MVV - De Graafschap

10 dec 2016 14:56
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV - De Graafschap #31
Goede en nogal zakelijke overwinning van MVV gisteren. Nwakali speelde wederom een uitstekende partij. Voor hem kom je naar het stadion. Het gemak waarmee hij 2 a 3 spelers uitspeelt is een genot voor het oog. Ook zijn overzicht, waarmee hij Gijzen alleen voor de keeper van De Graafschap zette is uitmuntend. Maar, ook het gemak waarmee hij passes geeft. Kortom alleen maar lof voor deze jongen. Kelechi gaat een grote worden bij Arsenal.

De eerste helft vond ik MVV de betere partij. We hadden het grote deel van het balbezit, alleen mocht MVV er van mij wel iets meer mij doen. Die één op één kans van Gijzen had er wel in gemogen. Helaas weer wat slippertjes van Kuipers. Hij krijgt de bal ongelukkig aangespeeld of hij geeft zelf een slechte pass waar balverlies uit komt. Zo was gisteren het geval. Hier kwam ook het grootste gevaar van De Graafschap uit voort in de eerste helft.

De tweede helft verandert De Graafschap van systeem en is MVV het even kwijt. Gelukkig konden we rusten op een solide defensie onder leiding van Pereira. Ook een pluim voor Kuipers die lange ballen altijd weg kopt. Ook Nys en Ippel bleven goed in positie lopen waardoor onze verdediging nog meer solide was. De Graafschap werd dus gedwongen om via de flanken lange ballen in de 16 te pompen. Wat af en toe wel goed lukte. Geens was alert en pakte de meeste ballen wel.

Een ding waar ik een opmerking wil maken is het wisselbeleid. Van mij mag Ron wel iets eerder wisselen. Zo rond de 70e minuut. Verheydt won niet veel duels meer. En met N'Koyi waren we er na de 70e minuut een stuk gevaarlijker uitgekomen. Ook Guvenç voor Gijzen zou niet slecht zijn geweest. Dan breng je meer snelheid en creativiteit in de ploeg.

De terechte MOTM was uiteraard Nwakali om duidelijke redenen. Zowel Ippel als Nys hebben weer een berg werk verzet op het middenveld. Verder nog complimenten aan onze backs Labylle en Ciranni. Wat is het heerlijk om twee voetballende backs te hebben. Dit voegt zoveel meer dynamiek toe aan een ploeg. Ook verdedigend staan beiden hun mannetje. Gijzen was gisteren wat ongelukkig en onzichtbaar. Volgende keer beter.

Blij met de 3 punten. Op naar volgende week!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 16:22 10 dec 2016 16:45 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - De Graafschap #32
Sjiek dat we hier van de Graafschap winnen. Het spel moet wel weer beter worden. Het liep niet altijd even goed. En dat Elsen dan Martina in plaats van Guvenc inzet en pas laat met N koyi komt vind ik niet echt een goede zet.

Ik heb het gevoel dat Elsen soms teveel als technisch directeur wisselt. Alsof hij het belangrijker vindt dat de Martina's minuten maken en progressie boeken, dan dat hij de beste wissel inzet om de wedstrijd veilig te stellen.

Eerder deed hij het bij Fortuna uit, door Martina in plaats van O Connor in te brengen in een moeilijke fase.

En gister weer; waar MVV met Guvenc waarschijnlijk al veel eerder de wedstrijd veilig had kunnen stellen kwam ie met een Martina. Zet die jongens er lekker in als het 2 of 3-0 is.

Het gaat nu steeds goed, maar je zou toch hopen dat Elsen gewoon de sterkste spelers inzet als het nodig is. Verder veel respect voor Rons werk hoor!

Hopelijk komende week nog 3 punten. Iemand schreef dat een 2e of 3e plek wel mooi is aan het einde van het seizoen. Ik zeg niks ervan! Gaan voor het kampioenschap zodat we eindelijk uit die Jupiler League komen!

Als ik trouwens enkele wedstrijdverslagen hier lees dan snap ik echt niet hoe De Limburger (of moet ik zeggen de Kerkradenaar) met zo een slecht en gechagarneerd artikel kan komen. Je kunt als krant best schrijven dat de penalty onterecht was, maar moet dat zes keer herhaald worden in de kop, de intro en in het artikel? Verder geen enkele nuttige sportieve analyse of poging om de goede sfeer in de Geusselt over te brengen aan de lezers thuis. Het Vrijthof wordt tussen neus en lippen door ook nog even door het slijk gehaald.

Begin toch eens met een positieve insteek! 'De voorsprong was niet onverdiend' schrijft DDL. Krijgen ze t verdomme niet uit hun strot dat die voorsprong gewoon verdiend was?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 17:10
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - De Graafschap #33

Hill28 schreef :
Als ik trouwens enkele wedstrijdverslagen hier lees dan snap ik echt niet hoe De Limburger (of moet ik zeggen de Kerkradenaar) met zo een slecht en gechagarneerd artikel kan komen. Je kunt als krant best schrijven dat de penalty onterecht was, maar moet dat zes keer herhaald worden in de kop, de intro en in het artikel? Verder geen enkele nuttige sportieve analyse of poging om de goede sfeer in de Geusselt over te brengen aan de lezers thuis. Het Vrijthof wordt tussen neus en lippen door ook nog even door het slijk gehaald.

Begin toch eens met een positieve insteek! 'De voorsprong was niet onverdiend' schrijft DDL. Krijgen ze t verdomme niet uit hun strot dat die voorsprong gewoon verdiend was?


Ja ik heb me daar ook weer over verbaasd. 1Limburg komt niet verder dan een lullig verslagje dat geschreven lijkt door iemand die alleen de statistieken bekeken heeft en zelf niet in het stadion is geweest. Dan kijk je op de site van de Gelderlander, daar staat niet alleen een uitgebreid verslag van de wedstrijd, maar nog 7 andere artikelen over de wedstrijd, inclusief reacties en filmpjes. Zo kun je dus ook met de lokale voetbalclub omgaan. Maar ja, bij 1Limburg hebben het ze vooral druk met zaken als het huwelijk van Jos Verstappen, dat De Boer en Van der Sar door Maastricht hebben gelopen en dat Chantal Janzen een eigen glossy krijgt. Echt een voorbeeld van een pulp site die alleen maar totaal waardeloze rotzooi schrijft, zoals er in deze tijd van clicks en advertentie-inkomsten helaas zoveel van bestaan.

Ik vind het een goede zaak dat MVV via MVV tv zelf aan de weg timmert met nieuwsvoorziening en achtergronden, want van de lokale media hoeven we het echt niet te hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 11:47
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV - De Graafschap #34
Zelfs buitenlandse media brengen een gedetailleerder verslag dan 1limburg. Bijvoorbeeld:

www.soccerassembly.com/arsenal-wonderkid...t-professional-goal/

En google voor de aardigheid dit eens: kelechi nwakali first goal
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 12:46
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV - De Graafschap #35
Onthouden uit dit artikel de woorden: with Kanuesque skill

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 12:50
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - De Graafschap #36
Laten we hopen dat hij elke week beter wordt en Arsenal zo tevreden is over MVV dat we elk jaar een toptalent krijgen. Hebben we over 11 jaar een supersterren team gecreëerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 13:39 12 dec 2016 13:40 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - De Graafschap #37
Wow vet man, zelfs Engelse kranten zijn enthousiast en positiever over Nwakali EN MVV dan onze zure streekkrant.

Hopelijk kan Nwakali dit vasthouden. Vaak zie je als jonge spelers worden opgehemeld, ze daarna een terugslag krijgen. Zie El Gazi, en nu ook Dolberg gister.

Nwakalis techniek in combinatie met zijn werklust zorgen ervoor dat ie zo goed is, dus hopelijk kan hij het blijven opbrengen om voor 200% te gaan. Dan gaat hij echt wel doorbreken bij Arsenal, na hopelijk eerst kampioen met MVV te zijn geworden.. :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 13:54
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - De Graafschap #38
Hill28, ik ben het volledig eens met je stelling over de regionale pers hier. De dag nadat MVV de eerste plaats veroverde begon het sportkatern van DDL alle selectiespelers van Roda te beschrijven. Roda had niet eens gespeeld! Toen VVV de koppositie verloor aan MVV stond op 1Limburg niet 'MVV pakt koppositie' maar 'VVV verliest koppositie'. Typisch voorbeeld. Dat MVV won stond op webpage 2 pas genoemd. Tenslotte is het wel leuk te zien dat als MVV van Fortuna wint er altijd in de krant staat dat zij de 'morele winnaar 'waren. Dat is echt ongelofelijk, zo niet lachwekkend. Maar laten we ons er maar niet druk over maken.

Laat vrijdag VVV maar lekker 'onterecht' verliezen, Jong Ajax gelijk spelen en wij maandag met een luizige en vreselijk 'onterechte' 0-1 winnen van Jong PSV. Staan we weer lekker bovenaan! Dan zal op pagina 3 van het sportkatern van DDL vast wel een klein artikeltje staan...of zouden ze dan het hopeloze seizoen van Fortuna gaan analyseren?

Kom op MVV-ke nog een keer vlammen dit jaar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 14:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
MVV - De Graafschap #39
Tsja, de Limburgse media. Het valt me al heel lang op, ik heb er mensen over gesproken die in de mediawereld zitten en heb er dus ook mijn mening over. Voor wie het interesseert:

In het algemeen: 1limburg is een Roda-site. Dat is geen ingewikkelde complottheorie of zo, er zitten gewoon voornamelijk Roda-fans achter. Je ziet dat nadrukkelijk terug in hun verslaggeving. Bij De Limburger en L1 steekt het wat ingewikkelder in elkaar, daar zitten best wel mensen met MVV-hart (of Fortuna-hart of VVV-hart, for that matter). Maar daar speelt de combinatie van een paar andere zaken.

Ten eerste zijn daar mensen verknocht aan de eredivisie. Als je gewend bent iedere twee weken Twente of Az langs te zien komen, en als je uitgenodigd wordt voor wedstrijden in het Philips Stadion of de Amsterdam Arena, dan is het even slikken als je naar Telstar mee mag of op een koude maandag tegen Emmen moet gaan kijken. Je merkt dat ook in de hoeveelheid aandacht: om tegen de eredivisie aan te blijven schurken, is het kleinste iets al nieuws en liefst positief. De degradatie van Roda, zeker in combinatie met het feit dat er geen andere Limburgse club promoveerde, was voor hen een Groot Drama en dat werkten ze heerlijk uit in overdreven verslaggeving. En toegegeven: ik denk dat sec bekeken meer mensen geïnteresseerd zijn in eredivisie-voetbal dan in de jupiler league. Het verkoopt gewoon beter/meer.

Ten tweede zijn het media die nadrukkelijk de Limburg-kaart spelen en op het bekende Limburgse verenigde dorpsgevoel inspelen. Roda als club doet dat ook. De strategie van Roda en van de regionale media komt goed overeen. Dat kleine, altijd zeurende Fortuna dat al lang failliet had moeten zijn of dat chauvinistische, asociale MVV past daar niet bij (niet mijn mening dit hè mannen ;-) ). Dat leidt helaas tot automatisch meer aandacht voor hen en minder voor ons. Of positiever voor hen en negatiever voor ons. Wederom: niet leuk, maar ergens begrijp ik het nog ook.

Ten derde zijn de media groot fusievoorstander. Nog maar één club bedienen, en dan in hun beleving een subtopper in de eredivisie, dat is goedkoper, gemakkelijker én leuker (zie punt 1) dan drie clubs. Roda is altijd de initiatiefnemer geweest, MVV torpedeert de plannen altijd en Fortuna zit er tussenin maar kent ook een felle groep anti-fusie. Je ziet dat zodra er een club op omvallen staat, het bijna het doel lijkt van de regionale media om dit te bespoedigen. Dat hangt samen met hun fusievoorkeur. Zelfs Roda heeft hier soms last van. Ze zullen geen supergeheime agenda hebben of zo, er zit geen masterplan achter, maar de algemene tendens is er wel. Een voormalig directeur van L1 heeft dit ooit ook gewoon hardop uitgesproken; dat zij een voorkeur hebben voor één fusieclub in het zuiden. Ik vind het kort door de bocht en denk oprecht dat een fusie niet dat brengt, waar zij op hopen.

Ten vierde, en misschien moet deze hoger staan, verkoopt sensatie nu eenmaal goed. En verkoopt negatief nieuws beter dan positief nieuws. Dus neemt MVV de koppositie over van VVV, dan lees je dat VVV de koppositie verliest als titel. Hangt ook erg samen met voorgaand punt, zodra één van de clubs ook maar heel misschien weer eens financiële problemen heeft, staat dat breed uitgemeten in de krant/op L1. Hier klagen ook Roda-fans over. Dit is echt pure sensatiezucht van hun kant, en commercieel gezien snap ik het nog ook. het verkoopt gewoon goed.

Ik zou nu zelfs door kunnen gaan met specifieke zaken benoemen (De Limburger heeft bijvoorbeeld als teamleider van de sportredactie een uitgesproken en notoire voetbalhater die al jaren doodleuk feitelijk onjuiste dingen in zijn columns zet om de voetbalclubs maar in een kwaad daglicht te zetten, hier hebben alle drie de clubs last van), maar ik heb de grootste/belangrijkste wel geraakt. Er is - in ieder geval in de media - geen complot of masterplan tegen MVV (of Fortuna) maar een hele cocktail van zaken die negatief uitpakken voor ons. Waarbij ik uit zakelijk standpunt (let wel: dat is wat anders dan objectief standpunt!) een aantal van de oorzaken nog kan begrijpen ook. Maar ik ben nu eenmaal niet zakelijk betrokken bij de Limburgse media. Ik volg ze dan ook al jaren niet meer. Een enkele keer luisteren naar L1 als ik echt niet anders kan, daar blijft het wel bij.

Hill28 schreef : Wow vet man, zelfs Engelse kranten zijn enthousiast en positiever over Nwakali EN MVV dan onze zure streekkrant.


Kleine verbetering: dit is een Nigeriaanse site, niet Engels ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, Tuor, jovkle, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 15:08
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - De Graafschap #40
Dank Jacques,

Tja als ik journalist was bij de Limburger, dan zou ik gewoon aanbieden om vooral de MVV-artikelen te schrijven. Tegelijkertijd zou ik ook zo sportief en professioneel zijn om, als ik dan een keer over Fortuna zou moeten schrijven, de nadruk te leggen op alle positieve aspecten. Maar dat is blijkbaar te veel gevraagd voor de huidige sportredacties.

Wat betreft het aantal kliks, denk ik dat je die ook op een positieve manier kunt bereiken. Ok, de Engelse/Nigeriaanse sites/kranten zijn misschien wel iets TE sensatiegericht, maar schrijven in dit geval wel op een positieve manier over MVV en Nwakali. En dat doen ze vaker: positieve voetbalmomenten belichten of erover berichten

Ik herhaal ook specifiek Engelse kranten, na het advies van Jim Cement te hebben opgevolgd:

www.mirror.co.uk/sport/football/news/ars...wakali-shows-9441559

www.goal.com/en-ng/news/4110/nigerians-a...l-for-mvv-Maastricht

Het zou me trouwens niet verbazen als al die buitenlandse media een beetje op het juiste spoor zijn geholpen;) Maar goed, beter dat dan het spoor volledig bijster zijn, zoals de Limburgse media.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 08:59
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - De Graafschap #41
Kut krant en kut journalisten!!! En als we promoveren is het eerste dat geschreven zal worden, "MVV degradatiekandidaat nr 1 of MVV heeft niets te zoeken in de ere!! Boh bin miech aon het ergere. Goodmorning :O

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 09:32
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - De Graafschap #42
Is er geen mogelijkheid om deze reporters te weren uit het stadion? Als ze toch nooit iets positiefs te melden hebben dan kunnen ze net zo goed buiten staan en iets op papier schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden