MVV - FC Volendam 28-10-2016

29 okt 2016 14:37
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #46
If you can't win it, don't lose it!

Ik had me al verzoend met een gelijkspel. Na de 1-1 had er meer zekerheid ingebouwd moeten worden en dan hopen dat je alsnog de winnende maakt. Nu werd het Russisch roulette!

Ik sluit me aan bij Frank Salemans, defensief stond het niet goed genoeg. Labylle ongelukkig bij 1e goal en Kuipers moet bij de 2e goal uitstappen waardoor Steltenpool vrij komt. Wel complimenten voor Martina, die verder prima speelde.

MotM: Nwakali! Laat hem maar eens paar wedstrijden staan. Hiervoor kom je naar het stadion.
En wat een fantastisch doelpunt (weer) van Ciranni, genieten!

Even balen dit, want we hadden steviger in het zadel kunnen zitten. Maar goed, top 5 ambitie is inmiddels wel realistisch en daarvoor liggen we prima op koers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 14:39 29 okt 2016 14:55 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #47

MVVke schreef : Es iech dee foto zoe beloer, vin 'ch 't zjus wel boetespeul. De kop vaan Steltenpool zeen iech weier es de voot vaan Martina?


Martina staat met zijn rechter voet gelijk met de 5 meter lijn. Daar is Steltenpool nog lang niet met zijn hoofd. Steltenpool staat bijna gelijk met de Kuiper, en die staan allebei verder van de 5 meter lijn af dan Martina in mijn beleving (30-40 centimeter ongeveer). Stel dat hij dat in een fractie van een seconde wel overbrugd krijgt om die 5 meter lijn te bereiken, dan nog staat hij gelijk met de laatste man, en ook geen buitenspel. Het was gewoon ontzettend slecht verdedigd.

Kijk eens naar de arm van Martina, die hangt zelfs al in het vijf meter gebied, als we het echt op neuslengte gingen bekijken. De scheidsrechters kijken in algemene zin naar de voetpositie van de speler en dan is het in mijn ogen helemaal duidelijk, gelijk met Kuipers. De lijn liegt niet, dat is het enige wat recht is, ook al is de lens van de camera bol, Martina staat dichter bij de lijn, dan alle andere spelers.

Edit:

Hier komt de bal echt los van zijn schoen. Martina heft het onbewust op. (Niet dat je daar bewust op buitenspel moet gaan spelen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 16:22 29 okt 2016 16:32 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #48
Ik vond het gewoon enorm hinderlijk buitenspel. Heel hinderlijk zo vlak voor tijd dat kunnen ze nooit meer recht zetten. ;)

Nu achteraf op deze foto had de verdediger bij steltenpol een meter korter bij de goal moeten staan om de aanvaller af te schermen voor de voorzet die kwam en om de keeper bij de 2e paal te helpen mocht van velzen op goal hebben geschoten.
Maar ja achteraf....

Ik vond dat Volendam vandaag net dat beetje meer geluk had met alles. Net dat duel met geluk als winnaar er uit kwam, net die beslissing van de scheidsrechter in hun voordeel terwijl ook in de de samenvatting duidelijk te zien is dat het geen overtreding was. Overtreding op Kuipers zonder geel te geven terwijl vergelijkbare overtreding mvv geel opleverde. Vorige week krijg je een penalty tegen vanwege hands en vandaag fluit hij geen enkele keer voor een handsbal........erg verwarrend, nee frustrerend hoor.
En nu kijk ik niet door een rood witte bril.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 19:58
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #49
Wat een begin, met ook weer eens wat sfeer op de angel-side.

Ik vond de linkerkant (labylle en schrooijen) vandaag tegen vallen, eerste goal Volendam komt op conto Labylle trekt naar binnen laat zijn eigen man in zijn rug vrij. Bij het tweede doelpunt staat hij wel bij zijn man maar op de penalty stip. Nu zakt Schrooijen niet mee.
Normaal gesproken is dit onze sterkste kant ( zeker aanvallend) maar een back zal toch vooral moeten verdedigen, en als hij gaat moet iemand zijn plek overnemen.
Ik ben het met Frank eens dat je in een wedstrijd als vandaag Perreira echt mist, om de gaten die vallen dicht te lopen.
Jammer 0 punten maar ik begrijp dat ze voor de winst gingen, 1 punt brengt ook niet veel en plek 1 lonkte :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 20:10
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #50

vette sajs schreef : Wat een begin, met ook weer eens wat sfeer op de angel-side.

Ik vond de linkerkant (labylle en schrooijen) vandaag tegen vallen, eerste goal Volendam komt op conto Labylle trekt naar binnen laat zijn eigen man in zijn rug vrij. Bij het tweede doelpunt staat hij wel bij zijn man maar op de penalty stip. Nu zakt Schrooijen niet mee.
Normaal gesproken is dit onze sterkste kant ( zeker aanvallend) maar een back zal toch vooral moeten verdedigen, en als hij gaat moet iemand zijn plek overnemen.
Ik ben het met Frank eens dat je in een wedstrijd als vandaag Perreira echt mist, om de gaten die vallen dicht te lopen.
Jammer 0 punten maar ik begrijp dat ze voor de winst gingen, 1 punt brengt ook niet veel en plek 1 lonkte :thumbsup:




Als je echt een kans wil maken om bij de eerste 5 te eindigen moet je gewoon IEDERE wedstrijd voor de winst gaan . In deze competitie waar alles zo kort bij elkaar staat ieder gelijkspel voor 2 verliespunten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.243 seconden