MVV - Nec

17 feb 2018 10:54 17 feb 2018 11:00 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Nec #31
Kon gister door een after vastelaovend griepje niet aanwezig zijn. Gelukkig was er Fox. Het is hierboven al gezegd, zo ben je twee weken geleden dood en begraven, en zo doe je weer gewoon mee. En ook nog volledig terecht.

MVV heeft duidelijk een ander strijdplan opgesteld. Het is iets defensiever, met veel druk op het middenveld van de tegenstander, en dan bij bal veroveren met veel mensen snel counteren. Dat werkte gister gewoon prima (uit bij Cambuur ook al, en eigenlijk tegen Jong PSV ging het ook niet zo slecht). Dat systeem vereist wel een enorme concentratie en veel inzet. En dat was er gisteren volop. Bij elk balcontact van NEC zaten we erboven op, waardoor zij niet aan voetballen toekwamen. Met Nwakali hebben we eindelijk een verbindingsspeler die ons in staat stelt heel snel en secuur te counteren. Daardoor kunnen Mares en Nys zich veel meer bezig houden met verdedigen. En het komt ook het spel van het trio aanvallers ten goede.

Voordeel van zo spelen is dat we heel weinig kansen weggeven. Nadeel is dat we ook minder creëren dan eerder. Maar erg is dat niet, zeker niet als er zo effectief met de kansen om gegaan wordt als gister. Yilderim en Nys hebben de afgelopen maanden de mooiste kansen gemist maar schieten nu twee prima goals erin. Eigenlijk 1 kans, 2 goals. Je moet tegen de koploper ook gewoon een beetje mazzel hebben. Dat hadden we, maar dat hebben we ook afgedwongen door de tomeloze inzet. Enige smetje eigenlijk de strafschop. Makkelijk gegeven, maar op de beelden was duidelijk te zien dat Mares die aanvaller onderuit duwt. Heel dom en totaal onnodig, hij speelde verder prima. Gelukkig viel snel de 3-1 en uiteindelijk de 4-1. Dan blijk je met 39 graden koorts toch gewoon een rondje door de kamer te kunnen rennen. Allebei doelpunten die uit fouten van NEC voorkwamen, maar ook fouten die afgedwongen werden door het felle spel van MVV.

Verrips hield ons in de wedstrijd met een geweldige redding bij 3-1. Verder weinig te doen gehad. Ciranni hield zijn tegenstander onder controle, Janssens idem, die begint weer op zijn vorm van voor de blessure te komen. Pereira heerste achterin, echt een puike pot gespeeld. Martina idem. Mmaaee zal hard zijn best moeten doen om weer in de basis te komen. Prettig dat luxe probleem. Mares stofzuigerde prima, moet de bal afpakken en heel snel inleveren, dan gaat het goed. Nys ook prima pot. Toonde zich echt een aanvoerder. Heeft ook de slimmigheid van zijn ervaring, wat mooi te zien was bijvoorbeeld doordat hij een paar keer net even ging liggen op momenten dat MVV wat onder druk stond. Mooi voor hem ook dat hij weer eens scoorde. Nwakali was een plaag voor NEC. Zoveel balgevoel, elk balcontact is dreigend. Schroyen speelde na maanden weer een acceptabele wedstrijd, met een assist en een goal. Keurig. Ook Okita was dreigend. Beetje ongelukkig en hier en daar een beetje egoïstisch spelend. Maar wel weer dreigend, zijn mannetje passerend, elke keer twee man bezig houdend. Zo zien we Okita graag. En Yilderim werkte net zo hard als altijd, fijn dat dat beloond wordt met een schitterende goal. Op tv was de sfeer overigens prima te horen, de hele Geusselt leek bij momenten mee te doen. Vond de minuut stilte vooraf ook mooi, mooi initiatief. En het viel inderdaad op dat een deel van de NEC aanhang in de gracht mocht blijven staan. Blijf het vreemd vinden dat er geen enkele aanpassing is geweest in het uitvak nav Roda (netten, containers).

Nouja, en dan staan we er dus gewoon weer bij. Daar geloofde ik echt niet meer in na de Graafschap. Vrijdag Almere, zal ook weer een lastige pot worden. Fortuna idem natuurlijk. Maar goed, dat waren NEC en Cambuur ook. We leven weer. We doen weer mee. Twee weken geleden leek het seizoen voorbij, stond er een team van los zand op het veld dat geen stap te veel leek te willen zetten. Daar was gisteren niks van te zien. Chapeau voor het elftal en de technische staf. Maar we zijn er nog niet. Nu de lijn doortrekken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Huib, Lassie80, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 11:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Nec #32

Roed en Wit 70 schreef :
p.s. Wordt 't niet weer eens tijd voor een nieuwe pakkende opkomsttune ?


A.u.b. niet!! Van mij mogen al die tunes weg, zelfs geen boxen,speaker,entertainer, muziek. Al dat overheersend gedreun. Geef mij maar net als vroeger twee rivaliserende supporters groepen die de sfeer maken. En de staan tribunes terug ( als dat nog eens kon). Wat een ambiance was dat. Maar helaas, komt nooit meer terug. Heden ten dage moet je zowat de oordoppen meenemen door wat uit die boksen knalt. Met een rede gedaan natuurlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ster_Drager, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 11:03 17 feb 2018 11:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Nec #33

Schapendonk schreef :

Roed en Wit 70 schreef :
p.s. Wordt 't niet weer eens tijd voor een nieuwe pakkende opkomsttune ?


A.u.b. niet!! Van mij mogen al die tunes weg, zelfs geen boxen,speaker,entertainer, muziek. Al dat overheersend gedreun. Geef mij maar net als vroeger twee rivaliserende supporters groepen die de sfeer maken. En de staan tribunes terug ( als dat nog eens kon). Wat een ambiance was dat. Maar helaas, komt nooit meer terug. Heden ten dage moet je zowat de oordoppen meenemen door wat uit die boxen knalt. Met een rede gedaan natuurlijk.


Boxen natuurlijk, boksen is iets anders :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 11:12
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Nec #34

Schapendonk schreef :

Schapendonk schreef :

Roed en Wit 70 schreef :
p.s. Wordt 't niet weer eens tijd voor een nieuwe pakkende opkomsttune ?


A.u.b. niet!! Van mij mogen al die tunes weg, zelfs geen boxen,speaker,entertainer, muziek. Al dat overheersend gedreun. Geef mij maar net als vroeger twee rivaliserende supporters groepen die de sfeer maken. En de staan tribunes terug ( als dat nog eens kon). Wat een ambiance was dat. Maar helaas, komt nooit meer terug. Heden ten dage moet je zowat de oordoppen meenemen door wat uit die boxen knalt. Met een rede gedaan natuurlijk.

Je hebt gelijk...maar als het dan toch gebeurt. De huidige opkomsttune wordt toch alweer lange tijd gebruikt.

Denk eerder dat die af en toe langdradige en schreeuwerige stadionspeaker op het veld zijn mond kan houden. En als het dan wel moet...de manier waarop de spelers worden omgeroepen...zo sfeerloos gebeurt het ook op de amateurvelden.

Maar eigenlijk hoort dit in een ander topic besef ik me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 11:37 17 feb 2018 11:39 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Nec #35

Tuor schreef : Kon gister door een after vastelaovend griepje niet aanwezig zijn....
Verrips hield ons in de wedstrijd met een geweldige redding bij 3-1. Verder weinig te doen gehad.

Beetersjap Tuor ! :thumbsup:
Mos aoch neet met de böörskes bloet oppe Vastelaovend roond loupe...:lachen: )
Sjiek tots diech tog nog de wedstrijd kos zien!

Wat Verrips betreft: hij heerst ( jammergenoeg) niet in de 5 meter...enkele keren waar hij uit moest komen met een "los" schreeuw,
deed hij 't niet ...
en hadden we geluk dat die van NEC het vizier niet op scherp hadden staan.
Voor zo'n grote keeper mag dat niet; zou wat krachttraining en eventueel enkele sessies met Peter Gerards wonderen kunnen doen!

Wat was uzze Törrek Atilla een aanjager, stoorzender en stofzuiger ! Respekt en diepe buiging :
teşekkür ederim Arkadash Yilderim !:applaus: :applaus: :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 11:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Nec #36
Vanuit het zonnige en warme Curacao de wedstrijd een beetje kunnen volgen, met nadruk op een beetje.....de polar biertjes zijn hier rijkelijk gevloeid
Het feestje daarna kunnen vieren met een paar echte MVVers die hier ook toevallig waren en die wij tegen kwamen Brigitta en Chris ....het was super gezellig

Mooie winst en verdienden winst van MVV. De rotte appels Maee en Ogujimi niet meer opstellen en meer gaan voor jongens idd die wel willen
De rol van Kelechi wordt wel steeds meer duidelijk binnen dit team ...wat een aanwinst is dat voor ons


Hoop doet leven en na 2 keer winst , leeft MVV weer een beetje meer....we gaan zien wat t gaat brengen . Bon Dia !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 12:10
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV - Nec #37

Napoleon schreef : De rotte appels Maee en Ogujimi niet meer opstellen en meer gaan voor jongens idd die wel willen


Sinds wanneer is Mmaee een rotte appel? Begrijp nog steeds niet waarom hij op de bank is beland...Motivatieproblemen?
Was voor mij toch een van de beste en constante spelers dit seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 12:11
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Nec #38

Napoleon schreef : . De rotte appels Maee en Ogujimi niet meer opstellen en meer gaan voor jongens idd die wel willen


Waaruit concludeer je dat zij niet willen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 12:27
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Nec #39
De stijgende lijn van de afgelopen weken wordt voortgezet. Spelen we zoveel beter? Jein....lijkt de ploeg weer fitter en gretiger ?? Jazeker ! Gisteren stond er een team op het veld dat de baas wilde zijn. Fel jagend, de tegenstander geen ruimte gevend om voetballend tot oplossingen te komen. En dan zie je dat dit MVV een moeilijke horde is voor elke Juup ploeg.
Voor mij is toch de inbreng van Kelechi van wezenlijke invloed voor het scherpere spel en het toegenomen zelfvertrouwen. Hij brengt iets extra's en straalt iets uit, zeker ook richting de tegenstander. Verheug me nu al op vrijdag :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 12:33
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV - Nec #40
Maee heeft sinds zijn wissel in de rust enige weken geleden tijdens een thuiswedstrijd niet meer in de basis gestaan
Hij is toen gewisseld omdat hij in die match Pieter Nijs helemaal voor rot heeft gescholden
Het is zo dat Maee zich blijkbaar te goed voelt voor MVV en dit ook in zijn gedrag naar voren komt
Dit komt vanuit een bron van mij direct aan MVV verbonden
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 12:58
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Nec #41
Ik heb ook zoiets gehoord inderdaad. Ergens wel jammer, want bij corners en vrije trappen is hij wel altijd gevaarlijk. Maar aan dit soort gedrag hebben we natuurlijk ook niks, goed dat Elsen nu voor Martina kiest, die het zeker niet onaardig doet!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 14:27
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Nec #42

J.P. Ler schreef : Zwarte Vogel, waren de zwarte jassen met capuchon afgelopen week in de aanbieding in Nijmegen???

Ze hebben - denk ik - de begrafenisstemming al voorvoeld. Vanmiddag toch even kijken bij de beruchte "Nijmeegs Jopie".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 14:38
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Nec #43
Ik heb gisteren genoten van het spel van MVV. Als je ze zo ziet spelen, dan is het eigenlijk onbegrijpelijk hoe ze het in de periode voorafgaande aan Cambuur-uit zo hebben laten liggen. Want dat ze kunnen voetballen, dat hebben we in september en oktober kunnen zien. Ik denk dat het grote verschil ligt in de komst van Nwakali en Mares.

Nwakali speelt overduidelijk met veel plezier, inzet en vernuft. Hij zet met een beweging een trio tegenstanders op het verkeerde been. Met zijn uitschuifbare benen, wat lijkt hij toch veel qua stijl op Kanu, controleert hij de meest onmogelijke ballen. Zijn overzicht is ook beter geworden: hij betrekt zijn medespelers beter in het spel dan voorheen. Hij zoekt ook vaker de simpele oplossing dan nodeloos ingewikkelde capriolen en passes. Dat oogt misschien wat minder spectaculair, maar het is wel efficiënter en effectiever. Zijn komst geeft dit MVV meer voetballend vermogen en zorgt ervoor dat spelers als Schroijen en Okita meer ruimte krijgen, omdat de tegenstander zijn handen vol heeft aan Nwakali.

En Mares is een goede stand-in voor Ippel, al heeft Ippel wat meer drang naar voren. Maar als stofzuiger op het middenveld knapt hij op sobere wijze het vuile werk op. Daardoor gaat Nijs beter spelen en combineert hij zijn spelmakende en controlerende rol beter. Het middenveld is beter in evenwicht zo.

Ik ben een Mmaee-fan, maar hij werd gisteren niet echt gemist. Ik vind hem een betere voetballer dan Martina, maar Shermar deed het uitstekend gisteren en vormde een goed koppel met de foutloos spelende Pereira. Zijn passing was in de eerste helft soms wat ongelukkig, maar dat ging in de tweede helft stukken beter. En als MVV de kansen die ze creëren ook gaan benutten zoals gisteren (met name die van Yilderim was prachtig), dan gaat het er allemaal weer wat beter uitzien.

Maar toch vind ik het wel tekenend en zorgelijk dat de kwaliteitsverschillen per wedstrijd fysiek en mentaal zo groot lijken te zijn. Als je een heel seizoen voetbalt zoals gisteren, dan draai je moeiteloos mee bij de bovenste zes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Lassie80, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 11:52
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Nec #44
Ook ik ben zeer tevreden over de wedstrijd van afgelopen vrijdag, een gretig en goed spelend MVV gezien.
De winst was terecht en de complimenten ook.
Wel geef Frank S gelijk dat het contrast van de wedstrijden erg groot is. De wedstrijd vorige week in cambuur heb ik niet kunnen volgen.
Maar de wedstrijd daar voor thuis was niet veel soeps.
Hopelijk hebben de de drive gevonden en zijn de komende wedstrijden ook op dit niveau.
Dan hebben we helemaal niks te vrezen in Sittard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2018 18:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Nec #45
Uit de reactie op het forum van de Supportersclub NEC is af te leiden dat er wel degelijk vanuit het uitvak veel aanleiding is gegeven tot de actie van Politie en ME. Ook staat te lezen dat die supporters die zich ervan wilden distantiëren, dat daadwerkelijk ook hebben gekund.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden