MVV Maastricht - Telstar

04 nov 2016 22:30
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
MVV Maastricht - Telstar #16
Goede eerste helft, waardeloze 2e helft.. Penalty missen mag niet gebeuren, en dan met een man meer nog tegen de 1-1 aanlopen..

Velen om mij heen zagen het niet meer goed komen.. Blij dat Gijzen hem nog maakt. Loshaj en de Nijs slechtste van het veld.. Nijs lijkt zijn vorm maar niet terug te vinden..

Maar goed, 3 punten binnen, op naar Fortuna!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2016 22:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV Maastricht - Telstar #17
Haha, je hoort mij niet klagen Sjonnie, super!!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2016 22:54
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV Maastricht - Telstar #18
Die passes van Nkwali :blush: :kiss:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2016 23:26
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV Maastricht - Telstar #19

seppo schreef : Die passes van Nkwali :blush: :kiss:

Deze jongeman moet absoluut, zonder enige twijfel, in de basis blijven staan. Heerlijke passes inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2016 23:42 04 nov 2016 23:49 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - Telstar #20
Inderdaad een goed spelend MVV in de eerste helft en de meer dan terechte voorsprong bij rust. Je weet dat Telstar erg weinig goals tegen krijgt (minder dan MVV) dus je moet die voorsprong koesteren, vooral na die rode kaart. En dan die penalty, ik heb sommige F-jes in de rust betere penalties zien nemen dan Ciranni, ongelooflijk. Ook onbegrijpelijk was het geklungel bij die tegengoal, daar ging alles mis wat maar mis kon gaan.

Maar goed, uiteindelijk toch die 2-1, ik had er geen rekening meer mee gehouden, wat een ontlading!

Uitblinkers waren in mijn ogen Nwakali en Labylle.. speelden beiden een hele sterke wedstrijd! Volgende wedstrijd wellicht beginngn met Nwakali in plaats van Nys? Dat is toch meer zijn positie en Nys is echt uit vorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 00:02 05 nov 2016 00:03 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV Maastricht - Telstar #21
Dyon gijsen is toch onderhand onze goudhaantje geworden.........laten we hem als invaller spelen of moeten we hem nu toch echt als basis speler gaan gebruiken?
Dan is de wedstrijd wellicht eerder over de streep getrokken. Ik zou het toch eens proberen.

We missen toch wel het geluk (lees een fatsoenlijke scheidsrechter) en een afmaker, Gijsen?
Maken we de 2-0 dan loop je uit naar een veel hogere score, maar nu klungel je jezelf naar de gelijk maker....moet ook zeggen zeker na de beelden gezien te hebben, het was ook hier weer buitenspel. Penalty missen vandaag helpt dan ook weer niet echt (waarom neemt verheijdt hem niet?). Dan zou je tegen zo'n pover en verdedigend tegenstander ook nog bijna gelijk spelen. Aan de andere kant we moeten niet in een favorieten rol terecht komen, laat ons maar iedere wedstrijd voor de winst spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 00:19
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV Maastricht - Telstar #22
Waardeloze 2e helft ??? Ik heb zeker in een ander stadion gezeten. Er is in de Juup geen ploeg, buiten Jong Ajax, die zo dominant speelt als wij. Mn de linkerkant , ic Labylle, was in de 2e helft een ware plaag voor Telstar. Hij won volgens mij elk duel en glipte continue langs zijn tegenstanders. De gelijkmaker leek mij obv de tv beelden inderdaad buitenspel. Geklungel van ons ? Mwah, er wordt een duel bij de middenlijn verloren.....en dan komt Telstar er ff goed uit ja. Mijn god, de enige kans in de hele wedstrijd.
En waar ik echt helemaal niks van snap is dat die van ons uitgefloten worden als ze een keer een duel verliezen.....echt ongelofelijk.
Maar laten we in godsnaam naar de positieve zaken kijken; wederom een verbetering van de sfeer in het stadion, een ploeg die met passie speelt en gewoon een prima pot op de mat legt, een ploeg die het in zich heeft om ook in de laatste minuten de tegenstander bij de keel te pakken, een ploeg die vanaf de aftrap de tegenstander bij de strot pakt, een ploeg waar je (ik in ieder geval..) met veel plezier naar kijk !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, Huib, Tuor, Lassie80, peter ruiver, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 00:39 05 nov 2016 00:42 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV Maastricht - Telstar #23
Poeh wat een belangrijke overwinning zeg. Speel hier gelijk en je haalt 1 punt op 2 thuiswedstrijden, en dan vandaag ook nog eens tegen 10 man. Dan ga je met een heel naar gevoel de interlandperiode in. Nu is dat heel anders. Dit soort punten zijn goud waard, die maken aan het einde van het seizoen het verschil.

Maar goed, belachelijk natuurlijk dat het zover heeft moeten komen. MVV was heer en meester. Na 48 minuten had de wedstrijd gespeeld moeten zijn, zodat we hadden kunnen bouwen aan een 4-, 5-0 overwinning. Slechte strafschop van Ciranni natuurlijk. Idioot overigens dat die jongen van Telstar rood kreeg. Maar nog veel bizarder om te zien wat het missen van die pingel met het team deed. Zelfvertrouwen leek even compleet weg, en je voelde de 1-1 aankomen. Bizar eigenlijk, ik denk dat Geens tot de 1-1 zich nog geen enkele keer had hoeven strekken of iets dergelijks. Volgens mij was Telstar nog geen enkele keer ook maar in de buurt van onze goal geweest. Goal leek idd dik buitenspel. Daarna herpakte MVV zich toch weer, ook geholpen door het publiek. Het is moeilijk voetballen tegen een ploeg die zich zo massaal terugtrekt. Toch bleef MVV proberen voetballend een gaatje te vinden, in plaats van overhaast de bal maar blind diep te knallen in de hoop dat die een keer goed valt. Dat is knap en werd gelukkig ook beloond. De overwinning was natuurlijk dan ook meer dan verdiend.

Man van de wedstrijd, Nwakali. Wat een talent. Wat een bal behandeling en passing vermogen. Ik kan me de sinds de degradatie alleen Brncic herinneren die eenzelfde soort kwaliteit op de mat legde. Echt een lust voor het oog die jongen. Vond daarnaast Verheydt goed spelen. Ippel speelde een prima partij als stofzuiger en aanjager. Ook Labylle komt weer op niveau. Pereira en Kuipers verdedigend ook okay. Ciranni ongelukkig en minder dan vorige wedstrijden, niet alleen door die gemiste strafschop. Loshaj viel ook tegen. Denk dat het voor deze beide jongens, die voor het eerst een volledig seizoen op dit niveau in de basis spelen goed is dat er even een week geen competitie is. Ook Nys speelde weer wat onder zijn kunnen. Schroyen, complimenten. Speelde zeer ongelukkig, eigenlijk gewoon slecht, maar bleef vechten en doorgaan, en werd dan toch beloond met een assist. Gijzen een fijne speler om erbij te hebben. Een heel opportunistische voetballer, die telkens weer in staat is gebleken tot nu toe een goal te forceren. Lekker om de mogelijkheid te hebben zo iemand te kunnen brengen! Maar ik moet ook zeggen, tot die goal vond ik hem vrij onopvallend spelen. Is hem vergeven hoor, maar ik weet niet of hij het in de basis beter zou doen dan wat er nu staat. Vond Pedro overigens heel ongeïnteresseerd ogen tijdens zijn invalbeurt. Leek er weinig zin in te hebben. Ik kan me ook geen enkele fatsoenlijke actie van hem herinneren vanavond, alleen 2x buitenspel en een zeer domme aanvallende overtreding. Misschien vergis ik me hoor, en heb ik wat gemist. Maar ik vond het wel opvallend.

De uitslagen van vanavond geven maar weer aan wat voor bizarre competitie dit is. Almere stond enkele weken geleden bijna onderaan, staan nu top 5. Fortuna stond daarentegen begin oktober nog mee bovenin, staat nu 16e (komt ook deels door die puntenaftrek, maar toch). Den Bosch heeft wekenlang niks laten zien, wint opeens 3 van de laatste 4 wedstrijden. Het is echt een idiote jupiler league dit jaar. We staan nog steeds keurig tweede, prima dus. Maar de verschillen blijven enorm klein. Twee keer verliezen en we kunnen 10e staan. Daarom is deze overwinning oh zo belangrijk na de pech van vorige week. Want kom je in een slechte flow terecht dit jaar, dan kun je zomaar in drie weken tijd van top 3 naar rechterrijtje kukelen. Maar goed, we kijken van wedstrijd naar wedstrijd. Eerst maar eens naar Sittard. Die zitten in een slechte serie, maar dat zegt helemaal niks in een derby.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Sjotelsplak, Huib, opadiehard, Lassie80, Boschpoort, Peter Pan, Janepie, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 08:12
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV Maastricht - Telstar #24
Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Zowiezo. Mvv was oppermachtig en speelde ( ook in de tweede helft!) een goede pot voetbal. Er zijn niet veel jupilerclubs die dit nivo halen. Telstar werd helemaal suf getikt, het enige manco was dat we niet scoorden.
Labylle was een genot om te zien als hij mee naar voren ging. Telstar had totaal niets in te brengen.
Iemand die spreek van een waardeloze tweede helft heeft toch echt geen verstand van voetbal en reageert alleen vanuit emotie over de gemiste strafschop en de blunder bij het tegendoelpunt. het kan wel eens een heel mooi seizoen gaan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 09:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV Maastricht - Telstar #25

Jacques schreef : Ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst, maar ik vind Gijzen een van de slechtste voetballers in de selectie. Scoort een paar keer, en dat is een kwaliteit, op puur opportunisme maar komt verder te kort.

Als hij vanavond twee keer scoort ben ik de laatste die daarom maalt hoor.

Loshaj is voor mij een groeibriljant en hoop dat hij nu niet permanent er naast staat. Dat zou dom zijn.


Nou, hij heeft niet twee keer gescoord ;)

Ciranni en Loshaj speelden misschien wel hun slechtste wedstrijd van het seizoen - en dan nog, laat het duidelijk zijn, waren we pakweg 80 minuten heer en meester. Alleen de tien minuten na de penalty niet. Voor Ciranni en Loshaj geldt natuurlijk dat ze jong zijn, hopelijk komen ze meteen weer uit dit kleine dipje. Nwakali en Labylle waren geweldig. Het blijft een terugkerend verhaal waar ik mee worstel: Schroyen en Gijzen allebei slecht (Schroyen) of onzichtbaar (Gijzen) maar het zijn wel de assistgever en de doelpuntenmaker van de winnende... Tsja, liever twee spelers die geen bal raken maar wel het doelpunt opleveren dan twee spelers die keurig hun taak doen maar niets opleveren. Opvallend wel: na een grote misser van Schroyen in de tweede helft (bal knullig over achterlijn) speelde Labylle een paar keer de bal nadrukkelijk niet meer naar Schroyen maar ging zelf drie man langs en gaf de voorzet. Uiteindelijk geeft Labylle de bal wel terug op Schroyen die hem op het hoofd van Gijzen legt.

Ik zou Schroyen sowieso laten staan, beter hebben we niet en ondanks bovenstaande heb ik het idee dat Labylle en Schroyen elkaar goed aanvoelen en graag samen spelen. Schroyen is verschrikkelijk effectief, gisteren zijn vierde assist en hij heeft ook al drie keer gescoord. Daarmee doet hij het nu al beter dan hij ooit bij Fortuna of VVV in één seizoen gedaan heeft overigens. Gijzen in de basis? Ten koste van Loshaj, Nwakali naar middenveld? Ik zou dat zelf niet doen. Gijzen is onzichtbaar buiten zijn doelpunten, een rasopportunist die laat in de wedstrijd profiteert van vermoeidheid en onoplettendheid. Dat doet hij heel goed, maar het maakt het team niet beter over 90 minuten. Ik vergelijk hem zelf met Davy Brouwers. Die scoorde veel, maar gaf nooit een assist, verdedigde amper mee terug en was buiten zijn doelpunten ronduit onzichtbaar. Zo iemand is prima om vanaf de bank te laten invallen. Maar we spelen momenteel bij vlagen echt heel goed voetbal; en daar past Gijzen met zijn spel niet in.
Nadeel is wel dat ik me kan voorstellen dat Gijzen op een gegeven moment verder gaat kijken. Hij heeft maar een amateurcontract, ik zie het zo gebeuren dat Fortuna hem wel een contract biedt en een basisplaats belooft. Ik wil Gijzen uiteraard niet kwijt, zo'n supersub maakt gechargeerd gezegd het verschil tussen de tweede en de achtste plaats momenteel, of zo. Lastige keuzes voor Ron.

In het algemeen is het veldspel prima. Was het tegen Volendam in het begin ook. MVV moet zichzelf wel eerder belonen en het niet zo spannend maken. Erg om te zeggen, maar ik kijk een beetje angstig uit naar de wedstrijd tegen Fortuna. Daar is inmiddels de pleuris weer uitgebroken, die hebben dik verloren en zitten in zak en as. MVV speelt goed en staat hoog. Meestal knalt Fortuna er dan vol op en denkt MVV er te lichtzinnig over en krijgen we de deksel op onze neus. Ik hoop dat ik er naast zit.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Peter Pan, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 10:05
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV Maastricht - Telstar #26
MVV heeft in deze wedstrijd ongelofelijke energie gelegd. Constant in de aanval en het afjagen van de Telstar spelers. Kans op
kans de 1e helft maar helaas heeft MVV geen echte afmakers. Doemscenario dreigde in de 2e helft met die gemiste penalty en de
naar buitenspel ruikende 1-1 na een misverstand tussen Nijs en Ciranni. Gelukkig zegevierde de gerechtigheid met een doelpunt
in de 89e min.van supersub Dyon Ghijzen. :applaus: Ik vond alleen Loshay en Pieter Nijs uit de toon vallen werkten allebei wel hard
maar vaak bijzonder ongelukkig bij balbezit het is iedere keer net niet. Hopelijk stuur de KNVB geen Eredivisie scheidsrechters meer
naar de Geusselt want na Wiedemeijer vorige week maakte Higler (in het verleden ook altijd tegen MVV gefloten !!) er ook weer een one man show van. Tegen het tijdrekken van de Witte Leeuwen bij iedere spelhervatting deed hij niks en "vergat" MVV nog 2 penalties
te geven na 2 handsballen. Wel weer genoten van Nwakali wat een ongelofelijk groot talent !! Alleen het rendement kan nog wat
beter maar is pas 18 jaar....Wel opnieuw weer een ongelofelijke slecht invalbeurt van Louis Pedro, bijzonder ongeinspereerd het veld ingekomen met alweer een domme aanvallende fout zoals iedere wedstrijd en 3 of 4x buitenspel staan in 15 min. tijd. Hij is een van de
weinigen met te weinig teamspirit het is jammer om dat te constateren. Eindconclusie MVV staat nog knap 2e en misschien met nog
1 of 2 spelers van RC Genk in de winterstop kan MVV nog hoge ogen gaan gooien. Fijne 3 dagen vrij aan de MVV spelers, ze hebben het verdiend ! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 10:28
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV Maastricht - Telstar #27
Ciranni en Loshaj, moeten niet gewisseld worden ze zijn jong, hebben alle twee groei mogelijk heden en hebben nog een meerjarig
contract. Als iemand gewisseld moet worden is dat volgens mij hoe jammer ik het voor hem is Nyst.
Pieter was vorig seizoen een van de steun pilaren van ons team, jammer genoeg zit hij in een zware vorm dip, een trainer moet het sterkste team opstellen en Elsen, moet niet met het smoesje aankomen dat als Pieter niet mee doet er geen balans in het team is.
Overigs met ik zeer tevreden met de werklust en spel vreugde van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 11:54
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV Maastricht - Telstar #28
Fotoverslag MVV Maastricht - SC Telstar (klik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 12:17
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV Maastricht - Telstar #29
Hoe, wat of waar? Niet meer belangrijk. Trois points dans la poche.
Volgende wedstrijd, avec plaisier. Rap opgeven voor de DSM tour want de bussen raken snel vol. Section Banneux present.

#TousensembleVollepetaj.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2016 13:17
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - Telstar #30
Gisteravond ben ik met mijn broer in anderhalf uur tijd een jaar ouder geworden (dat is dus samen: twee jaar ouder, haha). Het breekpunt in de wedstrijd was, zoals wel vaker gebeurt, de gemiste penalty van Ciranni. Onbegrijpelijk hoe hij, waarschijnlijk de speler met de beste traptechniek van MVV, die penalty slap inschiet. Het moet toch een peulenschil zijn voor iemand met zo’n techniek om zo’n bal in de kruising te schieten? Ciranni heeft bij mij echter heel veel krediet opgebouwd dit seizoen: een mindere wedstrijd kan gebeuren. Kump good.

MVV was na die gemiste pingel heel even, met over de hele wedstijd waarschijnlijk 80% balbezit, een beetje de kluts kwijt. Alsof ze te gretig probeerden die 2-0 te forceren, waardoor de organisatie minder goed stond. En jawel: Telstar krijgt een kans en door amateuristisch gepruts achterin (Ciranni en Nijs lopen elkaar in de weg) wordt het dan 1-1. Tegen de zwakste tegenstander die ik dit seizoen in De Geusselt heb gezien. Waar je kunt uitlopen naar 4-0 of 5-0 werd het nu een zeer moeizame overwinning. Werkelijk: gisteravond om 12 uur aan mijn Duveltje (of waren het er twee?) zat de spanning nog helemaal in mijn lijf. Maar o wat was dat lekker wakker worden vanochtend.

Toen Labylle besloot wat meer voor zichzelf te gaan voetballen (en dat was breekpunt 2 in deze wedstrijd) i.p.v. de automatische combinatie met Schroyen te zoeken kreeg MVV weer wat meer vertrouwen. En dan moet je ook gewoon een beetje geluk hebben. Gelukkig dat Goudhaantje Gijzen dan toch weer op de juiste plek staat. Dat is toch echt klasse, vind ik.

Elsen is een trainer die niet snel geneigd is wijzigingen in zijn basiself aan te brengen. Maar ik denk dat hij er nu wel goed aan doet om Pieter Nijs even aan de kant te houden. Ik weet niet wat er aan de hand is; waarschijnlijk wil hij te graag en gaat dan forceren-zonder-echte-overtuiging en dan lukt er eigenlijk helemaal niets. Het doet me denken aan Van Hyfte in zijn laatste seizoen bij MVV, waarin hij veranderde van bal-afpakker-pur-sang naar een speler die de duels niet meer vol inging.

Ook Loshaj speelde wat ongelukkig; hij lijkt moeite te hebben zijn balans te vinden met een uitmuntende Nwakali in zijn buurt. Prachtig om te zien wat echte klasse is, inderdaad te vergelijken met Brncic. Een jongen waaraan je een bal kwijt kunt en waar je bijna zeker van weet dat het dan een goed vervolg krijgt. In de tweede helft iets te gretig en zijn acties te lang doorvoerend, maar: wat een voetballer.

Wel onbegrijpelijk dat een trainer die bij MVV gevoetbald heeft zijn spelers niet instrueert wat meer respect te hebben voor het Maastrichts volkslied; verbijsterend. Dan zie je meteen dat Telstar een paar verwende over-het-paard-getilde spelers heeft.

Tenslotte: blij dat Pereira weer centraal achterin staat. Prachtig om te zien hoe hij elke keer weer naar voren doordekt. Een groot verschil met Martina vorige week, die te angstig wachtend, veel statischer voetbalt. Kuipers-Pereira sluit beter op elkaar aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden