F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017)

09 apr 2017 21:08
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #31
De sfeer is al jaren niks en de toeschouwersaantallen ook niks. Kijk eens naar de laatste jaren Eredivisie: kwamen ook heel weinig toeschouwers.

Ron Elsen nu de schuld geven is belachelijk. Iemand die met heel weinig faciliteiten een armoedig team boven verwachting laat presteren.

Maastricht is gewoon geen Eredivisiestad. Wel een handjevol toeschouwers maar geen handjevol sponsoren of geldschieters. Er zijn simpelweg te weinig mensen die het iets kan schelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 21:30
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #32
Drie keer winnen en de wereld ziet er totaal anders uit ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 21:40
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #33

les rouges blancs schreef : Drie keer winnen en de wereld ziet er totaal anders uit ;)


Inderdaad dan ligt Maastricht in Australie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2017 12:13 10 apr 2017 12:14 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #34

Meerssen schreef : De sfeer is al jaren niks en de toeschouwersaantallen ook niks. Kijk eens naar de laatste jaren Eredivisie: kwamen ook heel weinig toeschouwers.

Ron Elsen nu de schuld geven is belachelijk. Iemand die met heel weinig faciliteiten een armoedig team boven verwachting laat presteren.

Maastricht is gewoon geen Eredivisiestad. Wel een handjevol toeschouwers maar geen handjevol sponsoren of geldschieters. Er zijn simpelweg te weinig mensen die het iets kan schelen.


Deze post is natuurlijk totaal niet onderbouwd met feiten:
1. Toeschouwers aantallen vallen tegen? Voor JL-league begrippen in elk geval totaal niet. We zijn nog niet een keer in top 4 geëindigd sinds degradatie, maar staan wel elk jaar in top 4-5 met toeschouwers gemiddelde. Dit jaar bijna 5.000. Er zijn jaren geweest dat we in JL richting de 6.500 gingen. Niet slecht voor een club die soms niet eens tiende werd.
In de eredivisie waren het er ook nooit heel veel (7.000-8.000), maar hadden andere clubs ook veel minder toeschouwers. Zelfs clubs als ajax en vitesse hadden in de oude stadionds nog niet de helft toeschouwers van nu.

2. Ron Elsen is trainer en die krijgen nu eenmaal vaak (onterecht) de schuld. Wat Elsen met name dit seizoen wel te verwijten is, is dat hij structureel verkeerde en te laat wisselt. Wedstrijden waarin het totaal niet loopt wordt veel te laat ingegrepen. En wedstrijden waar we enkel nog moeten scoren, wordt een spits in eerste instantie gewisseld voor een middenvelder.

3. Als Maastricht geen eredivisiestad is, zoals jij zegt, dan moet je me eens vertellen wat clubs als Heracles, Heerenveen, GAE, Excelsior en bijvoorbeeld VVV/Cambuur/Graafschap wel moeten zijn. Wij staan in all-time eredivisie ranking 15e en boven al deze clubs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2017 16:13
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #35
De mensen die denken dat de 12 de man geen tot amper invloed heeft op de prestaties van het team zitten er goed naast.
Waarschijnlijk hebben deze mensen zelf nooit gesport of support gekregen tijdens het sporten.
Word je niet graag aangemoedigd? Vind je het ook niet fijner als er meer geluid is?
Is op bovenstaand al je antwoorden NEE, dan kun je thuis ook naar Banier luisteren op de radio.

Support van de 12de man kan je kippenvel bezorgen, Het kan je meer energie geven dan je ooit gehad hebt.
Het kan je over de drempel trekken, het kan je net even dat extra geven wat je nodig hebt om een sprint te winnen of een mooie actie te maken.
De 12de man IS DE 12DE MAN OP HET VELD.
De waarde van de Ultra's werd door iedereen hier onderschat, want de meeste kijken alleen maar naar de negatieve dingen die er gedaan werden. En niet naar de 90 min steun die ze gaven.

Aangezien trepke B het niet kan opbrengen om te blijven zingen is de sfeer dramatisch geworden in het stadion, dit zal de ploeg ook zeker merken. Het lawaai wat het gevoel van steun geeft komt niet tot aan de spelers.

De meeste roepen dan moeten ze het zelf maar doen, klopt.................
maar het feit blijft dat de 12de man wel degelijke invloed heeft / kan hebben op het verloop van de wedstrijd.

Ron Elsen staat al veel te lang voor deze ploeg, er is een nieuwe wind nodig.
betekent dit dat we gaan winnen, nee maar ben wel eens benieuwd wat een andere trainer met dit MVV kan.

Betekent dit dat ik ontevreden ben over de ploeg, nee dat niet
Betekent dit dat ik het jammer vind dat we niet genoeg scoren en wedstrijden weggeven. Ja dat vind ik.
Zolang we de playoffs halen is het prima. Missen we die dan moet er echt iemand de schuld op zich nemen bij MVV.

Indien we al die wedstrijden die we weggeven hebben en in de laatste minuten of onnodig gelijk gespeeld hebben gewonnen hadden.
Dan stonden we op een heel andere positie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2017 17:57
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #36
Het is de laatste tijd stil en sfeerloos in de Geusselt. Wat is er eigenlijk echt gebeurd met de mensen achter Ultras? Blijven ze weg uit het stadion? Dat lijkt me sterk.
Hebben ze zich verspreid over de andere vakken en houden ze zich gewoon -letterlijk-koest?
Waarom? Het statement dat ze wilden maken is heel goed gelukt. MVV moet m.i. met hun in gesprek. Ik denk persoonlijk dat een betaald voetbal club onmogelijk zonder dit soort "aanjagers" kan. Je zou bijna jaloers worden op de deze week getoonde passie bij onze buren....
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 12:13 11 apr 2017 12:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #37

middenstip schreef : Houten Gerard, ik proef gewoon aan je schrijven dat je ook niet content meer bent met de gang van zaken van de T.S.
en de sfeer in het stadion.
Het is gewoon een feit, dat we de Ultra"s behoorlijk missen.
Bij al het goeds wat Rinkens voor MVV heeft gedaan, heeft hij hier gefaalt, hij wilde van MVV een voorbeeld club maken,
niets was meer mogelijk voor deze supporters en daarom i,v.m. de sfeer en de passie bijna helemaal verdwenen.
Ik ben 76 jaar en ga 68 jaar na MVV kijken, maar ik merk nu ook dat mijn passie jammer genoeg aan het verdwijnen is.
Over Elsen, ben ik uitgepraat. hij heeft zijn best gedaan en er moet een nieuwe man voor de groep staan!.
Groet middenstip.


Een trainer kan er niet veel aan doen als zijn spelers 14 kansen laten liggen vind ik. Als er nou niks gecreëerd werd, dan was het een ander verhaal. Maar als er van die veertien kansen er twee meer in waren gegaan, was hij de gevierde man. Zo dicht liggen de werelden tussen kritiek en beloning bij elkaar.

Ja het wisselen kan natuurlijk beter, en misschien is dat schreeuwen op je eigen vleugelverdediger wat die andere coaches doen alleen maar toneel of juist wel een winnende strategie. Maar ik vind dat het team het zelf laat liggen op cruciale momenten, op persoonlijke fouten en scherpte. Niet vreemd dat een trainer zich daar tegen probeert in te dekken door de verwachtingen omlaag te brengen (want we hebben weer (*)piekkoorts op de tribunes, een alles of niets seizoen). Elsen&Co weet ook dat er voorin roulette wordt gespeeld voor het doel. Ik denk dat een stukje geluk ontbreekt, dat er in de eerste seizoenshelft wel was. En toen kregen we ook cadeautjes van de KNVB die een wedstrijd beslisten, zoals penalty's omdat iemand door de luchtdruk tegen de vlakte ging. Nu dat allemaal weg is, is het de vraag of het nog allemaal op tijd terug gaat komen, dat alles wel jouw kant op gaat vallen. Anders kan dit seizoen weleens gaan eindigen in een deceptie door valse verwachtingen.

Sfeer heb ik niet aangehaald in dit topic, maar zoals ik in een ander topic zei. Ik denk dat de huidige sfeergroep gevoeliger is voor wat er op het veld gebeurd dan hun voorgangers. Neemt niet weg dat hun opvolgers het, mits het spelbeeld klopt, voortreffelijk doen. Bij wedstrijden waarin MVV domineert keert dat vestingsgevoel wel weer terug. Laten we goodwill niet bestraffen en ook noemen wat wel goed gaat. Ja het kan beter, maar het veldspel ook.

(*)Piekkoorts= Vrij vertaald 'Summit fever'. De beheersende drang om het bovenste puntje van de berg te beklimmen, ook al zijn je overlevingskansen nihil. De rationaliteit ontbreekt om je hierbij neer te leggen dat het vooraf gestelde doel niet (meer) haalbaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2017 16:51 14 apr 2017 16:53 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #38

Meerssen schreef :

les rouges blancs schreef : Drie keer winnen en de wereld ziet er totaal anders uit ;)


Inderdaad dan ligt Maastricht in Australie

En bis diech daan 'n Meersjiaans ( breurke vaan e Tasmaans ) Duuvelke...?
:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.269 seconden