MVV - Nec

16 feb 2018 22:54
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - Nec #16
Vanavond een herboren Mvv gezien! Ongelooflijk wat een wedstrijd, Mvv spelers gaven alles, allen een tomeloze inzet. Yildirim wat is met hem gebeurd, hij speelde vol zelfvertrouwen en maakte een schitterende goal.
Nwakali was nadrukkelijk aanwezig in de wedstrijd, heerlijke voetballer, begint goed in vorm te geraken. Joeri Schroijen prima assist en maakte ook nog een goal, het is hem zeker gegund.
Okita lukte vanavond niet veel maar het blijft een onberekenbare voetballer, maakte een mooi doelpunt. Martina speelde een goede wedstrijd. Pereira weer als vanouds. Nys die heeft de longen van een paard, overal aanwezig.
Lekkere sfeer en toch weer 5000 man publiek! Misschien zit de play offs er toch nog in....volgende week weer een thuiswedstrijd tegen Almere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 23:07
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Nec #17
Wat zal ik zo dadelijk met een grote dosis leedvermaak thuiskomen! Lekker de buren een beetje jennen. Wel voorzichtig want er fietsen ook minder prettige roodzwartgroene fans rond. Ik vermoed dat het rond de Goffert onrustig zal zijn. Wat is die Braken een zeurende aansteller geworden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 23:08 16 feb 2018 23:12 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Nec #18
Een goede collectieve teamprestatie. Wat een mooie manier om de overledenen te eren met die 4-1 overwinning. Wie had dat kunnen denken een paar weken gelden. Het doelpunt van Yildirim is de bekroning op zijn altijd harde werken. Wat een mooi schot was dat. Nys vormde, de doelpoging van schroijen, mooi om in een voorzet, zij het met geluk in de lange hoek. Maar dat maakt niet uit. Joeri en Okita scoren gelukkig ook weer, met een mooie solo actie.

Pereira was een klasbak vanavond. Voor mij de man of the match. Hij was net een Rolls Royce op het veld, pure klasse, pure stijl en wat een wegligging. De rest krijgt een grote dikke voldoende. Okita moet trouwens die bal gewoon op Houben afleggen en niet zo zelfzuchtig zijn. Daarna krijgt hij ook een koekje van eigen deeg van Houben, toen Okita er het beste voor stond en Houben in het zijnet schoot. Je moet dit als team veel eerder afmaken en het elkaar gunnen.

Mares speelde geen slechte pot, maar tuimelde er helemaal in bij zijn tegenstander, door zijn gewicht te zetten op een stilstaande- afschermende- aanvaller, logisch dat hij dan op de stip gaat. Hij moet geen contact maken en alleen het doel afdekken. Stukje ervaring zullen we maar zeggen. Gelukkig zonder grote consequenties voor de wedstrijd.

Verrips speelde een goede partij en keerde fantastisch een goed geplaatst schot. Wat me opviel is dat hij iedere keer opzettelijk werd gehinderd bij een corner, steeds ging de aanvaller van NEC voor zijn tenen staan, ik begrijp niet dat de scheidsrechter dit allemaal liet gebeuren, dat is gewoon opzettelijk hinderen iedere keer. Verrips was steeds een kast aan het verplaatsen voordat hij de bal kon weg stompen. Wat ik ook niet begrijp is de gele kaart voor die NEC speler wegens het hinderen van de keeper, terwijl hij buiten het strafschop gebied stil stond. Verrips heeft 16 meter om zijn trap te doen en heeft geen recht op die 17e meter, binnen die zestien meter kun je die bal ook gewoon brengen. Die halve cirkels gelden alleen bij strafschoppen als afbakening. Ik vond dat een vreemde situatie en beslissing.

Ik heb genoten. Eindelijk weer profvoetbal gezien, in plaats van zondagmiddag voetbal met slecht schoeisel. Ik vraag me alleen af, waarom kan men het nu wel brengen? Waarom kan men nu wel een bal in de ploeg houden? Onbegrijpelijk die twee uiterste wat we dit seizoen gezien hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 23:13
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV - Nec #19
Heerlijke avond. Een geweldig eerste half uur. Het stond goed en er was veel druk op de bal. Lag ook aan het spel van NEC. Dat trok zich ver terug. Onbegrijpelijk dat die bij een corner allemaal in de zestien gaan staan! Zo kom Schroijen ook makkelijk de afvallende bal inschieten. Ik heb absoluut geen kampioenskandidaat gezien vanavond.
Na het eerste half uur golfde het spel meer op en neer, maar bleef er veel strijd en passie te zien aan MVV-zijde. Mares speelde echt heel goed. Rust aan de bal, bijna ieder duel gewonnen. Hij stond als ik me niet vergis ook aan de basis van de 1-0. Verovert de bal waardoor Yildirim een prachtgoal kan maken. Het centrale duo achterin was ook ijzersterk. En laten we ook de cruciale redding van Verrips niet vergeten. Eén op één voorkomt-ie een aansluitingstreffer. Complimenten aan de manier waarop het team zich vanavond heeft gepresenteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2018 23:53 17 feb 2018 00:03 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - Nec #20
Waor ut veurige week in en teege Liewarde al volop geneete en e manjefiek feeske,
Mos iech persee teege NEK daobij zien ...

Neet allein umtot iech oets bij unne beslissingswedstrijd dao in Nijmeege bepaolde herinneringe euvergehouwe hub...
Mer iech koumede week oonder ut mets mot...(aon mIen eenig euvergebleeve pups)
Daan veurluipig effe neet maag koume kieke ...
en es 't neet good geit...iech Keptun Sjeng de Musj maag heite met e wit stekske met roej streepkes...
Mer....Who gives a f--ck...zeet LRB ...
Is get aanders daan gans vreuger de fietsketting in roed en wit...hahaha

Dus vol gooje mood en e fleske wiskie teege de kow op nao miene Tempel !

Koum iech dao uzze (eenig echte) boer oet Merregraote teege...
Effe klasjoneere....
... tot Sven us mesjien de nek kos en zow umdraaje....
...wie Sjreurs dat oets zoe met unne sjoen gool bij Fortuna gedoon had...

Rappeleerend aon us klupleed...noets de mood verloore hubbe...
Dus druimde veer vaan un euverwinnink...
Met twie goole...es Sleevenhier ut bleef..

En aoch Sleefvrow stoond us bij....
Bij jeeker gool heet dee verrekkelingk vaan unne boer good metgeholpe um saame met miech de wiskie op te zoepe...
...vlak agter de gool oppe Eenzjelsaajt...
...met Serke e paar rijkes boove us....

Miljaar de koumende weeke kinne neet mie stuk ....
Gezaank waor perfek...
Hub aoch metgezoonge veur Moories, zeunsje vaan mie neefke Sjielbeir, dee zwoer kraank toes ligk ( Beetersjap !)

Fein wiekend allemaol !

Niks is te zwoer veur Mestreeeeeeeeech...!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 00:33
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
MVV - Nec #21
En noe doorpakke! Genoote vendaog, strijd op eedere m2 vaan ‘t veld. Verdomme es ze toch mer ‘ns draon goon! Volgende week toes Almere pakke, en daan volle bak nao Sittard!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 00:38 17 feb 2018 00:52 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Nec #22
Mooie overwinning. Iedereen speelde op zn max vanavond. Prachtige doelpunten.

Op die penalty na, want ik vond het gewoon een schouderduw, en zeker geen penalty. We krijgen gevoelsmatig wel erg veel pingels tegen dit jaar.

Wie al wat langer naar de Geusselt gaat, weet hoe een wedstrijd na zo n kutbeslissing van de scheidsrechter opeens kan kantelen. Maar MVV bleef dit keer fier overeind en dat tegen de koploper. Een topprestatie.

De herdenking voor de wedstrijd was ook indrukwekkend. Respect voor alle MVV- maar ook voor de NEC-fans, die zonder uitzondering de minuut stilte in acht namen voor de overleden MVV-ers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 01:34
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Nec #23
Haha, wat heerlijk. MVV heeft er opeens weer zin in. Winnen van de stad die zich de hele tijd met klem de oudste stad van Nederland noemt. En hoe...Goed voor ze. Lang geleden trouwens dat MVV van Nec won. Dat werd eens tijd. Kon het me niet meer heugen. En oh ja, en let op, Emmen wordt kampioen. Ik werd er in het begin van het seizoen nog mee voor gek verklaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 01:49
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV - Nec #24
leuk verhaaltje op nec forum

Wat een deceptie:

Eerst wordt je zeer provocerend door een stelletje K*T ME-ers opgewacht en mag je maar met 5 man tegelijkertijd de bus uit. Zeer provocerend met getrokken wapenstok en schild. Ik werd zelfs met het schild tegen gehouden! Nog nooit meegemaakt.
Vervolgens is er een stelletje vieze achterlijke randdebielen die niets anders doen als tegen de hekken aan trappen en bier en rookbommen gooien (zelfs een WC deur vernield?)
Dan verlies je (zeer terecht) met 4-1, te belachelijk voor woorden en door niemand goed te praten.
Dan is het eindelijk einde wedstrijd en mag je naar de bus. Een MVV steward zei nog tegen mij: ga direct naar je bus want er staat wat te wachten. Ik zei hoezo, wat dan, MVV supporters die uit zijn op rellen? Nee, wijzend naar een grote hoop paardenstront, kijk maar waar onze belastingcenten naar toe gaan, die staan te wachten. En ja hoor een hele meute schofterig provocerende ME-ers die staan te wachten met wederom getrokken wapenstok en schild. Waarvoor? Geen idee, maar het was klaarblijkelijk zo provocerend dat een stelletje malloten van 080 dacht er goed aan te doen om te reageren en te gaan rellen.
Eindelijk zat iedereen in een bus (velen niet eens in de bus van de heenweg) en konden we gaan.

Maar het ergste hoorde ik onderweg: van de spelersbus zijn ruiten in gegooid en daardoor is zelfs de chauffeur klaarblijkelijk gewond geraakt waardoor hij niet in staat schijn te zijn geweest om terug te rijden. De 080 bus is daarop ook aangehouden maar ik weet niet wat er mee gebeurd is.
Wel als dit allemaal waar is dan hoop ik dat het hele zooitje van die groep voor het leven uit het stadion geweerd wordt en ook die hele groep de schade mag ophoesten.

Mijn avond is in ieder geval uitgedraaid op een zeer mislukte avond.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 08:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV - Nec #25
Heerlijke wedstrijd. Geeft meteen weer heel veel zin in de rest van het seizoen. Stom is dat, na De Graafschap schrijf je eigenlijk het seizoen af. We hadden verwacht na Cambuur-uit negen punten achter Cambuur te staan. Het gat met Cambuur is momenteel precies één punt. Mochten we volgende week thuis van Almere winnen, dan is het zelfs zo idioot dat we nog maar vier punten van overslaan eerste ronde play-offs verwijderd zijn. En als NEC thuis van Fortuna wint en wij de week er op in Sittard, dan kunnen we zelfs serieus gaan hopen om nog boven Fortuna te eindigen. Dat is allemaal “als, als, als” en het gaat nooit zoals je hoopt, dus dit zal niet precies zo gebeuren. Maar dat ik in februari toch weer stiekem omhoog zit te kijken, had ik een dag of tien geleden echt niet geloofd. Ik dacht dat we nu kansloos vijftiende of zestiende zouden staan met een reuzengat naar de play-off plaatsen.

Zeer positief ook de publieke belangstelling. 4.884 toeschouwers volgens teletekst, waarmee we deze competitieronde in de Jupiler League bovenaan staan (Cambuur, Go Ahead en De Graafschap en uiteraard NEC speelden allemaal uit, toegegeven). Fortuna op nummer drie haalt amper nog 3.000 man, daar merk je het verschil van jarenlang onderaan staan met ons, waar MVV toch vaker om de play-offs meedoet. Emmen, dat inderdaad terecht door Schapendonk als outsider voor de titel (of in ieder geval rechtstreekse promotie) wordt genoemd, trekt ook “maar” 3.800 man, nog geen kampioenskoorts daar. Volendam verwelkomde 2.800 toeschouwers, de rest haalt de 2.000 man niet eens. Dat wij er zo bovenuitsteken, in de vrieskou, met een seizoen dat door velen al min of meer afgeschreven is, is echt lovenswaardig. Ben benieuwd in hoeverre dat door de tegenstander kwam, toch de koploper. We zullen het vrijdag tegen Almere zien.

En tegelijkertijd moeten we waken voor te veel optimisme. Gisteren viel vrijwel alles goed. Yildirim miste tegen Telstar nog een bal voor een leeg doel bij de tweede paal, schoof hem naast. Nu opeens van 25, 30 meter raak schieten. Nys hebben we afgelopen anderhalf jaar ongeveer 20 van dit soort ballen tegen de keeper aan zien schieten. En Schroijen schiet al het hele seizoen dit soort ballen de tribune in, maar gisteren keurig over de grond in het netje. Leg maar uit waarom het gisteravond allemaal wel lukte. Ik weet het niet.

Onze volgende tegenstander is al maanden in vorm, laatste veertien wedstrijden negen keer gewonnen en slechts drie keer verloren. Maar twee van die drie verliespartijen wel in deze februarimaand. Met Almere en Fortuna hebben we nog twee ploegen uit het linkerrijtje op de rol staan, daarna volgen vijf wedstrijden tegen mindere goden. Voor MVV zeker geen garantie op resultaten, maar als we de komende twee wedstrijden minimaal drie punten pakken, zijn de play-offs echt bereikbaar. En zoals ik al begon: daar geloofde ik negen dagen geleden eigenlijk niet meer in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 09:41
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 121
Meer
MVV - Nec #26
Zwarte Vogel, waren de zwarte jassen met capuchon afgelopen week in de aanbieding in Nijmegen???
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 09:42
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Nec #27
25,30 meter. Zo precies had ik het nog niet ingeschat. Maar volgens mij was het 25,31 meter. Super die goal. Meer van die, Yildirim a.u.b.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 10:16 17 feb 2018 10:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 748
Meer
MVV - Nec #28
Een strijdend en goed spelend mvv met 3 dik verdiende punten. Alles viel goed, maar gewoon vooral zelf afgedwongen. Telkens goed druk erop, goeie combinaties, goede goals. Benieuwd tegen Almere.

Het was idd zeer onrustig in het uitvak na afloop. Klonk idd alsof er glas sneuvelde. Dacht eerst aan de sporthal, maar is nu waarschijnlijk de eigen nec spelersbus geweest.

ME stond met ca 20 man opgesteld samen met ca 6 paarden. Dacht nog ff, staan 1000 man in het uitvak...flink machtsvertoon idd. Werden op een gegeven moment charges uitgevoerd richting hun bussen.

Geld dat grachtenverbod alleen voor de thuisploeg...waarom werden die van nec niet naar de tribune gedirigeerd.

p.s. Wordt 't niet weer eens tijd voor een nieuwe pakkende opkomsttune ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 10:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3824
Meer
MVV - Nec #29

Roed en Wit 70 schreef : Geld dat grachtenverbod alleen voor de thuisploeg...waarom werden die van nec niet naar de tribune gedirigeerd.


Goed punt, vroegen wij ons ook af. Roda wijst inzake het gebeuren van vorig seizoen alleen maar naar ons, wij hielden ons volgens hun niet aan de regel van lege grachten. Nou, bekijk de beelden van de gracht van het uitvak maar eens, stampevol… Als daar meteen wat aan gedaan was, was er waarschijnlijk weinig gebeurd verder. Dat kun je net zo goed van ons stuk gracht zetten, geldt aan beide kanten, maar toch.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 10:52
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV - Nec #30
tip zet de biertent midden in het vak blijven ze wel uit de gracht :)

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden