De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur

19 mei 2016 22:40 19 mei 2016 22:40 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #91

Mr Sjaan schreef :

Sjotelsplak schreef : Niet verrassend, De Graafschap verliest met 4-1 in Deventer.


Ik zit te wachten op een interview met Smeets, ik ben benieuwd of hij nog steeds zo bijdehand doet.

Precies! De 1-1 kwam voort uit een blunder van Smeets op het middenveld. Gevolg: rood voor van der Pavert en 1-1 uit de strafschop. Vervolgens had de Graafschap met 10 man geen kans meer tegen Go ahead. Misschien is hij kwaad omdat ze hem ook hebben uitgefloten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:02
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 829
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #92
Schijnbaar is De Graafschap nu al erg moe , ze liggen er uit maar worden gered door de gong van Fc- Twente , Dit valt niet uit te leggen . Zou zeggen trek voor Stef Peeters nog een betere aan , en voor Werker is een doorsnee voetballer die vind je wel denk dat de combinatie Coppens , Knops , Werker heel goed werkte en dit moet Mr Elsen maar weer oplossen maar is te doen en een rechter flank speler hebben we ook nodig en dat is zeer moeilijk karwei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:04 19 mei 2016 23:05 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #93

bokkesprongen schreef : Schijnbaar is De Graafschap nu al erg moe , ze liggen er uit maar worden gered door de gong van Fc- Twente , Dit valt niet uit te leggen .


Volgens mij klopt dat niet.. als Twente degradeert dan is Willem II veilig, en NAC ook als ze de return winnen. De Graafschap degradeert toch gewoon tenzij ze met 3-0 of meer winnen in de return?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:10
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #94

jeoff schreef :

bokkesprongen schreef : Schijnbaar is De Graafschap nu al erg moe , ze liggen er uit maar worden gered door de gong van Fc- Twente , Dit valt niet uit te leggen .


Volgens mij klopt dat niet.. als Twente degradeert dan is Willem II veilig, en NAC ook als ze de return winnen. De Graafschap degradeert toch gewoon tenzij ze met 3-0 of meer winnen in de return?

Nee. Als Willem II op eigen kracht in de ere blijft door NAC uit te schakelen is -bij degradatie van Twente- de Graafschap automatisch ook veilig. Schakelt de Graafschap op eigen kracht ook de Eagels uit, dan is zelfs Cambuur veilig. die hopen dus op winst van zowel willem II als de Graafschap. Om het wat eenvoudiger te maken ......... :whistle:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:10 19 mei 2016 23:11 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #95

jeoff schreef :

bokkesprongen schreef : Schijnbaar is De Graafschap nu al erg moe , ze liggen er uit maar worden gered door de gong van Fc- Twente , Dit valt niet uit te leggen .


Volgens mij klopt dat niet.. als Twente degradeert dan is Willem II veilig, en NAC ook als ze de return winnen. De Graafschap degradeert toch gewoon tenzij ze met 3-0 of meer winnen in de return?

Klopt. Willem II is veilig.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:33 19 mei 2016 23:33 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #96

pinobel schreef : Nee. Als Willem II op eigen kracht in de ere blijft door NAC uit te schakelen is -bij degradatie van Twente- de Graafschap automatisch ook veilig. Schakelt de Graafschap op eigen kracht ook de Eagels uit, dan is zelfs Cambuur veilig. die hopen dus op winst van zowel willem II als de Graafschap. Om het wat eenvoudiger te maken ......... :whistle:


klopt je hebt gelijk.. wat een belachelijke situatie!! Hoe dan ook hoop ik op een verdiende degradatie van de Superboeren op het eind!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2016 23:38
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #97
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 08:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #98
Dit gaat echt nergens meer over , dat clubs dit nog pikken van de KNVB, wordt echt tijd voor een 2de competitie de KNVB heeft zo'n enorme monopolie gekregen , dat geldt ook voor FIFA en UEFA dat is niet meer gezond( voorbeelden genoeg)

Wat zou de reden zijn dat zo'n competitie niet van de grond komt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 08:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #99

Napoleon schreef : Wat zou de reden zijn dat zo'n competitie niet van de grond komt ?


Geld

Simpel, de grote clubs varen wel bij dit beleid. de kleine(re) hebben niet de mogelijkheden en de middelen om er iets tegen te doen.
Tenzij er intern een grote mentaliteitsverandering bij FiFa, UEFA en nationale bonden ontstaat zal er niks veranderen. En daarop hopen zou van een grote naïviteit getuigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 09:50
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #100

Boschpoort schreef :

Napoleon schreef : Wat zou de reden zijn dat zo'n competitie niet van de grond komt ?


Geld

Simpel, de grote clubs varen wel bij dit beleid. de kleine(re) hebben niet de mogelijkheden en de middelen om er iets tegen te doen.
Tenzij er intern een grote mentaliteitsverandering bij FiFa, UEFA en nationale bonden ontstaat zal er niks veranderen. En daarop hopen zou van een grote naïviteit getuigen.


Helemaal mee eens Boschpoort, er moet een mentaliteitsverandering door het hele voetbal komen. Daarbij aansluitend denk ik dat het probleem ook deels bij de clubs zelf ligt. Nederland wordt gedomineerd door de drie grote clubs, Ajax, Feyenoord en PSV. In feite gebeurt wat zij willen. Als de overige clubs samen een blok zouden vormen tegen de top drie dan zou er veel meer afgedwongen kunnen worden. Helaas gebeurt dat niet. Hypocrisie, kortzichtigheid en egoïsme regeert bij de voetbalbestuurders.
Clubs als Utrecht, Heerenveen, Groningen, AZ en Twente hebben last van het tafellaken/servet syndroom. Voelen zich te groot voor de onderkant eredivisie en jupiler League, maar zijn veel te klein om mee te doen met Ajax, Feyenoord en PSV. Houden zichzelf wel graag voor dat ze dat doen. Maar doordat ze zich te groot voelen voor de rest en kun je als niet top 3 dus nooit 1 front vormen.

Ook op andere niveaus geldt dit. Edwin Lugt, voorzitter van Go Ahead gaat de afgelopen weken regelmatig als een malle tekeer tegen de KNVB over de promotie degradatie regels. Echter, had Go Ahead op de plek van Willem II gestaan dan had je hem waarschijnlijk niet gehoord. Dat is misschien logisch, maar het tekent de manier van denken van clubbestuurders. Vrijwel elke club tussen plek 10 in de eredivisie en plek 5 in de Juup denkt op deze manier. Omhoog likken, omlaag schoppen. Ander voorbeeld, FC Utrecht werd enige jaren geleden bijna door Jong Ajax uitgeschakeld voor de beker. Huilen, huilen, huilen, huilen, dat moest toch niet kunnen! Wat doet de club nu? Zelf een belofte elftal in de competitie zetten. Zoals de wind waait, waait mijn jasje.
En ook in onze competitie is de saamhorigheid ver te zoeken. Voorbeeld: de jong elftallen. Als de hele Jupiler League tegen dat plan had gestemd was het er niet van gekomen. Maar het probleem was zoals gewoonlijk weer dat de helft van de voorzitters de Eurotekens in de ogen had, omdat er twee extra wedstrijden bij kwamen, en een ton van Fox. Los van de eventuele noodzaak van die 100.000 euro, inmiddels is de Jupiler League sportief gezien een lachertje. En recentelijk heeft de hele Jupiler League heeft zich uitgesproken tegen de komst van Twente. Maar reken maar dat de helft van alle voorzitters al met een rekenmachientje zit uit te reken hoeveel extra toeschouwers en dus inkomsten een thuiswedstrijd tegen Twente oplevert, en als puntje bij paaltje komt net zo makkelijk zegt dat Twente welkom is.

Een competitie als de JL is niet makkelijk te promoten, maar heel veel valt of staat met positieve reclame. De Jupiler League wordt vrijwel nergens positief gepromoot. Het zou al schelen als alle zeikerds op tv en in de voetbalblaadjes dan ophouden met de competitie af te zeiken. Roep en schrijf vaak genoeg dat de Jupiler League niveau 0,0 is, dat de Topklasse beter is enzovoort, logisch dat iedereen dat dan gaat geloven. Kijk naar Engeland en Duitsland. Daar wordt met respect gesproken over de lagere klassen. Op de BBC (de BBC, niet het landelijke SBS) waren tot dit seizoen elke zaterdagavond de samenvattingen te zien van de lagere klassen, tot en met het 4e niveau. Niemand die daar ging zitten om te lachen wat voor domme pass de linksback van York City nu weer gaf, niemand die ging zitten zeiken dat het stadion van Accrington Stanley nauwelijks amateur niveau ontstijgt. Maarja, dit is nu eenmaal Nederland, waar je heel hard moet lachen om en zeiken op iets wat minder is. Chapeau wat dat betreft voor de analytici van Fox van afgelopen zondag. Daarbij aansluitend zouden de samenvattingen natuurlijk weg moeten bij SBS. In dat kader mag ook genoemd worden de nieuwe samenwerking tussen Jupiler League en VI. Dat levert wellicht extra exposure en positieve reclame op.

Ik begrijp dat eea echt niet zo makkelijk is als ik hier nu neerzet. Clubs moeten elke euro omdraaien en daarbij keuzes maken waar bestuurders zelf misschien ook niet blij zijn. Maar wat zou ik toch graag zien dat alle clubs, zeker in de JL samen een front zouden vormen tegen de KNVB/Grote clubs. Er moet inderdaad een mentaliteitsverandering komen, en die zou je door met elkaar samen te werken misschien kunnen bewerkstelligen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Jacques, Boschpoort, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 14:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #101
Mee eens, geld is cruciale factor

Wat mij betreft mag MVV na 16 jaar geen eredivisie te hebben gespeeld gaan deelnemen aan een nieuwe op te richten competitie die gedeeld wordt met andere clubs uit binnen en buitenland, ik heb het we gezien Telstar, Eindhoven , Top thuis, het mogen ook andere clubs worden die we niet kennen uit binnen en buitenland ( regionaal)

De vraag is zijn er andere clubs die het ook met hun bestaande competitie hebben gehad en wel een tegen andere ploegen willen spelen ?geen idee wat er leeft en speelt.
Misschien is het allemaal veel te idealistisch wat ik door mijn hoofd haal maar het huidige systeem geeft te weinig voldoening en daarbij is er veel te veel willekeur bij
Ik heb ook geen idee of MVV naast bijvoorbeeld de JL competitie ook in een andere competitie kan uitkomen waar men tegen regionale teams speelt in competitie verband, de vraag is natuurlijk voegt het wat toe.
De vraag is tevens voegt het huidige systeem wat toe, maandagavonden, 2de elftallen etc
Nu is de eredivisie tot heilig verklaard en de KNVB tot Jezus Christus, dit allemaal het gevolg van weinig zelfreflectie en concurrentie

We zijn toe aan verandering ( althans ik) dit heb ik nu wel gezien , voor ons is het blijven ronddraaien in dezelfde cirkel zonder eigenlijk echt een uitweg, ook al zouden we ooit promoveren naar de eredivisie wat is er voor ons dan weggelegd.
Ik zou als club liever in een competitie spelen die regionaal internationaal is waarbij we weer een rol van betekenis zouden kunnen spelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 14:57
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #102
Ik voel helemaal met je mee Napoleon.
Maar in de voetbalwereld wint opportunisme het altijd van idealisme.
Dat hebben we wel gezien in de discussie over de jong-elftallen. MVV kreeg heel veel steunbetuigingen toen ze aangaven tegen te willen stemmen en uiteindelijk ging geen enkele club erin mee en gingen ze allemaal voor de worst die de KNVB hun voorhield.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 15:16 20 mei 2016 15:17 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #103
In theorie zou een andere, nieuw op te zetten competitie zeker kunnen. Een club is geen eigendom van de KNVB.
Alleen, als het mislukt, kun je niet terug naar de huidige piramide. Als je dan een nieuwe licentie krijgt, is die voor 6de klas tegen IBC en Berg. En uiteraard nog veel meer haken en ogen, geen P/D regeling etc.

Ik vind het jammer dat we na amper 3 dagen na de uitschakeling en weken van lekker gevoel rond de club, weer verzanden in negatieve gevoelens. En ik ga daar niet aan mee doen

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2016 16:09
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #104
In theorie zou een andere, nieuw op te zetten competitie zeker kunnen.

Zo is het huidig betaald voetbal ook ontstaan in 1954.

De in 1993 overleden Joosten is in 1954 de grondlegger van het betaald voetbal in Nederland.
Omdat de KNVB profvoetbal niet wilde toestaan, richtte de eigenzinnige Joosten de Nederlandse Voetbalbond (NVB) op. Deze wilde bond werd door de KNVB verketterd. Niettemin startte de bond van Joosten met tien clubs een eigen competitie, die al spoedig zo populair werd dat de KNVB nog hetzelfde seizoen overstag ging.

Een club weet ik al die mee wil doen. Mes amies de Richelle United. Een club die 10 jaar geleden juist is ontstaan uit onvrede op velerlei gebied.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 14:28 22 mei 2016 14:28 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
De Graafschap-MVV 16-05-2106 12.30 uur #105
Ik ben benieuwd hoe de KNVB De Graafschap gaat straffen, supporters die de spelers van Go Ahead aanvallen na de wedstrijd!!!
Niet normaal ...
Ik hoop dat Daemen promoveert .... anders terug naar MVV?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden