MVV - Telstar

13 jan 2018 10:48
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV - Telstar #16
Vond het gister best een leuke wedstrijd , vooral de 2de helft was boeiend . Dit kwam ook omdat Telstar ons liet voetballen. Er werd eigenlijk geen druk gezet op onze opbouw/verdediging waardoor we zeker in ons spel kwamen. Yildrim speelde ( vond ik) een prima wedstrijd , ook Mares vond ik prima spelen samen met Houben.
De kansen die we krijgen gaan er niet in , en daar waren toch echt wel een paar hele goeie bij. We hebben gewoon geen volwassen ploeg en dat merk je . Het is vaak plussen en minnen en over het algemeen halen we meestal net een voldoende . Gister was dat voor mij echt wel een 7 ( zeker gezien de 2de helft) maar dat kwam vooral omdat Telstar ons liet voetballen en geen druk uit oefende zoals ik al aangaf , dat doen wij trouwens ook niet echt zodat Telstar ook kon voetballen, en snelle en leuke open 2de helft .

Als je deze lijn doortrekt dan kun je ergens uitkomen tussen plek 14 en plek 8 maar een rol in de PO gaan wij zeker niet spelen met deze groep . Daar ligt dan wel ons doel maar meer als opvulling zullen we niet zijn, en het is de vraag of we die PO wel gaan halen. Zit zeker tot de mogelijkheden maar als ik sommige van onze gewaardeerde supporters hoor zeggen en schrijven dat we een geweldige ploeg hebben dan ben ik toch echt van mening ook als iedereen fit is dat we die niet hebben , zeker niet voor de top 5 . Tuurlijk Telstar staat ook 4 en die lieten ook niet zo veel zien maar die gaan ook nog wel wat zaken.
Wat me dit jaar opvalt is dat de JL weer zwakker is geworden dan verleden jaar en dat jaar ervoor. Ploegen als Cambuur en de Graafschap , Volendam laten het niet zien , RKC overtuigd al jaren niet meer , Eindhoven valt ook tegen en de top met NEC en Fortuna is natuurlijk ook een lachertje . Nec die een aantal jaren geleden nog gehakt van iedereen maakte in de JL zijn ook ver terug gevallen. Fortuna doet het leuk maar kan omdat de JL zo verzwakt is iets laten zien wat ze al 15 jaar niet meer hebben laten zien.
Wat zegt dat alles , dat ook voor MVV ooit met het juiste geld en spelersgroep een kampioenschap gewoon tot de mogelijkheden hoort. Was het vorig jaar VVV die kampioen werd maar ook weinig concurrentie op zijn weg vond . is het dit jaar nog een tandje slechter.
Jammer dat ons tecnisch hart met Thal, Van Marwijk, Meijer en Dijkstra en aangevuld met Elsen niet gewoon meer budget heeft want ik ben er van overtuigd dat we dan voor het kampioenschap kunnen gaan.

de dagen van Wim Dusseldorp zijn trouwens geteld bij MVV, de autist Wim ligt heel slecht in de groep en er is veel kritiek van buitenaf en intern op zijn functioneren, niet zo zeer op zijn voetbal kennis maar vooral zijn manier van communiceren die is dramatisch en zet veel kwade gezichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 11:25
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Telstar #17
Ik houd gemengde gevoelens over aan het duel van gisteren. Ik heb een ploeg gezien die vooral met zichzelf in gevecht lijkt te zijn.

Het verschil tussen de eerste en tweede helft was erg groot. Voor de rust leek het voetbal van MVV wel op het oeverloze gebrei van het Nederlands elftal onder leiding van Danny Blind. Schuif schuif, tik tik, breed breed, zacht zacht. Bang om risico te nemen? Ik zag veel foute passes; met name bij Janssens leek het nog aan wedstrijdritme te ontbreken, want van hem kwam echt geen enkele pass aan (maar herstelde zich gaandeweg de tweede helft). Ik zag weinig steekpasses, weinig diepte, weinig bruikbare ballen van de flanken. En als er al een bruikbare bal kwam, werd die te gehaast en onbesuisd gemist.

In de tweede helft ging het in aanvallend opzicht opeens beter. Dat leverde een handvol kansen op, waar er toch zeker twee of drie benut van hadden mogen en moeten worden. Maar opnieuw ontbrak het bij MVV aan killersinstinct. Net even de koelbloedigheid werd gemist om in een halve seconde even goed te kijken waar de bal de goal in moet en hoe je hem dan het beste kunt raken. En dat is jammer, want verdediging (centraal blok Verrips-Mmae-Pereira acteerden voortreffelijk) en middenveld ogen in defensief opzicht prima. Maar de omschakeling naar de aanval verliep, zeker de eerste helft, moeizaam. Enerzijds omdat een in principe fantastische speler als Okita ver onder zijn niveau speelt en geen pepernoot raakte. Pingelen lukte niet en overzicht naar medespelers heeft hij dan niet; waarschijnlijk te veel bezig met een goede actie te willen maken. En anderzijds: als de afwerking op goal faalt, dan kunnen solide voetballende middenvelders weinig meer uitrichten, hoe fris en fruitig (Mares, Houben) verder ook spelen.

Opvallend vind ik dat Loshaj bij invalbeurten beter lijkt te acteren dan wanneer hij in de basis staat. Hij leverde in elk geval een aantal prachtige afgemeten steekballen naar de voorwaartsen; dat vond ik een goede wissel (maar die had wel eerder gemogen). Maar het rendement uit de voorzetten die daarop volgden was nul komma nul. Soms echt verbijsterend.

Ik meen me te herinneren dat ik in de voorbereiding een jonge voetballer gezien te hebben, die wel oog had voor het afmaken, haha. Het is voor mij echt een raadsel dat Koen Kostons niet meer speelminuten krijgt. Ik weet bijna zeker dat hij er gisteren wel eentje ingeschopt had. Ik had hem er dan ook ingezet bij de wissel en niet Golpek.; naar mijn smaak brengt Elsen hem te voorzichtig: wat goed is, komt snel. Geef die Kostons nu eens een wedstrijd of zes een basisplek en wie weet wat dat gaat opleveren? Of is die voorzichtige, risico-vermijdende opstelling een beetje kenmerkend voor het huidige MVV? Staan we echt waar we horen te staan? Ik geloof er niks van, afgaande op het sprankelende voetbal van de eerste zes wedstrijden.

Ik houd niet van risicovermijdend gedrag. Alleen met ambitie en assertiviteit risico’s aangaan (verantwoord, niet als kamikazepiloot) en af durven wijken van bestaande patronen levert volgens mij meer kans op succes (zowel op en buiten het veld). No guts, no glory. Alle ballen op Koen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 11:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Telstar #18
Ik blijf het zeggen: als je met de beoogde basis speelt , win je ook van Telstar.

We zijn het allemaal eens dat de verdediging goed stond gisteren. Vond het overigens opvallend dat Janssens meteen 90 minuten kon maken.

Middenveld is niet in evenwicht. Mares was degelijk, maar je mist de felheid van Ippel om de hele boel op te jagen. MVV was vaak gevaarlijk door het vroege jagen, Okita diep en meestal prijs. Nu moet Okita eerst 3 mensen langs en dat is vaak te veel.

Ook het tandem voorin met Houben en Yildirim (niets ten nadelen van deze twee) is gewoon niet zo goed als een fit tandem Ogunjimi-Koolhof.

Gisteren speel je redelijk, maar mis je gewoon 3 belangrijke pionnen. Als het nu allemaal een beetje meezit kun je vrijdag tegen Eagles met de beoogde 11 beginnen. Dan wil ik deze wedstrijd nog eens afzetten tegen de wedstrijd van vorige week

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 12:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar #19
Ik blijf het grappig vinden hoe verschillend mensen een wedstrijd zien. Grotendeels eens met de analyse van Lijnsje. Mares is degelijk maar geen aanjager, en absoluut niet iemand die de lijnen uitzet of voor een snelle omschakeling zorgt. Houben is een leuke speler maar (nog) te licht, Yildirim vond ik matig spelen, is heel actief maar op de beslissende momenten gaat het altijd mis. Zowel bij hemzelf - missen grote kans - als de momenten dat hij in de 16 een ander in stelling brengt. Ciranni miste een grote kans omdat Yildirim de bal over drie meter een meter naast Ciranni legt. Ciranni moest daardoor volledig gestrekt achterover leunen en gleed logischerwijs uit en schoot over. Één keer lukte het goed met afleggen op Okita maar dat was meer geluk dan wijsheid. Enfin, we moeten het er mee doen en Yildirim werkt zich het snot voor de ogen, ik kan die jongen op zich niets verwijten. Wel zou ik gewoon Kostons brengen.

Okita zijn sterke wapen is inderdaad in een snelle uitbraak, nu moest hij steeds drie man voorbij, dan is Okita opeens veel minder effectief.

Het is bidden dat Koolhof en Ogunjimi beiden de rest van het seizoen fit blijven én hun vorm vinden. Als dat gebeurt, dan kan het nog heel leuk worden.

Overigens best een leuke wedstrijd om te zien gisteren, vooral de tweede helft dan. Frustrerend dat er geen goal valt. En de aanvallers van Telstar waarop ik vooraf jaloers was - Platje en Novakovich - hebben ook nauwelijks iets goeds gedaan. Leuk, Platje, dat je je gespierde buik aan het publiek laat zien. Maar als je de hele wedstrijd werkelijk geen bal goed raakt moet je misschien dat soort fratsen laten.

Complimenten voor de Angel Side, voor een koude januariavond was er een prima sfeer.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 12:53
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Telstar #20
Beste Tuor, bedankt voor je verslag maar je mag ook wel wat realistischer zijn.
Het was duidelijk te zien dat Telstar, hier voor een punt was gekomen.
In iedere linie hadden ze een betere speler als bij ons.
En die smoesjes van Elsen, beginnen mij ook de keel uit te hangen allijd maar roepen
er is geen geld! Het spitsen probleem is zijn schuld en niemand anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 14:00 13 jan 2018 14:10 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Telstar #21

middenstip schreef : Beste Tuor, bedankt voor je verslag maar je mag ook wel wat realistischer zijn.
Het was duidelijk te zien dat Telstar, hier voor een punt was gekomen.
In iedere linie hadden ze een betere speler als bij ons.
En die smoesjes van Elsen, beginnen mij ook de keel uit te hangen allijd maar roepen
er is geen geld! Het spitsen probleem is zijn schuld en niemand anders.



Dan heb je toch een andere wedstrijd dan ik gezien. Telstar voetbalde vooruit en kwam echt niet voor een punt. Daar kon MVV ook behoorlijk van profiteren de hele tijd, zoals hierboven ook al aangegeven, alleen liep de omschakeling voor geen meter. Waar de gemiddelde JL club vanaf minuut 1 tijd loopt te rekken, vervelende overtredingen maakt en aan het zuigen is heb ik dit Telstar eigenlijk maar relatief weinig zien doen. Ja, in de laatste tien minuten, maar goed dat is normaal en zie je vrijwel elke ploeg doen. Telstar heeft zeker in de tweede helft echt vooruit willen voetballen, en dat lukte een aantal keer behoorlijk aardig, maar doordat Mmaee en Pereira gewoon een uitstekende pot speelden kwam bijvoorbeeld de grote geweldenaar Platje, die volgens sommigen hier mythische kwaliteiten heeft er niet aan te pas. Als je dit een ploeg vond die voor een punt speelde, dan vraag ik me af wat je van een Volendam of RKC eerder dit seizoen vond. Maar goed, ieder beleeft een wedstrijd anders natuurlijk.

Het is ook een beetje wat je wilt zien (geldt ongetwijfeld ook voor mij). De huidige achterhoede en het middenveld hebben naar mijn mening als iedereen fit is de kwaliteiten voor plek 6 t/m 12. Met Moustapha en Mares erbij zijn die linies ook in de breedte gewoon in balans. Nee kampioen zullen we er niet mee worden, ook niet met Mares en Moustapha, dat zijn voor nu prima breedtespelers, meer niet. Maar de playoffs halen zou gewoon moeten kunnen lukken. En ook dan zullen we op papier niet promoveren. Maar op papier hadden we ook uitgeschakeld moeten worden door Cambuur afgelopen seizoen. En ik zeg juist dat de voorhoede gefaald heeft gister. Ik ben het met de schrijvers hierboven eens dat een voorhoede met een in vorm zijnde Schroyen en Okita en een fitte Ogunjimni en Koolhof het prima zou doen. Maar dat komt er inderdaad niet uit, en daarom hoop ik dus ook dat er nog een versterking mogelijk is op de flank. Maar om dan te zeggen dat Telstar in elke linie beter was is gewoon absurd. Zelfs met onze falende voorhoede was MVV duidelijk de betere ploeg en hadden we gewoon recht op drie punten.

Je lijkt vastberaden om zo hard mogelijk te zeiken op MVV en Elsen. Letterlijk niks is goed, alles is kut. Terwijl dat gewoon flauwekul is (wat zeker niet automatisch betekent dat alles hosanna is hoor). Je hebt het over realisme, maar vindt dat MVV niet moet roepen dat er geen geld is. Maar stel er is inderdaad geen geld, is dat dan niet gewoon realistisch om dat te zeggen? Of mag MVV dan niet realistisch zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 14:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV - Telstar #22
Ik denk dat uitdaging maar ook de keuzes anders gemaakt moeten gaan worden
Als je bij MVV kijkt dan heeft de voorhoede als volgt gepresteerd vanaf 2015 tot heden

Yildirm : 51 wedstrijden en 15 doelpunten
Marvin O : 50 wedstrijden en 1 doelpunt
Okita : 22 wedstrijden en 7 doelpunten

om er maar eens 3 op te noemen.
Okita had niet de beste statisiteken maar is een jonge speler die het denk ik wel in zich heeft om groei te laten zien
Bij Marvin en Yildirm zie je een ander beeld , Yildirm 51 wedstrijden en 15 doelpunten 1:3 zeg maar is op zich niet eens zo verkeerd als 2de spits dank kom je toch rond de 10-12 doelpunten per jaar uit. Als eerste spits is dat te weinig
Als je naar onze eerste spits kijkt dan zijn de statistieken dramatisch 13 doelpunent in 50 wedstrijden is voor een 1ste spits te weinig
En je ziet dat de laatste jaren alleen maar afnemen.
Kan niet anders concluderen dat MVV daar gewoon een slechte zet mee heeft gedaan .

Los van deze feiten en statistieken denk ik echt dat je op basis van feitelijke prestaties van spelers ( niet ouider dan de laatste 3-4 jaren) je echt wel een beter elftal bij elkaar gebracht krijgt
Dit vergt wel enorm veel input van gegevens, als ik MVV was dan nam ik een stagaire aan die de JL van de laatste 5 jaren helemaal ging analyseren op basis van alle mogelijke feitelijke informatie die beschikbaar is over iedere speler die gespeeld heeft , en dan noem ik bv gespeelde wedstrijden , assist, doelpunten , speelminuten, aantal gegeven passes ( als beschikbaar) , leeftijd ga zo maar door . Ik ben er namelijk van overtuigd dat er namelijk verbanden te maken zijn op basis van recente data en mogelijke prestaties voor de toekomst als deze bv niet te oud zijn . Bij MVV zien we dat namelijk ook op een heel simpel aspect namelijk het scoren .
En ik ben er van overtuigd dat we ( MVV) vaak gewoon niet de juiste beslissingen maken die passen binnen het budget maar ook binnen de strategie die we hebben en de speelwijze . Of zijn er forum leden met een database ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2018 14:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV - Telstar #23
Bij Marvin O is de 3 weggevallen , het moet zijn 50 wedstrijden 13 doelpunten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2018 09:08
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1350
Meer
MVV - Telstar #24
Ik vond MVV wel aardig spelen. Yildrim speelde sterk en met veel inzet. Een beetje als het aanspeeltpunt dat t Bies was. Alleen niet zo heel dreigend voor de goal.

Mares vond ik niet geweldig hoor. Perreira en Mmae wel heel sterk en leuk dat de rappe Houben man of the match werd.

Hopelijk komt Ogunjimi snel terug om de goals te maken of kunnen we nog een goede spits kopen/huren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2018 09:19
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV - Telstar #25
Ook dat hele gebeuren op basis van een database is een gok. Dijkhuizen werd in England aangsteld op basis van een database.. hii haalde de winterstop niet eens. Ik geloof wel dat er zeer nuttige informatie kan worden uitgehaald, maar goeie live scouting heeft dikke voorrang.

Over de wedstrijd; Gewoon een pot die je had moeten winnen! Het veldspel is best goed, maar we hebben niet echt een creatieve middenveld die de spits weg kan sturen. Loshaj toen hii inviel deed dit wel een paar x , en we werden gevaarlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2018 10:58
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - Telstar #26
Hoezo is ieder zo positief over Marvin, deze man heeft de afgelopen 3 jaar amper tot niet gespeeld?
Leg mij dan eens uit hoe je hier meteen super positief over kunt zijn?
Het is allemaal afwachten.
Echter als ik kijk dat hij zich niet fit krijgt dit seizoen omdat er iedere keer wel weer wat aan de hand is ben ik in de veronderstelling dat we Niet veel mogen en kunnen verwachten. 1 verkeerde beweging en hij is weer uit de roulatie voor weken misschien maanden. Dus wat hier nou positief aan is mogen jullie mij eens vertellen.
Ik ben wel van mening dat we hem een kans moeten geven.
En eerlijk gezegd veel slechter als onze overige spitsen kan het toch niet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden