Helmond Sport - MVV

23 okt 2018 08:38
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Helmond Sport - MVV #16
Jongens, wat een kinjerkraom! Goed van het bestuur om een statement te maken, dat siert hun. Verder vind ik dat clubs waar wij niet welkom zijn ook maar eens niet meer naar de Geusselt hoeven te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 09:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Helmond Sport - MVV #17

RedWhiteArmy schreef : Jongens, wat een kinjerkraom! Goed van het bestuur om een statement te maken, dat siert hun. Verder vind ik dat clubs waar wij niet welkom zijn ook maar eens niet meer naar de Geusselt hoeven te komen.


Weet je wat ''kinjerkraom'' is? De reactie van o.a. jou waarin men zegt dat wanneer wij niet welkom zijn, zij ook maar niet welkom zijn. Dit is vuur met vuur bestrijden.

Supporters van Helmond (goedwillende) worden de dupe van het feit dat wij supporters (ook goedwillende) niet mogen komen. Het feit dat wij ons bedrogen voelen aan iets waar wij niets aan kunnen doen, wil je dan ook supporters van hun aandoen terwijl óók zij daar niets aan kunnen doen.

In feiten draaien wij allemaal voor een groepje raddraaiers (laat ik ze zo ff noemen die met de vlag door 't hekje zijn gekropen) op. Hetzelfde gebeurd als jij zegt dat zij dan ook maar niet welkom bij ons zijn.

Laat gewoon zien dat het hier wel mogelijk is? Of ben je een boos kindje die geen snoepje heeft gekregen en dus de andere ook maar geen snoepje?

Twente thuis de hele tribune opengooien voor die gasten. Werkt alleen maar sfeerverhogend, meer inkomsten en een mooi moment om te zien dat het wél kan. Die 20 man van Helmond wat meekomen. Ach , laat gaan.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 10:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Helmond Sport - MVV #18
Lijnsje, volgens mij ben je een echte wereld hervormer!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 11:35 23 okt 2018 11:36 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Helmond Sport - MVV #19
Een belachelijke beslissing van Helmond als die genomen is op basis van de Varkenskoppen - MVV van vorig jaar. Want wat viel MVV-fans daar nou helemaal te verwijten. Een vlag, kom op zeg.

Maar ik denk dat het voorbeeldige gedrag van een klein aantal 'supporters' bij Utrecht uit ook niet echt heeft meegeholpen. En dan komt MVV-roda er nog aan. De strijd en provocaties zijn natuurlijk leuk, maar ik hoop iedereen eens normaal kan doen en binnen de grenzen blijft. Het kost MVV allemaal een hoop geld en reputatie. En je ziet het, de goedwillende supporters zijn ook nog eens de dupe omdat je de bobo's een zogenaamde rechtvaardiging geeft om MVV-fans op een manier te behandelen zoals bij Twente en nu bij Helmond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 11:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Helmond Sport - MVV #20

Hill28 schreef :
Maar ik denk dat het voorbeeldige gedrag van een klein aantal 'supporters' bij Utrecht uit ook niet echt heeft meegeholpen.


Die Helmond fans zijn ook geen lieverdjes, dit is gewoon een makkelijke manier voor die burgemeester om naar de MVV fans te kunnen wijzen om zo de aandacht van zijn eigen aso-fans af te houden. Zo doorzichtig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 17:33
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Helmond Sport - MVV #21

Lijnsje@tappunt schreef :

RedWhiteArmy schreef : Jongens, wat een kinjerkraom! Goed van het bestuur om een statement te maken, dat siert hun. Verder vind ik dat clubs waar wij niet welkom zijn ook maar eens niet meer naar de Geusselt hoeven te komen.


Weet je wat ''kinjerkraom'' is? De reactie van o.a. jou waarin men zegt dat wanneer wij niet welkom zijn, zij ook maar niet welkom zijn. Dit is vuur met vuur bestrijden.

Supporters van Helmond (goedwillende) worden de dupe van het feit dat wij supporters (ook goedwillende) niet mogen komen. Het feit dat wij ons bedrogen voelen aan iets waar wij niets aan kunnen doen, wil je dan ook supporters van hun aandoen terwijl óók zij daar niets aan kunnen doen.

In feiten draaien wij allemaal voor een groepje raddraaiers (laat ik ze zo ff noemen die met de vlag door 't hekje zijn gekropen) op. Hetzelfde gebeurd als jij zegt dat zij dan ook maar niet welkom bij ons zijn.

Laat gewoon zien dat het hier wel mogelijk is? Of ben je een boos kindje die geen snoepje heeft gekregen en dus de andere ook maar geen snoepje?

Twente thuis de hele tribune opengooien voor die gasten. Werkt alleen maar sfeerverhogend, meer inkomsten en een mooi moment om te zien dat het wél kan. Die 20 man van Helmond wat meekomen. Ach , laat gaan.


Helemaal mee eens !!! ik hoop dat MVV ''gewoon'' laat zien hoe het wel moet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2018 17:51
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Helmond Sport - MVV #22
Moralistisch geleuter. Dit is neet de ierste kier tot Gezwelmond Stort us dit wèlt lappe. En kier op kier mage die verkes wel nao Mestreech koume.
Laot ze noe mer 'ns lekker in de stroont zakke dao nao al die jaore getreiter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2018 11:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Helmond Sport - MVV #23
Genoeg gezegd over de supportersban, lijkt me. Al hoop ik stiekem dat Joeri een varkenskop t-shirt onder zijn wedstrijdtenue aan heeft.

Helmond staat gedeeld laatste en won dit seizoen nog niet. Hadden ze dan zo’n moeilijke tegenstanders? Mwah. Ze speelden bijvoorbeeld tegen Dordrecht en Volendam, de ploegen die het samen met Helmond het slechtste doen tot nog toe. Ook al drie jong-teams gehad, waaronder Jong AZ, die ook niet bepaald een hoogvlieger zijn dit jaar. Met Cambuur, NEC, Den Bosch en Twente zeker ook een paar betere tegenstanders. Helmond wist uit deze reeks slechts vijf punten te pakken. Helmond, die ploeg waar sommigen jaloers naar kijken omdat Knops en Koolhof daarheen gingen, en zij de selectie zo vroeg rond zouden hebben. Haalden bijvoorbeeld ook Swinnen van Eindhoven, waar MVV ook interesse in had. Knops en Koolhof spelen lang niet alles overigens. Die vijf punten van Helmond? Gelijkspel tegen Twente in de tweede speelronde, daarnaast nog vier gelijke spelen tegen ploegen die bij de laatste zes staan. Dus buiten die wedstrijd tegen Twente verliezen ze alles van ploegen uit de top, subtop en zelfs de middenmoot.

Vanuit dat oogpunt zou MVV hier echt moeten winnen. Maar: Helmond wordt thuis niet weggespeeld. NEC had een late treffer nodig om met 2-3 te winnen. Telstar kwam er 70 minuten lang niet doorheen tot een onnodige rode kaart voor Helmond de wedstrijd openbrak. Den Bosch is de enige ploeg die relatief gemakkelijk in Helmond won. En MVV, daar weten we van dat we geen enkele wedstrijd gemakkelijk zullen winnen, daarvoor ontbreekt ons gewoon de kwaliteit. Toch hoop ik op een overwinning, en voorspel een zwaarbevochten 1-2. Uitwedstrijden liggen ons dit seizoen sowieso wel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2018 13:48
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Helmond Sport - MVV #24
Sterker nog, Helmond heeft al 20 (!) officiële wedstrijden niet meer gewonnen. Zou wel typisch zijn als het tegen ons dan wel weer gebeurt. We hebben het daar traditioneel moeilijk, vorig jaar voor het eerst sinds 2009 (destijds dankzij twee treffers van, jawel, Daniel Gomez) weer gewonnen.

Helmond staat voor mij symbool voor de verdorvenheid van de KKD. Vreselijke club, uit een verschrikkelijke stad en de meest beperkte fans die er in Nederland rondlopen. Een straf om tegen te spelen en nog erger om van te verliezen.

Kort gezegd: Helmond heeft gewoon een zwak team. Vorig jaar hadden ze met Warmolts, Thomassen, Bordouxhe en Van Koesveld (die nu allemaal bij betere clubs spelen) nog een aantal aardige spelers, maar dit jaar eigenlijk geen een speler die de middelmaat ontstijgt. Knops is twee weken geleden geblesseerd uitgevallen (heel blij dat we die niet genomen hebben) en Koolhof is ook een tijdje geblesseerd geweest, maar mits fit speelt hij wel.

Gezien onze huidige vorm in uitwedstrijden, zie ik ons wel een resultaat neerzetten. Ik ga voor 1-2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2018 15:56
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Helmond Sport - MVV #25

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2018 09:25
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Helmond Sport - MVV #26
Ondertussen in Helmond. Zijn de eerste supporters aanwezig.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2018 11:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Helmond Sport - MVV #27
Morgenavond, 17:00-17:15 supporters verzamelen bij de Geusselt om spelers uit te zwaaien bij hun vertrek naar Helmond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2018 09:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Helmond Sport - MVV #28
Vannacht een Duitse vlag en een spandoek met iets van "liever een varkenskop dan een moffenkop" door Helmond-supporters buiten de Geusselt achtergelaten.

Dit is een terugkerend iets, Den Bosch-supporters zongen ook al iets over moffen een maandje geleden en het valt me al jaren op. Voor de intellectuelen onder de Brabantse voetbalsupporters geldt dat MVV gelijkstaat aan Duitsland. Ik moet daar altijd heel hard om lachen. Vanaf het Vrijthof is het volgens mij hemelsbreed minder dan 3 kilometer naar België en buiten Brabant ziet iedereen ons als (reserve)Belgen, maar nee, wij zijn moffen. Helmond, dat vlak boven de A67 ligt - de snelweg naar Duitsland... In minder dan een half uurtje ben je in Duitsland.

Apart. Hopelijk hebben de spelers van Helmond even veel voetbalintellect als hun supporters.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, Anna D., jesfen, Tuor, Lassie80, itsman, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2018 10:34
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Helmond Sport - MVV #29

Jacques schreef : Vannacht een Duitse vlag en een spandoek met iets van "liever een varkenskop dan een moffenkop" door Helmond-supporters buiten de Geusselt achtergelaten.

Dit is een terugkerend iets, Den Bosch-supporters zongen ook al iets over moffen een maandje geleden en het valt me al jaren op. Voor de intellectuelen onder de Brabantse voetbalsupporters geldt dat MVV gelijkstaat aan Duitsland. Ik moet daar altijd heel hard om lachen. Vanaf het Vrijthof is het volgens mij hemelsbreed minder dan 3 kilometer naar België en buiten Brabant ziet iedereen ons als (reserve)Belgen, maar nee, wij zijn moffen. Helmond, dat vlak boven de A67 ligt - de snelweg naar Duitsland... In minder dan een half uurtje ben je in Duitsland.

Apart. Hopelijk hebben de spelers van Helmond even veel voetbalintellect als hun supporters.


Het is het dialect he, ik kan dat wel begrijpen. Als je in dat uitvak staat als Hollander en je hoort "Jao, diech höbs us aon 't hart gelege". Dat klinkt dat natuurlijk erg Duits, met woorden die lijken op "Jawohl" , "Dich" und "Hübsch". Ook al hebben we het beste stukje asfalt van Wallonië, ik kan wel begrijpen waarom ze de Duitsland kaart trekken, daarnaast hebben ze niet zo vaak gespeeld tegen Roda JC om het verschil te zien.

Wel mooi natuurlijk dat die Helmondenaren weten hoe ze derbygevoelens moeten opwekken, daar kunnen ze in Venlo nog wat van leren!. De Noordrijnse Varkensderby is geboren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Jacques, aait wief, Lassie80, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2018 16:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
Helmond Sport - MVV #30
Voor het eerst dat ik iets van uitleg lees over waarom de Helmond-fans zo over de kook raken van een varkenskop op een vlag.

www.deweblogvanhelmond.nl/actuele-onderw...DoC32gfWFVSECex4HQSU

Echter, de historie van deze vlag, of eigenlijk provocerende vlaggen in het algemeen, is tot op heden via de reguliere kanalen nooit goed verwoord. Want kort samengevat: wij als Helmond Sport-supporters liggen echt niet wakker van een wapperende varkenskop. De enige Helmonder die dat misschien wél deed, was hoogstens oud-burgemeester Fons Jacobs, toen een paar van die koppen in zijn tuin belandden (afzender: MVV).

Nu bestaat nog steeds het idee dat supporters – door deze vlag gekwetst – compleet door het lint zijn gegaan. En als we de berichtgeving lezen, begrijpen we waar die gedachte vandaan komt. Zo hebben we ook begrip voor de reacties die we hier op de Weblog soms voorbij zien komen. We maken daarom graag van de gelegenheid gebruik om kort in de historie te duiken. Het zit namelijk zo: de frustratie is enkele jaren terug gaan borrelen toen een ludiek spandoek aan onze zijde (mannetje dat over het shirt van FC Eindhoven plast) tot twee keer toe op fysieke wijze van onze tribune werd gehaald. Met als reden dat ons doek bewust provocerend was, en daarom niet door de beugel kon. Even later presenteerde MVV (in 2017) zijn kolossale exemplaar met daarop een varkenskop, dat niet alleen 90 minuten lang mocht blijven wapperen, maar waarmee MVV-spelers na afloop ook over het veld paradeerden. Het ‘meten met twee maten’ bleef zelfs bij de voetballeek niet onopgemerkt. Waarom in het uitvak wel toegestaan, en bij ons niet?

Daarom dat na afloop van deze wedstrijd duidelijke afspraken zijn gemaakt. Afspraken overigens die niet onze voorkeur genieten. De lokale driehoek (gemeente, politie en OM) en de club besloten namelijk dat de vlag van MVV ook niet meer mocht, terwijl wij juist opteren voor dergelijke vlaggen aan beide zijdes, en een beetje olifantshuid voor eenieder wiens tere ziel daar niet tegen kan. Maar goed, onze invloed als supporters is minimaal, en daarom werd het een algemeen verbod.

Nu belanden we bij het tweede treffen met MVV, afgelopen april dus. Ondanks die duidelijke afspraken wapperde de inmiddels welbekende vlag direct alweer fier. En wederom werd er ook 90 minuten lang niet ingegrepen. Noem het een vertrouwensbreuk, het gevoel niet serieus te worden genomen, en vooral ook het ‘meten met twee maten’. Dat zorgde voor boze supporters, al aan het begin van de wedstrijd. Enkele supporters zijn daarom in overleg gegaan met de toenmalige veiligheidscoördinator, en die gaf aan dat de politie de vlag van het vak zou halen. Top, iedereen weer gerustgesteld. Totdat de politie aangaf het uitvak toch niet op te gaan, in het kader van ‘de-escaleren’. Weliswaar klopte dat aan Limburgse zijde, maar bij ons voelde het eerder als extra olie op het vuur. Niet de veiligheidsdiensten, maar MVV bleek in ons stadion de baas. Wat er vervolgens na afloop gebeurde, daarover is inmiddels genoeg gezegd en geschreven. Wij nemen daarin onze verantwoordelijkheid, dat had niet alleen anders gekund, maar ook anders gemoeten.



Ergens snap ik hun verhaal nog wel een beetje. Het is uiteraard wel erg typisch dat ze vier lange alinea's nodig hebben om omstandig uit te leggen waarom een vlag zo erg is, maar dat hun directe aanval op de politie wordt afgedaan met "daarover is inmiddels genoeg gezegd". :lachen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden