Sparta - MVV 18-12-2015

19 dec 2015 10:31
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #46

Sjonnie schreef :

Schapendonk schreef : Tip aan MVV. Ga de volgende keer niet meer naar de top 3!! Blijf in Maastricht. Je verliest met 5-0 bespaart je reiskosten en de rest erom heen en ook de supporters een hoop leed. Want met 6-0 heb je nog meer schade dan dat je thuis was gebleven. Sorry na de 6-2 in eigen huis vind ik het een schande!! Ik kan er niet meer van maken.




Jesus man heb je de wedstrijd gezien ?? MVV was 3 kwart van de wedstrijd minstens gelijk aan de koploper van de JL ! Thuis gelijk spelen tegen Achilles doet VEEL meer pijn dan uit verliezen bij de koploper .


@Sjonnie, 1 helft redelijk gelijkwaardig ja, wat betreft veldspel. Tot aan de 16 en dan houd het op. MVV heeft nog niet één fatsoenlijke kans gehad laat staan op gaol geschoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 11:34
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #47
Omdat dit niet de echte supporters zijn maar de genen die altijd en overal rellen en problemen veroorzaken en niet alleen bij wedstrijden van mvv ,maar ook in de stad ,op school en overal waar er maar iets te verstieren is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 12:53
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #48
Ik heb de wedstrijd via (helaas) Fox besteld omdat ik door mijn kind niet in de gelegenheid was om naar Rotterdam te reizen. Ik heb ontzettend genoten van de geweldige sfeer van onze aanhang. De hele wedstrijd goed te horen en zo zat ik met sjevraoje op de baank. De hele dag heb ik me al verheugd op deze wedstrijd en had ook echt het gevoel dat we konden gaan stunten.
Nou na 1 minuut verslikte ik me al in m'n pèlske, wat een blunder van Moustafa. Ram die bal toch gewoon het stadion uit!!! Ik vind hem sws dit seizoen echt totaal niet in de buurt komen van zijn vorm van vorig seizoen. Over zijn inzet kan ik niks zeggen maar die positie is toch de achilleshiel van MVV geworden.
Verder heb ik een MVV gezien die een uur lang goed weerstand kon bieden tegen Sparta, maar omdat MVV geen enkele keer in de buurt van de keeper kwam had ik ook niet het gevoel dat we zouden gaan scoren. Maar goed, 1 snelle uitbraak en het kan zomaar gebeuren.
Maar helaas de (schi-tte-ren-de) goal van Van Moorsel was de mokerslag voor onze jonge ploeg. En je ziet toch dat we verdedigend helaas niks op de bank hebben. De gebroeders van Martina zijn nog absoluut te licht voor dit werk, maar ze zijn nog piepjong en zonder 2e elftal kunnen ze ook weinig ritme opdoen dus zit er niks anders op dan ze zo voor de leeuwen te gooien.
Knops vond ik als enige nog overeind staan achterin, maar dat klinkt ook raar met 6-0 pakslaag.
Verheydt kon helaas ook niks en Güvenc nog inbrengen bij 5-0 is ook zinloos.

We hebben een leuke 1e seizoenshelft gezien met als uitschieter Volendam thuis. Op de helft van de competitie staan we 8e en dat vind ik prima.
In januari hebben we 3 thuiswedstrijden en een uitwedstrijd bij Jong PSV, dus dan wil ik 10 punten zien :cheer:

Oh ja, de protestactie snap ik absoluut. Ik ben ook tegen het moderne voetbal (ondanks dat ik de wedstrijd besteld heb haha).
Maar het is niet alleen Fox, het is de hele voetbalwereld. Dus een actie van ons bescheiden clubje zullen ze niet wakker van liggen. Ik dacht in eerste instantie dat het om een pyro-actie ging en dat vind ik persoonlijk altijd geweldig om te zien, maar goed er is al genoeg gezegd en er zal nog genoeg over gezegd worden dus ik hou het verder hierbij.
Nu lekker bijkomen in de winterstop en met spanning afwachten wie er van Genk zullen aansluiten of wie er via Banneux de bedevaartstocht richting Maastricht gaan maken (toch Roei Baank? :) )

Fijne dagen allemaal!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 13:35 19 dec 2015 13:36 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #49

webmastersfm schreef : [

Als je de illusie hebt dat een betaalzender, protesten tegen hun gaat uitzenden.... Net zoals de gemiddelde fox abonnee die toch geen boodschap heeft aan deze actie omdat hij de commercie steunt. Dus dat is niet de doelgroep..... Net zoals je geen streaker, poltitieke uitingen of vechtpartijen ziet. Wordt overal ontweken. Hoe lang heb je al tv?? De enige die den stok heeft gekregen lijken wel de eeuwige klagende MVV supporter op dit medium. Iedere voetbalsite, talloze kranten (Ad, Limburger etc) , iedere fanatieke supporterssites maken er melding van. Dat jij in je sanoma bookmarks niks tegen komt ligt eerder aan jouw beperkte nieuwsgaring dan aan de actie zelf. Verder werd de actie gisteren gesteund door de fanatieke aanhang van Sparta, dan moet je toch nog ff huilen dat gefluit er misschien Ingemonteerd was. Zure man.


Ik denk dat je die paar artikelen zwaar overschat. Zelfs voetbalzone schreef helemaal niets. Vijf hits op google, de rest zijn allemaal cloon-robots, nou nou. Het kerkblad indehekken zal er vast wel weer een artikeltje aan besteden, dat gegarandeerd. Maar de KNVB en FOX gaan gewoon verder met abonnementjes afsluiten aan Jantje Algemeen. Zolang dat niet verandert is FOX gewoon On, want dat is waarvoor ze naar Nederland zijn gekomen, om het geld van Jantje Algemeen mee naar de States te nemen. Doe het dan toch gewoon samen met achttien clubs in ieder uit-vak, bereik je veel meer mee. Dan kan zelfs een persbureau er niet omheen. Dan dit wereld verbeteren in een glas water. Verbitterde man.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 13:44
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #50
Gisteren de wedstrijd tegen Sparta bekeken.
Heel veel respect voor de gasten die daar met zoveel man naar toe zijn gereden.

In de 60ste minuut is er een incident met de rook ivm FOX.
Wat ik niet begrijp is dat wij als supporters blij mogen zijn dat een wedstrijd nog wordt uitgezonden. Indien wij niet eens meer op tv komen zullen sponsoren al zeker weg blijven. (hierdoor zullen veel clubs dan verdwijnen)

Ik persoonlijk zou dan eerder die rook hebben laten ontstaan tegen SBS6. :puke:
Waarom vragen jullie je nu waarschijnlijk af!!!
Omdat het geen zin heeft om samenvattingen uit te zenden om 00.30 uur of nog later. Er is namelijk geen hond meer die hier voor wakker blijft.
Ik zou eerder ervoor gaan dat de samenvattingen op zondag na de eredivisie op Nederland 1,2 of 3. Dan trek je ook weer meer sponsoren aan.

Helaas is het in deze tijd nodig om tv geld binnen te krijgen.
Voor elke wedstrijd wat nu live wordt uitgezonden van MVV krijgt de club ook weer geld.
En geld is bij MVV altijd welkom!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 14:33
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #51
Zo nu al ik vast en zeker iedereen over me heen krijgen, maar ik neem het voor lief.
En voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij de Ultras of wat dan ook. Ik zit gewoon lekker halverwege het veld op de Bosschpoort. En ik vind het naar alle reacties nodig om hierop te reageren.


De protestactie, ik praat de actie nog goed ook. En ik begin met een stellige aanname dat het niet alleen de Ultras zijn die tegen FOX zijn het het hele commerciële gebeuren in Nederland. Denk aan wedstrijden op maandag, de jong teams enzovoorts, alleen maar omdat het leuk voor FOX is en het geld oplevert.

Enfin, er zal dus wat moeten gebeuren om dit enigszins de kop in te drukken. Zowel binnen en door MVV als bij de rest van de clubs in het land. En wie doet er wat? Nou niemand, op de spandoeken in het hoekje van alle stadions in t land na. En wat hebben de spandoekjes geholpen? Exact niks, nada, noppes. Nou hierbij is een "logische" volgende stap een wat luider protest. In dit geval aan de hand van vuurwerk. En ja, ook ik weet dat deze ene actie niet direct de impact heeft die iedereen zou willen bereiken. Maar dit maakt zeker meer indruk op een KNVB/FOX dan die klote spandoekjes. En ik kan je vertellen, dergelijke acties gaan nog gedaan worden door meer supportersgroepen in de jupiler league. Nou Ultras lopen voorop in dit protest en zijn in dit geval de eerste. Er zijn geen dode gevallen, geen rellen. Alleen wat vuurwerk, mag het misschien.

Van mij mag er echt wel "gevochten" worden tegen het commerciële FOX/SBS en KNVB. Je laat een hele sport/competities toch niet verneuken door wat rijke mannekes waarbij het geld op de rug groeit. Kom op zeg. Zij, de Ultras, proberen er in ieder geval voor te zorgen dat het voetbal het voetbal kan zijn. En niet een nog grotere speelbal wordt van de mannen en vrouwen bij FOX.

Kom op mensen. Niet overdrijven en beginnen over hersenloze gasten. En ja ook ik heb liever dat ik na de receptie kan gaan bij FOX en hier het een en ander verander. Helaas gaat niet lukken. Mocht je zelf wel een meer vredelievend idee hebben dit tegen te gaan? Er is niemand die dit in de weg staat. Maar niemand die het doet.

Volgend jaor weer present!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 15:13
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #52

houtengerard schreef :

webmastersfm schreef : [

Als je de illusie hebt dat een betaalzender, protesten tegen hun gaat uitzenden.... Net zoals de gemiddelde fox abonnee die toch geen boodschap heeft aan deze actie omdat hij de commercie steunt. Dus dat is niet de doelgroep..... Net zoals je geen streaker, poltitieke uitingen of vechtpartijen ziet. Wordt overal ontweken. Hoe lang heb je al tv?? De enige die den stok heeft gekregen lijken wel de eeuwige klagende MVV supporter op dit medium. Iedere voetbalsite, talloze kranten (Ad, Limburger etc) , iedere fanatieke supporterssites maken er melding van. Dat jij in je sanoma bookmarks niks tegen komt ligt eerder aan jouw beperkte nieuwsgaring dan aan de actie zelf. Verder werd de actie gisteren gesteund door de fanatieke aanhang van Sparta, dan moet je toch nog ff huilen dat gefluit er misschien Ingemonteerd was. Zure man.


Ik denk dat je die paar artikelen zwaar overschat. Zelfs voetbalzone schreef helemaal niets. Vijf hits op google, de rest zijn allemaal cloon-robots, nou nou. Het kerkblad indehekken zal er vast wel weer een artikeltje aan besteden, dat gegarandeerd. Maar de KNVB en FOX gaan gewoon verder met abonnementjes afsluiten aan Jantje Algemeen. Zolang dat niet verandert is FOX gewoon On, want dat is waarvoor ze naar Nederland zijn gekomen, om het geld van Jantje Algemeen mee naar de States te nemen. Doe het dan toch gewoon samen met achttien clubs in ieder uit-vak, bereik je veel meer mee. Dan kan zelfs een persbureau er niet omheen. Dan dit wereld verbeteren in een glas water. Verbitterde man.


Houtengerard, als ik je zeg dat het in de voetbalgerelateerde forums, club forums, nieuwssites en facebookpaginas wel meevalt en ik dit overdrijf .... Goed dat zijn jouw woorden. De forums en Facebook sites die er toe doen, spreken er allemaal over, dat je toch nog ff moet sneren naar bijvoorbeeld het "kerkbladje" in de hekken en hun wel zoiets plaatse ... Laat hun hier nou net niets over zeggen. Het zegt iig veel over jou en je beperkte overzicht wat er nou echt speelt in de voetbal wereld. In een eerder betoog heb je het over empathie naar de medesupporters uit bijvoorbeeld Rotterdam die nu eerst naar Maastricht moet voor zijn omwisselbiljet. We zien wel dat je een frequente uitsupporter bent.... Wat roeptoeteren en er helemaal niet bij stilstaan dat je gister ook de kaarten voor het uitvak binnen een tijdvak in Maastricht moest ophalen. De kassa's waren gewoon gesloten naar mijn weten. Zucht,... Je hebt het over empathie.. Heb jij maar eens empathie voor je medesupporters die allerlei capriolen moeten uithalen om op bijvoorbeeld een maandag bij een uitwedstrijd aanwezig te zijn. Daar weet jij niks van. Je roept alleen maar. Hou je maar lekker bij je pseudo cabareteske betoogjes op dit forum. En spreek al helemaal niet voor de uitsupporter die nu genaaid zou woorden. Daar weet jij nl niks van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 15:29
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #53
We roepen allemaal dat Fox ons aparte wedstrijdtijden bezorgd en het doorduwen van de jonge elftallen. De KNVB laat dit allemaal toe en zet het mes op de keel bij clubs die tegenstribbelen (zie berichten van o.a. Boogers van FC Dordrecht).
Het is onzin om te zeggen dat alleen MVV-supporters hiertegen protesteren. Zelfs in de eredivisie protesteren fans o.a. tegen de jeugdelftallen, alleen zal een Fox dit nooit in beeld brengen. Volgens mij is er vrijwel niets van vuurwerk het veld opgegooid, maar de KNVB zal dit natuurlijk gaan aangrijpen om haar dictatuur door te drukken. Liever deze ludieke actie, dan dat er een veld/stadion wordt vernield.

Ik vind het heel erg vreemd dat bijna de hele voetbalwereld (inclusief supporters) moord en brand schreeuwt over de corruptie en dictatuur binnen de FIFA en UEFA, maar naar de eigen KNVB wordt niet gekeken, laat staan gehandeld. Zoals H.29 aangeeft, MVV supporters zijn in dit geval een van de kartrekkers. Denk ook aan de alternatieve voetbalpiramide.
De KNVB is de overkoepelende organisatie voor het Nederlandse voetbal, maar de laatste 10 a 20 jaar is het Nederlandse voetbal drastisch achteruit gegaan. Clubs vallen om, clubs worden voorgetrokken (raar dat o.a. de voorzitter van de KNVB niet neutraal is), er wordt vrijwel niets gedaan door de KNVB om de competities weer op te pimpen en haar leden vooruit te helpen.
Laat ik het dan nog niet hebben over de schrijnende scheidsrechtersgilde van de KNVB.

Dat er weinig over te lezen is op sommige media, verbaast me niets. Maar denk wel dat er meer groepen zullen opstaan en zich ook laten horen en zien tegen Fox en de KNVB.
Ik kan de woede van velen wel begrijpen, maar we moeten het ook niet gaan overdrijven. In sommige ogen kunnen de Ultra's niets goed doen.

Op naar 2016!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 15:41
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #54
Ik vind ook zeker dat we dit kunnen opvatten onder de categorie, ludiek. Het lijntje FOX-KNVB is in dit geval heel kort. En dat heeft dan ook alles te maken met de inkomsten die de KNVB haalt uit FOX.

Het hele plaatje zou natuurlijk wel weer compleet zijn als we een boete zouden krijgen..........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 16:19 19 dec 2015 16:20 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #55
Wat vergeten word is dat sancties zullen volgen. Sancties die MVV in het hart (de beurs) kunnen treffen. Sancties die ook supporters treffen die 'gewoon' MVV willen volgen, geen confrontatie met randzaken en de gevolgen.

Geldboete, combi, wellicht zelfs geen uitpubliek van MVV meer welkom? Zou zo maar kunnen.
Ik praatte met een agent voorafgaand aan de wedstrijd toen ik met een pilsje bij het sparta-cafe voor hun stadion stond (Gek dat ik het prachtig vind dat dit mogelijk is,...). Ik zei hem dat dit de enige vrij vervoer wedstrijd is van MVV-uit. Hij vroeg mij, staan jullie zo slecht te boek dan in Nederland?

JA mensen, MVV supporters staan zo slecht te boek!!! Lang niet altijd op feiten gebaseerd, maar we hebben de schijn tegen!!! En dit maakt dat alleen maar erger vrees ik

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 16:37 19 dec 2015 16:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #56
@webmastersfm

Ieder zijn mening. We zullen wat dat betreft niet op één lijn zitten. Je maakt het alweer heel exclusief en de mening daarover is alleen voor de eigen kerk weggelegd. Heel dogmatisch. vooral het ontkennen van het bestaan van een omwisselbiljet. Ik hoop dat het allemaal het effect heeft die je wenst dat het heeft (Zou voor de clubinkomsten geweldig zijn). Nogmaals ik heb nog nooit een abonnement gehad op Fox Sports en ik ga het liefste op vrijdagavond naar de Geusselt en de capaciteit van de uitvakken voor het live-televisie-tijdperk waren niet veel groter dan nu. De wereld heeft zeker een nieuwe protestzanger nodig nu Armand dood is. Maar vervuil alsjeblieft niet het eigen nest (sancties) en dat voor speldenprikjes richting Fox of de KNVB.

De enige die hier iets aan kan veranderen is MVV zelf, maar als zij zelfs de Provincie om steun moeten vragen, zullen ze zeker geen nee zeggen tegen TV gelden. De mondiale economie dwingt hen hiertoe, het bestaansrecht van MVV is in mijn ogen in handen van de samenleving/economie, MVV is zeer beperkt in haar eigen vrije keuzes. Verandering begint met een democratische meerderheid binnen MVV over dit gedachtegoed, dat is waar ik in geloof. Zodat ze unaniem Nee durven zeggen tegen de KNVB, ook al stemt een hele zaal voor. Maar op dat punt is de club helemaal nog niet. Laat staan dat je door orde verstoring een landelijke opinie probeert te bevechten, terwijl je de eigen club niet eens achter je hebt. Ik ben benieuwd of de aanhang van Sparta in Januari ook mee gaat doen.. En dan nog, Negen JA's en Acht NEE's is een legitieme overwinning voor JA.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2015 09:25
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #57
Laat mijn Fox met rust! ;) heeeerlijk om elk weekend van zaterdagmiddag tot zondagavond voetbal te kunnen kijken. Ik vind het geweldig als voetbal liefhebber.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2015 12:02
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #58
Helemaal mee eens als fox er niet bij gekomen was ,waren nu al veel clubs al niet meer in staat om betaald voetbal te spelen.waar gaat dit over lk heb zelf al van af het begin fox sport en ben er heel blij mee ,ik kan alle wedstrijden in binnen en buitenland volgen daar is toch niets mis mee.we moeten af van die enkelingen die maar constant problemen veroorzaken met hun zo genaamde protesten naar alles en nog wat ,daar gaat alles mee naar de kloten.stel mvv krijgt weet een boete betalen zij hem dan ,mensen ga toch eens nadenken en steek je energie in positieve zaken daar wordt mvv beter ban en niet dit soort achterlijke dingen .fijne feestdagen en een gezond 2016 voor US MVVKE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2015 12:09
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #59
Al deze berichten over FOX hebben niets te maken met de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Ze horen in een apart topic. Voor de nabije toekomst vind ik het heel jammer dat MVV zo slecht is begonnen aan de derde periode. Niet alleen 0 punten, maar nu al een behoorlijk negatief doelsaldo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2015 19:40
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
Sparta - MVV 18-12-2015 #60
Afgelopen vrijdag op Spangen geweest, klote begin, eerste goal gemist, stond nog aan de bar. Het begon natuurlijk al met de opstelling toen ik die zag had ik al een klein vermoeden beide Martina's kan natuurlijk niet. Ik snap niet dat Nijs of Ippel een linie terug zijn gehaald.( weinig keus er zaten twee spitsen, twee links buiten en een keeper en twee trainers op de bank)
Na de eerst 5 minuten deed MVV niet onder voor Sparta, speelde verzorgd voetbal, beter als Sparta, hier was iedereen het over eens, de sfeer in het vak zat er goed in, vaak beter te horen( aan de lange kant) dan de eigen aanhang.
Tot de zestigste minuut, het begon geloof ik met wat flikkervuurwerk, daarna flinke rook, hiermee gooi je dus jezelf en vooral MVV de ramen in, bestuur stond gelijk op en wilde de boel nog wat gaan sussen geloof ik.
Zal voorlopig wel laatste wedstrijd zonder combi zijn, want volgens mij is het grote verschil dat MVV bij een combi mede verantwoordelijk is voor het fouilleren van de supporters( dus wat ze mee het stadion in nemen) en bij vrij vervoer de thuis spelende ploeg. Deze zullen het risico niet meer willen lopen dat er weer zoiets voorvalt.
Tevens zal MVV een boete krijgen , kunnen we goed gebruiken. :puke:
Het maakt mij geen klote uit of er supporters thuis blijven op maandag of bij reserve elftallen, maar hiermee worden de andere supporters zoals ik genaaid, die niet met combi's gaan maar gewoon (misschien old school voor de jeugd) op eigen vervoer.
Maar de jongens hebben een duidelijk punt gemaakt en kunnen de volgende maandagwedstrijd weer op Fox kijken hoe MVV het doet :daag:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden