MVV - FC Volendam 28-10-2016

28 okt 2016 23:01 28 okt 2016 23:09 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #31
Een VVV 'Deja Vu' had ik bij deze wedstrijd. Bij de 1-1 wilden we weer teveel, terwijl we de tegenstander niet op de knieën speelden.

Het is achteraf gelul ik weet het, maar na die moord-redding van onze gemaskerde Joyrider, had MVV die wissel van Nkoyi misschien beter kunnen herstellen door Verheijdt eraf te halen voor Shermaine Martina als extra middenvelder om dat gat dicht te lopen dat op de as van het veld ontstond. De wissel was goed om de 1-1 te forceren, maar daarna ging het juist tegen je werken. Je zag dat MVV het niet ging houden die counter van hun (4 tegen 3), het ging allemaal maar net goed allemaal, tot dus de laatste paar minuten waar weer iemand vrij bij de tweede paal weet op te duiken, net zoals in de beker. Verdiend is het zeker niet voor Volendam, maar in die handvol aan kansen die zij gehad hebben, waren ze levensgevaarlijk, de keeper van hun heeft amper iets te doen gehad door het puike verdedigend werk van Volendam, het ging allemaal te traag en de eindpass ontbrak bij ons, en dan krijg je, helaas, de bekende deksel op de neus voor het niet afmaken van je eigen kansen, of in ons geval het aanvalsspel. Het eerste kwartier was waar we minimaal een keer hadden moeten toeslaan, toen kwam Volendam weer terug in de wedstrijd. Als je hier een puntje aan over zou hebben gehouden, dan zou ik niet geklaagd hebben. De mythe van 120 minuten in de benen is bij deze dus ook ontkracht. Volendam kan het dus wel.

Hoogtepunt van de avond vond ik onze nieuwe sfeergroep. Dat klonk goed georganiseerd en luid. Super mannen, ga zo door het wordt met de week beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 23:05
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #32
Een onnodige nederlaag . Maar in deze comp moet je gewoon voor de volle winst gaan . Iedere wedstrijd weer . Het verschil in de top 10 is zoooo klein dat ieder gelijkspel ( vooral thuis) 2 verlies punten zijn en niet 1 winstpunt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 23:06
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #33
Sterk begin van mvv.
Wedstrijd daarna in evenwicht en volendam scoort door slecht ingrijpen in de verdediging.
Mvv is de regie helemaal kwijt de rest van de eerste helft. Volendam was nu niet beter maar had geen moeite om voorsprong te verdedigen.
Tweede helft komt pas los na de 1-1. Ciranni normaal een van de betere, speelde vandaag stukken minder, behalve de vrije trap die was magistraal.
Een open wedstrijd werd het waar beide ploegen mogelijkheden kregen om om te scoren. Helaas valt deze in het verkeerde netje.

Teleurstelling overheerst, maar het zien van Nwakali in MVV shirt maakt veel goed. Nu nog meer wedstrijd ritme, dan zullen we nog eens zien waar dit gaat eindigen.

Pareira geeft me toch wat meer meer vertrouwen ondanks een redelijk optreden van Martina. Hij oogt nog wat zenuwachtig achterin.

Volgende week doorgaan tegen telstar en hopelijk weer gezellig druk?
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 23:47 28 okt 2016 23:48 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #34
Zonde. We zijn dit seizoen nog niet zo sterk geweest in de openingsfase als vandaag. Alle 2e ballen waren voor ons en Volendam kwam er niet uit. Maar echt grote kansen leverde het helaas niet op dus de zo gehoopte snelle voorsprong kwam er niet. En dan krijgt Volendam zomaar uit het niets ineens wel een dot van een kans en is onze stormloop voorbij. Ik vond ons bij vlagen prima spelen in de 1e helft met mn een sterke linkerkant. Een nederlaag hadden we niet verdiend vandaag maar qua kansen deed Volendam niet voor ons onder. Het was vandaag net niet en 2x zwak verdedigen deed ons de das om. Volendam oogde tevreden met 1 punt en steelt op de valreep er nog 2 extra. Ik ben het wel met Houten eens dat we misschien wel teveel wilden op het laatst. Van de andere kant; na de 1-1 was ik er ook van overtuigd dat de winst nog voor ons zou zijn.
Ik was onder de indruk van Nakwali vandaag; rust, techniek en overzicht. En ik vond Martina prima spelen.
Mannen, volgende week wordt zeker zo moeilijk als vandaag. Telstar is dit seizoen de dark horse....
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Huib, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 23:58
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #35
Jammer jammer jammer. Ik vond het eerlijk gezegd een mindere wedstrijd van de kant van MVV. Alleen de eerste 10 minuten en net na de gelijkmaker had ik het idee dat er meer dan een punt in zat. Kwakman zakte in de opbouw de hele tijd uit naar de zijlijn aan de linkerkant zonder fatstoendelijk gevolgd te worden waardoor er aan die kant vaak een man meer ontstond voor Volendam. Zeker in de eerste helft kwam dan ook al het gevaar via die rappe buitenspeler aan de linkerkant. Ciranni had het daardoor ook moeilijk vanavond. Helaas valt hier ook uiteindelijk de 1-2. Ook Labylle en Schroijen vond ik niet top. Daarnaast vond ik dat we zeker in de eerste helft voorin snelheid misten. Een aantal keer dat we snel omschakelen en we voorin gewoon snelheid tekort komen om er rap uit te komen.

Nwakali laat wel zien dat hij kan voetballen zeg, prima speler! Vond ook Ippel vandaag sterk. Tegen Telstar de goede reeks weer oppakken :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 08:27
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #36
Mvv begon inderdaad sterk in een steeds drukkere Geusselt. Geweldig dat Mvv meteen gesteund werd door een grote groep supporters op de Angelside tribune die zich de gehele wedstijd luid lieten horen.
Die donkere linksbuiten speler van Volendam kreeg bij elke uittrap van de keeper de bal steeds aangespeeld, hij was moeilijk van de bal te krijgen en zorgde steeds voor gevaar. Ciranni had het zeer moeilijk tegen hem.
Mvv had veel balbezit, knokte ook, maar de keeper van Volendam had een rustige avond.
Was die tweede goal van Volendam niet buitenspel?
Er verandert niet veel in de top van de ranglijst, volgende week weer winnen en dan komt alles goed!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 08:49
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #37
We kwamen fel uit de startblokken en waren zeker de bovenliggende partij.
Door een moment van onachtzaamheid komt Volendam op 0- 1.
Daarna moet je in de achtervolging met het risico dat een tweede treffer de wedstrijd al vroegtijdig beslist.
Gelukkig scoort Ciiranni uit een schitterend genomen vrije trap de 1 - 1.
Na de 1 - 1 dacht ik: 't Kump good.
Helaas scoorde Volendam de 1 - 2. Een doelpunt dat dik en dik buitenspel was.

Jammer het is een gemiste kans om aan echte klantenbinding te doen.
Stel voor dat je had gewonnen dan had je tegen Telstar op 6000 - 7000 man kunnen rekenen

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 09:09
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #38
Ondanks de nederlaag, een gelijkspel zou overigens de enige terechte uitslag zijn geweest, heb ik een heel goed gevoel overgehouden aan MVV. Er staat voor Jupiler League begrippen behoorlijke kwaliteit op het veld en onze bank is daarnaast ook goed gevuld. Er zat tempo in de wedstrijd, in de beginfase werd er behoorlijk goed gecombineerd en ik heb ook het idee dat er een team op het veld staat, zeker nu Pedro buiten de basis gelaten werd. Helaas hebben we te weinig echte kansen gecreëerd. Ik blijf echter kritisch op ons trainersduo. Waarom moest Loshaj wederom gewisseld worden en waarom posteer je een spits dan als rechtsbuiten terwijl je een echte rechtsbuiten op de bank heb zitten. Er waren betere opties om te wisselen. Wisselen ok, maar houd je posities zoveel mogelijk intact en heb vooral ook geduld. MVV ging na de wissel van Loshaj veel te opportunistisch voetballen en het hele middenveld lag te veel open. Volendam kon hierdoor snel omschakelen en de gevaarlijke voorhoede bereiken terwijl MVV nog terug aan het lopen was van hun eigen aanval. Naarmate de wedstrijd vorderde voelde je gewoon dat de goal, hoe onterecht ook, eerder aan onze kant binnen zou vallen dan bij Volendam. Volendam heeft een goed team en op een bepaald moment moet je niet gokken op de 2-1 maar moet je de 1-1 vasthouden en hiervoor zekerheid inbouwen op het middenveld en niet nog 2 aanvallers er in gooien want dan zet je de deur achter helemaal open. MVV moet zich richten op de 1e 5 en niet op de 1e plaats. En met het oog op de 1e 5 was het punt welkom geweest. Ik ben tegen scorebord journalistiek maar mensen die de wedstrijd niet gezien hebben roepen nu weer " zie je wel als ze het moeten laten zien verliezen ze" terwijl MVV gisteren heeft laten zien dat ze tot de beste ploegen van de JL behoren en een gelijkspel was dan een beter resultaat geweest ook al is het maar 1 punt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Anna D., middenstip, itsman, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 10:55
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #39
Deze wedstrijd benadrukte voor mij het belang dat Pereira heeft voor dit team. Als hij door schorsing of blessure wegvalt, dan is de man die de gaten dichtloopt er niet meer. Kuipers is daar te traag voor en Martina mist dit overzicht nog. Ciranni had zijn handen vol aan die Van der Velden, maar kreeg daarbij ook geen rugdekking van Kuipers/Martina. De zwakte van MVV gisteravond lag voor mij in het hart van de defensie.

Overigens vond ik de eerste twintig minuten de beste die ik dit seizoen van MVV gezien heb. Bij vlagen was er echt sprake van oogstrelend voetbal, met Nwakali als stralend middelpunt. En Geens als betrouwbare sluitpost.

Mijn broer en ik hadden getekend voor 1-1; MVV kwam er qua eindpass niet echt goed doorheen het laatste half uur en soms moet je dan blij zijn met een punt. Maar toch, invaller Gijzen had echt een grote kans op 2-1; die had erin gemogen. Tja en aanloop je tegen een goed uitgevoerde counter aan, waarbij Ciranni geen rugdekking kreeg.

Toch heb ik gisteren een ploeg gezien die zich nog verder kan ontwikkelen. Jammer dat Pieter Nijs nog steeds ver aan het zoeken is naar zijn vorm van vorig seizoen: telkens "net niet". Die jongen heeft gewoon een goede eindpass of goal nodig; want dat hij kan voetballen weten we allemaal, alleen komt dat dit seizoen er nog totaal niet uit. Wie weet ontstaat er chemie met Nwakali, die in deze rol en vorm niet meer buiten de basiself gezet kan worden.

Een onnodige en onverdiende nederlaag, maar we hebben dit seizoen ook al een paar keer met wat geluk drie punten verdiend. Zo is voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Huib, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 11:03 29 okt 2016 11:07 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #40

Driver schreef : Was die tweede goal van Volendam niet buitenspel?


Gisteraovend stoont iech op ein lijn, en dach te zien vaan neet.
Wie iech evels de beelde trökzaog op d'n TV, had iech toch zwoere twiefels.
De beelde waore dao neet op ein lijn, mer 't had d'r de sjien vaan tot heer toch zeker wel 'ne have voot boetespeul stoont.

Dik en dik waor 't zeker neet Nao Väöre...

Mèt al die moderne technieke maag dit eigelek neet mie gebäöre, mer toch, dit is voetbal en ouch 'ne grensrechter kint ziech verdaole.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 11:04 29 okt 2016 11:08 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #41
Ik vond juist dat Elsen dit keer echt prima heeft gehandeld, met Nwakali in de basis, het niet opstellen van de te lichte Pedro en uiteindelijk het vol op de aanval gooien toen het nodig was. Jammer genoeg mocht het niet baten.

Dat Loshaj gewisseld werd snap ik wel, vind hem niet goed. Al kwam Verheijd er weer helemaal niet aan te pas.

Volgende keer N koyi in de spits en Nwakali op rechts. En ik zou Labylle wel eens willen zien op de plek van Loshaj.

Martina vond ik goed spelen, maar misschien werden inderdaad gaten minder dichtgelopen. Dat is me echter niet opgevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 11:20 29 okt 2016 11:20 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #42
Eerste 5 wedstrijden van het jaar speel je super en verspeel je jammerlijk wat punten. Daarna 5 wedstrijden iets mindere vorm vind ik, maar wel oogst. Gister weer goed nivo, dus we zitten weer in de lift!

We liggen goed op schema. 2 punten per wedstrijd is gewoon een goede eindklassering. Dat beeld moet je vasthouden, je kunt niet alles winnen.

Volgende week zo doorgaan, ook publiek!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 12:12 29 okt 2016 12:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #43
Het was geen buitenspel. Martina heft met zijn rechtervoet het buitenspel op. Kijk maar naar de 5 meter lijn. Dit is exact het moment dat de bal de voet verlaat.


Overigens staan er drie middenvelders zonder man en komt Kuipers met twee man te staan omdat Ciranni wordt uitgespeeld. Of Schroyen had zich moeten laten inzakken en zijn man op de flank moeten laten staan, of er had beter gestofzuigd moeten worden door de middenvelders. Kuipers had dit nooit kunnen verdedigen in zijn eentje. Martina moest uitstappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 12:22
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #44

houtengerard schreef : Het was geen buitenspel. Martina heft met zijn rechtervoet het buitenspel op. Kijk maar naar de 5 meter lijn. Dit is exact het moment dat de bal de voet verlaat.



Overigens staan er drie middenvelders zonder man en komt Kuipers met twee man te staan omdat Ciranni wordt uitgespeeld. Of Schroyen had zich moeten laten inzakken en zijn man op de flank moeten laten staan, of er had beter gestofzuigd moeten worden door de middenvelders. Kuipers had dit nooit kunnen verdedigen in zijn eentje. Martina moest uitstappen.


Es iech dee foto zoe beloer, vin 'ch 't zjus wel boetespeul. De kop vaan Steltenpool zeen iech weier es de voot vaan Martina?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2016 12:29 29 okt 2016 12:32 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
MVV - FC Volendam 28-10-2016 #45
Frustrerende nederlaag. Niet verdiend ook, maar Volendam heeft duidelijk geleerd van vorig seizoen en speelt een totaal ander spelletje tegen MVV - veel compacter in de verdediging. Tegelijkertijd dwong MVV veel te weinig daadwerkelijke kansen af. Ciranni had het voor het eerst dit seizoen moeilijk. Dat mag natuurlijk; zijn directe tegenstander was razendsnel en Ciranni is nog jong. Als hij iedere wedstrijd moeiteloos doorkwam speelde hij niet bij ons. Prachtige vrije trap wel weer.

Ik hinkte gisteren op twee gedachten en ben er nog niet helemaal uit voor mezelf. En dan verwijs ik naar wat Pino67 zei. Van de ene kant vind ik het prima dat MVV vol voor de winst bleef spelen en niet voor de 1-1 tekende. Ik wil zoooo graag op die promotieplaats blijven staan. Van de andere kant zag je het gewoon misgaan, het middenveld lag helemaal open. En inderdaad is in de top-5 blijven staan een realistischer doel dan kampioen worden. Misschien hadden we gisteren voor de 1-1 moeten kiezen. Maar dan weer de andere kant: als we altijd spelen zoals in de eerste 10 minuten, dan wordt je gemakkelijk kampioen. Wij keken onze ogen uit hoe goed MVV aan de wedstrijd begon.

Zonde inderdaad dat de incidentele bezoeker een nederlaag te zien kreeg. Nog voor ik op mijn plaats zat, hoorde ik iemand vertellen dat hij voor eerst sinds de wedstrijd tegen Roda in het stadion was, hoorde ik iemand anders zich verbazen dat er geen hekken meer om het veld stonden en een derde persoon wist niet dat je muntjes nodig had voor de drank. Denk dat er veel mensen voor het eerst in een jaar of twee, drie weer in het stadion waren. Hopelijk hebben die verder gekeken dan het resultaat en gezien dat MVV bij vlagen leuk voetbalt, en komen ze nog eens terug.

Volgende week Telstar. Die hebben al vier wedstrijden lang geen doelpunt meer tegen gekregen, maar ook maar twee keer gescoord. Bereid je voor op (wederom) een frustrerende wedstrijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden