Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018

11 apr 2018 08:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #1
Jong AZ staat vijftiende en speelt erg wisselvallig. AZ heeft sinds het Scheringa-tijdperk een prima jeugdopleiding en dat is soms ook zeker terug te zien in het spel van Jong AZ. Met Ron Vlaar en Ricardo van Rhijn speelden er zelfs twee (voormalig) internationals een aantal wedstrijden mee bij Jong AZ, al spelen qua bekende namen vooral Rens Van Eijden en Bel Hassani vaak mee. AZ lijkt dat een beetje af te wisselen, in de afgelopen tien wedstrijden speelde negen keer één van de twee mee, maar nooit allebei. Nog een geluk dat Fred Friday en Dabney Dos Santos uitgeleend zijn, die speelden voor de winterstop vaak mee en Fred Friday scoorde toen bijna iedere wedstrijd. Zijn vervanger? Ferdy Druijf. Die is sinds de winterstop aan het scoren geslagen met zeven doelpunten en dat is dan ook de gevaarlijke man.

Ondanks dat het wel meevalt hoeveel eerste elftalspelers ze opstellen, en ondanks de vijftiende plaats, speelt Jong AZ thuis eigenlijk gewoon ijzersterk. Voor de winterstop verloren ze thuis nog wel eens, maar sinds de 2-7 nederlaag tegen NEC vlak voor de kerst noteert Jong AZ nog maar één thuisnederlaag. Typisch genoeg tegen nummer laatst Jong Utrecht. In de tussentijd wonnen ze thuis van Fortuna, Jong PSV, Oss, Almere en Dordrecht en speelden gelijk tegen Den Bosch en Go Ahead. Afgaande op dat rijtje teken ik vooraf voor een punt. Overigens pakt Jong AZ de laatste weken ook punten in uitwedstrijden, ze wonnen bijvoorbeeld bij Jong Ajax en bij Emmen. Echt geen slechte ploeg dus.


De belangen nog eens op een rijtje, achter de clubnaam eerst het aantal punten en daarna het doelsaldo. Alle ploegen hebben nog maar 3 wedstrijden te spelen, ik heb enkel de ploegen opgenomen waar MVV rekenkundig nog voorbij kan, of die zelf MVV rekenkundig nog kunnen inhalen. Dordrecht heeft al een periode dus doet niet mee om de play-off plaatsen, in de zin van dat het niet erg is als die ons inhalen, en Jong AZ mag uiteraard geen play-offs spelen, vandaar dat die twee ploegen tussen haakjes staan.

6 Telstar 58 4
7 FC Emmen 54 8
8 MVV Maastricht 49 4
9 Cambuur 49 -2
10 FC Volendam 46 -4
11 Almere City 46 -8
(12 FC Dordrecht 46 -19)
13 FC Den Bosch 44 6
14 FC Oss 44 -9
(15 Jong AZ 42 -13)
16 FC Eindhoven 40 -25

Van onder naar boven, de ploegen onder ons:
Eindhoven moet alles winnen, MVV alles verliezen, en deze twee zaken zodanig dat een verschil in doelsaldo van 29 doelpunten wordt goedgemaakt. Ik durf het risico wel aan om verder niet meer naar Eindhoven te kijken.
FC Oss komt volgende week op bezoek, als MVV dat wint eindigt het sowieso boven Oss. Oss heeft verder nog De Graafschap en Eindhoven als tegenstander.
Den Bosch is de enige ploeg onder ons met een beter doelsaldo. Den Bosch moet nog uit naar Fortuna en Go Ahead, en thuis tegen Emmen.
Almere speelt thuis tegen Jong PSV en Volendam en gaat nog naar Eindhoven.
Volendam dan weer, die mogen nog thuis tegen RKC en Jong Ajax en dus uit naar Almere.
Cambuur ten slotte, uit naar Dordrecht en Telstar, thuis tegen Helmond Sport.

Voor mijn gevoel heeft Cambuur van die ploegen het eenvoudigste programma, al spelen ze wel twee keer uit. Dordt en Helmond zijn uitgevoetbald en Telstar weet dat het de eerste ronde play-offs vrijwel zeker overslaat, en tegen de tijd dat Cambuur daar naar toe mag zal dat 100% zeker zijn. De andere ploegen zie ik niet zo snel nog MVV inhalen. Zoals door (ik meen) Larsbak al rond MVV – Dordt gezegd, Volendam en Almere staan drie punten achter ons met een minder doelsaldo, én moeten nog tegen elkaar. Beiden krijgen ook nog Jong Ajax of Jong PSV op bezoek, wat op dit moment loodzware tegenstanders zijn (Jong PSV won gisteren met 6-0 van Go Ahead…). Als MVV nog minimaal één keer wint, houden we die twee ploegen wel onder ons. Den Bosch moet vijf punten goedmaken, dus als MVV één keer wint betekent dat voor Den Bosch dat ze alle wedstrijden moeten winnen, dat zie ik niet gebeuren met Fortuna als tegenstander. Oss natuurlijk idem, maar bij Oss speelt natuurlijk mee dat als die vrijdag van De Graafschap winnen, ze weten dat ze de week er op in Maastricht heel goede zaken kunnen doen. Lang verhaal kort: als MVV volgende week vrijdag van Oss wint zijn de play-offs vrijwel zeker binnen en maakt het resultaat tegen Jong AZ eigenlijk niet zo veel uit. Maar mocht MVV een puntje pakken in Alkmaar, dan wordt het helemaal een crime voor de clubs onder ons (buiten Cambuur dan). Als MVV in Alkmaar wint dan kunnen we tegen Oss lekker achterover leunen en is een gelijkspel ook prima. Of…

De ploegen boven ons:
Telstar staat negen punten voor. Als MVV alles wint en Telstar alles verliest zijn we ze voorbij aangezien de doelsaldi nu al gelijk zijn. Dat is natuurlijk weinig realistisch, zeker aangezien Telstar komende vrijdag thuisspeelt tegen nummer laatst Jong Utrecht. Vergeet Telstar.
Emmen staat vijf punten los, met een iets beter doelsaldo. Als MVV Emmen nog in punten bijhaalt, zal het doelsaldo van MVV wel beter zijn dan dat van Emmen. Emmen heeft met Jong Ajax thuis en Den Bosch uit twee zware potten voor de boeg, maar de laatste wedstrijd is thuis tegen Jong Utrecht. Omdat ze die wel zullen winnen, moet MVV zelf drie keer winnen om nog kans te maken op de zevende plaats en overslaan eerste ronde play-offs. Ik blijf het herhalen: eeuwig zonde dat wij vorige week thuis van Emmen verloren, anders waren we ze nu al voorbij geweest. Emmen won slechts twee van de afgelopen tien wedstrijden, maar ze wisten wel welke wedstrijd ze moesten winnen. Ook een kwaliteit.

Conclusie: voor halen play-offs an sich maakt het resultaat in Alkmaar eigenlijk niet zo veel uit, als we maar de week er op thuis van Oss winnen. Maar willen we nog een minieme kans op overslaan eerste ronde play-offs maken, dan zullen we in Alkmaar moeten winnen. Het is niets voor Ron Elsen, maar strategisch gezien kan MVV in Alkmaar va banque spelen en alles op een overwinning zetten. Dat je dan wellicht tegen een zeperd aanloopt, het zij zo.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, Lassie80, De_Lange, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Larsbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2018 12:24 11 apr 2018 12:27 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #2
Maar om een lang verhaal kort te maken. Denk je niet dat MVV té wisselvallig presteerd om een kansje te maken in de NC. Ik vind ze kwalitatief niet beter dan vorig seizoen. Als ze op dit moment een eredevisionist treffen denk ik niet dat er iets te halen valt. Mits ze zover komen. Dit is zonder MVV-bril. Mét MVV-bril op gaan ze met glans promoveren natuurlijk. On topic: jong AZ-MVV denk 1-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2018 12:31
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 273
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #3
Afgelopen maandag speelde er bij Jong AZ geen enkele eerste elftalspeler mee. Zal ongetwijfeld met de bekerfinale van volgende week zondag te maken hebben. AZ zal iedereen nodig hebben voor die wedstrijd en geen onnodig risico willen nemen met het uitlenen van spelers aan Jong AZ.

Jong AZ speelt een erg sterke tweede seizoenshelft. In de maanden december en januari letterlijk alles verloren op één gelijkspel na en ook nog spelers als Friday, Garcia en Dos Santos kwijtgeraakt. Verwachtte er toen niet veel meer van, maar sindsdien staat er een vaste kern van jeugdspelers in het veld die inmiddels uitstekend op elkaar ingespeeld zijn. Erg wisselvalling, dat wel. Kansloos verloren van Jong FC Utrecht, Helmond Sport en FC Volendam maar wel gewonnen van Fortuna, Jong Ajax en Jong PSV.

Ook ik teken voor een puntje, zodat we het de week daarop thuis tegen Oss kunnen afmaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2018 12:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #4

Schapendonk schreef : Maar om een lang verhaal kort te maken. Denk je niet dat MVV té wisselvallig presteerd om een kansje te maken in de NC. Ik vind ze kwalitatief niet beter dan vorig seizoen. Als ze op dit moment een eredevisionist treffen denk ik niet dat er iets te halen valt. Mits ze zover komen. Dit is zonder MVV-bril. Mét MVV-bril op gaan ze met glans promoveren natuurlijk. On topic: jong AZ-MVV denk 1-1.



Och, Schapendonk, zonder MVV-bril op denk ik dat MVV qua spel weinig kans maakt in de play-offs. Of we de eerste ronde nou overslaan of niet. Daarvoor zijn we inderdaad veel te wisselvallig en zou een eredivisieclub er zo overheen moeten lopen. Sterker nog, zou zo ongeveer iedere top-5 club uit de jupiler league er overheen moeten lopen.

Het mooie van de play-offs is dat het maar twee wedstrijden (per ronde) zijn en dat er dus een toevalsfactor bij komt kijken. Vorig jaar dacht ik ook dat we kansloos waren tegen Cambuur dat in bloedvorm was. En toch (met wat geluk, want in die tweede wedstrijd veegt Cambuur 75 minuten lang de mat met ons aan) winnen we dat gewoon. Tegen Roda waren we zeker niet kansloos, buiten hun doelpunt uit een dubieuze corner zijn ze nauwelijks gevaarlijk geweest. Ik vond Cambuur veel beter spelen dan Roda, maar ja. Het resultaat kennen we.

Daarnaast denk ik dat MVV langzaam groeit. Ja, ook voor mij veel te langzaam, maar toch. En dan is het jaar in, jaar uit, meedoen aan de play-offs belangrijk. Mensen (supporters, sponsors, spelers die een club moeten kiezen) moeten bij MVV meteen denken "die halen altijd play-offs". Sterker nog, eerste ronde play-offs kan MVV wel doorkomen. Ik zeg niet dat het gegarandeerd is, maar zoals het nu staat kom jeb tegen Dordrecht te spelen. Die hebben we dit seizoen al twee keer verslagen en zijn al een maand aan het uitrusten, dat is typisch zo'n team dat er meteen uitvliegt. En dan sta je voor het derde jaar op rij in de halve finale van de play-offs. Dan zit het stadion opeens weer vol. En als MVV dan wellicht verliest, maar wel in de thuiswedstrijd een sfeervol stadion had en strijd heeft geleverd, gaat iedereen opeens weer de zomer in met een positief gevoel. Dus zelfs al winnen we de play-offs niet, we hebben er wel degelijk wat te zoeken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2018 12:56
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #5
Ik vind dat we eens moeten stoppen met dat mvv minimaal een punt moet halen tegen een jong beloften team .we moeten winnen en dat moeten de spelers ook willen ,met de juiste wedstrijd instelling moeten dit 3punten worden en niets minder .vanaf nu moet er toegespeeld worden naar de play of wedstrijden en verwacht ik een mvv dat van af de eerste minuut gaat voor een overwinning en niets minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2018 15:36
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #6
''Gewoen'' winne van AZ en Top, en de bis binne. Daan kinste de wedstrijd tege Top ouch nog gebruke um tege get geel kaarte aon te loupe veur de speulers die op sjerp stoon. Die wedstrijd tege Ajax geit daan nörges mie euver..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 07:50
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #7
Er zullen ongetwijfeld geen spelers van Az 1 meedoen, aangezien zij morgenavond zelf moeten spelen tegen Heracles. Gewoon een 1 punt, maar liever 3 punten meenemen en dan nog de week erop Top verslaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2018 10:37
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #8
Dit zijn juist typisch wedstrijden wat MVV verliest.
Clubs die onderaan bungelen, waarschijnlijk spelen er geen spelers van het eerste mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 10:22
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 273
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #9
'Iets te zoeken hebben in de play-offs' zou eigenlijk moeten betekenen 'het hebben verdiend om voor promotie te mogen spelen.' Maar niet in de Jupiler League. Eigenlijk is het natuurlijk van de gekken dat de nummer tien van de ranglijst, die qua punten dichter bij de hekkensluiter dan de kampioen staat, voor promotie mag gaan spelen.
Zo bekeken heeft MVV daar natuurlijk niets te zoeken, maar de ploegen die onder MVV eindigen dus al helemaal niet. Zoals Jacques hierboven schetst, als we de eerste ronde tegen pakweg Dordrecht of Almere moeten, hebben we een goede kans om in de halve finale te staan. Dan krijg je sowieso twee mooie wedstrijden met een spanning die je de rest van het seizoen niet hebt gevoeld. Die wedstrijdspanning alleen is voor mij al het hoogtepunt van het seizoen en daarbij is een stunt nooit uitgesloten, ook al zouden we dat op basis van het hele seizoen niet verdienen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 11:59 13 apr 2018 12:01 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #10
Ja maar nu komt het. MVV stunt nóóit in de NC. Op één keer na. Uit in Cambuur. En écht stunten moet je in de finale doen. Hoeveel keer hebben ze sinds 2000 in de NC gestaan? 7 keer? Acht keer? Het is alweer 18 jaar geleden. Het wordt wel eens tijd om te "stunten".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 20:09
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #11
Stream iemand??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 20:35
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #12
Bijkomend voordeel van een verre uitwedstrijd: het commentaar van Maarten Omvlee. Wát een verademing. Duidelijk en helder.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat het onwaarschijnlijke gewauwel van John Bannier, vol feitelijke onjuistheden en continue versprekingen, überhaupt gedoogd wordt op een radiozender. Ik ken de beste man verder niet en hij zal privé een schat van een man zijn maar ik vind hem oprecht de slechtste radioverslaggever die ik ooit heb gehoord. Op de voet gevolgd door Ben Dols overigens.

Maar wat betreft Maarten Omvlee, prima verslaggever! Nu nog hopen dat we die drie punten pakken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 21:46
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #13
Kan iemand mij uitleggen waarom iedere week die twee Martina's 90 minuten moeten spelen terwijl ze iedere bal inleveren? Het lijken wel de twee zonen van Elsen. Hij blijft ze maar erin zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 21:56 13 apr 2018 22:14 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #14
De 1-1 was een cadeautje van de scheidsrechter, Pereira werd hardhandig en onreglementair van de bal geduwd.
De wissel Thuys <=> Schroijen was een hele dure fout, toen stortte het hoe een kaartenhuis in elkaar.

MVV bewijst maar weer eens dat het niets te zoeken heeft in de nacompetitie dit seizoen, aanvallend bracht het wederom niets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2018 22:04
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Jong AZ - MVV 13 - 04 -2018 #15

houtengerard schreef : De 1-1 was een cadeautje van de scheidsrechter, Pereira werd hardhandig en onreglementair van de bal geduwd.
De wissel Thuys <=> Schroijen was een hele dure fout, toen storte het hoe een kaartenhuis in elkaar.

MVV bewijst maar weer eens dat het niets te zoeken heeft in de nacompetitie dit seizoen, aanvallend bracht het wederom niets.


Mee eens over de 1-1. Over het algemeen vond ik het allemaal te slap. AZ was veel feller en creëerde veel meer kansen. We hebben op deze manier idd niks te zoeken in de NC, al hoop ik toch dat we het halen, alleen al voor de recettes.
Ik blijf toch van mening dat we een andere trainer moeten hebben. Elsen terug naar zijn oude functie.

Zover ik het rekenwerk kan doen mag er volgende week tegen Oss niet worden verloren ( met een gelijkspel schakel je Oss igg als directe concurent uit). Het gaat nu eigenlijk om Almere, Volendam, Den Bosch en ons. Ik bespaar me verder de moeite en ik wacht rustig op het rekenwerk van Jaques.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden