website van de gemeente lijkt me een aangewezen bron maar daar staat niets op over dit onderwerp. Althans niet vindbaar met de zoekfunctie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 10:56 18 okt 2018 10:58 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Helmond Sport - MVV #3
Dus als zichtbare MVV supporter ben je niet welkom in de Helmondse binnenstad. En als onzichtbare? Als in, wat definieert dat ik 'zichtbaar ben als MVV supporter?' Moet ik daarvoor een sjaal om hebben ofzo? Of een paar heel hard Sjengen on Tour roepen, terwijl ik de plaatselijke Hema in loop? En als ik gewoon zonder clubkleuren of wat dan ook er ben, ben ik dan onzichtbaar en mag ik dan wel de binnenstad in? Wat een gestuntel weer allemaal... En dat dat verhaal van die Vlemmings, wat een boter heeft die op zijn hoofd zeg.

Maar goed, balen van het verbod. We zullen voorlopig nog wel even de kop van jut blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 11:48
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Helmond Sport - MVV #4
In het verleden is het zo geweest dat clubs bij toegang tot het stadion dan ID controle deden. Had je dan Maastricht in je ID staan, dan kon je geweigerd worden. Slaat ook als een lul op een trom, maar goed. Zo filter je wel wat ja.

Volgens Helmond Sport zou MVV niet meegewerkt hebben aan een onderzoek naar de gebeurtenissen bij de vorige wedstrijd HS - MVV en zou dat ook meegespeeld hebben in de besluitvorming? Ik neem aan dat MVV hier nog wat mee gaat doen (tegen het besluit ageren)

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 12:03
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Helmond Sport - MVV #5

Tuor schreef : Dus als zichtbare MVV supporter ben je niet welkom in de Helmondse binnenstad. En als onzichtbare? Als in, wat definieert dat ik 'zichtbaar ben als MVV supporter?' Moet ik daarvoor een sjaal om hebben ofzo? Of een paar heel hard Sjengen on Tour roepen, terwijl ik de plaatselijke Hema in loop? En als ik gewoon zonder clubkleuren of wat dan ook er ben, ben ik dan onzichtbaar en mag ik dan wel de binnenstad in? Wat een gestuntel weer allemaal... En dat dat verhaal van die Vlemmings, wat een boter heeft die op zijn hoofd zeg.

Maar goed, balen van het verbod. We zullen voorlopig nog wel even de kop van jut blijven.


Los van het incident in Enschede hebben we 'de kop van Jut zijn' te danken aan een aantal relschoppers dat zich logischerwijs (immers, die komen niet voor het voetbal) niet kan gedragen in een stadion. Dat de diverse clubs uit het betaald voetbal gewaarschuwd zijn voor MVV hebben we te danken aan bijvoorbeeld het gedrag tijdens de play-off MVV-Roda van twee jaar geleden, het recente incident in Utrecht en de gebeurtenissen rond de wedstrijden tegen Helmond van de afgelopen jaren. Ik erger me er dood aan, maar begrijp ook wel de redenen van de lokale driehoeken in den lande. Zolang deze 'nep-supporters' zich niet fatsoenlijk gedragen in andere stadions zal dit zo blijven. Dit is ook een reden dat ik al jaren niet meer af en toe mee ga naar uitwedstrijden. Ik wil best met eigen vervoer gaan, maar laat me niet als vee behandelen in een bus waarbij je bij aankomst wordt behandeld als een crimineel. Nogmaals, deze combi's zijn er alleen maar dankzij het wangedrag van een klein groepje raddraaiers. De echte supporters (en groot respect voor de mensen die altijd naar uitwedstrijden gaan om MVV te steunen) worden genaaid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 12:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Helmond Sport - MVV #6
Een stukje historie en klassejustitie. Toen MVV een jaar of wat geleden de periode kon winnen in Helmond, je weet wel, die wedstrijd die ook live in de Geusselt werd uitgezonden, waren er buiten het kleine uitvakje geen extra kaarten beschikbaar. Helmond was zoals nu tot verboden terrein verklaard voor MVV-supporters én hier werd op gehandhaafd. Door aan de gemeentegrenzen iedereen om een ID te vragen. Onze auto werd tegengehouden, ID met pontificaal Maastricht er op ingeleverd. Maar... wij kunnen soms wel wat regelen via bevriende sponsoren en zo hadden we dat die keer ook gedaan. We waren voor de zekerheid keurig in pak gegaan, en dat leek te werken. Het was duidelijk dat de agent zag staan dat we uit Maastricht kwamen, maar we zagen er zo netjes uit... hij twijfelde even. Die kans grepen we aan, we lieten de sponsorkaarten zien en we mochten door. Want we weten allemaal: alleen mensen in jeans en sweater misdragen zich :rolleye: :rolleye:

Wel weet ik dat er wel degelijk ook Maastrichtse fans die dag van de Helmond-tribunes verwijderd zijn. Alleen niet van de hoofdtribune. Typisch.

Gezien het gedoe dat er nu al omheen is, zal er deze keer ook wel weer absolute ID-controle zijn.

Tuor schreef : Dus als zichtbare MVV supporter ben je niet welkom in de Helmondse binnenstad. En als onzichtbare? Als in, wat definieert dat ik 'zichtbaar ben als MVV supporter?' Moet ik daarvoor een sjaal om hebben ofzo? Of een paar heel hard Sjengen on Tour roepen, terwijl ik de plaatselijke Hema in loop? En als ik gewoon zonder clubkleuren of wat dan ook er ben, ben ik dan onzichtbaar en mag ik dan wel de binnenstad in?



Als ze doen zoals de vorige keer, dan staan ze op de Helmondse stations en bij de Helmondse invalswegen al op ID te controleren en maakt zichtbaar/onzichtbaar geen fluit uit.

Boe is dat feeske? schreef : In het verleden is het zo geweest dat clubs bij toegang tot het stadion dan ID controle deden. Had je dan Maastricht in je ID staan, dan kon je geweigerd worden.


Ja, dit dus, maar dan al ver buiten het stadion.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 12:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Helmond Sport - MVV #7
Ik snap de redenatie van de gemeente Helmond, de burgemeester en de voetbalclub volledig. Het is natuurlijk een provocerende vlag, laten we ons nu niets wijsmaken. Wij weten allemaal dat die doek een rode lap op een stier is. Moet je eens nagaan dat het hele vak 90 minuten lang ''pieren'' of ''anti-sjengen'' loopt te scanderen. Ook wij gaan dan uiteraard onze buitenlandse vrienden erbij roepen en ons richting tegen de politie. Want dat kan natuurlijk echt niet en had de politie tegen moeten ingrijpen! Je moet ook niet naar de rol van de ''supporters'' van Helmond Sport kijken. Als je dat wel doet, moet je dat helemaal pas bij de allerlaatste vraag benoemen en antwoorden dat dit inderdaad niet netjes is, maar ach het is wel onze club , toch? De boefjes hebben hier ook van geleerd. Foei, dat mag niet meer! Maar terugkomend op de vlag? Juist , dat is de rode lap waar het allemaal om draait. Ironisch genoeg is deze vlag / lap ook daadwerkelijk rood.

Mensen, voor diegene die een fles azijn op hebben, bovenstaand is sarcasme. Ik dacht ik meld het maar even, want je weet maar nooit hier met bokkesprong. Die zal die uiteraard weer een terechte beslissing vinden.

Ik was bij de uitwedstrijd dat jaar. We moesten rondjes tussen twee rotondes blijven rijden, omdat de situatie dreigend was aldaar. Inmiddels waren we al vaker rondgedraaid dan in een gemiddelde kermismolen en mochten we naar binnen. Stewards wilden de bussen zo kort mogelijk op elkaar met als gevolg dat onze achterruit was gesneuveld. Vervolgens werkelijk op mierenneukerig niveau één voor één door een toegangspoortje waar vervolgens welgeteld drie stewards klaar stonden om op hun elf-en-dertigste ons de fouilleren.

Toen kwam het op de spandoeken aan. Kennelijk mocht geen enkel spandoek of trommel mee het uitvak in. Want ja ,ook op een trommel kun je de lokroep van varkens produceren. Tevens kan op een doek waar bijvoorbeeld ''Sporthal Daalhof'' verwezen worden (want ja, als je rood met wit mengt krijg je roze , je snapt wat ik bedoel) naar een varken.

Het is niet goed te praten dat 40 man op een bepaalde manier door een toegangspoort ( ik vind nog knap hoe, want die poort was zo klein) zijn gedrongen met een vlag. Maar om hierdoor alles te verbieden? Wat was toch stukken makkelijker geweest als met de politie Maastricht wordt afgesproken dat ALLE bussen op één plek vertrekken, hier geen spandoeken mee mogen (daar leg je je dan maar even bij neer, hoe dom het ook klinkt) en vervolgens o.l.v. één auto , desnoods annoniem, naar Helmond te rijden. Dat stuk kan best zonder stoppen, je hebt het probleem in Maastricht al getackeld en kan moeiteloos naar een wedstrijd.

Ze slaan de laatste tijd de plank volledig mis. Ik hoop dat niemand zijn middelvinger opsteekt tegen Jong PSV thuis, want anders hebben we zo een wedstrijd zonder thuispubliek aan de broek!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 13:15 18 okt 2018 13:23 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Helmond Sport - MVV #8

Sjarelke schreef :

Tuor schreef : Dus als zichtbare MVV supporter ben je niet welkom in de Helmondse binnenstad. En als onzichtbare? Als in, wat definieert dat ik 'zichtbaar ben als MVV supporter?' Moet ik daarvoor een sjaal om hebben ofzo? Of een paar heel hard Sjengen on Tour roepen, terwijl ik de plaatselijke Hema in loop? En als ik gewoon zonder clubkleuren of wat dan ook er ben, ben ik dan onzichtbaar en mag ik dan wel de binnenstad in? Wat een gestuntel weer allemaal... En dat dat verhaal van die Vlemmings, wat een boter heeft die op zijn hoofd zeg.

Maar goed, balen van het verbod. We zullen voorlopig nog wel even de kop van jut blijven.


Los van het incident in Enschede hebben we 'de kop van Jut zijn' te danken aan een aantal relschoppers dat zich logischerwijs (immers, die komen niet voor het voetbal) niet kan gedragen in een stadion. Dat de diverse clubs uit het betaald voetbal gewaarschuwd zijn voor MVV hebben we te danken aan bijvoorbeeld het gedrag tijdens de play-off MVV-Roda van twee jaar geleden, het recente incident in Utrecht en de gebeurtenissen rond de wedstrijden tegen Helmond van de afgelopen jaren. Ik erger me er dood aan, maar begrijp ook wel de redenen van de lokale driehoeken in den lande. Zolang deze 'nep-supporters' zich niet fatsoenlijk gedragen in andere stadions zal dit zo blijven. Dit is ook een reden dat ik al jaren niet meer af en toe mee ga naar uitwedstrijden. Ik wil best met eigen vervoer gaan, maar laat me niet als vee behandelen in een bus waarbij je bij aankomst wordt behandeld als een crimineel. Nogmaals, deze combi's zijn er alleen maar dankzij het wangedrag van een klein groepje raddraaiers. De echte supporters (en groot respect voor de mensen die altijd naar uitwedstrijden gaan om MVV te steunen) worden genaaid.



Oh dat is zeker zo, dat eea door de recente incidenten komt. Dat lijdt geen twijfel. Dat probeer ik ook niet goed te praten. Alleen is de reactie van overheden en politie er een van volledige overdrive die in geen enkele verhouding staat tot de realiteit en die zoals hierboven al gezegd bol staat van de willekeur en klassenjustitie. Dat valt misschien te te begrijpen ergens, maar is niet meer en niet minder dan symboolpolitiek, want er wordt geen enkel probleem echt opgelost met het opleggen van reisverboden, gebiedsverboden etc. Een groot deel van die maatregelen is sowieso nauwelijks houdbaar (er zijn ook mensen die in Brabant wonen en Maastricht als geboorteplaats hebben, MVV supporters van buiten Limburg etc). En los van dat alles zullen dit soort maatregelen, de zogenaamde keiharde aanpak, nooit succesvol zijn, omdat ze averechts werken en uiteindelijk niks oplossen. Ja, een imagoprobleem lossen ze deels op, want politie en burgemeesters, en in dit geval ook Leon Vlemmings van Helmond Sport, kunnen zichzelf op de borst kloppen vanwege zogenaamd daadkrachtig optreden en hun eigen falen (zoals in Helmond, zie bericht hierboven, en recentelijk bij Twente) lekker onder het tapijt vegen. Maar de enigen die daadwerkelijk gestraft worden met dit soort onzinnige flauwekul zijn inderdaad de mensen die helemaal nergens bij betrokken waren. En ja, dan lijden de goeden onder de kwaden, dat zou niet moeten. Maar de goeden lijden net zo goed en net zo hard onder degenen die zogenaamd de goedwillende supporter willen helpen en iedereen een prettige voetbalwedstrijd willen bezorgen. Zoals de politie Enschede, die met droge ogen #iedereenveilignaarhetvoetbal achter een bericht zet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 15:33 18 okt 2018 15:33 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Helmond Sport - MVV #9
MVV maakt bezwaar tegen weren fans in Helmond

MVV heeft bezwaar gemaakt tegen de beslissing van Helmond Sport om geen Maastrichtse fans toe te laten bij de wedstrijd Helmond Sport-MVV, op 26 oktober. Helmond-directeur Leon Vlemmings stelt dat er zich voor, tijdens en na de laatste ontmoeting in april diverse incidenten hebben voorgedaan. Ook rept hij over een provocerende vlag van de Maastrichtse supporters. Daarom zijn de supporters van MVV niet welkom.

MVV-directeur Paul Penders vindt de maatregel disproportioneel. “Ik heb alle beelden gezien, de MVV-fans hebben niet voor problemen gezorgd. Een supporter probeerde over een hek te klimmen. Maar moeten daar 200 fans voor gestraft worden?” Hij heeft daarom bezwaar gemaakt bij zijn collega uit Helmond.

Daarnaast maakt Penders zich zorgen over de beeldvorming rond de club. “Dit komt er nog bovenop, na de incidenten bij FC Utrecht en de bussen die moesten omkeren bij Twente.”

Bron: DDL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 20:44
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Helmond Sport - MVV #10
Dit is vechten tegen de bierkaai. Je kunt het niet winnen van de politie of van gemeentes. Die hebben helemaal geen oog voor de nuance die wij kennen. Verbieden is voor hun veel makkelijker en veiliger. Het enige waar MVV een heel klein beetje controle over heeft, of zou moeten hebben, is over de eigen aanhang. Zolang incidenten als in Utrecht voorkomen, is dit de realiteit waar de MVV-supporters mee geconfronteerd gaan worden. Kijk wat die relletjes al tot gevolg hebben gehad in de drie volgende uitwedstrijden. Geen uit-supporters in Utrecht, als criminelen behandeld in Twente en nu weer geen uit-supporters in Helmond (zal de keuze voor hun makkelijker gemaakt hebben). Je ziet zelden nog dit soort rellen in voetbalstadions in Nederland. MVV heeft op dit gebied volgens mij gewoon een groot probleem dat grote schade toebrengt aan ons imago en dat de eigen supporters enorm benadeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2018 15:25 22 okt 2018 15:26 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Helmond Sport - MVV #11
PERSBERICHT 22 oktober 2018

Bestuur en directie MVV Maastricht solidair met supporters: statement richting Helmond Sport

Géén Maastrichtse supporters welkom in Helmond? Dan blijven ook bestuur en directie thuis. Dat statement richting Helmond Sport maken bestuur en directie van MVV Maastricht. Zij verklaren zich solidair met de supporters en zullen vrijdag 26 oktober niet afreizen naar de Brabantse club.

Voorzitter Marcel Jöris is kort maar krachtig: “De supporters niet? Dan wij ook niet! Je kunt niet selectief zijn in je gastvrijheid. Onze supporters zijn de dupe van deze maatregel. Daar zijn we het absoluut niet mee eens. Wij staan als bestuur en directie achter hun.”

Algemeen Directeur Paul Penders over het statement: “Zoals gezegd: MVV Maastricht vindt de maatregel die Helmond Sport meent te moeten treffen buitenproportioneel. Het feit dat er een, weliswaar ‘verboden’ vlag is meegenomen in het uitvak de laatste wedstrijd, mag géén reden zijn om deze wedstrijd geen supporters uit Maastricht toe te laten. De rellen die ná de wedstrijd plaats hadden tussen Helmond-aanhang en politie waren géénszins een uitvloeisel van bovenstaande. Dat de hele wedstrijd vervolgens onder de loep wordt genomen door de lokale driehoek in Helmond is een prima zaak. Maar dat vervolgens deze beslissing volgt, éenzijdig genomen door de lokale driehoek en Helmond Sport maar zonder overleg met MVV Maastricht, vinden wij absoluut onterecht. Wij staan achter onze supporters en verklaren ons solidair met hen. Ons zal je vrijdag dan ook niet in Helmond aantreffen.”


Prima bestuur en directie ! Uitstekende reactie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever, Sandro, Bieske, aait wief, middenstip, Tuor, De Zwarte Vogel, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2018 16:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Helmond Sport - MVV #12
Als supporters niet welkom zijn en de directie gaat ook niet , dan gaan wij sponsoren ook niet naar Helmond !
Wij zijn één MVV !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, middenstip, opadiehard, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2018 20:31
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Helmond Sport - MVV #13
Mijn fysio werkt ook bij HS. Solidariteit is echter belangrijker! Geluidsauto met 90 minuten MVV-geluid à la good old “Zwijn”?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2018 20:38
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 370
Meer
Helmond Sport - MVV #14
Chapeau bestuur en directie!!!! Wij zijn MVV!!
SAmen sterk!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 06:52
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Helmond Sport - MVV #15
Klasse actie bestuur en sponsors.....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden