Vriendschappelijke wedstrijden 2017

16 juli 2017 11:22
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #46
Tja, wat kun je zeggen van de tweede oefenpot van het nieuwe seizoen. Zoals eerder opgemerkt: MVV heeft het wel eens lastiger gehad in en tegen Meerssen.

Een paar dingen die mij opvielen:

- Er zit een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de beoogde basisspelers en de rest van de groep.

- Groep is qua lengte klein. Weinig echte 'beren'. Dat kun je op andere vlakken compenseren. Maar een aantal jongens mag wel even flink aan de gewichten gaan hangen in het krachthonk voor meer fysiek.

- Vond Vandeputte niet onverdienstelijk. Zit wel wat voetbal in. Koolhof onopvallend. Okita mag wat meer durf in zijn acties leggen. Meer overtuiging en zich fysiek niet laten afbluffen door een (met alle respect) back van Meerssen.

- Weer genoten van Ippel. Wat een held blijft dat. Strijden voor iedere meter. Ballen inhouden die anderen zouden laten lopen en boos op zichzelf worden na balverlies om het vervolgens zelf ook weer te corrigeren. Zou mooi zijn als we hem nog een paar jaar aan ons kunnen binden.

Maar uiteindelijk hebben we dus pas twee potjes tegen amateurs gehad. Dus hoeveel zinnigs kun je zeggen. Ik ben wel positief.
Discussie gesloten.
18 juli 2017 13:27
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #47
Dat MVV op dit moment de selectie nog niet compleet heeft, snap ik (al zag ik het liever anders natuurlijk), maar dat we nog steeds het oefenprogramma niet op orde hebben... Zoiets kun je toch ruim van tevoren plannen?
We oefenen vooralsnog tegen Jekerdal, Meerssen, Ado en Standard-u23.
Je zult maar zo'n 1902-kaart hebben gekocht...
Discussie gesloten.
18 juli 2017 13:35
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #48

Maosbrögk schreef : Dat MVV op dit moment de selectie nog niet compleet heeft, snap ik (al zag ik het liever anders natuurlijk), maar dat we nog steeds het oefenprogramma niet op orde hebben... Zoiets kun je toch ruim van tevoren plannen?
We oefenen vooralsnog tegen Jekerdal, Meerssen, Ado en Standard-u23.
Je zult maar zo'n 1902-kaart hebben gekocht...

Zoals ik bijvoorbeeld
Discussie gesloten.
18 juli 2017 13:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #49
Heb ik gekocht, boeit me verder niet. Ik ging er niet van uit dat ik oefenwedstrijden in de Geusselt ter waarde van 19,02 zou gaan bezoeken. Dat zijn drie oefenwedstrijden. Als ik er twee haal is het al veel. Mocht MVV thuis in de beker spelen, heb ik dan de extra kosten er uit. Zo niet, dan niet. Het zal al met al niet veel uitmaken - twee oefenwedstrijden is 16 euro dus dan "verlies" ik 3,02 euro. Nou, dat gun ik MVV wel ;) en voor dat bedrag krijg ik nog een gouden sticker en een welkomstgeschenk ook.

Zijn er echt mensen die enkel en alleen voor de gratis toegang bij oefenwedstrijden die kaart kopen en die zich een beetje genaaid voelen mocht MVV maar één of twee oefenwedstrijden in de Geusselt spelen? Serieuze vraag, geen oordeel, dat het mij niet zo veel uitmaakt wil nog niet zeggen dat anderen hetzelfde er over denken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe
Discussie gesloten.
18 juli 2017 13:56
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #50
Weet je wat het is, MVV heeft twee dingen waar het mee te maken heeft: er moeten tegenstanders kunnen én dan moet de Driehoek het nog goedkeuren. Nu kunnen we wel weer allemaal gaan klagen over de Driehoek, maar de reputatie hebben we helaas door de jaren heen zelf waargemaakt.

Ik heb me geen kaart gekocht, ik wist dat dit ging gebeuren. Daarnaast, beker halen we nooit iets in de afgelopen paar jaren. Geloof me, MVV heeft oefenwedstrijden opstaan (tegen Jupiler League clubs) maar deze moeten wegens veiligheidsredenen achter gesloten deuren gespeeld worden.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
Discussie gesloten.
18 juli 2017 14:50
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #51

Jacques schreef : Heb ik gekocht, boeit me verder niet. Ik ging er niet van uit dat ik oefenwedstrijden in de Geusselt ter waarde van 19,02 zou gaan bezoeken. Dat zijn drie oefenwedstrijden. Als ik er twee haal is het al veel. Mocht MVV thuis in de beker spelen, heb ik dan de extra kosten er uit. Zo niet, dan niet. Het zal al met al niet veel uitmaken - twee oefenwedstrijden is 16 euro dus dan "verlies" ik 3,02 euro. Nou, dat gun ik MVV wel ;) en voor dat bedrag krijg ik nog een gouden sticker en een welkomstgeschenk ook.

Zijn er echt mensen die enkel en alleen voor de gratis toegang bij oefenwedstrijden die kaart kopen en die zich een beetje genaaid voelen mocht MVV maar één of twee oefenwedstrijden in de Geusselt spelen? Serieuze vraag, geen oordeel, dat het mij niet zo veel uitmaakt wil nog niet zeggen dat anderen hetzelfde er over denken.


Ik zit er precies zo in als Jacques. Oefenwedstrijden in de Geusselt bezoek ik nauwelijks. Maar ik vind het soms wel leuk eens naar een amateurcomplex te gaan zoals laatst in Meerssen.
Ook voor de 120 euro per jaar aan Veer Zien MVV krijg ik niks terug.
(Behalve een speldje dan)
Ik doe het voor de club.
Discussie gesloten.
18 juli 2017 21:07 18 juli 2017 21:07 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #52
1-0 achter tegen ADO hoor ik net, wel kansen gehad..nog paar minuten te spelen nu.
Discussie gesloten.
18 juli 2017 21:33
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #53

Boschpoort schreef : Ik zit er precies zo in als Jacques. Oefenwedstrijden in de Geusselt bezoek ik nauwelijks. Maar ik vind het soms wel leuk eens naar een amateurcomplex te gaan zoals laatst in Meerssen.
Ook voor de 120 euro per jaar aan Veer Zien MVV krijg ik niks terug.
(Behalve een speldje dan)
Ik doe het voor de club.


Ik heb een "gewone" seizoenskaart, want het is maar de vraag of je in de beker thuis speelt, en oefenwedstrijden bezoek ik ook nauwelijks. Hoogstens eentje of zo. Het extra geld dat ik dan kwijt zou zijn naast mijn seizoenskaart kan ik missen, maar kan MVV goed gebruiken. Ook ik heb het graag voor de club over.

ADO-MVV eindstand 1-0 trouwens. Als we puur naar de score kijken, valt dit best mee. Verder weet ik niks en wacht ik even de wedstrijdverslagen af.
Discussie gesloten.
18 juli 2017 23:12
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #54
Ik ben gaan kijken. Was een evenwichtige wedstrijd met twee ploegen die in aanvallend opzicht vrij onmachtig waren. Niet toevallig dat het enige doelpunt op corner viel. ADO had voor rust wel enkele mogelijkheden om een keer meer te scoren, MVV na rust. Vooral het eerste kwartier na rust had MVV drie goede kansen via 2x Okita en Koolhof. Houben miste in de slotminuut nog een reuzekans. Een achilleshiel bij MVV was wel echt de linksbackpositie waar Schroijen te makkelijk zijn man liet lopen en teveel ruimte weggaf. Ik heb vooral op de nieuwkomers gelet. Altijd opletten natuurlijk op basis van één wedstrijd, maar dit is mijn indruk:

Mmaee: is volgens mij een dikke transfer. Staat er gelijk en is in mijn ogen een vooruitgang op Kuipers. Zal wel een vast duo met Pereirra (die inviel) gaan vormen.

Storch: vond ik onzeker ogen. Kwam paar keer niet goed tussen. Had geluk met een bal die van de lijn werd gehaald na een zwakke redding. Kon niets aan het doelpunt doen.

Deumeland: heeft letterlijk geen bal moeten pakken, dus op die capaciteiten kan ik hem niet beoordelen. Kwam op mij wel zekerder en dominanter over.

Koolhof: had weinig aanspeelpunten voorin. Je ziet wel dat het een balvaste speler is die meestal iets goeds met de bal doet. Volgens mij wel een versterking.

Vandeputte: hard werkend, maar zwak aan de bal. Volgens mij is de linksbuiten niet zijn beste positie. Kon zijn man absoluut niet voorbij en leed regelmatig balverlies. In mijn ogen hebben we met Loshaj al een dergelijk type, die ik op basis van wat ik deze wedstrijd heb gezien hoger inschat.

Kostons: hardwerkend, maar nog iets te licht om de voorhoede te dragen. Kwam daardoor weinig in het stuk voor.

Okita: voor mij de meest opvallende speler. Was de enige MVV-speler die in aanvallend opzicht dreigend was. Kreeg een paar goede kansen, maar werkte deze zwak af. Is zeer doelgericht (in de zin van zo snel mogelijk richting het doel te willen gaan), regelmatig een medespeler vergetend. Typische speler waar je het ene moment voor op de bank staat en het andere moment kapot aan ergert. Lijkt echter wel een speler te zijn met behoorlijk veel potentieel. Bracht op de positie van vleugelspeler in ieder geval veel meer bij dan Vandeputte, ook toen ze van plaats wisselenden in het laatste kwartier voor rust.

Golpek, Houben en Thuys heb ik te kort aan het werk gezien om iets zinvols over te zeggen.

Samengevat ziet het er in verdedigend opzicht, met uitzondering van de linksbackpositie, goed uit. Op aanvallend vlak zal er echt nog kwaliteit bij moeten, maar dat is natuurlijk al bekend. De doelman is voor mij een vraagteken. Laat ons hopen dat Geens uiteindelijk alsnog deze kant op komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., johan, opadiehard, Tuor, Boschpoort, Hill28, M.V.V. 1902, Zoewiezoe
Discussie gesloten.
19 juli 2017 08:36
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #55
Bospoort je vertelt onzin ,Van Veer Zien MVV krijg je een hoop Terug .Betere Marchandizing ,Betere horeca fasciliteiten ,WC zijn vernieuwd ,Maastricht united word gesteund ,Spelers fonds krijgt geld zo hebben ze het salaris van Labylle betaald .Geluids instalatie is verbeterd en het grootste punt *Het verbindt mensen * denk alleen maar eens de verenigingen die gratis de drank punten verzorgen en weer een Wij gevoel keert terug .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jovkle
Discussie gesloten.
19 juli 2017 09:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #56
De woorden die je zegt zijn niet onjuist, Bok, maar zo bedoelde Boschpoort het volgens mij helemaal niet. Als ik jouw redenering doortrek, geldt dat ook voor een 1902-seizoenkaart als je niet naar oefenwedstrijden gaat: dan kan MVV dat geld gebruiken voor spelers, verbetering faciliteiten, mensen op kantoor, noem maar op.

Boschpoort bedoelde volgens mij gewoon dat hij ook daar in directe zin niets terug voor verwacht, zoals kaartjes voor een wedstrijd of zo.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen
Discussie gesloten.
19 juli 2017 09:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #57
Gelukkig snapt Jacques het wel. En ik denk ook de meerderheid op dit forum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen
Discussie gesloten.
19 juli 2017 09:44
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #58
Oke , gaat inderdaad om indirect of direct .........
Discussie gesloten.
20 juli 2017 09:13 20 juli 2017 09:18 door InDoDoNnY.
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #59

Jacques schreef :
Zijn er echt mensen die enkel en alleen voor de gratis toegang bij oefenwedstrijden die kaart kopen en die zich een beetje genaaid voelen mocht MVV maar één of twee oefenwedstrijden in de Geusselt spelen? Serieuze vraag, geen oordeel, dat het mij niet zo veel uitmaakt wil nog niet zeggen dat anderen hetzelfde er over denken.


Heb de seizoenkaart de eerste keer gekocht met het idee ' het is wel makkelijker' en ga ik niet dan heeft MVV het geld toch binnen. Hetgeen voor MVV weer makkelijker begroten is. Dat ik geld zou besparen was geen motivatie.

Desondanks vind ik het niet netjes als MVV geen of (te) weinig oefenwedstrijden in de Geusselt houdt. Je laat mensen extra betalen, mensen verwachten daar ook iets voor. Er zullen ook mensen zijn die de kaart wel aangeschaft hebben met het oog om goedkoper uit te zijn en ergens geld willen besparen daar is absoluut niks mis mee. Als club moet je dan wel aan je verwachtingen voldoen, anders moet je het principe gewoon afschaffen.

Als iemand de club financieel wil helpen zonder 'directe/vaste' tegenprestatie dan zijn er andere mogelijkheden zoals VZM of donatie. Wil niet zeggen dat mensen die 'extra sponsoren' via 1902 seizoenkaart, dit niet meer mogen doen. Ook goed, maar zullen ook mensen zijn die het niet als 'vrijwillige bijdrage' zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Discussie gesloten.
20 juli 2017 10:59
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Vriendschappelijke wedstrijden 2017 #60
Heel simpel, als je een product verkoopt heb je ook de verplichting te leveren zoals belooft!
Dat er genoeg supporters zijn (ikzelf ook) die graag meer betalen ongeacht wat je krijgt ok, maar je kunt niet verwachten dat iedereen zo denkt.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden