MVV-FC Eindhoven

25 feb 2018 20:34
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-FC Eindhoven #1
Ik las op de site van de KNVB dat deze wedstrijd is verplaatst naar zaterdag 24-03 om 19.45u. Heeft te kennelijk te maken met de interland die een dag eerder wordt afgewerkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2018 18:46
MVV_Mestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 99
Meer
MVV-FC Eindhoven #2
Inmiddels is de wedstrijd weer terug naar de oorspronkelijke datum. Vrijdag om 20:00
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 09:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV-FC Eindhoven #3
Eindhoven staat zes plaatsen onder ons, maar het verschil is ook maar zes punten. Een ploeg die zo maar met een paar overwinningen meedoet aan de play-offs, iets waar wij zelf alles van weten. Eindhoven verloor in februari en maart maar liefst zes keer op rij. Dit hing mede samen met een blessure van keeper Swinkels en spits en topscorer Lieder. Swinkels is als het goed is vrijdag nog altijd niet er bij, maar Lieder speelde afgelopen vrijdag voor het eerst weer mee en scoorde meteen drie keer. Misschien de moeite waard om een paar euro op een doelpunt van Lieder te zetten komende vrijdag. Eindhoven heeft afgelopen vrijdag dan ook de negatieve reeks verbroken door met 5-2 van nummer laatst Jong Utrecht te winnen. Die wedstrijd zegt verder weinig over de kracht van Eindhoven, ik vind dat MVV "gewoon" hier thuis van moet winnen. Zal niet gemakkelijk worden of mooi, maar als je de play-offs wilt halen moeten dit soort potten binnengehaald worden.

Typisch overigens dat Eindhoven onder ons staat maar wel de topscorer heeft. Vorig jaar was Oss ook al een ploeg waar alles op de centrumspits was ingericht. Ik zou Lieder graag bij ons zien, maar dat een veelscorende spits niet heilig is, wordt bijna ieder jaar weer bevestigd. Want naast Lieder heeft Eindhoven de beschikking over Kabangu, waar begin het seizoen nog sprake van zou zijn dat hij naar ons zou komen. Kabangu speelt om Lieder heen achter de spits en heeft zeven doelpunten en dertien assists. Voor de rest heeft niemand van Eindhoven meer dan twee doelpunten of twee assists op zijn naam. Wat dat betreft nog iets typisch aan Eindhoven. Ieder jaar heb je een paar ploegen die sterk beginnen, maar zodra de tactiek/sterke spelers door andere teams ontdekt zijn, vallen ze heel hard weg. Dit hebben we zelf ook al vaker meegemaakt, een aantal jaar geleden bijvoorbeeld kreeg Croux dubbele dekking en ging iedereen hard het duel aan met Peters en opeens wonnen we geen wedstrijd meer - tot Elsen het team wat anders neerzette.

Benieuwd of aan onze kant Ippel 90 minuten kan meedoen. Of in ieder geval kan beginnen en 60 minuten of zo meepakken. En ook benieuwd wie daarvoor eventueel geslachtofferd zou worden. Zo lang Nys niet fit is, valt het qua keuzes te overzien.

Qua stand was het jammer dat we niet wonnen in Waalwijk. Een overwinning had ons binnen drie punten (nu ja, gezien het verschil in doelsaldo met De Graafschap eigenlijk vier punten) van de felbegeerde zevende plaats en overslaan eerste ronde play-offs gebracht. Maar aangezien de enige niet-jong teams die wonnen Fortuna, Eindhoven en Den Bosch waren, loopt er bijna niemand op ons uit of in. Fortuna halen we toch niet meer bij, Den Bosch haalde ons inderdaad hierdoor weer in, en Eindhoven staat ondanks hun overwinning nog zes punten achter. Dus er is afgelopen vrijdag ook niet echt iets verloren. Maar het geeft wel aan waarom een overwinning op Eindhoven heel waardevol kan zijn. Den Bosch en Dordrecht staan boven ons maar als we vrijdag winnen halen we hun in - omdat ze pas op zondag spelen, maar goed. De Graafschap moet uit naar NEC, als die daar verliezen en wij winnen staan we nog maar twee punten achter op plaatsing voor tweede ronde play-offs. En onder ons haken - als we winnen - langzaam maar zeker ploegen af.

MVV heeft maar één van de afgelopen zeven wedstrijden verloren en veertien punten er uit weten te halen. Als we dat puntengemiddelde tot het eind toe volhouden, eindigen we op maar drie punten minder dan vorig seizoen. Gezien de tegenstanders is het echt niet gemakkelijk, maar zeker wel mogelijk. Of het genoeg zou zijn voor overslaan eerste ronde play-offs valt lastig te voorspellen. Maar ik houd goede hoop. Te beginnen tegen Eindhoven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 09:55
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV-FC Eindhoven #4
Er vanuit gaan dat je zo wie zo je thuiswedstrijd moet winnen zou ik toch graag willen weten wie er centraal in het centrum gaan spelen ,want lieder zul je aan banden moeten leggen dus een man opofferen om hem uit de wedstrijd te spelen.Mamee en de gebroeders zijn er niet bij dus wie gaat dit opvullen.je kunt ook met twee spitsen gaan spelen en een exstra mannnetje op het middenveld,maar daar ben ik geen voorstander van wat vind je van ippel op lieder een hele klus voor de technische staf ,maar ze zullen wel met een goede oplossing komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 10:04 19 mrt 2018 10:05 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV-FC Eindhoven #5
Goede vraag Dreeke, helemaal vergeten te benoemen maar had het wel in mijn hoofd tijdens typen van het stukje. Ligt er vooral aan of Ippel een hele wedstrijd (of 60 minuten of zo) aankan. Kan Ippel dat, dan zou ik beginnen met Ippel op de plaats van Mares en Mares naar achter schuiven en in de mandekking op Lieder zetten. Mares heeft meestal centraal achterin gespeeld bij Fortuna dus is voor hem geen vreemde plaats. En de laatste weken laat hij zien prima spelverstorend te kunnen zijn en goed voor zijn man te komen. Laat hem maar Lieder 90 minuten lang schaduwen.

Kan Ippel niet starten, dan wordt het lastiger. Want je wilt echt Ippel of Mares verdedigend op het middenveld hebben om Kabangu op te vangen, de lijn tussen Kabangu en Lieder dicht te zetten.

Christophe Janssens kan ook nog centraal achterin spelen, maar ik vind hem daar minder sterk. Tegen een geslepen spits als Lieder is dat vragen om problemen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 12:40 19 mrt 2018 12:41 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-FC Eindhoven #6
Vroeger schopte je zo’n Lieder gewoon uit de wedstrijd. Zouden ze nu ook eens moeten proberen...

Trouwens waarom zou Maee er niet bij zijn? Heb ik nog niks van gehoord

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 12:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV-FC Eindhoven #7
www.limburger.nl/cnt/dmf20180316_0005777...ionale-ploeg-curacao

Dit artikel stelt dat hij waarschijnlijk opgeroepen wordt.

En even wat verder gezocht: dit Belgische artikel bevestigt dat hij bij de selectie zit. Die is er vrijdag dus niet bij.

www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetba...-hongarije~ad4f4845/

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 12:59
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-FC Eindhoven #8
Zucht, het hele gezeik begint dus weer opnieuw met de wekelijkse basiswijzingen. 3-4 interlandafwezigen, 3-4 blessures... t gaat weer de verkeerde kant op. En een overwinning acht ik dus zeker NIET vanzelfsprekend.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2018 14:31
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-FC Eindhoven #9
Martina's en Maee afwezig voor interlands.

Yilderim geblesseerd door val op rug tegen RKC.
Ippel niet erbij want oude blessure speelt weer op....terugslag. (Volgens Elsen logisch?)

Nys en Koolhof wel weer inzetbaar!

www.limburger.nl/cnt/dmf20180322_0005818...ippel-speelt-weer-op

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 08:59 23 mrt 2018 08:59 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV-FC Eindhoven #10
Misschien kan Ron nog wat van Van Bronckhorst leren wat betreft het breengen van herstellende spelers..

In de spits: dan eindelijk Kostons?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 10:02
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV-FC Eindhoven #11
Zou tijd worden dat kosons zijn kans pakt en hoopt dat hij het kan laten zien wat ik al lang gezien hebt aan onze supporters .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 10:03
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV-FC Eindhoven #12
Kostons bedoelde ik natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 15:00 23 mrt 2018 15:02 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-FC Eindhoven #13
Iech gaon veer d'n euverwinnink : 3:1.

Kin dao venaovend neet bij zien ( pas nao 15 april maag iech pas weer koume)...
Dus laot uuch good huure en miech gruuts op uuch zien ...
es geer die vaan us nao d'n euverwinnink tow sjriewt ,,,!


Dao is in Mestreech....
Zjus !



Can you hear...
The Angelside....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 23:29
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-FC Eindhoven #14
Zeer rommelige wedstrijd van twee kanten met een goed resultaat. Ook verdiend gewonnen denk ik. Het begint met die kans van Janssens die de keeper van Eindhoven met een goede reflex pakt. Daarna helpen beide ploegen elkaar met foute passes.
Schroijen vond ik erg tegenvallen. Als het niet loopt, moet je er op z’n minst opklappen. Dat mis ik bij hem. Deed het wel goed in de opzet naar de aanval waaruit de 1-0 viel. Nys zette goed door en gaf voor zoals het hoort: strak en op maat. Dan zie je hoe simpel voetbal kan zijn. Die verdediging van Eindhoven was wel erg zwak. Zeker die linksback en die centrale verdediger. Passes in de voeten van MVV’ers en ballen over de zijnlijn.
In de tweede helft werden er wel veel kansen gemist. Het blijft onnodig lang spannend. Okita had het vizier niet op scherp. Verrips houdt ons echt in de wedstrijd met twee geweldige reddingen. Zeer sterk in één op één situaties.
Complimenten voor de strijdlust van het hele team. Ciranni, Nys, Verrips en Mares sprongen er voor mij uit. Opvallend hoe makkelijk Mares overeind blijft. Ook toen hij een linie naar achteren schoof in de tweede helft. Hield het achterin dicht met Pereira en stapte goed bij de buitenspelval. Goede communicatie tussen die twee. Hopelijk laat de concurrentie steken vallen en zetten we de volgende pot weer een goed resultaat neer. We zitten er in ieder geval nog bij.
Respect trouwens voor de supporters van Eindhoven. Die zijn er toch maar mooi terwijl het team het slecht doet. Ze hadden ook voor PSV kunnen kiezen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 23:30
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-FC Eindhoven #15
Het was een matige wedstrijd met een hele saaie eerste helft, gelukkig valt dan toch de goal op een perfect moment vlak voor rust.
Direct twee wissels in de rust, dat is niks voor Elsen.. waren Schroijen en Janssens geblesseerd?? De tweede helft was leuker om naar te kijken met grote kansen aan beide kanten. Verrips keepte weer een goede partij en hield de ploeg op de been nadat MVV zelf eigenlijk had moeten scoren.

Een vreemde hands bal zorgt uiteindelijk voor een penalty waardoor de 2-0 valt. Een goed resultaat waardoor FC Eindhoven voorlopig iig wegvalt als concurrent voor de playoffs. Het zou mooi zijn als Dordrecht en Den Bosch verliezen zondag, dan staat MVV toch op een goede 8ste plek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden