MVV - FC Eindhoven

19 feb 2017 20:29
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - FC Eindhoven #16
De cijfers van de derde periode zeggen alles. 8 Wedstrijden gespeeld, slechts 1 verloren maar ook maar 2 gewonnen. Slechts 8 doelpunten gemaakt in die 8 wedstrijden, waarvan 3 tegen FC Oss. Tegelijkertijd wel maar 4 tegendoelpunten. Dat is dan weer positief natuurlijk.

He lukt momenteel gewoon even niet. Het afmaken van kansen is duidelijk, maar ook het spel is te wisselvallig. De schwung die er in de eerste helft van de competitie in zat is er even uit. Dat kan en is in principe geen ramp. Positief is dat we wel puntjes blijven sprokkelen. Zowel dinsdag als vandaag hadden we ook kunnen verliezen. Doen we niet. Het is een klein lichtpuntje, maar het is er een.

Elk elftal kent gedurende een seizoen een mindere fase. Die kunnen we beter nu hebben dan in april/mei. Tegenstanders weten bovendien hoe MVV speelt. Leg Nwakali aan de ketting en zet een extra man tegenover Labylle en Schroyen en je komt een heel eind. Neemt niet weg dat het zaak is zo snel mogelijk uit dit dipje te komen. Wellicht toch eens aan de opstelling sleutelen, de boel weer even op scherp zetten. Misschien Güvenc weer erin zetten? Of Nkoyi een kans geven in de spits?

Vandaag verder snel vergeten. Vervelende wedstrijd tegen een zeer vervelende tegenstander, waartegen we het de laatste jaren altijd zeer moeilijk hebben, dit is al het vierde seizoen op rij dat we niet van ze weten te winnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Jacques, SJENG@BOSCHPOORT, Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 21:15
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Eindhoven #17
MVV oogde zeker de eerste helft nonchalant en niet echt scherp. Met name Pereira (zijn minste wedstrijd dit seizoen) en Kuipers acteerden als onzekere debutanten. En waar MVV in andere wedstrijden toch alttijd wel een vijftal 100% kans weet te creëren, lukte ook dat deze wedstrijd niet. De kopbal tegen de paal van Verheijdt was erg fraai; echt dat die er net niet inging.

Ik had overigens de indruk dat de spelers veel moeite hadden met het droge veld. Ballen liepen stroef/langzaam. Menig speler struikelde over de bal. Ik begrijp niet goed waarom er niet voor gekozen was om het veld te besproeien; ik denk dat dit het snelle technische veldspel van MVV zeker ten goede was gekomen. Ik denk dat dit ook bij een speler als Ciranni meespeelt bij de opvallend zwakke voorzetten voor een speler met zijn traptechniek. Of hij de voet niet goed onder de bal krijgt. Maar ik ben het totaal met Napoleon oneens dat zo'n speler voor een ton zou mogen vertrekken; al is het om zijn vrije trappen.

Mijn tip voor de volgende keer: veld sproeien!

Het was fijn om te zien dat Nijs aan de beterende hand is; hij vormde met keeper Geens de enige twee lichtpuntjes van deze wedstrijd.

Ippel pakt te veel onnodige kaarten. Elsen was gewoon net wat laat met zijn wissel, want temperamentvolle Ippel solliciteerde al eerder naar een twee prent. Kijk, als een speler in een noodsituatie aan de rem trekt en wat over de schreef gaat; dat hoort erbij. Maar gele kaarten voor overtredingen op posities in het veld waar totaal geen gevaar bestaat (en voortdurend in woord en gebaar protesteren richting scheidsrechter), dat zou toch echt niet mogen. Jammer, want Ricardo is erg belangrijk voor onze ploeg.

Inderdaad Tuor; we zitten in een klein dipje en laten deze derde periode onnodig veel punten liggen. Ik hoop dat ze het ritme van overwinningen weer snel oppakken. Voor de rest zal deze wedstrijd snel vergeten worden, want het was even grijs en kleurloos als het wolkendek boven De Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 22:12
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV - FC Eindhoven #18
Vandaag moest ik met de kids van VV SCM het veld op in de rust voor de penaltyserie.
Ik grapte toen al dat ik vond dat het gras gemaaid moest worden. Het voelde aan als een dik tapijt. Ik vond alleen het lopen erop al raar. Maar dat kan ook van de alcohol zijn van al die vastelaovend feestjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 23:13 19 feb 2017 23:19 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV - FC Eindhoven #19
Al weken(zeker de laatste twee wedstrijden)wordt er voor en tijdens de rust niet meer gesproeid.
Bij kunstgras lijkt me dat dit echt nodig is.
Heeft de gemeente het water afgesloten?

Of komt er een nieuwe shirt sponsor Ik Drink Bier.ivb carneval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 04:23
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
MVV - FC Eindhoven #20
Brrrr, balen. Wat was die nummer 10, Lieder, een etterbak! MVV zit echt in een dip. Een lichtpuntje: Nijs speelde, zeker in de tweede helft, heel behoorlijk. Verder speelden eigenlijk alle spelers, op Geens na, onder hun normale niveau.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 08:40 20 feb 2017 08:43 door RedWhiteArmy.
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - FC Eindhoven #21
Wat een wanvertoning gisteren. Dan lees je in de krant, "we hebben getraind op druk zetten", pfff. Niet gezien. Wat een kut club dat Eindhoven. Trouwens wat een klein kut bericht in De Limburger over MVV. Niets over een bal op de paal etcetc. Maar die moffen komen steeds vol aan bod. Alsof het daar zo gezellig is. Ik haat John Bannier!! En die Elzen met zijn flut wissels en pas zo laat in een wedstrijd. En jongens, Ut Bies ken het echt niet alleen weet je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 09:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Eindhoven #22

Napoleon schreef : Zoals ik het al in aan t begin van t seizoen aangaf missen we scorend vermogen( en hebben we te weinig doelpunten ingekocht) en dat breekt ons nu echt de laatste weken op.

(...)

Wat me ook mateloos irriteert zijn de waarderloze voorzetten en corners van Ciranni man , werkelijk 90% komt niet aan
Als we er een 100.000 voor krijgen tijdens de zomer , verkopen !



Ik ben het eigenlijk grotendeels met je analyse eens, Napoleon, maar dit viel me wel op. We hebben te weinig scorend vermogen (ingekocht) maar de verdediger die al vier keer scoorde dit seizoen, pure bonus tov bijvoorbeeld Mustafa die eens per tien seizoenen zal scoren, wil je zo snel mogelijk verkopen ;)

Het is verbijsterend hoor, het verschil tussen de vrije trappen van Ciranni (fenomenaal) en de meeste van zijn corners/voorzetten (bagger). Hij heeft de traptechniek maar blijkbaar niet vanaf de zijkanten? Heb het idee dat Ciranni sinds de winterstop, sinds er duidelijke interesse in hem is, sowieso wat minder speelt. Al legt ie wel al twee vrije trappen er in, in diezelfde periode. Jonge spelers, gewoon laten staan, komt wel goed.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 09:32
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Eindhoven #23

Tuor schreef : Elk elftal kent gedurende een seizoen een mindere fase. Die kunnen we beter nu hebben dan in april/mei. Tegenstanders weten bovendien hoe MVV speelt. Leg Nwakali aan de ketting en zet een extra man tegenover Labylle en Schroyen en je komt een heel eind. Neemt niet weg dat het zaak is zo snel mogelijk uit dit dipje te komen. Wellicht toch eens aan de opstelling sleutelen, de boel weer even op scherp zetten. Misschien Güvenc weer erin zetten? Of Nkoyi een kans geven in de spits?



Zoals sommigen wel weten zie ik het liefste ook na matige wedstrijden als gisteren het positieve, en dan pik ik even bovenstaand stukje er bij. Tegenstanders hebben het spelletje van MVV door en stellen zich daar op in. Daar heeft MVV het moeilijk mee, al moet er meteen bij gezegd worden dat we nog altijd gewoon punten sprokkelen, ongeveer 1,5 punt per wedstrijd. Aangezien enkel VVV (die reken ik al als kampioen, Jong Ajax (mogen geen play-offs spelen) en Volendam 2 punten per wedstrijd of meer pakken, loopt er bijna niemand echt op ons in. Alleen Volendam is zonde. 1,5 punt per wedstrijd is historisch gezien een gemiddelde waarmee je de play-offs haalt overigens. Ik vind dat MVV beter kan en moet, maar zelfs nu in onze "slechte" periode is het allemaal wel te overzien.

Vorig seizoen hadden we ook zo'n fase, net iets erger dan nu, met meer verliespartijen. Toen zag je dat tegenstanders Peeters fel aanvielen, die kon daar niet tegen en ging zich verstoppen. Croux kreeg dubbele dekking. En Kuipers werd steeds vrijgelaten in de opbouw, dat kan hij niet goed (eufemisme :P ). Daar hadden we tijd voor nodig om ons aan te passen. Toen dat gelukt was, pakten we twintig punten uit de laatste tien wedstrijden en gaven verdedigend bijna niets meer weg. Het verschil is dat we nu al verdedigend heel weinig weggeven. En als we dat gemiddelde van twee punten per wedstrijd weten te hervinden, dan is top-5 verzekerd en slaan we de eerste ronde van de play-offs gewoon over.

Ron Elsen is wat dit betreft echt wel iemand met kijk op het spelletje, met kleine aanpassingen weet hij tegenstanders toch weer te overrompelen. Vorig seizoen stond in de laatste reeks en in de play-offs Peeters opeens weer vrij om het spel te verdelen, doordat Ippel en Nys iets anders gingen spelen. Nys zelf kwam daardoor vaker voor het doel en scoorde in de competitie en de play-offs een paar goals. Croux kreeg meer ondersteuning, onder andere door Ciranni die een aantal wedstrijden speelde/mocht invallen.

Ik verwacht dat Ron het ook nu weer op de rit gaat krijgen. Dan heb ik liever, zoals anderen ook zeggen, nu een wat mindere fase, dan in de play-offs. Ik houd me vast aan voorgaande jaren. Vorig jaar verloren we op 19 februari in Dordrecht en leken de play-offs ver weg. Daarna begonnen we te winnen en eindigden het seizoen met een goed gevoel. Is dit jaar wederom 19 februari de dag van de ommekeer?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, Sjarelke, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 10:15
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - FC Eindhoven #24
Jacques, ik ben het 100% met je eens dat je het positieve eruit moet halen en dat het qua punten inderdaad allemaal best meevalt. OK, je heb van die wedstrijd van 'als je ze gewonnen zou hebben' (NAC, Achilles en Eindhoven thuis, VVV uit) had je nu 8 punten meer gehad en was VVV nog lang niet zeker de nieuwe kampioen, maar dat is helaas niet zo. Ook dat is kwaliteit (voorhoede, daar gaan we weer) om ook in die wedstrijden de punten te pakken. Maar inderdaad we verliezen nauwelijks nog: 5 keer over 26 wedstrijden. Dat is echt positief. Ik heb de laatste maanden ook nooit de angst dat MVV uitwedstrijden gaat verliezen, alleen over de thuiswedstrijden maak ik me steeds meer zorgen. gelukkig verspelen de concurrenten ook punten bij de vleet. Misschien idd te veel dragende spelers uit vorm.

Toch wat punten van kritiek (dat mag als supporter):
- waarom niet meteen in de tweede helft wisselen (aanvallend misten we nogal wat kracht)
- wisselen in de laatste 5 minuten heeft geen zin als je echt iets wilt bereiken;
- waarom een verdediger wisselen voor een verdediger met beperkte voetbalkwaliteiten ipv een aanvallender speler inbrengen?

Wat er met Kuipers (al weken slecht), Perreira en Ciranni aan de hand was zou ik niet weten. Echt hopeloos gisteren.
Ik denk verder dat Verheijdt in het nieuwe seizoen beter als pinchhitter gebruikt kan worden voor de laatste 20 minuten als het niet loopt. Er is absoluut een goede, beweeglijke spits nodig volgend seizoen, of het nu in de JL of de Ere is. N'Koyi heeft me ook niet overtuigd tot nu toe alhoewel hij maar beperkt gespeeld heeft.

Op naar Cambuur....die winnen ze gewoon (dat is dan ook weer typisch MVV) ik denk 0-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 10:33 20 feb 2017 10:34 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - FC Eindhoven #25
Vooropgesteld dat Elsen geweldig werk doet voor MVV, vond ik zijn wissels gisteren echt onbegrijpelijk.

In een moeilijke pot twéé spelers erin zetten die bewezen te licht zijn? En Moustafa die goed is, maar aanvallend ook niet het niveau van Labylle heeft.

Ok, we stonden met 10 man, maar als je zekerheid wilde inbouwen voor een punt dan was O Connor en Moustafa toch genoeg geweest en had je nog een aanvallende wissel kunnen doen, óf Labylle kunnen doorschuiven want die speelde er weer heel wat dol achterin bij Eindhoven.

Ik vind het ongelofelijk dat de Martina's zo vaak worden ingezet. Ron je ongelijk moet je ook eens kunnen toegeven..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 10:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Eindhoven #26
Ik had zelf Loshaj graag gezien, snap niet waarom die zo totaal uit de gratie geraakt is. Qua type speler de speler in de selectie die het meest op Peeters lijkt.

Na de rode kaart nam MVV erg duidelijk genoegen met een punt. Zowel Ron qua wissels als de spelers op het veld. Misschien begrijpelijk/professioneel maar als fan zie je liever dat ze blijven aanvallen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 21:39
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Eindhoven #27
In interview voor de wedstrijd tegen Eindhoven zei Ron dat loshaj langzaam weer terugkomt in vorm. Met andere woorden, Ron vindt loshaj dus uit vorm geweest en heeft hem daarom gepasseerd. En vind hem op de weg terug. Dat is totaal iets anders dan 'wat heeft loshaj misdaan, waarom is hij uit de gratie'. Antwoord daarop is vormcrisis, verder niks. En ja Nys ook, maar die heeft andere redenen om te mogen spelen. (En had weer een betere dag)

O'Connor was niet inzetbaar.

Overigens snap ik heel goed waarom Ron de martina's wilt zien, het zijn jeugdproducten en MVV is aan het testen of ze goed genoeg zijn om mee verder te gaan na dit seizoen, kennelijk ziet hij iets in ze. En als ze doorgroeien brengen ze straks wat op, O'Connor niet.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 22:23
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
MVV - FC Eindhoven #28
Een vraag ??? Ben ik de enige die de rode kaart van Ippel zag aankomen ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2017 23:01
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV - FC Eindhoven #29
Toch weer een punt meer dan vorig seizoen tegen FC Eindhoven :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2017 08:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - FC Eindhoven #30
Jong PSV wint gewoon van NAC gisteren, hoe gek het ook is, maar we doen niet eens slechte zaken dit weekend.

Boe is dat feeske? schreef : In interview voor de wedstrijd tegen Eindhoven zei Ron dat loshaj langzaam weer terugkomt in vorm. Met andere woorden, Ron vindt loshaj dus uit vorm geweest en heeft hem daarom gepasseerd. En vind hem op de weg terug. Dat is totaal iets anders dan 'wat heeft loshaj misdaan, waarom is hij uit de gratie'. Antwoord daarop is vormcrisis, verder niks. En ja Nys ook, maar die heeft andere redenen om te mogen spelen. (En had weer een betere dag)



Boe is dat feeske?, ik heb je dit al eens eerder gezegd, maar toen herkende je er niet in. Ik vind je sinds een tijdje erg negatief. Niet richting MVV, maar richting mede-forumers. Dat is zonde, want daarmee verliezen je argumenten aan kracht. Dit is een mooi voorbeeld. Ik heb even de hele topic doorgelezen, de enige die iets over Loshaj zei, was ik. En ik zei:

Jacques schreef : Ik had zelf Loshaj graag gezien, snap niet waarom die zo totaal uit de gratie geraakt is. Qua type speler de speler in de selectie die het meest op Peeters lijkt.


Ik vraag helemaal niet wat Loshaj misdaan heeft. Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb, en die ik ook niet bedoeld heb. Dat vind ik een vervelende manier van praten/discussiëren. Ik gaf wel aan dat ik niet begreep waarom hij uit de gratie is geraakt. Jouw antwoord is het meest waarschijnlijke: hij is simpelweg uit vorm. Met uit de gratie bedoel ik enkel dat hij niet meer speelt, er zit niets meer achter.

Dat zou je ook kunnen weten als je posts van mij in vorige wedstrijd-topics hebt gelezen. Ik heb meermaals uitgelegd waarom Elsen keuzes maakt die hij maakt, ook al komt dat soms voor ons als fans onlogisch over. Ook zou ik Nys altijd opstellen, ook al is hij uit vorm. Zelfs uit vorm maakt die zo ongelofelijk veel meters en zit zo vaak een tegenstander dwars. Ik snap best dat je niet mijn posts onthoudt, zo interessant zijn die niet. Maar ik snap niet waarom je de indruk wekt dat ik denk dat Loshaj de vrouw van Elsen betast heeft (grapje hè, dit :P ).

Enfin, dit is alweer veel te lang gezever hierover. Ik vond je bericht op zich prima, was het inhoudelijk met je eens over de spelers die je benoemd. Maar je verzint een quote die niemand hier gezegd hebt, doe dat nou gewoon niet. Zonder dat soort bijzinnen zijn je posts veel sterker :thumbsup:

Sjonnie schreef : Een vraag ??? Ben ik de enige die de rode kaart van Ippel zag aankomen ??


Nee Sjonnie, rode kaart was terecht. Scheids liet veel toe, maar als hij floot, trok hij vrij snel een kaart. Beide overtredingen van Ippel waren geel waard, hij zat sowieso al op het randje. Had ongeveer tien minuten daar voor al zijn tweede kunnen krijgen. Tweede geel kwam voor ons dus ook niet onverwacht.

In verdediging van Ippel dan toch: die scheids liet veel toe, zoals gezegd. Ik kan me voorstellen dat Ippel hoopte dat hij dan ook niet te snel een tweede keer geel zou trekken en dat hij met wat felle overtredingen het vuur in het team zou krijgen om zo toch nog de overwinning binnen te halen. Die gok heeft verkeerd uitgepakt. Daarnaast weten we allemaal dat Ippel altijd op het randje speelt, dat maakt hem nou juist ook zo waardevol voor ons. Zo af en toe zal dat verkeerd uitpakken. Liever in februari in een wedstrijd die we niet verliezen, dan in mei dat het ons de promotie kost...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden