F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017)

07 apr 2017 23:34 07 apr 2017 23:39 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #16
Wat een teleurstelling. Ik kan het eigenlijk zelfs niet geloven. De 1e helft spelen we Den Bosch van het kastje naar de muur. Die zijn niet eens in onze 16 geweest voor rust. MVV voetbalt in die fase eigenlijk zoals we dat dit seizoen gewend zijn en graag zien. Dominant, wisselen van vleugel, sterk opkomende backs die vrijheid genieten doordat we het veld goed breed houden. Het afkeuren van het doelpunt van Thomas is voor mij nog steeds een raadsel. Buitenspel was het zeker niet. Duwen? Ik heb eerlijk gezegd niets verkeerds gezien en de mensen om mij heen eveneens niet. Kansen voor N'Koyi en zeker de 100% kans voor Schrooyen. En voortdurende dreiging via de vleugels en voorzetten van mn Ciranni. We vergeten 1 ding en dat is scoren en de wedstrijd in het slot gooien. Maar dat is vlgs mij niet de eerste keer dit seizoen.....Het had minimaal 2-0 moeten staan bij rust. Nee, 3-0.
DB was in de 1e helft met afstand de zwakste ploeg die ik dit seizoen gezien heb. Nog slechter dan die uit Groesbeek.
En dan kijken we elkaar aan en zeggen ' het zal toch niet weer'...
Na rust komt DB wat uit de schulp en krijgt uit het niets een halve kans doordat Kuipers een kopbal verkeerd timed. De bal gaat via Geens op de lat. Maar tot aan de 70e minuut blijven wij de de bovenliggende partij en schiet onze Nigeriaan zowaar een keer vlak naast en bij de volgende poging zelfs tussen de palen. En 3x is scheepsrecht dus hij maakt de 0-1. Opluchting en blijdschap is duidelijk af te lezen aan het juichen van onze jongens. DB wisselt goed en gaat opportunistischer spelen. En krijgt 2 kansen door 2 verdedigende blunders van ons. Waren het kansen? Nee. Maar het werden kansen doordat wij niet opruimen zoals dat af en toe gewoon moet. Om doodziek van te worden. Dan ga je dus met 0 punten van het veld. Waar we eigenlijk aan ons doelsaldo hadden kunnen werken; zo dominant waren we in de eerste 70 minuten.
Het is niet dat de jongens er niet voor werken. Maar iets ontbreekt. Het laatste stukje kwaliteit, geluk en absolute wil is er op de bepalende momenten niet. Ik reageer normaliter niet op ons wisselbeleid maar vandaag had ik toch ook graag Pedro e/o Guvenc een kwartier eerder in het veld gezien. Juist wat extra snelheid en frisheid voorin had ervoor kunnen zorgen dat DB nog wat voorzichtiger had moeten zijn achterin.
Huilen ? Nee. Vol achter de ploeg tegen Emmen? Jazeker ! Nog steeds hebben we alles in eigen hand. Zo simpel is het ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, vette sajs, Huib, opadiehard, Tuor, Lassie80, Gianni Bruno, itsman, Peter Pan, De Zwarte Vogel en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 00:56
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #17
Ik denk dat we moeten concluderen dat we gewoon -kwalitatief- tekort komen op essentiële punten. Het afmaken van de kansen(spits), mentale weerbaarheid, en de verdedigende kwaliteiten(centrale verdediger). Valt er 1 belangrijke schakel weg (Ippel) is het helemaal duidelijk.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 10:06 08 apr 2017 10:08 door mvvcasbrul.
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #18
Bestuur grijp in, neem in godsnaam een andere trainer voor de groep !! en lijf Daryl Werker in voordat die straks bij Aachen Noord tekent....zo doorgaan glijdt MVVke af naar de grauwe middenmoot met steeds minder publiek. Iedere week dezelfde blunders en fouten en de technische staf doet niks ermee, is veels te soft ! Om over de opstelling en wisselbeleid maar te zwijgen !! Corners en vrije trappen op een uitzondering na ( Ciranni) zijn een drama, andersom hou je je hart vast en is dat steevast een grote doelkans voor de tegenstander omdat er onvoldoende en laks bijna nonchelant vaak wordt ingegrepen, iedere wedstrijd weer hetzelfde liedje maar onze "geweldige"" technische staf doet er niks aan, och ja Ron je gaat gelijk krijgen, MVV hoort thuis tussen plek 8 en 12......!!!!! :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 10:07
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #19

Sjotelsplak schreef : Ik denk dat we moeten concluderen dat we gewoon -kwalitatief- tekort komen op essentiële punten. Het afmaken van de kansen(spits), mentale weerbaarheid, en de verdedigende kwaliteiten(centrale verdediger). Valt er 1 belangrijke schakel weg (Ippel) is het helemaal duidelijk.


Ippel is gister met een achillespees blessure uitgevallen.
Dus die zouden we weleens voor langere tijd kwijt kunnen zijn?
Naar het uitvallen van Ippel leek de organisatie van MVV als een kaartenhuis ineen te storten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 10:29 08 apr 2017 10:36 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #20

mvvcasbrul schreef : Bestuur grijp in, neem in godsnaam een andere trainer voor de groep !! en lijf Daryl Werker in voordat die straks bij Aachen Noord tekent....zo doorgaan glijdt MVVke af naar de grauwe middenmoot met steeds minder publiek. Iedere week dezelfde blunders en fouten en de technische staf doet niks ermee, is veels te soft ! Om over de opstelling en wisselbeleid maar te zwijgen !! Corners en vrije trappen op een uitzondering na ( Ciranni) zijn een drama, andersom hou je je hart vast en is dat steevast een grote doelkans voor de tegenstander omdat er onvoldoende en laks bijna nonchelant vaak wordt ingegrepen, iedere wedstrijd weer hetzelfde liedje maar onze "geweldige"" technische staf doet er niks aan, och ja Ron je gaat gelijk krijgen, MVV hoort thuis tussen plek 8 en 12......!!!!! :applaus:


Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed hoe het de schuld van een technische staf is dat spelers kansen missen? Of fouten achterin maken? Wat moet de technische staf daaraan doen? Andere spelers neerzetten? Zoja, wie dan? A junioren in de spits volgende week omdat Schroyen, Verheydt en Nkoyi gefaald hebben? Ik snap ook soms niks van het wisselbeleid van Elsen. Gisteren Pedro en Güvenc zo laat brengen is een rare keuze (wissel van Martina was wel logisch, niemand anders die we op de bank hadden kan verdedigende middenvelder spelen). Terecht dat hier kritiek op is. En er valt echt wel iets te zeggen voor een andere trainer na dit seizoen en Elsen terug als TD, zoals elders ook al aangegeven. Maar de trainer de schuld geven van het de nederlaag van gister is absurd. Die komt helemaal op het conto van de spelers op het veld. Het zijn de spelers die niet thuis geven. De voorhoede had al lang de wedstrijd beslist kunnen hebben. Als je die kans van Schroyen ziet krijg je toch tranen in je ogen? En daarbij, Nys, Labylle, Kuijpers en Ippel zijn spelers die ervaren genoeg zouden moeten zijn om bij een voorsprong de rust in de ploeg te bewaren. Dat laten ze na.

On topic, het debacle van gister lijkt idd wel heel erg samen te hangen met uitvallen van Ippel. Het is echt te hopen dat hij snel hersteld is.

Pff wat een zure nederlaag blijft dit ook een dag later zeg. Ongelooflijk. Maar goed. Vrijdag gewoon Emmen pakken. Ooit gaan de ballen weer goed vallen en vliegen de kansen er wel in. We hebben nog minimaal 6 en maximaal 8 punten nodig voor playoffs, afhankelijk van wie de laatste periode pakt. Met 3 tot 5 zijn we er vermoed ik ook wel. Dat zou gewoon moeten kunnen lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 10:53
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #21
het word langzamerhand normaal, verliezen in de laatste minuten.
Valt weinig over te zeggen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 12:40
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #22
De chemie tussen Elsen en de groep is uitgewerkt. Dit is geen verwijt aan Elsen, maar dit is
heel normaal in de trainers wereld, normaal wordt om de 3 jaar van trainer gewisseld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 13:25
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #23
Verplaats je eens in de groep. Je speelt na de winterstop 14 wedstrijden, waarvan je er 12 qua spelbeeld moet winnen. Door verschillende factoren win je er maar 4 ofzo, en speel je veel te vaak gelijk. Ik zou er als speler (en trainer) ook moedeloos van worden en dus vrij logisch dat ergens iets knapt. Je steeds mentaal opladen bij tegenslagen houdt een keer op, ook bij profs.

Wat dat betreft is nu van belang dat je snel in veilige haven kunt komen qua playoffs. Als je niet verliest van Emmen, is playoffs 90% zeker.
In de playoffs start je opnieuw, en daar kun je je waarschijnlijk weer voor opladen, zo werkt het brein. Qua spelbeeld weten we, dat dit MVV dan ook tot alles in staat is.

Jammer dat je als MVV supporter zo gefrustreerd gevoel moet krijgen van de resultaten, het zit gewoon niet mee!!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 14:02
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #24

tuutsje schreef : Ik baal ook als een stekker, echter er is toch nog geen man overboord. Plaats 11 geeft recht op deelname playoff's. Plaats 12 De Graafschap heeft 42 punten. Worst case scenario is als zij de resterende wedstrijden 15 punten pakken en wij geen enkele. Lijkt mij niet realistisch, zij hebben ook nog een stevig programma voor de boeg. Best case scenario is als je de eerste ronde overslaat en dus Almere op plaats 8 houdt. Momenteel hebben we twee punten meer dan hun. Wij aan de andere kant nog het stevigste programma lijkt mij. Kan nog alle kanten op dus.


Shit, correctie. Plaats 10 omdat Helmond een periode heeft gepakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 14:15
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #25
Ik heb nog nooit kritiek gehad op Elsen maar gisteren was hij met zijn rigide wisselbeleid in mijn ogen mede schuldig aan de nederlaag. MVV had FC Den Bosch over de knie liggen, klaar voor de knock out. Als je in de 75e minuut Guvenc brengt voor Verheydt loop je volledig over ze heen. Maar nee, hij en Pedro mochten na 40 minuten warmlopen erin komen toen het kwaad al geschied was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2017 14:50 08 apr 2017 14:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #26

tuutsje schreef :

tuutsje schreef : Ik baal ook als een stekker, echter er is toch nog geen man overboord. Plaats 11 geeft recht op deelname playoff's. Plaats 12 De Graafschap heeft 42 punten. Worst case scenario is als zij de resterende wedstrijden 15 punten pakken en wij geen enkele. Lijkt mij niet realistisch, zij hebben ook nog een stevig programma voor de boeg. Best case scenario is als je de eerste ronde overslaat en dus Almere op plaats 8 houdt. Momenteel hebben we twee punten meer dan hun. Wij aan de andere kant nog het stevigste programma lijkt mij. Kan nog alle kanten op dus.


Shit, correctie. Plaats 10 omdat Helmond een periode heeft gepakt.


Sterker nog. De Graafschap staat momenteel bovenaan in de periodestand. Als zij de laatste periodetitel pakken en zoals het er nu naar uitziet niet gaan eindigen binnen de top 8. Dan vervalt ook plek 10. FC Emmen is momenteel die nummer negen met 49 punten (wij 56). Als we volgende week tegen hun verliezen zou het zomaar eens kunnen dat we op het einde van de rit niet alleen de kaas van ons brood hebben laten eten, maar ook het hele brood weg is.. Het zou een wereldprestatie zijn om een Play-off ticket in deze fase van de competitie te verliezen, maar aangezien ons scorend vermogen gelijk is aan Achilles de afgelopen weken kan het zo maar gaan gebeuren..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, tuutsje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 10:13
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #27
Houten Gerard, ik proef gewoon aan je schrijven dat je ook niet content meer bent met de gang van zaken van de T.S.
en de sfeer in het stadion.
Het is gewoon een feit, dat we de Ultra"s behoorlijk missen.
Bij al het goeds wat Rinkens voor MVV heeft gedaan, heeft hij hier gefaalt, hij wilde van MVV een voorbeeld club maken,
niets was meer mogelijk voor deze supporters en daarom i,v.m. de sfeer en de passie bijna helemaal verdwenen.
Ik ben 76 jaar en ga 68 jaar na MVV kijken, maar ik merk nu ook dat mijn passie jammer genoeg aan het verdwijnen is.
Over Elsen, ben ik uitgepraat. hij heeft zijn best gedaan en er moet een nieuwe man voor de groep staan!.
Groet middenstip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 12:11
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #28
Ik snap iets niet goed. Waarom is het een feit dat MVV de ultra's mist? Is daar een bewijs voor. Gaat MVV beter presteren door Ultra's. Hoeveel periodes zijn er door gepakt. Hoe vaak zijn we er door gepromoveerd. De meeste clubs in de JL hebben niet eens een harde kern. Wekelijks komen er een handjevol mensen. Voor die clubs maakt het niet uit. Ondanks dit pakken ze periodes, top 5 of promoveren zelfs. Dus als MVV nog maar 1000 mensen heeft op de tribunes kan dit opeens niet meer? Waarom kunnen clubs als Excelsior, VVV, Volendam, Helmond, Eindhoven en Almere en ja zelfs Dordrecht nog recent dit dan telkens weer opnieuw met een handjevol publiek. Bij Oss loopt er een spits die zelfs bij 250 mensen publiek de ballen nog door het net schiet. Als MVV dat ook eens doet dan keert een Ultra's of een sfeermakende groep vanzelf weer terug. Maar op deze manier blijven voetballen als een op en neer gaande jojo geeft geen zelfvertrouwen. En daarom is de sfeer weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 15:10
Kanarie
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #29
Ik denk dat je de invloed van prestaties zwaar overschat. Het merendeel van de vaste kern MVV supporters komt niet voor de eerste plaats om het voetbal. Ik denk dat je het (in zekere mate) met Feyenoord kunt vergelijken. Daar was ook geen geld meer en de prestaties slecht. Toch is en blijft de Kuip magisch en is de onderlinge verbondenheid groot. Daar zijn de mensen op af blijven komen, hunkerend naar betere tijden. Sfeer is een vertaling van de trots en passie die je voel ten opzichte van je club. Sportieve successen zouden daar los van moeten staan.

MVV is dit helaas al een aantal jaar beetje bij beetje verloren. Door immer meer en immer zwaardere regeltjes voor vanalles en nog wat en het spelen in een competitie die niemand meer serieus neemt door het inmiddels 4de toegetreden spek en bonen elftal. Dat vertaald zich nu misschien nog niet direct terug in de toeschouwersaantallen omdat het dit jaar sportief relatief een keer meezit, maar straalt wel degelijk af van de tamme en makke beleving op de tribunes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 15:58
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
F.C. Den Bosch - MVV (7 april 2017) #30
Jullie doen nu alsof er bij MVV tientallen jaren lang een super sfeer heeft geheerst en nu ineens niet meer. Dat klopt volgens mij niet.
Voor de vorming van de Ultras was er ook geen hele goede sfeer in het stadion, het was vergelijkbaar met nu.

Trouwens, de lage hekken doen de sfeer ook geen goed. Velen blijven nu onderin de gracht hangen waardoor het moeilijk is om sfeer op de tribunes te creeeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden