MVV - Telstar

12 jan 2018 10:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar #1
Niet eens een topic voor de wedstrijd van vanavond?

MVV hervat competitie tegen Telstar met wellicht nieuwkomer in de basis

Donderdag 11 januari 2018


Na een korte winterstop hervat de Jupiler League vrijdag 12 januari de competitie voor de terugronde van het seizoen 2017-2018. In de eigen Geusselt staat voor MVV Telstar op het wedstrijdmenu. Telstar is de eerste helft van de competitie goed voor de dag gekomen. De ploeg neemt plek vier op de ranglijst in en hoopt ook in het nieuwe jaar de vorm van 2017 te hebben meegenomen. Immers, afgelopen week werd met 1-0 gewonnen van Sparta, de nieuwe ploeg van coach Dick Advocaat. MVV speelde ook een oefenwedstrijd, tegen BVV Barendrecht en won deze met 2-0.

MVV-trainer Ron Elsen kan in de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe jaar geen beroep doen op Dean Koolhof (kuit/enkelblessure), Marvin Ogunjimi ("hij sluit maandag weer volledig aan") en Ricardo Ippel. Die laatste zal na carnaval weer op het veld staan. Wél zijn er twee nieuwe spelers in de selectie: Luc Mares en Hawbir Moustafa, waarbij het van die laatste de vraag is of hij speelgerechtigd zal worden verklaard voor deze wedstrijd.

Afgaande op de laatste training is er in de basis wellicht een plek ingeruimd voor nieuwkomer Luc Mares uit Rothem-Meerssen. De van Fortuna Sittard afkomstige Mares - hij kan zowel op het middenveld als in de verdediging goed uit de voeten - kan bij zijn eventuele debuut rekenen op veel privé-supporters. "Mijn vader, moeder, opa, oma, broer, zus en tante komen allemaal kijken", zegt de 21-jarige Mares. "Een debuut bij MVV op vijf minuten van mijn woonplaats zou natuurlijk heel speciaal zijn", kijkt hij vooruit op het duel dat vrijdag in de Geusselt wordt gespeeld. "Maar gespannen ben ik niet. Ik heb bij Fortuna al tientallen wedstrijden in het eerste team gespeeld, dus ben wel wat gewend", lacht hij. Wat verwacht hij van zijn Maastrichtse debuut? "Het belangrijkste is dat er gewonnen wordt. Dat ben je in De Geusselt ook wel min of meer verplicht. Je thuiswedstrijden winnen. Het doel voor dit seizoen is duidelijk: het behalen van de Play-Offs."

MVV-trainer Ron Elsen meldde na het duel in Velsen al direct dat Telstar een ploeg zou zijn waarmee men dit seizoen rekening dient te houden. MVV nam op 25 augustus van het afgelopen jaar een verdienstelijk punt mee uit Noord-Holland: 0-0. "Telstar speelt met veel discipline en vastigheid." De MVV-trainer zegt blij te zijn met de twee versterkingen en met de terugkeer - na drie maanden afwezigheid - van Christophe Janssens. "Het is goed dat er nu meer keuze is. Zorgt ook voor een gezonde onderlinge concurrentie. Is altijd goed", aldus Elsen. Over Mares zegt hij: "Zou zo maar kunnen dat hij vrijdagavond in de basis start. Hij doet het goed. Hij heeft controlerend vermogen en kan het team wellicht ook meer balans geven."

Telstar staat momenteel dus vierde. De ploeg uit Velsen won dit seizoen 9 keer, speelde 6 keer gelijk en verloor vier duels. Er vielen in de eerste competitiehelft twee opvallende uitslagen te noteren bij Telstar. Twee keer werd er namelijk met 6-0 verloren en wel in eigen huis van Fortuna Sittard en uit bij Jong PSV. Mede hierdoor heeft Telstar meer tegendoelpunten dan de rode lantaarndrager Jong FC Utrecht, namelijk 37.

Met ingang van de wedstrijd tegen Telstar speelt MVV Maastricht met de nieuwe shirtsponsor Open Line op de borst. Rondom deze wedstrijd zal dit geweldige partnerschap beklonken worden. Open Line, van harte welkom in Stadion de Geusselt!

De wedstrijd vrijdag in De Geusselt begint om 20.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Van den Kerkhof.



Ogunjimi dus weer niet er bij... Hopelijk dan nu vanaf maandag inderdaad echt helemaal topfit.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 10:45 12 jan 2018 10:52 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Telstar #2
Als Ogunjimi maandag weer 'aansluit' dan is dat na zo een lange afwezigheid denk ik toch eerst om te zien of hij weer volledig mee kan trainen. Erna zal hij misschien weer wat invalbeurten krijgen..

Gelukkig hebben we goeie spelers op de flanken. Daarnaast hoop ik op speelminuten voor Kostons in de spits.

(Bescheiden) cliffhanger tot vanavond: krijgt MVV Moustafa speelgerechtigd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 13:09
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Telstar #3
dan vraag je je toch af hoe die man door de keuring is gekomen.
In ieder geval verdiend hij makkelijk zijn geld. door niks te doen.
Behalve die 1ne goal heeft hij letterlijk niks toegevoegd aan het team behalve zijn blessures.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 14:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar #4

mvv supporter schreef : dan vraag je je toch af hoe die man door de keuring is gekomen.
In ieder geval verdiend hij makkelijk zijn geld. door niks te doen.
Behalve die 1ne goal heeft hij letterlijk niks toegevoegd aan het team behalve zijn blessures.



Nou ja, hij heeft nu een infectie als ik het goed begrepen heb. Tijdens een keuring kun je geen infectie die over een half jaar gaat optreden zien.

Ogunjimi is overduidelijk een grote gok geweest. En nog altijd een gok die goed kan uitpakken overigens. Ik schat de kans dat hij maandenlang fit blijft en voor ons belangrijk wordt ook minder dan 50%, maar hij is er wel degelijk nog.

Voor het seizoen werd hier geroepen om Platje of Barto. Achteraf gezien moet ik zeggen dat ik inderdaad liever Platje gehad had, die doet het goed bij onze tegenstander van vanavond. Maar Barto (overigens nooit serieus een optie geweest) heeft nog slechtere cijfers te overleggen als Yildirim. En Platje had het voor dit seizoen ook al twee jaar niet meer laten zien met vage clubjes in nogal uiteenlopende landen, die gok was even groot als die van ons met Ogunjimi.

Bij de tegenstander van vanavond staat een Novakovich in de spits, die doet het daar goed met 9 goals in 18 wedstrijden. 21 jaar jong en heeft een aflopend contract. Dat is nou een speler die ik graag naar MVV zou zien komen volgend jaar. Maar ja, die is nu waarschijnlijk al onbetaalbaar voor ons kleine budget. Ik ga hem vanavond in ieder geval in de gaten houden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 18:31 12 jan 2018 18:31 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Telstar #5
Stadionverlichting nog uit? Dejavu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 18:51
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Telstar #6
Aan inmiddels Off we Go!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 19:19
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV - Telstar #7
Het licht brand nu wel. Maar ook zonder licht moet mvv mits in goede doen van dit Telstar kunnen winnen .Vanaf minuut een Telstar onder druk zetten en volle inzet 90minuten lang ,dan zie ik geen probleem fijne wedstrijd mannen en hou de punten in maastricht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 21:54
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Telstar #8
Balen dit. Aanvallend gewoon veel te weinig kwaliteit. Je bent twee klassen sterker dan Telstar, maar als je niet kunt scoren kun je geen wedstrijd winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 22:10
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Telstar #9
Het bekende spitsen probleem bij MVV. Jaar in jaar uit. Ach, het wordt toch niets meer dit seizoen. Ik voorspel zonder scorende spits een 14e of 15e plek. Extra zuur als Fortuna na de komst van een Turkse suikeroom( maar liefs) ook nog kampioen gaat worden in 2 jaar tijd, en MVV als enige Limburgse club gaat achterblijven. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen. Alles behalve goed denk ik. Maar ja, dat is dus mijn mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 22:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Telstar #10
Tsja als je niet een van de drie levensgrote kansen weet te scoren (Nys, Yilderim en Okita) dan houdt het op. Op zich had Telstar ook wel wat kansen, maar over het geheel gezien had MVV het meeste recht op de 3 punten. Voor de rest speelde MVV best aardig tegen de nr 4. Ik snap best dat velen teleurgesteld zijn (ik ook), maar als je denkt dat MVV 14e of 15e wordt heb je echt een waas voor je ogen. Misschien even langs de dokter voor een nieuwe voorraad Prozac?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 23:04 12 jan 2018 23:06 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Telstar #11
Ze schijnen verloren beeldmateriaal gevonden te hebben van Stan Laurel las ik net op het nieuws. Vanavond om 23.30 uur wordt het uitgezonden bij Veronica...

Ik zie liever wedstrijden waar elf man over hun eigen benen vallen, dan dat een goed spelende ploeg zich zo machteloos voorin presenteert. De verdediging speelt hier een puike wedstrijd, laat bijna geen steek vallen, de omschakeling is ook goed. En dan komt het balletje bij de 'Three Stooges' voorin. Voorzetten om van te janken. Zelfzuchtigheid, zonder resultaat. En mochten al die probeersels dan toch een keer goed uitpakken, dan wordt de hele kans om zeep geholpen door het gebrek aan koelbloedigheid. Kortom we gaan weer lekker verder, waar we heel 2017 mee bezig waren; Tegen onszelf voetballen en verdiende punten laten liggen.

Mares is een goede aanwinst, begrijpelijk dat hij in de basis begon, hij stond zijn mannetje. Ook bij de omschakeling vond hij zijn medespelers goed. Hij kon me wel bekoren. Maar er zullen toch echt twee nieuwe aanvallers bij moeten komen, die een actie kunnen voorbereiden, en een bal kunnen afronden, wil je in de eerste helft van 2018 nog een rol van betekenis gaan spelen in de Jupiler League.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 23:06
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - Telstar #12
Heel simpel: deze wedstrijd had je gezien de vele grote kansen moeten winnen. Er had zeker drie keer gescoord moeten worden! Zonde, je had nu kunnen aansluiten bij de subtop op de ranglijst.
Ik ben nooit bij de trainingen, maar je zou toch denken dat er intensief (en extra) wordt getraind op afronden op goal. Datzelfde geldt voor het geven van goede voorzetten. Te veel ballen worden nu ingeleverd in plaats van gevaarlijk voor gegeven. Toen Loshaj er in kwam ging Schroijen pas renderen. Met de gevaarlijke steekpasses van Loshaj werd Schroijen weggestuurd en kwamen er plots drie gevaarlijke voorzetten.
Ook wat lichtpuntjes: ik vond Mares helemaal niet zo slecht. Ook Houben vond ik prima spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2018 23:08 12 jan 2018 23:18 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Telstar #13
@Jeoff voor zo'n opmerking heb je zelf een waas voor je ogen en prozac nodig. Wie meen je wel dat je bent om mij te schofferen. Dus ik mag op dit forum niet zeggen dat MVV 14e of 15e wordt? Lekker dit. Kampioenuuuuhhh. Nou goed??? Of wie moet nu aan de prozac.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 00:32 13 jan 2018 00:39 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Telstar #14
Heel frustrerend dit. We doen onszelf enorm tekort en beginnen de tweede seizoenshelft zoals we de eerste zijn geeindigd, met lege handen (want zo voelt deze 0-0) en een gevoel dat er veel meer in had gezeten.

MVV startte lekker fel, maar zonder echte kansen te creëren. Na een minuut of 10 kwam Telstar er beter in. Rest van de helft kabbelde eigenlijk voort, zonder dat een van beide ploegen enorme kansen kreeg. Telstar had wat afstandschoten, wij waren dreigend maar veel te slordig en daardoor nauwelijks in staat om een fatsoenlijke kans uit te spelen. Met uitzondering van de kans voor Nys in blessuretijd. Vond ons niet perse heel slecht spelen, alleen ontbrak het aan voetballend vernuft in de voorhoede.

Dat werd de tweede helft nog duidelijker. Die was opener dan de eerste. Ook Telstar kreeg wat meer ruimte, al heeft onze defensie eigenlijk ook na rust heel weinig weggegeven. Maar goed, het is hierboven al uitgebreid gezegd, als je uit zoveel kansen niet weet te scoren, als je zo belabberd en slordig kansrijke situaties uitspeelt als MVV vanavond deed. Tja. Dan wordt het een heel lastig en heel frustrerend verhaal.

De verdediging stond eigenlijk prima. Verrips heeft nauwelijks iets hoeven doen, en wat hij moest doen deed hij goed. Mmaee en Pereira hielden het prima dicht. Ciranni speelde aardig, maar zijn voorzetten blijven zwak. Een verademing om Janssens terug te hebben, daar gaan we nog plezier aan beleven deze competitiehelft, zeker als hij weer wat meer wedstrijdritme heeft. Het middenveld werkte keihard, gaf heel weinig weg daardoor. Nys sleurde, Mares is absoluut een versterking en Houben loopt heerlijk fel op elke bal en knokt voor elke meter. Maar het nadeel van drie dravers op het midden werd ook duidelijk: het ontbrak aan een voetballende schakel met de voorhoede. Iemand met een goede steekpass, met overzicht. Met Loshaj erbij ging dit wat beter. In principe zou Koolhof die rol moeten vervullen natuurlijk. Maar goed ja, het is hierboven al ruimschoots aangestipt: het probleem zat hem vanavond in de voorhoede. Yilderim vond ik als ik heel eerlijk ben helemaal niet zo onaardig spelen. In zijn rol als aanspeelpunt deed hij het prima. Onder andere kansen voor Ciranni en Okita kwamen voort uit het goede aannemen en afleggen van de bal door Yilderim. Maar ja goed, dat is keurig, maar een spits staat natuurlijk vooral op het veld om te scoren. Die kans in de tweede helft moet natuurlijk hangen. Al is een spits om te scoren ook afhankelijk van de aanvoer. En die was vanavond gewoon ronduit crimineel. Counters werden werkelijk kinderachtig slecht uitgevoerd. De meest simpele ballen over een paar meter werden te zacht, achter de man of onzuiver gegeven. Voorzetten hetzelfde. Schroyen er geloof ik letterlijk geen enkele fatsoenlijke gegeven. En met Okita is het simpelweg alles of niks. Is het alles dan laat hij de meest onnavolgbare dingen zien. Is het niks dan maakt hij in vrijwel elke situatie constant precies de verkeerde beslissing. Vandaag was het niks.

Dusja, frustrerend allemaal. Zeker omdat ik het gevoel heb dat het elftal op zich met het aantrekken van Moustapha en Mares achterin en op het middenveld zowel kwalitatief als in de breedte heel aardig in balans is. Het probleem zit in de voorhoede. Die is te wisselvallig en zit te weinig voetbal in. Natuurlijk, met Koolhof en Ogunjimni missen we twee aanvallers die normaal in de basis zouden staan. Maar goed, zeker in het geval van die laatste kunnen we er niet vanuit gaan dat die er vanaf maandag opeens gaat staan. En dan nog is het probleem van de aanvoer niet opgelost. Ik hoop echt dat er voorin nog een flankspeler bij komt. Want Schroyen is te afhankelijk van een steekpass van achter (ik heb wel goede hoop dat hij wat beter in zijn spel komt met Janssens achter zich) en heeft het hele seizoen al nauwelijks rendement in zijn acties. Okita is simpelweg te grillig (dat mag overigens ook op zijn leeftijd hoor, die jongen is 21 en speelt zijn eerste volledige seizoen als prof, logisch dat hij wisselvallig is). En Golpek is een leuke reserve, die tijd nodig heeft en verdient, maar komt vooralsnog tekort voor de basis. Een ideaal scenario zou het huren van Croux zijn, maar goed, dat weet MVV ook en zullen ze ongetwijfeld geprobeerd hebben.

Nouja, al met al niet de opening waar we op hoopten. Zeker met het komende programma waren 3 punten zeer welkom. Maar goed, daar hebben we het begin dit seizoen ook niet onaardig tegen gedaan. Plus, het spel was in het algemeen echt niet slecht, zeker in aanmerking nemend dat Telstar echt geen slechte ploeg is en niet voor niks vierde staat. Het is alleen hopen dat de voorhoede gaat renderen. En om met een positieve noot te eindigen: de nieuwe toiletten op de Boschpoort zien er keurig uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 10:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Telstar #15
"Ik ben nooit bij de trainingen, maar je zou toch denken dat er intensief (en extra) wordt getraind op afronden op goal. Datzelfde geldt voor het geven van goede voorzetten. Te veel ballen worden nu ingeleverd in plaats van gevaarlijk voor gegeven."

Ik roep al minimaal 2 jaar dat we geen fatsoenlijke spits hebben en dat het er op lijkt alsof er op de training niet eens op goal geschoten word.
Iedereen kan zeggen en denken wat hij wilt. Natuurlijk speelt de rest van de ploeg ook mee. Maar we hebben GODVERDOMME niemand die weet hoe hij een bal in het net kan krijgen. Natuurlijk hoeft niet iedere kans een goal te zijn. Maar dit slaat werkelijk alles. Voorzetten die helemaal nergens op slaan. Ballen op goal die niet eens tussen de palen gaan. Hebben we uberhaubt wel een spitsen trainer? Ik weet dat MVV in de Geuselt traint maar je zou bijna zeggen dat er geen GOAL op het trainingsveld staat. Hoe kun je nou zoveel kansen missen en dan bedoel ik niet alleen deze wedstrijd maar het hele seizoen.
Onze spitsen stellen gewoon Niks maar dan ook niks voor. En volgens mij weet iedere tegenstander dit ook.
Het BIES werd nog door 2 man gedekt omdat hij gevaarlijk kon zijn. Dit gaf kansen voor andere. Maar nu hoeft dat niet want het is letterlijk WIJKE POEP voorin bij MVV. Gewoon schandalig.

Er word geroepen bij 2 x winnen kunnen je 5-7 staan. dat klopt. Maar bij 2 x verliezen kun je ook 17de staan.
Al met al het zoveelste tussen jaar. En durft ELsen ook nog te roepen dat wij te veel verwachten.
We verwachten gewoon voetbal en niet het gepruts wat we voorgeschoteld krijgen.
Mocht het niet duidelijk zijn ik ben zwaar en zwaar teleurgesteld in MVV en alles wat er bij hoort.

PS: Er zaten nog steeds geen gouden stikkers op de stoelen. Hoe moeilijk kan dit zijn?
Mag ik concluderen dat als je als voetbal club het niet voor elkaar krijgt om wat stikkers te bestellen en te plakken dat we ook niet mogen verwachten dat MVV op andere punten ook maar iets voortgang boekt. SCHANDALIG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden