MVV - De Graafschap

09 dec 2016 16:01
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - De Graafschap #16
Kennelijk is er een deel uit het oorspronkelijke artikel weggevallen. hier de juiste versie. :P


Bryan Smeets nieuwe aanvoerder De Graafschap


Bryan Smeets draagt vrijdagavond in de uitwedstrijd van De Graafschap tegen MVV de aanvoerdersband.
De band is gemaakt van een extra absorberende stof welke in de vorm van een zakdoek of kleine handdoek om de arm van de speler kan worden gevouwen. De Graafschap heeft voor dit bijzondere materiaal gekozen omdat de nieuwe aanvoerder bekend staat als een zeer emotioneel mens die zijn tranen vrijelijk de loop laat bij tegenslagen. Gelet op de verwachte nederlaag achtte de technische staf van de Graafschap het niet verantwoord de nieuwe aanvoerder met een reguliere band te laten spelen.

Middenvelder Smeets wordt captain nu interim-trainer Jan Oosterhuis aanvoerder Mark Diemers naar de bank heeft verbannen. Oosterhuis speelt in Maastricht met Nathaniel Will als controlerende middenvelder.

Voor Smeets is de wedstrijd in Limburg toch al een bijzondere, want hij speelde er jaren. De laatste keer dat Smeets in Maastricht speelde, werd hij na afloop uitgefloten door een aantal fans van MVV.
De beelden van de aanvoerder die na afloop van de wedstrijd in zeer kleurrijke taal zijn mening gaf over de gang van zaken in de Geusselt, gingen de wereld over. In Limburg werd nog wekenlang gelachen om het accent dat Smeets zich tijdens zijn verblijf in de Achterhoek heeft aangemeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 16:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - De Graafschap #17
Haha, sterk bezig Boschpoort. :D Dat interessante accent was trouwens niet bepaald Achterhoeks…

Laatste twee thuiswedstrijden tegen De Graafschap veroorzaakte Smeets beide keren een nederlaag voor MVV overigens. Hopelijk vanavond eens andersom. Houd vooral je armen niet omlaag in de laatste minuut in het eigen strafschopgebied, Bryan!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 16:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - De Graafschap #18
Van de website www.mvv.nl/nieuws/ticketinfo-mvv-maastricht-de-graafschap

Aangezien de wedstrijd een B-wedstrijd is, is er ID-controle op de kaartverkoop online, aan de infobalie en aan de kassa. Verder is er bij de ingangen van het stadion ID-controle bij de losse kaarten


Zoals ik dat lees, word ik als seizoenkaarthouder dus niet gecontroleerd? Ik heb mijn ID (rijbewijs) bij me hoor, en ben niet geboren in Doetinchem ;) Meer nieuwsgierigheid.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 16:27
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - De Graafschap #19
Bij mij kwam het over, dat hij zich schaamde uit maastricht te komen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 22:36
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 121
Meer
MVV - De Graafschap #20
De Graafschap-voorzitter Mos moet clubsjaal inleveren

Voorzitter Martin Mos van De Graafschap heeft vanavond zijn clubsjaal moeten inleveren voor aanvang van de uitwedstrijd van zijn club tegen MVV. Dat meldt de voorzitter op Twitter.

Mos is daar woedend over, blijkt uit zijn tekst. Hij noemt het 'Gestoord, gestoorder en nog meer gestoord' dat hij zijn Graafschap-sjaal heeft moeten afgeven.

Volgens hem is dat gebeurd op last van de burgemeester, die een verbod op uitingen van de tegenstander in neutrale ruimtes in De Geusselt zou hebben ingesteld. 'Waanzin ten top!' aldus Mos.

Het is onbekend of de voorzitter zijn Graafschap-sjaal na de wedstrijd weer terugkrijgt. De wedstrijd tussen MVV en De Graafschap is om 20.0 uur begonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 22:47
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV - De Graafschap #21

J.P. Ler schreef : De Graafschap-voorzitter Mos moet clubsjaal inleveren

Voorzitter Martin Mos van De Graafschap heeft vanavond zijn clubsjaal moeten inleveren voor aanvang van de uitwedstrijd van zijn club tegen MVV. Dat meldt de voorzitter op Twitter.

Mos is daar woedend over, blijkt uit zijn tekst. Hij noemt het 'Gestoord, gestoorder en nog meer gestoord' dat hij zijn Graafschap-sjaal heeft moeten afgeven.

Volgens hem is dat gebeurd op last van de burgemeester, die een verbod op uitingen van de tegenstander in neutrale ruimtes in De Geusselt zou hebben ingesteld. 'Waanzin ten top!' aldus Mos.

Het is onbekend of de voorzitter zijn Graafschap-sjaal na de wedstrijd weer terugkrijgt. De wedstrijd tussen MVV en De Graafschap is om 20.0 uur begonnen.

Penn te strake = Leers d'n 2de

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 22:58
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 121
Meer
MVV - De Graafschap #22
Maar goed dat er een ME bus paraat stond ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 23:01
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 705
Meer
MVV - De Graafschap #23
Twee woorden: Kelechi Nwakali. Wat een speler. Met kop en schouders er bovenuit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 23:16
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - De Graafschap #24
Laat het een les zijn voor onze club. "Do not fuck with Ajax", laat ze winnen als ze kampioen kunnen worden, want ze pakken je er minimaal een seizoen lang voor terug daar in Zeist..
Hans Kraay schijnt geen goed woord over te hebben gehad over de beslissing van de scheidsrechter bij die strafschop tijdens Voetbal Inside, hoorde ik net.

De wedstrijd zelf. Een goede eerste helft, waarbij er toch echt 2-0 op het bord moet komen te staan. Dan komt de graafschap met een gewijzigde tactiek uit de kleedkamer, vooral het spel breed houden, waardoor MVV de grip op het middenveld verloor. Dan kun je helaas als trainer niet meer zo heel veel langs de lijn om aan je formatie te sleutelen. Ciranni naar het middenveld was een goede zet, maar dat daarvoor Shermaine Martina moet komen, de man met de minste ervaring in de benen van de hele selectie, vind ik onbegrijpelijk? (Speelde een normale pot verder) Met Guvenc en Moustafa op de bank heb je een brok aan ervaring die je gewoonweg niet benut. Ik vind dat de beste mensen moeten spelen als de wedstrijd nog niet beslist is, was het de lengte? was het een kerst-surprise? Ik kan het niet begrijpen.. Verheijdt zat er in de 80e minuut doorheen, Luke Cage kon veel eerder gebracht worden. Nee de tweede helft was ik niet gecharmeerd van de aanpassingen, het kon je zelfs twee punten kosten (Vorige duels vond ik de wissels wel logisch). Met de 2-0 mazzelen we nog doordat die stumpert doorgaat voor twee keer geel en de counter van hun mislukt.

Een praktische overwinning met een discutabele tweede helft, op het veld en de bank. Ik heb niet het gevoel dat we het echt afdwingen die overwinningen, maar dat geluk en pech alles lijkt te bepalen, positief of negatief. Veel foute voorzetten, slordig wegwerken en geen geplaatst schot vanuit de tweede lijn. Maar toch drie punten, hoe blijft het mogelijk?

Smeets geniet bij mij diplomatieke immuniteit (Sinds 01-02-15). Ik had hem graag terug gehad, speelde degelijk, maar daar zullen anderen anders over denken. Je ziet wel dat hij gegroeid is en niet meer voor rood doorgaat als hij vurig in discussie is met de scheidsrechter. De spreekkoren richting zijn adres, tja, dat is hij zelf begonnen door zijn ongenuanceerde interviews. Maar met Smeets als voetballer is niets mis vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 00:30
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - De Graafschap #25
De samenvatting bij Veronica gezien vanavond. De pingel leek inderdaad een cadootje ;) ...
Buiten dat hadden we de 1e helft wel het beste van het spel en is de voorsprong verdiend. En Gijzen moet gewoon de 2-0 maken. Die kans was nog simpeler dan de pingel.
Ik heb de 2e helft eigenlijk met verbazing gekeken naar die van us. Ondanks dat we geen echt dikke kansen weggaven bleef de dreiging van de superboeren wel aanwezig. En dat riepen we over ons zelf af. Ik vond de ploeg de 2e helft angstig spelen. Het leek wel of ze niet wisten wat nou het beste te doen: gaan voor de 2-0 of die magere 1-0 verdedigen. Met als resultante dat het initiatief bij de tegenstander lag, veel onnodig balverlies rond de middenlijn werd geleden, onnodig veel duels moesten worden aangegaan in ruimtes waar dat niet nodig is en daarboven op juist in die ruimtes onnodige vrije trappen werden weggegeven die zorgden voor standaards in onze 16 waar dat niet nodig was. Verdiende zege??? Mwah. Hadden de superboeren echt meer verdiend...mwah, ik geloof het niet :P
, blij met de drie punten? YES
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 01:35
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - De Graafschap #26
Heel belangrijke overwinning. Verlies of speel gelijk en je hebt opeens een reeks van drie wedstrijden zonder winst, met de lastige uitwedstrijd tegen Jong PSV voor de boeg. Stel je verliest daar dan ook, dan wordt het een lange winterstop. Nu is dat reeksje gestopt voor het serieus kon worden.

Vond MVV de eerste helft onzeker spelen. Had ook te maken met de Graafschap. Nieuwe trainer, nieuwe speelstijl, het was echt even zoeken voor MVV. Naarmate de eerste helft vorderde wel steeds meer controle. Strafschop was er dus blijkbaar geen. Tja, twee seizoenen geleden kregen we een discutabele strafschop tegen thuis tegen de Graafschap. Nu andersom. Vlak daarna moet Gijzen 2-0 maken natuurlijk, maar zoals wel vaker dit seizoen laten we de tegenstander in leven.

Tweede helft wist MVV geen raad met de druk van Graafschap. Zonder dat die overigens heel gevaarlijk werden. Maar erg apart dat MVV zich zo liet terugduwen. Het combinatiespel was helemaal weg, elke bal ging ver en diep. Terwijl we juist voetballend zo goed zijn! Zelfs na de rode kaart was het paniekerig. Maar goed, de overwinning was uiteindelijk denk ik net aan terecht. Graafschap heeft wat halve kansen gehad, meer niet. Vond het overigens een vervelende ploeg, veel zeuren, veel rot overtredingen, arrogante houding. Vindt het überhaupt geen sympathieke club, ik hoor mensen in den landd weleens dat ze de Graafschap een leuke club vinden. Ik begrijp daar echt niks van. Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.

Vond Geens goed keepen, zat er goed bij bij een aantal corners. Ciranni en Labylle hadden weer een paar lekkere aanvallende impulsen. De wissel waarbij Ciranni naar het middenveld ging vond ik verrassend, maar goed gevonden. Alleen had ik inderdaad ook eerder Moustapha gebracht. Martina vind ik nog steeds te licht ogen. Soit, is goed gekomen. Met Ciranni op het middenveld kwam MVV ook een tijdje even onder de druk uit. Kuipers en Pereira geven weinig weg, maar de inspeelpass van Kuipers is echt crimineel soms. Ippel, lekker sleuren, lekker zuigen, blijft een heerlijke speler. Nwakali, begon wat slordig, daarna uitstekend, prachtig die 2-0. Schandalig die overtreding van Will op hem in de eerste helft. Pure frustratie. Voor hetzelfde geld schopt zo'n lompe lul Nwakali het ziekenhuis in. En dan achteraf huilen dat hij genaaid is met zijn rode kaart. Dat je het lef hebt... Nys dan, ongelukkig weer. Lijkt wel alsof hij soms net een seconde te laat is of niet alert lijkt. Heel apart. Schroyen vond ik een beetje onzichtbaar, kwam minder in het spel voor dan normaal leek het. Kan al eens. Tja Gijzen. Ik vind het zo'n lastig geval. Hij is 90% van de tijd onzichtbaar, maar die andere 10% is hij wel beslissend: versiert de strafschop en moet natuurlijk de 2-0 maken. Verheydt heeft weinig kansen gehad, maar was weer erg goed in het aannemen en vasthouden van de bal. Heel belangrijk. En toch weer zijn goaltje meegepikt.

Met nog een wedstrijd te gaan staan we op een keurige tweede plek. Daar staan we sowieso tot na de winterstop, wat er volgende week ook gebeurt bij jong PSV. En de onderlinge verschillen worden langzaamaan toch echt groter. Het verschil met de nummer 11, wat in de huidige stand de laatste playoffplek zou zijn, is inmiddels 10 punten. Ook wat dat betreft was dit een zeer welkome en belangrijke overwinning!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Ben Salemans, Jacques, Huib, opadiehard, Lassie80, Boschpoort, Janepie, Zoewiezoe en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 04:19
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 803
Meer
MVV - De Graafschap #27
Tuor, ik lees altijd met heel veel plezier je analyses. Blijf ze schrijven!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 09:16 10 dec 2016 09:17 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - De Graafschap #28

houtengerard schreef : Laat het een les zijn voor onze club. "Do not fuck with Ajax", laat ze winnen als ze kampioen kunnen worden, want ze pakken je er minimaal een seizoen lang voor terug daar in Zeist..
Hans Kraay schijnt geen goed woord over te hebben gehad over de beslissing van de scheidsrechter bij die strafschop tijdens Voetbal Inside, hoorde ik net.


Ik denk dat Kraay daar gelijk in heeft, maar dat jij overdrijft: Will had in de eerste helft al donkerrood moeten hebben voor zijn moordaanslag op Nwakali en ik vond de scheids in de duels in de zestien over het algemeen tegen MVV fluiten (Verhijdt die met judoworp naar de grond wordt gegooid; meerdere keren affluiten voor "aanvallen" van de keeper als de aanvaller van MVV gewoon recht omhoog springt). Die nummer 18 van De Graafschap solliciteerde ook nadrukkelijk naar zijn tweede rode kaart. Will zijn tweede gele kaart was meer dan terecht, snap niet dat de Graafschap beweert dat er niets aan de hand was, gestrekt been, tweede been er bij én doorhalen (been nog omhoogsteken als de speler er al langs is). Als Ciranni niet opspringt scheurt die alles af door zo'n gestoorde tackle. Kortom: als die scheids echt De Graafschap wilde naaien, dan heeft hij nog heel wat momenten laten lopen...

Je moet die Will in het interview voor de lokale media daar eens horen... Wat een ontzettende jankerd. Noemt MVV-spelers matennaaiers en de scheids een blamage. Die heeft echt een plank voor zijn kop. Nogmaals; Will had er in de eerste helft al afgemoeten toen hij Nwakali doormidden probeerde te zagen. Ik had al weinig sympathie voor De Graafschap, na gisteren en na de interviews gezien te hebben is het alleen maar minder geworden.

De wedstrijd zelf; MVV was beter, zonder dat het grote kansen afdwong tot de penalty-situatie. Daar krijg je een cadeautje. Daarna moet MVV uitlopen maar verzuimt dat. Tweede helft De Graafschap beter, paar kleine kansjes maar geen grote uitgespeelde kansen. Typisch genoeg was de grootste kans van de hele wedstrijd die van Gijzen. Overwinning niet helemaal terecht, maar als iemand hem verdiende, dan MVV iets meer dan De Graafschap. Man van de match natuurlijk Nwakali, dat ziet iedereen wel. Speciale vermelding voor Pereira, wat is die jongen goed bezig dit jaar. Labylle ook weer heerlijk.

De gevolgen zijn leuk. Zoals eerder deze week gezegd zie ik De Graafschap als een angstgegner, blij dat we daar van winnen en dat de rode kaart aan hun kant valt. We staan in de winterstop sowieso minimaal derde en voor de directe promotieplaats doen op dit moment alleen wij en Venlo mee. We pakken gemiddeld precies twee punten per wedstrijd, daar word je historisch gezien tweede of derde mee, en dat is prima. Mochten we vanaf nu terugzakken naar nog "slechts" anderhalf punt per wedstrijd, simpel gezegd: thuis alles winnen en uit alles verliezen, dan eindig je op 66 punten en dat is normaal gezien nog altijd goed voor ongeveer plaats vier. Hopelijk volgende week nog eens drie punten er bij; dan gaan we helemaal lachend de winterstop in en hebben we een super eerste seizoenshelft gespeeld!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ben Salemans, Huib, Tuor, Lassie80, Boschpoort, itsman, Janepie, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 13:16 10 dec 2016 13:20 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - De Graafschap #29

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Laat het een les zijn voor onze club. "Do not fuck with Ajax", laat ze winnen als ze kampioen kunnen worden, want ze pakken je er minimaal een seizoen lang voor terug daar in Zeist..
Hans Kraay schijnt geen goed woord over te hebben gehad over de beslissing van de scheidsrechter bij die strafschop tijdens Voetbal Inside, hoorde ik net.


Ik denk dat Kraay daar gelijk in heeft, maar dat jij overdrijft:


Jacques, denk je echt dat ik 18 wedstrijden van De Graafschap heb gevolgd dit seizoen om deze conclusie te willen bekrachtigen? Het is sarcasme. ;) Die scheidsrechter, samen met de grensrechter zien waarschijnlijk minder dan Bill Cosby.

Verder ben ik het eens me je verhaal. Maar MVV ging soms ook over de schreef , zoals die sliding met twee benen van Ciranni op de linksback van De Graafschap, Kuipers die z'n man neerschopt en de counter eruit haalt. Ook heeft De Graafschap wel degelijk grote kansen gehad in de tweede helft, vrij voor de keeper redde Pereira daar de dag. Laten we ook die streep langs de paal van hun niet vergeten, ik heb net het kookwas programma aangezet om de vlekken uit het lijfgoed te krijgen, ontstaan tijdens dat moment.(Op echt gras draaide hij gegarandeerd naar binnen) En het gekluts uit de corner, waarbij de keeper met de backs aan het zoeken is naar de bal. Geens heeft meer te doen gehad, dan hun doelman en dat over 90 minuten en binnen die 30 minuten na de eerste helft, daar heeft hij flink moeten pareren.

Gijzen had gewoon die 2-0 binnen moeten schieten, dan hadden we in de tweede helft een hele andere wedstrijd gezien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 13:55
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV - De Graafschap #30
Heerlijke overwinning. Voelt toch een beetje als gerechtigheid voor de wedstrijden in de Play-offs. Zeker gezien de eigenlijk onterechte penalty en de gele en rode kaarten voor De Graafschap. Ik gun De Graafschap die ellende wel.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden