MVV - De Graafschap

05 dec 2016 12:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - De Graafschap #1
Geine zin mie debinnen nao twie kier neet gewonnen te hobben?

KOM OP, LAOT UUCH HURE!

Iech gaon veur 'n sjoen euverwinning op 't zeukend De Graafschap. Smeets dee g*dverdommen mot werreke veur zien cent, mer vriedag niks geit woermaken!

LAOT US DRUIME!
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2016 13:00
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV - De Graafschap #2
Hopelijk geen 'schokefdect' bij de Graafschap na het ontslag van hun trainer. En zelf weer scoren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2016 13:47
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV - De Graafschap #3
Mot miech jaommergenog aofmelde (kom zjus , zaoterdaagaovend , oonder ut AZM mets oet ) mer vertrow drop tot geer uuch bes daot langs de lijn!


mer de Graafschap.....?
Who gives a f-beep-ck?

Veer zien de Keuninge !
De Geusselt is uzze Tempel!
En uzze Matadoore weete: es geer wult MVV, komt geer ....
Zjus !


No rest for the wicked: come on you boys in red !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2016 16:09
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV - De Graafschap #4
Overigens geen uitsupporters van de Graafschap aanwezig.

Zij maken een statement a.s. vrijdag n.a.v. dat zij een verplichte buscombi opgelegd kregen voor MVV uit.
MVV heeft haar best gedaan dit te versoepelen, maar mevrouw Penn-Te Strake heeft dit niet versoepeld.

Ach ja, waar zeuren ze om. Wij krijgen toch al jaren een buscombi naar hun toe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 08:49
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV - De Graafschap #5

Badjakker schreef : Overigens geen uitsupporters van de Graafschap aanwezig.

Zij maken een statement a.s. vrijdag n.a.v. dat zij een verplichte buscombi opgelegd kregen voor MVV uit.
MVV heeft haar best gedaan dit te versoepelen, maar mevrouw Penn-Te Strake heeft dit niet versoepeld.

Ach ja, waar zeuren ze om. Wij krijgen toch al jaren een buscombi naar hun toe?


Badjakker, je weet toch, dat MVV altijd zijn uiterste best probeert te doen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
De gemeente denkt absoluut niet mee.
De laatste keer dat iemand dit deed, kostte het hem zijn kop. (Luc Winants).

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 08:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - De Graafschap #6
De Graafschap thuis. Voor mij is de Graafschap een angstgegner, afgelopen seizoen en in 2009 schakelden zij ons uit in de play-offs, beide keren voor mijn gevoel niet terecht qua spelbeeld – maar daar koop je niets voor. In 1995 degradeerden we via de nacompetitie – De graafschap won die en promoveerde. De onderlinge wedstrijden staan meestal garant voor spektakel, kaarten en veel doelpunten. Moet altijd meteen denken aan die rare wedstrijd in Doetinchem in 1999 (of zo), we staan voor, De Graafschap is in de aanval en de scheidsrechter fluit. Penalty voor MVV. Wat?? Hoe kan dat? Blijkbaar had een verdediger Landzaat (geloof ik) neergeslagen in het strafschopgebied, die twee waren daar na een afgeslagen aanval van MVV blijven hangen. Rood voor de verdediger en een penalty dus. Wedstrijd is binnen, denk je, 0-2 voor en een man meer. Emerson gaat de penalty nemen. Het publiek maakt oerwoudgeluiden en zwaait met een opblaasbanaan. Emerson reageert, jut het publiek op, en mist vervolgens de penalty. Tien seconden later trapt hij zijn tegenstander uit pure frustratie dwars doormidden. Rood. We verliezen uiteindelijk met 3-1.

Andere memorabele wedstrijden tegen hun: een klassiek MVV-tje in 2007 of zo, met 0-3 voorstaan en nog gelijkspelen, inclusief twee rode kaarten. Twee seizoenen geleden in de Geusselt krijgen zij een penalty in de laatste minuut omdat Smeets de bal van een halve meter afstand tegen zijn arm krijgt aangeschoten. 0-1 verlies. Nee, het moge duidelijk zijn: ik speel niet graag tegen De Graafschap. Ze lijken het slechtste in MVV boven te halen.

Dat gezegd hebbende: De Graafschap pakte dit seizoen pas twee punten in uitwedstrijden. Gelijke spelen tegen het toen nog zwalkende Cambuur en zekere degradant Achilles. Enkel uit bij Jong Ajax, waar we van weten dat de aanvallers niet meeverdedigen, wisten ze meer dan eens te scoren. We staan 18 punten voor op hun, in 17 wedstrijden. De Graafschap heeft de trainer ontslagen, daar zou net als bij Cambuur een opleving kunnen ontstaan. Zaak voor ons is vrijdag te winnen. Dan heb je 21 punten voor. Als MVV de rest van het seizoen “terugvalt” tot thuis winnen en uit verliezen, pakken we nog 30 punten en moet De Graafschap maar liefst 51 punten halen uit de resterende 20 wedstrijden. Dat is bijna niet te doen. Ik durf te stellen: als we vrijdag van De Graafschap winnen, dan komt die club ons niet meer voorbij. Of MVV moet echt dramatisch instorten.

Ook om een op papier wat mindere serie tussen de oren uit te krijgen – 1 punt uit twee wedstrijden, niet gescoord – is het van belang om te winnen.

Dat net genoemde ontslag van Jan Vreman baart me wel zorgen; het zou typisch zijn als De Graafschap opeens gaat winnen, in ieder geval een paar wedstrijden, te beginnen bij ons. Het bekende schokeffect.

Laten we hopen dat men nog één keer voor de winter massaal naar het stadion komt om de matadoren naar de overwinning te schreeuwen. Laten we hopen dat de spelers vol gas geven. Ik vind dit in meerdere opzichten een erg belangrijke wedstrijd. Kom op!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Badjakker, Tuor, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 09:37
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - De Graafschap #7
Voeg de editie van 1999/2000 er ook maar aan toe. Een van de meest absurde rode kaarten aller tijden. Zeventien jaar later kan ik er nog boos om worden. Speler van de Graafschap kan alleen doorgaan op Snelders. Rick Plum tikt met een schitterende tackle de bal weg voor diens voeten. Scheidsrechter zag dat anders en geeft Plum een totaal onterechte rode kaart voor neerhalen doorgebroken speler. Stand op dat moment was 1-1, eindstand uiteindelijk 2-1 nederlaag. Nee, het heeft ons op beslissende momenten nooit echt meegezeten tegen de Graafschap, en de arbitrage hielp meestal ook niet. Mijn bloed kookt ook nog altijd als ik aan de thuiswedstrijd in de playoffs van 2009 terugdenk en de scheidsrechter die ons tot 2x toe een zuivere strafschop onthield in de laatste tien minuten.

Hoe dan ook, zal ook vrijdag weer een heel moeilijke pot worden, om redenen die hierboven al door mensen zijn aangegeven. Beetje een breekpunt deze wedstrijd, zo vlak voor de winterstop. Alle vertrouwen in dit team echter, hopen dat de geblesseerden er weer bij zullen zijn en hoop inderdaad ook dat velen naar het stadion kunnen komen, de twaalfde man kan het verschil maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 11:31
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV - De Graafschap #8

Nao Väöre schreef :

Badjakker schreef : Overigens geen uitsupporters van de Graafschap aanwezig.

Zij maken een statement a.s. vrijdag n.a.v. dat zij een verplichte buscombi opgelegd kregen voor MVV uit.
MVV heeft haar best gedaan dit te versoepelen, maar mevrouw Penn-Te Strake heeft dit niet versoepeld.

Ach ja, waar zeuren ze om. Wij krijgen toch al jaren een buscombi naar hun toe?


Badjakker, je weet toch, dat MVV altijd zijn uiterste best probeert te doen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen.
De gemeente denkt absoluut niet mee.
De laatste keer dat iemand dit deed, kostte het hem zijn kop. (Luc Winants).



Correct, Nao Väöre.
Ik las overigens ergens dat wij (een van) de enigen waren die combi hebben naar de Graafschap.


@Jacques
@Tuor

Mannen ga zo door, fijn om jullie posts te lezen! Chapeau :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 12:39
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
MVV - De Graafschap #9
Het lijkt me toch dat we De Graafschap, zonder ze te onderschatten, wel met een nederlaag naar huis moeten kunnen sturen.

Ze staan op de 16e plaats met evenveel punten als Fortuna.

Goeie stap vooruit trouwens van Bryan Smeets. Die zal ook wel denken, 'was ik Chhhodverdomme maar bij MVV gebleven..'
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 12:51
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - De Graafschap #10

Kay schreef : Hopelijk geen 'schokefdect' bij de Graafschap na het ontslag van hun trainer. En zelf weer scoren!

Ik hoop meer op een schokdefect!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 13:27
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - De Graafschap #11
Van de Gelderlander (07-12-2016)

De Graafschap krijgt ander gezicht tegen MVV


Afgaande op de training van woensdag speelt Nathaniel Will als verdedigende middenvelder. Ook voor Bryan Smeets en Dean Koolhof is een plek op het middenveld ingeruimd. De vierde middenvelder wordt Youssef El Jebli of aanvoerder Mark Diemers.

Wijzigingen
Voorin wordt topscorer Piotr Parzyszek geflankeerd door Elvio van Overbeek of Alexander Bannink. De achterhoede bestaat naast doelman Filip Bednarek uit Sven Nieuwpoort, Jan Lammers, Tim Linthorst en Andrew Driver. De Brit zal opnieuw als linksback spelen. Oosterhuis kondigde eerder deze week al wijzigingen door te voeren nadat hoofdtrainer Jan Vreman door de Doetinchemse club uit zijn functie was ontheven.

Opstelling De Graafschap: Bednarek; Nieuwpoort, Lammers, Linthorst, Driver; Smeets, Will, El Jebli (Diemers), Koolhof; Van Overbeek (Bannink), Parzyszek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 13:29
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - De Graafschap #12
Van de Gelderlander (08-12-2016)

Oosterhuis passeert aanvoerder Diemers


DOETINCHEM - Interim-trainer Jan Oosterhuis van De Graafschap heeft aanvoerder Mark Diemers gepasseerd voor de uitwedstrijd tegen MVV, vrijdagavond om 20.00 uur in Maastricht.

Oosterhuis kiest voor Nathaniel Will als controleur op het middenveld, met naast zich Bryan Smeets en Dean Koolhof. Omdat Oosterhuis, de tijdelijke vervanger van Jan Vreman, met drie spitsen speelt is er geen plek meer voor Diemers, die de afgelopen maanden ook vaak de fout in ging bij tegendoelpunten.

„We willen redelijk offensief spelen, want het is niet goed om tegen MVV met de kont in de eigen zestien te spelen”, aldus Oosterhuis.

Opstelling De Graafschap: Bednarek; Nieuwpoort, Lammers, Linthorst, Driver; Smeets, Will, Koolhof; Van Overbeek, Parzyszek, El Jebli.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 16:44
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - De Graafschap #13

Mr Sjaan schreef :
„We willen redelijk offensief spelen, want het is niet goed om tegen MVV met de kont in de eigen zestien te spelen”, aldus Oosterhuis.


Het is maar goed dat Dhr. Oosterhuis zijn huiswerk grondig heeft gedaan.. :whistle:

Ons doelsaldo kan wel een opkikker gebruiken. (Mits het natuurlijk weer geen 1 op 20 wedstrijd wordt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 17:50 08 dec 2016 17:50 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV - De Graafschap #14
Henk de Jong is de nieuwe trainer van De Graafschap.

De 52-jarige Fries heeft een contract voor anderhalf jaar getekend bij de club uit de Jupiler League.

De Jong begint officieel op 1 januari aan zijn nieuwe klus, meldt De Graafschap donderdag op zijn website. Hij zal vrijdag wel al op de tribune zitten bij het uitduel met MVV Maastricht.

"Met Henk halen we een bevlogen trainer binnen, die prima past bij de identiteit van De Graafschap. Een voetbaldier zonder kapsones", aldus technisch manager Peter Hofstede. "Hij heeft de afgelopen jaren als trainer laten zien wat hij kan, zowel op het veld als in de media."

De Jong stapte begin februari op als trainer van SC Cambuur. Hij was sinds 1 augustus in dienst bij FC Groningen als commercieel medewerker. Bij de Graafschap is de Fries de opvolger van Jan Vreman die zondag werd ontslagen wegens teleurstellende resultaten.

"De familie De Jong is ontzettend trots", reageert De Jong. "De Graafschap is natuurlijk een geweldige club om voor te werken. De club stond bij mij hoog op het verlanglijstje. Ik heb er erg veel zin in."

"De komende periode ga ik met diverse mensen van de club in gesprek. Ik maak mijn werk bij FC Groningen netjes af en daarna kom ik direct naar Doetinchem. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan. We gaan er nog iets van maken dit seizoen."

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 11:10
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV - De Graafschap #15
Van de Gelderlander:

Bryan Smeets nieuwe aanvoerder De Graafschap


Bryan Smeets draagt vrijdagavond in de uitwedstrijd van De Graafschap tegen MVV de aanvoerdersband.

Middenvelder Smeets wordt captain nu interim-trainer Jan Oosterhuis aanvoerder Mark Diemers naar de bank heeft verbannen. Oosterhuis speelt in Maastricht met Nathaniel Will als controlerende middenvelder.

Voor Smeets is de wedstrijd in Limburg toch al een bijzondere, want hij speelde er jaren. De laatste keer dat Smeets in Maastricht speelde, werd hij na afloop uitgefloten door een aantal fans van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden