MVV - Almere City FC

22 feb 2018 23:07
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Almere City FC #16
We wachten nu al meer dan een half jaar op Ogunjimi en je hebt mij niks kwaads horen zeggen over hem; ik verwachtte veel en gun hem nog steeds het allerbeste. Maar ik kijk uiteraard door de bril van een supporter.

Is het niet het beste voor iedereen als MVV gewoon het contract van Ogunjimi ontbindt? Ik bedoel, je kunt altijd WW aanvragen. Je moet er toch niet aan denken dat we nog een heel jaar met een spits zitten die niet kan spelen? Als hij nou eerst een paar maanden de sterren van de hemel had gespeeld, had ik hem alle krediet gegund. Maar wat heeft hij gespeeld? 3, 4, 5 wedstrijden?

Er zijn genoeg redenen om een arbeidscontract te beëindigen. Ik zou zeggen, MVV kijk eens in Art 7:669 BW

Bij ziekte of gebreken van de werknemer waardoor hij niet meer in staat is de bedongen arbeid te verrichten, bij het bij regelmaat niet kunnen verrichten van de bedongen arbeid als gevolg van ziekte of gebreken van de werknemer met voor de bedrijfsvoering onaanvaardbare gevolgen,

kun je een arbeidscontact gewoon laten stoppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 10:26
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Almere City FC #17
Alle statistieken wijzen voor ons de goede kant op voor vanavond: voorafgaand twee goede teams verslagen, weinig blessures en een Almere City dat nog nooit in de Geusselt gewonnen heeft.

Ik voorspel een gelijkspel. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 11:02
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Almere City FC #18
wat kunnen sommige hier toch slecht tegen kritiek op spelers of dergelijke.
Marvin is waarschijnlijk de slechtste aankoop sinds 10 jaar. Olsen bracht nog meer dan Marvin doet.

Moeten we daar zomaar mee akkoord gaan. Nee absoluut niet.
mogen we daar onze mening over geven, Jazeker.
Moeten we zijn contract ontbinden. Lijkt mij beter, want wat brengt hij ons op het moment.
Totaal helemaal niets. hij kost ons alleen maar geld.
Zover ik begrepen heb heeft hij zijn diensten ook aangeboden bij MVV en niet dat MVV hem gescout heeft. ( indien dit incorrect is sorry ).
Maar dat zou het voor mij alleen maar erger maken, je bied je ergens aan en presteert vervolgens helemaal niets.

Ik ben benieuwd hoe druk het word vanaaf, want het is me toch behoorlijk koud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 11:07
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Almere City FC #19

Hill28 schreef :
Bij ziekte of gebreken van de werknemer waardoor hij niet meer in staat is de bedongen arbeid te verrichten, bij het bij regelmaat niet kunnen verrichten van de bedongen arbeid als gevolg van ziekte of gebreken van de werknemer met voor de bedrijfsvoering onaanvaardbare gevolgen,


Ik waardeer je enthousiasme en dat zeg ik zonder ironie. Echter, 'voor de bedrijfsvoering onaanvaardbare gevolgen' is hier het sleutelbegrip. Voorbeeldje, kort door de bocht: Stel dat MVV door het niet inzetbaar zijn van Ogunjimi structureel miljoenenverlies van de club tot gevolg zou hebben en dientengevolge de continuiteit van de onderneming per direct in gevaar komt, dan kan je een poging wagen. Dat lijkt me in dit geval wat overdreven.

Overigens hoop ik ook dat meneer Ogunjimi nog iets van vorm en fitheid gaat vinden in de rest van het seizoen want deze jongen heeft in het verleden bewezen kwaliteiten te hebben. Helaas is dat er dit seizoen nog niet uitgekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 11:12
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Almere City FC #20
En wat betreft de wedstrijd tegen Almere City ga ik ervan uit dat dit een lastige partij gaat worden. Almere heeft een aanvallende speelstijl en scoort vrijwel altijd. De zwakte van dit team ligt achterin en als we zoals in de laatste paar wedstrijden niet te veel kansen nodig hebben is een zege mogelijk. Ik verwacht een 2-2, ik hoop een 3-2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 11:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV - Almere City FC #21

mvv supporter schreef : wat kunnen sommige hier toch slecht tegen kritiek op spelers of dergelijke.
Marvin is waarschijnlijk de slechtste aankoop sinds 10 jaar. Olsen bracht nog meer dan Marvin doet.



Niemand hier zegt dat Ogunjimi met de kennis van nu een prima aankoop is. Sterker nog, denk dat iedereen het inderdaad een slechte aankoop vindt op dit moment. Ik in ieder geval wel. Jammer.

Maar er sijpelen nu al een paar keer verhalen door in de trant van psychische problemen. Als dat zo is, laat die jongen dan aub met rust in plaats van grapjes te maken over een oorlel of zo. Dat is wat sommigen hier betogen, niet dat iedereen moet zeggen dat Ogunjimi de beste aankoop is sinds Lowie van Schijndel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 12:23
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Almere City FC #22
'Er sijpelen verhalen door': dat is nu juist het probleem. Wanneer MVV duidelijk communiceert wat er aan de hand is met Marvin, kunnen we daar als supporters eerder vrede mee hebben. De laatste weken heb ik dingen gelezen in de trant van kleine blessures, gewoon niet (wedstrijd)fit zijn, motivatieproblemen en psychische problemen. Nu verwacht niemand een gedetailleerd rapport over zijn fysieke/mentale situatie, maar als club ben je toch rekenschap verschuldigd aan je achterban, juist om te voorkomen dat supporters gaan speculeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 12:59
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 964
Meer
MVV - Almere City FC #23

Larsbak schreef : 'Er sijpelen verhalen door': dat is nu juist het probleem. Wanneer MVV duidelijk communiceert wat er aan de hand is met Marvin, kunnen we daar als supporters eerder vrede mee hebben. De laatste weken heb ik dingen gelezen in de trant van kleine blessures, gewoon niet (wedstrijd)fit zijn, motivatieproblemen en psychische problemen. Nu verwacht niemand een gedetailleerd rapport over zijn fysieke/mentale situatie, maar als club ben je toch rekenschap verschuldigd aan je achterban, juist om te voorkomen dat supporters gaan speculeren.

Inderdaad, iedereen binnen de club, dus ook de supporters, heeft er niets aan hem belachelijk te maken. We weten niet wat er precies aan de hand, dus laten we hem in principe steunen, daar hebben we allemaal meer aan. Als hij bijv. tegen fortuna de winnende maakt, staan we allemaal op de banken. Neemt niet weg dat het tot nu toe allemaal tegenvalt wat hij bracht (al kreeg hij als hij speelde vaak ook maar zeer weinig bruikbare ballen!).
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 13:28 23 feb 2018 13:30 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Almere City FC #24
[quote="pinobel" post=67396
Inderdaad, iedereen binnen de club, dus ook de supporters, heeft er niets aan hem belachelijk te maken. We weten niet wat er precies aan de hand, dus laten we hem in principe steunen, daar hebben we allemaal meer aan. Als hij bijv. tegen fortuna de winnende maakt, staan we allemaal op de banken. Neemt niet weg dat het tot nu toe allemaal tegenvalt wat hij bracht (al kreeg hij als hij speelde vaak ook maar zeer weinig bruikbare ballen!).[/quote]

Het probleem is dat er gewoonweg geen krediet is ophebouwd bij de supporters voor zulke steun. Niet hier, niet bij zijn vorige club Mallorca en niet bij die andere 13 clubs waar hij de afgelopen jaren heeft gespeeld. Ofja, onder contract stond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 20:54
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
MVV - Almere City FC #25
Hadden gewoon Platje in de spits moeten zetten ipv die Belg je gaat me niet vertellen dat een ballenclub als Telstar wel geld heeft voor een fatsoenlijke spits.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 22:23
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV - Almere City FC #26
Weer drie punten. Super! Niet met het zelfde daverende spel als tegen NEC, maar dat zie je vaak na een wedstrijd waarin zoveel energie en concentratie werd gelegd. Er waren veel foute passes. Gelukkig wel zakelijk over de streep getrokken tegen een (vanavond) niet al te beste tegenstander. Volgens mij heeft Almere de eerste helft maar één doelpoging mogen noteren. Ook bij MVV was het niet denderend. De 1-0 viel voor mij een beetje uit de lucht. Dat geldt ook voor het tweede doelpunt. Wel goede goals trouwens. Al met al erg tevreden met het resultaat. Weet iemand waarom
Mmae niet speelt/invalt? Overigens doet Martina het zeer goed op zijn plek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 23:37 23 feb 2018 23:38 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Almere City FC #27
Fijn dat Schroijen weer in vorm is. Waarschijnlijk mede dankzij Nwakali.

Met Nwakali erbij hebben we toch weer een heel gevaarlijke voorhoede. We misten voorheen duidelijk een fatsoenlijke nummer 10.

Nys vandaag ook (meestal) sterk erachter.

Martina werd niet voor niets steeds vrijgelaten door Almere en wist zich in de eerste helft totaal geen raad in de opbouw. Gelukkig ging het de tweede helft al overtuigender en vooral beter. Hij speelt in elk geval met een tijgerinzet en conditie. Maar een Kuuper is het nog zeker niet hoor.

De actie van Janssens was wat mij betreft totaal niet nodig. speelde verder wel goed vond ik.

Vasthouden dit en ik denk dat er nog meer in deze groep zit als ze nog meer als team gaan opereren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 23:42
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Almere City FC #28
Het was geen spectaculaire wedstrijd, ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden, maar het is toch geweldig dat MVV op deze manier een wedstrijd met redelijk ruime cijfers kan winnen! Almere leek erg zwak, maar de verdediging van MVV stond dan ook als een huis. Een aantal keren leek Almere dreigend te worden maar steeds opnieuw stond er weer een MVV-er in de weg. Voor de rest domineerde MVV grote delen van de wedstrijd.

Nys leek een wat ongelukkige eerste helft te spelen, net als de andere middenvelders / aanvallers, maar na zijn goal begon hij ook een stuk beter te spelen. Hij lijkt zijn oude vorm weer terug te hebben en is erg belangrijk voor het team. Mares is ook een grotere aanwinst voor het team dan ik had verwacht.

Op naar Sittard!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2018 01:17
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Almere City FC #29
Zoals in de voorbeschouwingen hier al aangegeven, de historie leert dat dit typisch zo'n wedstrijd was die MVV zou kunnen verliezen na de uitstekende resultaten tegen Cambuur en NEC. Gelukkig gebeurde dat niet. Vond het een terechte overwinning en eerlijk gezegd een van de betere wedstrijden van MVV dit seizoen. Klinkt misschien gek, zeker omdat het echt niet zo was dat we Almere helemaal suf speelden, maar ik vond ons als team volwassen en rustig spelen met heel veel inzet en focus.

Vond het een boeiende eerste helft. Twee teams die elkaar heel aardig in balans hielden maar die wel allebei probeerden te voetballen. MVV speelde net als tegen NEC fel op de bal en stoorde snel. Dat leidde enkele malen tot dreigende situaties waarbij de beslissende pass net niet goed kwam. Tegelijkertijd heeft de defensie de eerste helft vrijwel niks weggegeven. De 1-0 kwam wat uit de lucht vallen maar was wel een beloning voor het constante storen van MVV.

Tweede helft eigenlijk zelfde beeld. Almere probeerde wel maar volgens mij heeft de keeper nauwelijks een redding hoeven maken en kan ik me buiten die bal op de paal geen echte kans herinneren. Tegelijkertijd kwamen wij er met regelmaat gevaarlijk uit. Uiteindelijk dan ook een terechte overwinning.

Natuurlijk speelde Almere geen beste wedstrijd, maar dat was toch echt voor een belangrijk deel de verdienste van MVV! Net als tegen NEC. Het hele elftal zat gewoon constant fel op de tegenstander. Dat begon al met Yilderim voorin. Door dat felle kon Almere nauwelijks de bal kwijt en werden zij gedwongen tot het maken van fouten. Vond ons daarin heel volwassen, rustig en zakelijk spelen. Net als tegen NEC vorige week. De speelstijl is iets defensiever geworden ten opzichte van eerder dit seizoen, daardoor geven we minder kansen weg, maar tegelijkertijd zijn we aanvallend veel gevaarlijker geworden. En dat zit hem wat mij betreft in Nwakali. Met hem hebben we zóveel meer voetballend vermogen in de as. Hij brengt rust op het middenveld, is constant aanspeelbaar voor de achterhoede en zorgt voor fatsoenlijke aanvoer naar voren, al lukt lang niet elke actie. Maar hij is altijd aanspeelbaar en trekt altijd tegenstanders naar zich toe. Daardoor gaan Nys en Mares veel beter spelen. Nys profiteert enorm van de ruimte die ontstaat door de dekking van Nwakali en van het feit dat nu niet meer elke creatieve ingeving via hem moet lopen, en Mares kan zijn energie stoppen in het storen van de aanval van de tegenstander, wat hem prima afgaat. Vanzelfsprekend gaat ook de aanval beter renderen door de extra ruimte en de intelligentie van Nwakali.

Verrips stond er wanneer hij er moest staan maar heeft eigenlijk nauwelijks een redding hoeven maken. De defensie staat momenteel gewoon heel goed. Pereira werpt zich op als leider achterin en dat gaat hem uitstekend af. Jammer dat hij na dit seizoen waarwaarschijnlijk vertrekt. Martina speelde ook prima. De backs deden zowel aanvallend als verdedigend hun werk. Mares stofzuigerde lekker, verder gewoon de bal meteen inleveren, gaat prima. Nys werkte zich een slag in de rondte, beetje ongelukkig in de eerste helft maar wel een heel belangrijk doelpunt. Nwakali is hierboven al genoeg over gezegd, ondanks dat vandaag lang niet alles lukte speelt hij gewoon een heel belangrijke rol in dit elftal. Nu alleen dat vizier nog eens op scherp krijgen. Schroyen gaat langzaam beter voetballen. Uitstekende voorzet bij de 3-0! Okita was dreigend maar blijft soms erg slordig. Hoort ook bij zijn spel natuurlijk. Pikt wel weer gewoon een goal en assist mee. En Yilderim vond ik ook een prima wedstrijd spelen. Constant aan het jagen. Trok daarin ook op positieve wijze de rest van het elftal mee. Mede door zijn gejaag en gesleur viel de 1-0. En ook als aanspeelpunt deed hij het prima. Natuurlijk lukt niet alles, dat zou ook irreëel zijn om te verwachten, maar de Almere City defensie had de handen vol aan hem. En lekker voor hem dat hij weer zijn goaltje meepikt.

Nouja, dus, 3 weken geleden was alles kommer en kwel en zie, nu hebben we opeens 9 punten uit 3 wedstrijden met een doelsaldo van 9 goals voor en 1 tegen. De wereld ziet er opeens totaal anders uit. Natuurlijk zijn we er nog niet, we staan nog niet eens op een playoff plek. Maar we doen absoluut weer mee. Zelfs het overslaan van de eerste ronde komt weer een een piepklein beetje in zicht. Maar goed, dat is wel erg optimistisch, eerst maar eens op een playoff plek terecht komen.

Volgende week wacht dan Fortuna. Die zijn op papier uit vorm (5 wedstrijden op rij niet meer gewonnen geloof ik, al is 1-1 bij NEC natuurlijk zeker geen slecht resultaat). Maar vorm zegt niks in een derby. Toen we met 0-7 wonnen daar waren zij de ploeg in vorm en wij de weg totaal kwijt. In Sittard ging men toen bij voorbaat al uit van een overwinning en wij waren vooraf blij met een punt. Nouja, dat liep even anders. Echter, als MVV een zelfde strijdlust en focus op de mat legt als de afgelopen weken dan kunnen we absoluut winnen in Sittard. Gezien de weersvoorspelling lijkt de kans dat de wedstrijd doorgaat me overigens minimaal. Maar goed, dat merken we in de loop van de week wel. Voor nu genieten van de 3 punten en het feit dat we gewoon weer meedoen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, Lassie80, jovkle, itsman, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2018 08:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV - Almere City FC #30
Zakelijke wedstrijd inderdaad. Almere heeft een aantal behendige en snelle aanvallers, Valpoort liet een paar keer zien dat hij echt goed kan voetballen, zonder dat hij ook maar één moment dreigend is geweest. MVV koos er dan ook voor om iets behoudender te beginnen en niet in het mes van de counter te stappen.

Nwakali scheelt inderdaad een slok op een borrel. Wat een overzicht en wat een gemak om de bal aan te nemen en twintig meter verder neer te leggen. En het moet gezegd, ik heb hem in de eerste wedstrijden vervloekt, maar Mares speelt de laatste weken prima, goed in dienst van het elftal, geen domme dingen, maar vaak op de juiste plaats. Schroijen begint weer op te leven. Okita speelt eigenlijk een ongelukkige wedstrijd, maar scoort weer en heeft weer een assist. Nou, op die manier mag hij iedere wedstrijd ongelukkig spelen. Elf doelpunten, zes assists. Vorig seizoen deed alleen Schroijen het beter met negen goals en tien assists en die haalt Okita nog wel in.

Ik vond 3-0 een te grote uitslag voor het spel. Van de andere kant: buiten de bal op de paal van publiekslieveling Sylvester en een verdwaald afstandsschot is Almere geen moment dreigend geweest. Én, ik vond de arbitrage over het algemeen goed, maar volgens mij zijn we minimaal één keer ten onrechte afgevlagd voor buitenspel. Misschien wel twee keer. En beide keren had Yildirim een intikkertje. Van die kant had de uitslag nog hoger uit kunnen vallen.

Geen wedstrijd die me bij zal blijven, maar wel een heel nuttige voor het vertrouwen. Als de wedstrijd komende vrijdag al doorgaat zal het op een bevroren toendra zijn. Dan heb je degelijkheid en zakelijkheid nodig met wat geluk en een verrassing in de aanval. En dat is precies wat we gisteren lieten zien. Zouden we van Fortuna winnen, dan winnen we vier keer op rij. Dat is ook alweer drie seizoenen geleden voor het laatst gebeurd.

Oh ja: Okita en Schroijen staan op vier gele kaarten, een volgende kaart betekent een schorsing. Nou is de wedstrijd na Fortuna-uit thuis tegen Jong Utrecht. Daarna staat met Volendam uit een moeilijkere en belangrijkere wedstrijd op het programma. Wat mij betreft pakken Jonathan en Joeri een gele kaart tegen Fortuna, laat Houben en Loshaj of Kostons maar tegen Jong Utrecht spelen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden