De Graafschap-MVV maondag 17 april

17 apr 2017 16:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #16
MVV begon deze wedstrijd zo slap als een natte krant terwijl de Graafschap er vol op zat. De 1-0 was op dat moment te verwachten.
Daarna werd MVV beter, kreeg weer eens een paar 1000% kansen die er niet in gingen, het bekende probleem.

Maar als je zo aan een wedstrijd begint weet je dat het moeilijk wordt.. Elsen weet zijn spelers blijkbaar niet op te peppen voor zo'n belangrijke wedstrijd!

Ik ben een echte Elsen fan, en ik weet dat we dit seizoen uit moeten zingen, maar een beetje extra geld voor een nieuwe trainer is zeer noodzakelijk. Elsen kan dan terug naar zijn rol als TD.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:23 17 apr 2017 16:24 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #17
Een lammetje heeft meer stootkracht, dan dit MVV..
Laten we aub de Play-offs overslaan, want dat worden weer twee zwaar onverdiende nederlagen, omdat je niet weet hoe je een goal moet opzetten en die fatsoenlijk moet afronden.. De tegenstander lacht zich kapot, wij de show, zij de punten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:25
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #18
wat een gebraggel. We hebben met dit team + leiding ab-so-luut niks in de playoffs te zoeken(de Graafschap trouwens ook niet)
Bestuur en technische staf content ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:38
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #19
Nwakali zakte door de ondergrens voor de eerste keer dit seizoen. Kuipers kwam slecht uit bij de eerste goal. Al met al een slechte wedstrijd aan beide kanten. We hebben nog drie wedstrijden om de vorm terug te vinden. De eerste ronde zulllen we niet kunnen overslaan, maar wel play offs. Hopelijk komen dan wat nieuwe krachten vrij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:39
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #20
Straftraining en een flinke ook. Ook mag het bestuur Elsen en consorten wel eens gaan toespreken. Dramatisch.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:48
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #21
Hoe kun je in godsnaam opnieuw met Verheydt en N'koyi beginnen terwijl dat de afgelopen 2 wedstrijden hopeloos gefaald heeft? Man man man :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:51 17 apr 2017 16:53 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #22
Eerste 20 minuten niet gezien omdat ik geen stream kon vinden, maar zo erg was dat schijnbaar niet.
Wéér een wedstrijd waar je onnodig punten laat liggen, want er waren kansen genoeg. Constant hetzelfde verhaal. En verder snap ik de beginopstelling niet, waarom niet met Pedro en Güvenc beginnen?
De andere uitslagen houden ons weer in leven w.b. overslaan van de eerste ronde play-offs (waarin we gezien het voetbal op dit moment weinig te zoeken hebben)... Echter ergens is het misschien maar goed dat we uiteindelijk géén 7e worden (want als we zo doorgaan met voetballen dan laat je nog meer punten liggen, word je 8e en speel je de eerste ronde wél), want dan kom je tegen Cambuur, en dan red je het van zijn lang zal ze leven niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 17:09 17 apr 2017 17:12 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #23
Jammer. Weer een onnodige nederlaag. Weer komt de concurrentie dichterbij.

Heb de eerste 20 minuten niet kunnen zien vanwege een slechte stream, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Begreep dat MVV weer zeer slap startte en de voorsprong voor Graafschap terecht was. Vond de goal weer makkelijk vallen, ik heb toch het gevoel dat die er niet in had gehoeven, en dat geldt voor zowel keeper als defensie. In de resterende tijd ging het gelijk op en had MVV enige controle en een paar kansjes, op slag van rust een grote zelfs. Maar het was net als in de eerste helft tegen Emmen allemaal te slap, te onnauwkeurig en te stroperig. Er zat geen enkele overtuiging in, geen strijdlust, niks.

Tweede helft eigenlijk hetzelfde. Graafschap slecht, wij minstens zo slecht. Alleen de laatste vijf minuten was er iets van urgentie te bespeuren. Krijgen we ook meteen 3 100% kansen. Dat brengt het totaal van de wedstrijd aan zes. Zes 100% kansen die er niet in gaan. Dan ben je snel klaar. Zeker als de defensie vrolijk verder gaat met paaspresentjes uitdelen. Vind het bizar om te zien hoeveel sterkhouders van de afgelopen maanden het de laatste tijd laten afweten. Vraag me echt af wat er in de hoofden van sommige spelers zit, een aantal lijkt er simpelweg niet bij te zijn, maar plichtmatig en op halve kracht te spelen. Het is echt bizar om te zien hoe vaak de meest simpele passes verprutst worden, of hoe vaak er dom balverlies wordt geleden.

Het missen van dit soort amateuristische kansen en het weggeven van dit soort cadeaus valt een trainer niet te verwijten. Maar het is onbegrijpelijk we zo slap starten. De behoudende 4-4-2 tactiek, die er soms inderdaad op gericht lijkt een playoff plek te verdedigen en niet te verliezen ipv een top vijf plek te veroveren, werkt echt niet. Het spelen met twee lange, maar trage spitsen evenmin, zo lijkt het. Of kan misschien wel werken, maar niet als de meest creatieve man, wiens passes de boel open kunnen splijten, vlak voor de verdediging staat. En het werkt al helemaal niet als de gemiddelde voorzet van een kwaliteit is die in de vijfde klasse nog sneu is. Waar is het creatieve tik tak spel van eerder gebleven? De flitsende combinaties waarmee hele verdedigingen aan stukken werden gespeeld? De snelle omschakelingen, met opkomende backs? Waarom spelen we nu opeens bijna alles door de lucht, wat tegen de gemiddelde Jupiler League verdediging net zo zinvol is als proberen jezelf in je rug te bijten? Ik begrijp deze omzettingen echt niet van onze trainers. Natuurlijk, je hebt zaken als vorm, geluk, etc die meegewogen moeten worden. Maar onze kracht lag in snel combinatievoetbal in een 4-3-3 systeem, en uitgerekend dat doen we niet meer de afgelopen wedstrijden. Doodzonde. Van mij mag dat 4-4-2 het raam uit.

Nouja, met nog 3 wedstrijden te gaan hebben we 6 punten voorsprong op de nummer 10, de plek die ten alle tijd nog recht geeft op deelname playoffs. Het wordt plek 11 als Cambuur de periode pakt. Feitelijk moet het vrijdag gaan gebeuren. Als Cambuur zo vriendelijk is te winnen en die periode te pakken dan zijn we er, gezien ze thuis spelen tegen nummer 11 RKC. Bizar genoeg staan we momenteel ook nog altijd in de top 5. De playoffs zullen wedstrijden op zich worden, waarin vorm misschien niet zoveel zegt. Maar met het ontketende Cambuur dat vrijwel zeker als tweede gaat eindigen is het een interessante vraag of het niet beter is 6e te worden ipv 5e, en dan Helmond te treffen, die we al 2x van de mat hebben gespeeld. Tja, heeft geen zin daarover te speculeren natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 18:00
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #24
In 2017 20 punten gehaald in 15 wedstrijden. DIT HAD EN ER 25 MINIMAAL MOETEN ZIJN.
Hiervoor werden 37 punten gehaald in 20 wedstrijden
We verspelen enorm veel punten. Nac gelukkig ook. Maar cambuur gaat gewoon door.
Concurrenten gaan ons nu langs want de laatste 3 wedstrijden krijgen ze het tij niet meer gekeerd.
Play-offs is voor de statistieken want de eerste ronde wordt onze waterloo.
MVV HEEFT DOEL BEREIKT MAAR STRAALT GEEN ENKELE AMBITIE UIT EN ZO SLAP WORDT ER OOK GESPEELD. EEN NATTE DWEIL IS NOG STEVIGER DAN ONZE TECHNISCHE STAF.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 18:05 17 apr 2017 18:10 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #25
Tja als je wedstrijden blijft weggeven door via het midden uit te verdedigen ( zie Emmen, en dat is niet de 1e maal). Ik kreeg vroeger bij de fjes al geleerd: nooit via het midden uit verdedigen, maar altijd via de flank. Schijnbaar is dat niet meer van deze tijd. Vrijdag weer opnieuw zo'n tegenstander. Daar hoef je geen cadeautjes van te verwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 18:19
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #26
Het commentaar van Dyon Gijzen zei weer alles na de wedstrijd: 'We spelen prima, maar maken de kansen niet af.' We speelden helemaal niet prima! De eerste helft wisten we nog geen drie keer de bal naar dezelfde kleur te spelen. De tweede helft ging het iets beter, maar de conclusie die elke keer wordt getrokken dat 'wanneer we de kansen afmaken, we de wedstrijd zouden winnen' gaat voor mij niet op. De 100 % kansen die we kregen, waren voornamelijk het resultaat van opportunistisch spel in de laatste vijf minuten. Het gevolg van dit opportunistische spel is dat we een counter om de oren krijgen, dus de kansen zijn niet te koppelen aan normaal veldspel. Bovendien, onze tegenstanders missen ook nog wel eens wat (zie Fortuna)

De trieste balans drie wedstrijden voor het eind van de competitie is 3 overwinningen (Dordrecht, Oss en Jong FC Utrecht, op Achilles na de onderste drie ploegen van de ranglijst) in 15 wedstrijden! In de playoffs hebben we, hoe jammer ook, absoluut niet te zoeken in deze vorm. Misschien word ik ook liever 6de om tegen Helmond te spelen en de eventuele ronde daarna tegen R*da. Dit zullen namelijk wedstrijden op zich worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 18:24 17 apr 2017 18:27 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #27
Wie wilt er nu tegen Helmond uitkomen. Alsof dat de boel sterk verbeterd opeens. Ook die winnen van den Bosch en gaan denkelijk nu richting de nc vlammen. De enige die nog niet vlammen zijn Nac en MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 19:19 17 apr 2017 19:20 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #28
Veer speule gein rol vaan beteikenis!! had gedach dat veer der bovenop waore veur de winterstop!! mer zien weer gewoen MVV'ke gewoore ... kinne wel zigge dat veer us eige ziel hubbe.. mer zoonder investeerder speule veer euver 20jaor nog op t zelfde nivo. kiek uns in de spiegel. welle veer dit noe ech?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 19:39
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
De Graafschap-MVV maondag 17 april #29
Net terug en de voorgaande commentaren gelezen. Ik begrijp ze en ik ben ook gefrustreerd. De 1e 20 minuten ligt er een deken over de ploeg en spelen we slap. Het lijkt wel of we teveel respect hebben voor de superboeren. Die overigens ook niks klaarspelen en de 1-0 is een cadeautje van ons. De Kuuper mag die sliding/tackle alleen maken als hij 100% zeker weet dat hij hem heeft. Gelukkig mist hij Smeets anders kan die met een brancard het veld af..... Geens ziet er trouwens ook niet echt lekker uit hoor bij dat doelpunt.
In het 2e deel van de 1e helft komen we dan toch langzaam in ons spel en krijgen controle over de wedstrijd en komen een paar keer in de buurt. Voor mij 2 echte kansen: de mogelijkheid van Nijs via links waar hij niet echt tot een schot komt en de kopbal vlak voor rust van Thomas. Is die binnen de palen hangt ie. De keeper stond vastgenageld. De vrije trap van Ciranni was optisch leuk maar een trainingsbal voor de keeper.
In de 2e helft laat MVV zien dat het voetballend de betere ploeg heeft. Veel openingen mn via de rechterkant. De Graafschap krijgt in 1 minuut 2 goede kansen maar daar blijft het dan eigenlijk ook bij. De Vijverberg wordt stiller en stiller omdat iedereen ziet dat de 1-1 dichterbij is dan de 2-0. We kennen de uitkomst. Over de 2-0 wil ik het helemaal geen woorden vuil maken...Schrooyen, Perreira...daar mogen jullie het samen over hebben.
Ik lees de negatieve en gefrustreerde reacties op ons forum en begrijp ze zoals ik al schreef. Toch krijgt MVV na de wedstrijd wederom de gemeende complimenten van de trainer van de tegenstander.
De Graafschap vond ik eerlijk gezegd niks. Smeets is de regisseur en de grote man daar. Met afstand. En die spits natuurlijk....die zou ik best bij ons willen zien :-)
Cambuur pakt volgende week de periode. Ik zie de Graafschap niet winnen bij Almere en dan is wellicht ook de ranglijst weg voor de superboeren.
En wij? Goede vraag. Zijn we voetballend minder dan pak-m-beet Volendam of NAC.? Wat mij betreft niet. Cambuur lijkt inderdaad op dit moment de te kloppen ploeg. Zij worden 2e in de geschoonde stand.
Vrolijk word ik niet van onze resultaten na de winterstop. Maar de bal blijft rond. Wij zijn niet de enige waar het niet loopt. Buiten Cambuur morst de concurrentie ook. Ook daar is men niet tevreden en onzeker.
En denk maar niet dat Sparta en NEC gerust zijn op een verlenging van hun eredivisie-schap via de play-offs.

O ja, nog een ding. Ook ik snapte de beginopstelling met Nkoyi en Verheijdt niet. Tenzij de TS verwachtte dat wij vanaf de 1e minuut de spelbepalende ploeg zouden zijn met 60% balbezit....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., jovkle, Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 19:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
Onderwerp Auteur
De Graafschap-MVV maondag 17 april #30
Ja hoor, daar zijn ze weer! Allemaal weten we het beter, allemaal zeiken, maar ik durf te wedden dat de helft niet eens daar is geweest.

Vorig seizoen: iedereen oooh geweldig, man wat ben ik trots! Eerste seisoenshelft bagger, tweede geweldig

Dit seizoen: allemaal zeiken; eerste seizoenshelft goed, tweede bagger

Snappen jullie mijn punt?

Fijn!

En dan het zeiken op Elsen? De beste stuurlui staan aan wal. Vandaag gewoon 4 100% kansen missen. Trainer hier op afrekenen? No way! Creeëren genoeg, maar maken ze gewoon niet af. Kwaliteit? Kan, maar dan vergeet men dat we bijna onderaan staan qua budget....


Allemaal erachter, ook die wat zeiken! Ja, we kunnen eerder wisselen! Pedro? 1 assist en 1 goal op 35 wedstrijden, geweldig!

Laten we vertrouwen hebben in deze 11 en de staf, pas dan komen we verder!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden