M.V.V.-SPARTA

23 apr 2016 13:42
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
M.V.V.-SPARTA #31
Daar was ie weer: "Ut Deja vu'ke". De kansloze tweede helft, zoals we die al zo vaak dit seizoen hebben gezien. De trainer van de tegenstander past zijn tactiek aan, corrigeert zijn fout, MVV heeft er geen passend antwoord meer op. Peeters en Guvenc afdekken en heel MVV is ontmanteld en de extra druk op de verdediging wordt teveel.

Het verschil tussen Sparta en MVV gisterenavond was dat Sparta uit ieder gaatje scoort en MVV te weinig tanden voorin heeft om zichzelf te belonen voor het balbezit. Te trage omschakeling, onzuiver spel en geen stootkracht. We staan niet voor niets elfde, daar zaten heel wat tweede helften tussen afgelopen seizoen waarbij we kostbare punten hebben laten liggen.

Elfde en toch Play-offs, typerend voor de devaluatie van de competitie, leuk natuurlijk voor de clubkas. Maar laten we eerlijk zijn, de top 5 van de JL vreet ons met huid en haar op. VVV, Eagles en NAC zijn duidelijk een kaliber hoger dan onze bescheiden selectie. Verwacht gewoon niks, dat schakelt veel lekkerder door naar volgend seizoen, dan dat je in de 93e minuut moet gaan schakelen naar Velsen Noord. Het zou natuurlijk dit lachwekkend seizoen helemaal compleet maken als we ook nog per ongeluk zouden promoveren. Typisch voor MVV, als je het helemaal niet meer verwacht,om dan toch uit die cirkel komen. En voor de eerste keer eens voordeel te halen uit de puinhopen van het reglement van de KNVB.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2016 15:14
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
M.V.V.-SPARTA #32
Het is natuurlijk niet leuk om zo te verliezen, maar ik begrijp eerlijk gezegd de negatieve reacties op dit forum niet. MVV speelde een zeer acceptabele eerste helft; het had zo maar vier goals kunnen maken (twee keer schitterende redding van de Sparta-keeper), een goal van Croux en een bal op de lat. Het zat wat dat betreft ook niet mee. Maar de eerste helft sneed MVV echt door de defensie van de kampioen. Dat was inderdaad een van de beste eerste helften van dit seizoen.

De tweede helft was duidelijk minder; er was de eerste helft dan ook met energie gesmeten. Maar het begint toch echt met een persoonlijke fout van Coppens. Die bal ploft in het vijf-meter-gebied een meter van de keeper, maar Coppens doet niets.
De tweede goal was een beauty, maar net als bij de derde goal ging daar wel zwak positiespel aan vooraf: twee verdedigers die naar de bal rennen waardoor andere spelers vrij komen. Op die momenten werd er niet compact genoeg verdedigd, maar dat had ook ermee te maken (zeker bij de derde goal) dat MVV op zoek was naar de gelijkmaker en risico's nam. Dan is Knops achterin te traag en een grote risicofactor.

Als MVV in staat is om in de nacompetitie het niveau van de eerste helft vast te houden, dan geef ik ze een goede kans. Spelen ze het spel van de tweede helft, dan overleven ze de eerste ronde niet. Ik denk dat MVV er dan verstandig aan doet om de krachten iets beter te verdelen over beide helften en de tegenstander niet 45 minuten bij de strot te pakken. Dat kan ook rustiger en gecontroleerder.

Ik ben dus helemaal niet zo somber; ik heb een wisselend niveau gezien, maar ook genoeg mogelijkheden.

Overigens vind ik dat Mustafa zich de laatste maanden erg goed aan het ontwikkelen is. Als we volgend jaar een verdediging zouden hebben met Moustafa-Kuipers-Werker-Labylle en een wat constantere keeper (Coppens kan wel keepen, maar is wisselvallig bij hoge voorzetten), dan heb je een solide achterhoede. Dus beste medesupporters: niet zo somber.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2016 15:57
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
M.V.V.-SPARTA #33
Zo heb ik het ook gezien Frank. Gaan de kansen de 1e helft erin, wals je over sparta heen. Vond het eigenlijk dezelfde wedstrijd als tegen vvv. Niet weggespeeld worden en toch duidelijk verliezen. Toch goede hoop voor de NC. 1e ronde overleven is een MUST!! Alleen al voor de extra inkomsten die de club hiermee genereerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 01:13
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
M.V.V.-SPARTA #34
Ze waren best goed. Jammer van de in mijn ogen 2 keepersfouten. Derde goal was onhoudbaar.
Als ze in de tweede helft vast kunnen houden, wat ze in de eerste laten zien; dan behoort MVV tot de besten in de JP-league. En daarom zijn we ook niet kansloos in de nacompetitie. Hopen 2 kneuzenteams tegen te komen en dan een eredivisieteam uit vorm. Het kan zomaar..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 05:10
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
M.V.V.-SPARTA #35
niets verassends eigenlijk ...alhoewel ik stiekem op een zege van uzze mattaadoore had gehoopt ...
de ene ( de terechte kampioensploeg) wilde (eerst) niet en de ander ( us MVV-ke) kon niet ( beter)

Ik was blij met de voorsprong maar het had makkelijk 0:2 kunnen staan als Sparta wat meer had aangedrongen en sneller op een betere directe afwerking had gespeeld. Omdat ze niet per se hoefden, kregen we dus kansen....

Hoopte wel op een snelle 2:0 naar rust, maar omdat we te lang bleven combineren en rond spelen ipv snel de counter toe te passen of diep te spelen ...
(OK we hebben geen Hofmannetjes en Koswalletjes meer, maar toch....naa veure is en blijft toch de enige weg)
was het helaas afwachten op de afstraffing en dat gebeurde dus ook...

Niettemin genoten van het verzorgd voetbal, de ontwikkeling van enkele spelers ( Mustafa is al terecht genoemd) en de algemene sfeer op de Angelside. Chapeau !!!

Kan er bij de NC niet bij zijn omdat ik weer onder ut mets moet....maar dan zien we elkaar volgend jaar bij de openingswedstrijd van de IEREKLASSE weer : toes tegen die oet Aoke Nord ! Hell Yeah :evil:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 10:28
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
M.V.V.-SPARTA #36
sjterkte LRB en spoedig herstel geweunsj, tot noa de vekaansie !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 12:13
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
M.V.V.-SPARTA #37
Ik ging met goede zin naar huis en heb een bijzondere avond beleefd. In de eerste plaats een bijzonder eerbetoon aan Vin. Het spandoek van Sparta was hartstikke sjiek. Goede verhalen gehoord met het oog op volgende seizoen. Ik neem aan dat tijdens de Ledenavond op 3 mei hier mededelingen over komen. Toen de schitterende MVV-vlag gekocht. Een prima eerste helft gezien. Een zeer geslaagd Eindeseizoenfeest, lekker kinne awhore. Een glunderende Jo Coppens toen hij zag dat zijn idee voor dit feest is aangeslagen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Anna D., Peter Pan, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 15:18 24 apr 2016 15:18 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
M.V.V.-SPARTA #38

Huib schreef : Ik ging met goede zin naar huis en heb een bijzondere avond beleefd. In de eerste plaats een bijzonder eerbetoon aan Vin. Het spandoek van Sparta was hartstikke sjiek. Goede verhalen gehoord met het oog op volgende seizoen. Ik neem aan dat tijdens de Ledenavond op 3 mei hier mededelingen over komen. Toen de schitterende MVV-vlag gekocht. Een prima eerste helft gezien. Een zeer geslaagd Eindeseizoenfeest, lekker kinne awhore. Een glunderende Jo Coppens toen hij zag dat zijn idee voor dit feest is aangeslagen.




HUIB hee kin iech get met ,de maaks mies neusjierig veur komend sezoen...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2016 18:53
Aon de geng!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 125
Meer
M.V.V.-SPARTA #39
Wedstrijd: goed eerste helft, zo speel je in de nacompetitie mee. Tweede helft was niet goed, zo heb je niks in de nacompetitie te zoeken.
Blijf altijd wachten voor applaus aan spelers maar ook voor het dankwoord. Kon nu niet opbrengen, waarom niet voor Trepke B? Die supporters zijn er altijd en boycotten niet? Jammer dat de spelers dat niet zien.
Ben er overigens wel van overtuigd dat de Angel Side echt iets toevoegd aan de sfeer, blijf dat doen.....ook in de wedstrijden waar MVV het nodig heeft. MVV kan er niks aan doen dat we op maandag spelen en tegen jonge teams. Verzin een ander manier van boycot.... :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D., opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2016 09:16
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
M.V.V.-SPARTA #40

Hill28 schreef : Ze waren best goed. Jammer van de in mijn ogen 2 keepersfouten. Derde goal was onhoudbaar.
Als ze in de tweede helft vast kunnen houden, wat ze in de eerste laten zien; dan behoort MVV tot de besten in de JP-league. En daarom zijn we ook niet kansloos in de nacompetitie. Hopen 2 kneuzenteams tegen te komen en dan een eredivisieteam uit vorm. Het kan zomaar..

VVV Venlo is dit keer helaas geen kneuzen team. Dat is de club die op MVV wacht als MVV alles overleeft. Zo zijn de zaken op dit moment omdat Almere voorbij is. Eerst had ik nog een beetje hoop in de NC. Nu zie ik het niet meer zo positief in. Tegen VVV was MVV 2 keer kansloos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2016 14:18
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
M.V.V.-SPARTA #41
Achja..het zou niet de eerste keer zijn dat we tegen VVV promoveren:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2016 17:47
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Onderwerp Auteur
M.V.V.-SPARTA #42

Hill28 schreef : Achja..het zou niet de eerste keer zijn dat we tegen VVV promoveren:)


:P
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden